Intenzity

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Intenzity

Odoslaťod expwy » 22. Jan 2018 15:06

vladik67 napísal:Toto zhrnutie už niečo do seba má a nie predošlé, ktoré si obhajoval u Jarina v inej téme.

Ale vtip je v tom, že aj Jarino má pravdu, citoval len údaje zo štúdie realizovateľnosti. A postoj útvaru HzP je zase opačný extrém, oni vidia všetko len cez peniaze a neuznávajú multikriteriálnu analýzu ale len čistú CBA, ale tiež majú svoju pravdu. Štúdie realizovateľnosti sa snažili skĺbiť tieto pohľady a nájsť medzi nimi prienik. A mimochodom pre Prešov sa robil samostatný smerový dopravný prieskum pod drobnohľadom EK-JASPERS, lebo mali pochybnosti k SO Prešova. Výstavba polovičného profilu na II. etape SO Prešova by prichádzala do úvahy možno ešte v roku 2014, kde sa rátalo so začiatkom v 2016 a sprejazdnením cca 2019. Teraz už nemá zmysel o polovičnom profile ani uvažovať. Nie je ešte vykúpený, prerobenie DSP s 8a a územkom bude trvať ďalšie 2 roky (pri impotencii terajšieho vedenia NDS), proces stavebného povolenia min. pol roka, súťaž 1 rok, čiže stavať sa nezačne skôr ako v roku 2021/2022 (to isté čo Korbeľka) a výstavba 4 roky, sprejazdnenie 2026. 14 rokov pred prognózovaným rokom 2040, stane sa to isté, čo v prípade tunela Horelica otvorená v 2003 a v 2017, teda 15 rokov po sprejazdnení polprofilu došlo k jeho naplneniu. Navyše v prípade nadväzujúceho úseku R4 Kapušany - Lipníky a I/18 Lipníky - Hanušovce vychádza čistý 4-pruh. Navyše výstavbou polprofilu tunela Okruhliak by došlo z hľadiska bezpečnosti k rovnakému nešťastnému dopravnému riešeniu ako v prípade D3 tunela Svrčinovec, kde zo 4-pruhu v MÚK na estakádach by sa tesne pred tunelom mala premávka pratať do obojsmernej premávky.
Príprava MK-3, MK-5 bude trvať min. 7-8 rokov, aj keď dala by sa ošáliť EIA, že by sa to projektovalo ako miestna komunikácia, tam sú posudzovacie procesy jemnejšie (hluk, dopady na ŽP) a trvajú kratší čas. A po kolaudácii stavby by sa preklasifikovali na cesty I. triedy. Takto s procesom EIA šália často-krát Nemci viď B15n alebo B6n, ktorú v tomto roku preklasifikovávajú na A36.

vladik67 napísal:Juh by mal mať tiež poriadné prepojenie, lebo vidíš čo sa robí pri Ružomberku a Žiline a nepíšem o zhoršených poveternostných podmienkach v zime oproti juhu.

To snáď nebudeme riešiť aj počasie :roll: Veď keď sneží a fúka je to všade rovnaké. Pri RK a ZA je to dočasný stav.
Na R2 resp. I/16 má význam v strednodobom horizonte t.j. do roku 2035 riešiť ako súvislý úsek len Zacharovce - Bátka - Figa ale v usporiadaní 2+1 nech to má nejakú pridanú hodnotu - toto sa dá v rámci DSP riešiť ako pridanie stúpacích pruhov a zdržanie môže byť nanajvýš 1 rok, ak vôbec, keď sa to zadá žltým FIDIC-om, možno ani nové územko by nebolo potrebné. A nie sa ponáhľať hurá systémom rýchlo, rýchlo rozostavať pomaly celú R2 v novej trase R11,5/100 (najdebilnejší parameter) pre 6000 fúrikov na starej ceste.
Na severnom obchvate RS urobiť bezpečnostné opatrenia v križovatkách (priechody pre chodcov nahradiť lávkami, uzavrieť niektoré divoké vjazdy na I/16 apod.) a malú preložku obce Pinciná niečo na spôsob Ružová Osada. A ťah R2 LC - Tornaľa by bol luxusne vyriešený na hodne dlho.

vladik67 napísal:Pri výstavbe páru ciest juhom, odpadne význam Donoval. Preto teraz sa pokúšaju o výstavbu aj tu.

