Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

D1 cez ZA
5
15%
R1 a cez Donovaly
1
3%
R1 a cez Certovicu
6
18%
R1 + R2 (Juzna trasa)
13
38%
Cez Madarsko
1
3%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
8
24%
Ina trasa (uviest v diskusii)
0
Žiadne hlasy
 
Celkový počet hlasov : 34

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 19. Máj 2024 14:42

Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 19. Máj 2024 14:43

pozri sa , bavíme sa o juhu, že by bolo zbytočne platiť mýto, lebo by tam nebol dopyt, a nie o tom koľko by sa malo ak by sa mohlo keby nebolo keby.. ináč k tomu višňovému, NA budú tak či tak platiť, a keby aj pre OA bolo 2€ ,( veď to je jedna káva) , za prejazd, pokiaľ, by sa ľudia nemuseli zdržiavať na mýtnici, tak by bola určite veľká časť ochotná to zaplatiť. Predminulý rok som prechádzal cez Tunel Karavanky, tam sa platilo tuším okolo 7€, v tom čase bol jednorúrovy a čakalo sa cca 3 hodiny, na mýtnicu. Čiže keď je dopyt, tak sú aj peniaze.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod DrX » 19. Máj 2024 16:34

Pacho, hrozne trieskas. Skoda reagovat. Tak si to zhrnme:
Pachove fantazmagorie: Na severe by boli ochotni platit 7EUR za prejazd, ale na juhu by neboli ochotni platit nic.
Realita H E E J S L O V AA C KA: na severe pumpujeme miliardy a desiatky miliard EUR statnych penazi do tunelov, a H E E J S L O V AA C K I ministri este vybavuju, aby sa za tie severne tunely neplatilo vobec, lebo akoze su na obchvatoch miest.

Este nieco napis o tom, ako velmi budete za tunely platit...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Jonathan » 19. Máj 2024 16:59

ste nejakí rozcítení. Minister sa chce inšpirovať Rakúskom. Tam na A9 sú dva spoplatnené tunely za 6,5 a 10,5€, pri dĺžkach 5,5 a 8 km. Ak si prepočítaš tie svoje čísla s cenou mýta 1€/km namiesto