Nie pokúšajú sa o urýchlenú prípravu a výstavbu tam, kde majú voličov, nie tam kde to prioritne treba... Zbytočne silia prípravu R2 Zacharovce - Bátka - Figa na debilný parameter, len aby to začali do volieb stavať. Netvrdím, že tieto úseku z hľadiska bezpečnosti a plynulosti premávky nie sú potrebné, ale pár rokov by ich realizácia vydržala a dali by sa zatiaľ upraviť do poriadneho parametru 2+1, ktorý by umožňoval bezkolízne predchádzanie - toto by bol skutočný bonus a komfort.

vladik67 napísal:Ako si vydýchla Torňaľa a okolité obce, chod sa opýtať. Škoda, že ten obchvat je stále s obmedzeniami pri predbiehaní lebo kopíruje teren a zlý výhľad.
Takže ak budú hoci aj v polovičnom profile cesty popri jednotke, kde je zlá možnosť predchádzania a obchvaty obcí, nebude to nadarmo a bezpečnosť sa zvýši.

Áno, v takýchto prípadoch to bolo a je na mieste a tieto stavby boli dlhodobo plánované už od socializmu a stavané ako preložky vtedajšej cesty I/50. To nemalo nič spoločné s rýchlostnými cestami. Až obchvat Figy bol oficiálne stavaný ako R2 v parametroch R11,5/100 a preto bol už drahší ako C11,5/80 Figa - Tornaľa a C11,5/80,100 obchvat Ožďany, ktorý je vlastne jedným stúpaním a preto je v šírkovom usporiadaní 2+1.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 22. Jan 2018 16:39

obchvat figa bol lacnejsi ako obchvat ozdany. obchvat tornala bol najlacnejsi z jednoducheho dovodu - tam je prakticky rovina, kym ozdany maju 2 estakady a figa 1 estkadu a 1 MUK. stale to vsak boli lacne useky. figa npr. 5-6 mil/km. dnes tomu nikto neveri ze sa da stavat tak lacno.

pokusaju sa o urychlenu stavbu z dovodu ze po 2008 sa na R2 v zasade vykaslali, potom tazko niekoho presvedcis ze treba cele preprojektovat na 2+1 ak su obavy ze sa to hodi do suflika. navyse aj 1+1 obsahuje 3. pruhy aj pri ozdanoch a fige. cize je to dobre riesenie pri tych intenzitach mozno ani nebude treba plny profil ani v buducnosti. soroska to iste a vlastne to je vsetko co sa presadzuje pre tych 6k furikov nic ine.

a este nieco, kludne sa mozu zrusit vsetky R kde su suvisle nizke intenzity kde netreba 2+2. len sa pytam ze kolko preloziek sa postavilo mimo RC ? spamati TT, GA, ciastocne BR, BJ ci PO...to je strasne malo, vacsina projektov su reko v biednych parametroch ktore sa nehodia na "E" siet. vid. zbojska. tak potom to rusenie R nie je zastera na totalne skrtanie ? pytam sa preto lebo stale tu citam ze je to o neviem kolko lacnejsie a jednoduchsie. podla mna vsak v krajine kde sa stavia strazov-brodno a svrcinovec-skalite za 30 ci 60 mil za km alebo bagatelizuje 80 milionova uspora SO PO 2. etapa tazko uveritelne ze 2 miliony za km navyse pri 5 km obchvate znemoznuju vystavbu. to skor vyznieva ako podme setrit na malickostiach aby ostalo viac na megatunely.

aj tak som za okamzite zrusenie R7 a R8. R2-3-4 stavat prelozky vyuzitelne pre buduce RC. vynimka TN-ruskovce, a krivan-tomasovce. este pripadne ak tych 9 km krivan-mytna by vychadzalo prilis draho tak staci 1+1 so stupacim pruhom.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 16:45

OK,
len jedna poznámka k CBA, veď 2010 intenzity 27844 a v 2015 intenzity z CBA 22341.
Máš ešte niejaké iné sčítavanie k dispozícii? Napr. z jaspers EU? Lebo 12000 som nikde nevidel pred Prešovom z východu.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod okorec » 22. Jan 2018 18:53

expwy napísal:Zo všetkých automatických sčítačov...


tento prispevok je takmer dokonale zhrnutie potrieb cestnej siete SR.
keby si 10 inteligentnych ludi sadlo a rozpracovali to, tak za tyzden maju lepsiu koncepciu ako vsetci ministri za poslednych 30 rokov dokopy.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 22. Jan 2018 19:07

expwy napísal:Na R2 resp. I/16 má význam v strednodobom horizonte t.j. do roku 2035 riešiť ako súvislý úsek len Zacharovce - Bátka - Figa ale v usporiadaní 2+1 nech to má nejakú pridanú hodnotu - toto sa dá v rámci DSP riešiť ako pridanie stúpacích pruhov a zdržanie môže byť nanajvýš 1 rok, ak vôbec, keď sa to zadá žltým FIDIC-om, možno ani nové územko by nebolo potrebné. A nie sa ponáhľať hurá systémom rýchlo, rýchlo rozostavať pomaly celú R2 v novej trase R11,5/100 (najdebilnejší parameter) pre 6000 fúrikov na starej ceste.


Pri tak nízkej intenzite dopravy je 1+1 lepšie, ako 2+1, lebo možno predbiehať oboma smermi a nie len tam, kde to "úradníci dovolili". Cesta šírky 11,5 sa stáva nebezpečnou niekde okolo 10000 vozidiel denne. Mohli by sme sa inšpirovať Maďarmi, ktorí poloprofily stavajú cca v šírke našej C9,5...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 23. Jan 2018 15:14

okorec napísal:
expwy napísal:Zo všetkých automatických sčítačov...

tento prispevok je takmer dokonale zhrnutie potrieb cestnej siete SR.
keby si 10 inteligentnych ludi sadlo a rozpracovali to, tak za tyzden maju lepsiu koncepciu ako vsetci ministri za poslednych 30 rokov dokopy.

A teraz pointa: mindop samozrejme takýto materiál už roky má. Ale, aby som parafrázoval klasika, kde nie je (politická) vôľa, tam nie je cesta. Doslova.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Soroška 2017

Odoslaťod StVO » 23. Jan 2018 16:05

6.248 skv/24 hod., z toho 1.099 ťažká doprava (náklaďáky, busy etc.). V pracovné dni 6.758 z toho 1.363 ťažká. 50-razová intenzita 323 skv/hod., 250-razová 275 skv/hod. No prázdna cesta, v špičke 4 vozy za minútu. Trapas ale, že stále plnšia ako D3 na Skalité.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 23. Jan 2018 17:25

SIVO
Už si len zabudol napísať, že horský priechod Sorožka vzhľadok ku sklonu, ako aj iným skutočnostiam je na pokraji maximálne možného kapacitného zaťaženia a nedá sa porovnávať s hoci čím.

Ak máš čas tak si to prepočítaj podľa tejto metodiky
http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 6_2015.pdf

K tomu naivnému názoru na intenzitu 6248 vozidiel si dovolím odcitovať zo strany 93 toto:

"R2 Rožňava - Jablonov nad Turňou (Soroška)

Trasa rýchlostnej cesty je situovaná v koridore existujúcej cesty I/50. Vzhľadom na smerové vedenie, úsek cesty I/50 cez horský priechod Soroška nevyhovuje intenzitám dopravy (8000 vozidiel denne, 23% nákladných vozidiel). Cesta I/50 má v úseku horského priechodu Soroška množstvo neprehľadných miest bez možnosti predbiehania, čo pri silnej nákladnej doprave vyvoláva znižovanie jazdných rýchlostí a tvorenie kolón. Priestor horského priechodu je významnou nehodovou lokalitou, problémy spôsobujú najmä nehody kamiónov, ktoré vedú k uzatvoreniu tejto dôležitej spojnice aj na niekoľko hodín bez existencie obchádzkovej trasy. Toto úzke miesto je plánované prekonať výstavbou komunikácie s parametrami rýchlostnej cesty, v lokalite horského priechodu s tunelom Soroška v dĺžke 4,7 km. Ak by sa výstavba rýchlostnej komunikácie v úseku nerealizovala, potom by sa na úseku cesty I/50, cez horský priechod Soroška, prehlboval stav nedostatku potrebnej kapacity komunikácie, s dôsledkami v pretrvávajúcej nepriaznivej dopravno-bezpečnostnej situácii. Na zostávajúcichúsekoch by dlhodobo existovala dostatočná kapacitná rezerva pre cestu I. triedy C 11,5. Je zrejmé, že tento kritický stav v úseku horského priechodu Soroška je potrebné riešiť zodpovedajúcim spôsobom.

Technická štúdia a Správa o hodnotení v procese EIA navrhujú etapizáciu líniovej stavby rýchlostnej cesty v smere priečnom aj v smere pozdĺžnom. V smere pozdĺžnom to znamená prípadné budovanie rýchlostnej cesty po medzikrižovatkových úsekoch s napojením na existujúcu cestnú sieť. V smere priečnom to znamená budovanie rýchlostnej cesty v prvých etapách v polovičnom profile. Tento postup je závislý od dopravnoinžinierskych podkladov, v ktorých je posúdená výkonnosť polovičného profilu rýchlostnej cesty R2 v sledovaných časových horizontoch, s ohľadom na očakávané dopravné zaťaženie. Z posúdenia je zrejmé, že v prvých časových horizontoch bude polovičný profil rýchlostnej cesty vyhovovať očakávaným dopravným nárokom do roku 2037, preto budovanie rýchlostnej cesty v celom profile nie je v tomto úseku potrebné. Avšak stav, v ktorom by sa realizovala kapacitne nevyťažená trasa rýchlostnej cesty R2, v kategórii R 11,5 súbežne s kapacitne nevyťaženou cestou I/50, možno považovať za predimenzovaný, prinášajúci neopodstatnenú fragmentáciu územia. Ako najvhodnejší variant sa javí prioritná realizácia v predstihu kritického úseku cesty cez horský priechod Soroška, ako rýchlostná cesta R2 v usporiadaní R 11,5, s tunelom Soroška. Súbežne by sa odstraňovali bodové a líniové závady na existujúcej ceste I/50 a s nárastom intenzity dopravy a nedostatkom kapacity cesty I/50 ku konkrétnemu časovému horizontu by sa na dotknutých úsekoch pristúpilo k realizácii rýchlostnej cesty R2 v usporiadaní R 22,5."

Zdroj: Operačný program Integrovaná infraštruktúra 2014 - 2020 (OPII_SEA_text.pdf) spracovaný MDVaRR SR a MF SR dňa 14 novembra 2013
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod expwy » 23. Jan 2018 20:11

Takže podľa tejto logiky aj cesta I/51 cez horský priechod Biela hora vzhľadom na smerové vedenie a intenzitu 6739 skv/24 hod má právo na okamžitú prípravu a výstavbu rýchlostnej cesty s tunelom Biela hora...
:mrgreen:
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 23. Jan 2018 20:30

Je to medzinárodna cesta E571, tvoria sa tam kolóny, sú tam časte dopravné nehody, znečisťuje sa tam životné prostredie v chránenom území?
Ja nepoznám Bielu horu, ale i/51 nie je medzinárodnou cestou podľa mapy určite. No pogooglim si.
Na západe vďaka priemyselným parkom nízke intenzity neočakávam a výstavbou ciest prichádzajú investori a dnes už aj za prácou cudzinci, ktorí sú na tom horšie ako Slováci.
Kolotoč sa bude točiť dokola.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod expwy » 23. Jan 2018 20:45

Je to medzinárodná tranzitná trasa CZ Břeclav - Hodonín - Senica - Trnava, prechádza cez CHKO Malé Karpaty, čím sa znečisťuje životné prostredie a sú tam časté dopravné nehody = nehodový úsek:
https://www.google.sk/maps/@48.5620929, ... authuser=0
sčítací úsek 80768
http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... t_2015.pdf
6739 skv/24 hod z toho 2410 ťažká doprava
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 23. Jan 2018 20:53

No našiel som to, išiel som tam niekoľko krát, no že sa to takto volá, som si nespomenul.
V minulosti spätne 10 rokov som sa pohrával s myšlienkou, prečo nespoja cesty na Čechy od Trnavy smerom na Kúty lepšou cestou a nemusí sa zachádzať na BA alebo na Pezinskú Babu.
No asi preto, že v okolí Šaštína je tiež chránené územie Záhorie. Neštudoval som to podrobnejšie. Už som si pozrel aj na mapu sčítania ale označenie E nevidím. Dik za info.
Mám na ten kraj a priateľov dobré spomienky, najmä Bohdanovce.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 23. Jan 2018 21:05

Vďaka za info a ešte to dám graficky:

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38867
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod mireceq » 23. Jan 2018 21:11

Už som si pozrel aj na mapu sčítania ale označenie E nevidím


To, ci cesta ma alebo nema pismeno E nema vobec ziadny prakticky vyznam pre motoristu, ktory sa taha za zahranicnym kamionom 100km bez moznosti ho predbehnut. Kamiony na Bielej hore spomaluju kvoli stupaniu na 20-30 km/h.

Expwy: diky za pekny priklad a analogiu ;)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 23. Jan 2018 21:18

Na Soroške ideš až na 10km alebo stojíš, pri starých škodovkách pravidelne vyvierala voda v chladičoch. Chválabohu, že už nejazdia pomalejšie naklaďáky no preťaženým náklaďakom sa nevyhneš.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod Yoggy52 » 23. Jan 2018 22:11

Podla logiky na tomto fore by sa uz nic nikdy nemalo stavat v plnom profile, len soroska :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 23. Jan 2018 22:18

Neviem, odkiaľ si na to prišiel, ale ak si prečítaš aj druhý odstavec z Operačného programu, máš tam aj moju odpoveď.
Podľa môjho názoru na plný profil je jednoznačne druhá etapa obchvatu Prešov až po Lipniky, ale aj Zvolen západ -východ, od D1 pri Trenčine po Ruskovce v prípade lebo len intenzity.
O D3 nebudem špekulovať, lebo je tam D a nie RC.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod michaelse » 23. Jan 2018 22:48

ja ako casty uzivatel cesty cez bielu horu ziadam od holica po trnavu obchvaty a ked to prezeniem na bielej hore vyrcholovy tunel a ten tah je zahojeny na dlhe roky aj ked za posledny rok tam intenzita sluzne narastla,hlavne kamionov riadne pribudlo tak na rychlostnu cestu to zdaleka este nieje

niekto by mohol povedat ze tak teda aspon R-ku v pol profile ale tam by zasa boli same zbytocne obmedzenia predbiehania a znizenie rychlosti a to radsej lacnejsiu variantu a teda poriadnu cestu 1.triedy a ked by bolo treba za 20-30 rokov tak pridat dalsi pruh a mozeme mat 4 pruhovu cestu prvej triedy s lavym pruhom v oboch smeroch na 110 km/h

noo jednoducho na bielej hore nikto neziada rychlostnu cestu lebo ju tam netreba,na tej trase od hranic s ceskom su ine problemy v podstate bodove zavady ale samotna intenzita nie
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 24. Jan 2018 06:06

Yoggy52 napísal:Podla logiky na tomto fore by sa uz nic nikdy nemalo stavat v plnom profile, len soroska :D


dialnice.info 2017 zhrnuté v jednej vete 8)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod Vlados » 24. Jan 2018 09:02

ten záver platí všetky tunely... aj Harvan, Korbelka... pardón tá ideálne trojrúrová :)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 24. Jan 2018 13:12

vladik67 napísal:SIVO
Už si len zabudol napísať, že horský priechod Sorožka vzhľadok ku sklonu, ako aj iným skutočnostiam je na pokraji maximálne možného kapacitného zaťaženia a nedá sa porovnávať s hoci čím.

Ak máš čas tak si to prepočítaj podľa tejto metodiky
http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 6_2015.pdf

Priateľu, ja sakra dobre poznám slovenské predpisy aj ich nedostatky a najmä nedostatky aplikačnej praxe. Ale Soroška je v takej pohodičke, že Ti to kľudne vypočítam aj podľa TP 102 :D Aby si bol v obraze, aj na tom nastrašidelnejšom horskom prechode s veľa náklaďákmi vychádza podľa tejto metodiky hodinová kapacita 2-pruhovej cesty niečo cez 900 skv/h. Na Soroške máme 250-razovú hodinu 275 skv/h smer Košice a aj keby sa špičky v oboch smeroch prekrývali (hahaha, realita spolu oba smery je 360), tak je tam kapacitná rezerva ako Brno. Lenže v skutočnosti Soroška nie je žiadny šialený horský prechod (ako napr. neďaleká Úhorná), ale naozaj ekvivalent spomínanej Bielej hory: trieda stúpania je 2 a krivoľakosť len 40 gon/km, podiel ťažkej dopravy 17,5%. No nech by sme rátali aj tých 20%, tak hodinová kapacita Sorošky bude - podľa našich TP 102!!! - 2125 skv/h, to rátaj cca 15.300 skv/deň. Máme 6.248. Napokon, čísla o rýchlostiach hovoria jasnou rečou: v stúpaní máme medián ľahkej dopravy 63 km/h, medián ťažkej 56 km/h a v85 je na horský prechod neuveriteľných 79 km/h. V klesaní sú tieto hodnoty 72, 60 a 84 km/h. Špičkový level of service je prosím pekne B! Všetko čísla za 2017.

vladik67 napísal:K tomu naivnému názoru na intenzitu 6248 vozidiel si dovolím odcitovať zo strany 93 toto:

Nuž, operačný program doprava, to je fakt argument ako hrom. Čo tak Dobšinského rozprávky? Tie sú zjavne viac vyargumentované a aj so všetkými tými čárami a márami stále bližšie k realite. Veď si tie kecy v OPD prečítaj, žiadna argumentácia, furt dokolečka tam točia Kde bolo tam bolo. A jediné dve čísla, na ktoré sa zmohli (intenzita 8000 skv/deň, podiel ŤV 23%), sú vycucané z prsta a ešte je k nim pridané vyslovené klamstvo, že to kapacitne nevyhovuje. Tomu vravím argumentácia.
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod Vceliak » 24. Jan 2018 13:55

StVO napísal:je tam kapacitná rezerva ako Brno

S týmto môžem za pekného počasia súhlasiť. Problém je, ak sa dvihne vietor, a dodávky sfúkava z cesty. V tom čase to takmer všetky kamióny odstavia, veď nie sú samovrahovia. A ak sa nájde jeden exemplár čo to skúsi, tak potom máme cestu na minimálne štyri hodiny uzavretú.
Aká je v tom čase kapacita Sorošky?
Vceliak
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 487
Založený: 20. Okt 2016 11:50

Re: Intenzity

Odoslaťod StVO » 24. Jan 2018 14:07

Vceliak napísal:
StVO napísal:je tam kapacitná rezerva ako Brno

S týmto môžem za pekného počasia súhlasiť. Problém je, ak sa dvihne vietor, a dodávky sfúkava z cesty. V tom čase to takmer všetky kamióny odstavia, veď nie sú samovrahovia. A ak sa nájde jeden exemplár čo to skúsi, tak potom máme cestu na minimálne štyri hodiny uzavretú.
Aká je v tom čase kapacita Sorošky?

1. Koľko krát týždenne sa toto deje?
2. Ako celej veci pomôže tunel pod Soroškou, keď za týchto okolností vietor tie náklaďáky aj tak sfúkne z cesty pri Hrhove?
Obrázok používateľa
StVO
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 670
Obrázky: 8
Založený: 12. Jan 2017 22:30
Bydlisko: Karlsdorf

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 24. Jan 2018 14:40

tak hodinová kapacita Sorošky bude - podľa našich TP 102!!! - 2125 skv/h, to rátaj cca 15.300 skv/deň.


potom poprosim vycislit kapacitu sirokej rovnej cesty ZA, brodno - oscadnica a kapacitu cesty pod strecnom cize ZA - dubna skala.

neviem odkial su cisla o rychlostiach moja skusenost je 70 km/h na celom useku roznava-jablonov, tych 79 km/h je zbozne prianie cize ked je cely prechod prazdny.

..a este mne sa smeju ked citujem google, ved vsetko je napisane v nejakych tabulkach a normach. :roll:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 24. Jan 2018 17:59

StVO napísal: Napokon, čísla o rýchlostiach hovoria jasnou rečou: v stúpaní máme medián ľahkej dopravy 63 km/h, medián ťažkej 56 km/h a v85 je na horský prechod neuveriteľných 79 km/h. V klesaní sú tieto hodnoty 72, 60 a 84 km/h. Špičkový level of service je prosím pekne B! Všetko čísla za 2017.


tie rýchlosti v klesaní sú namerané ako? osobné autá tam majú MPR 60 a nákladné 40
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.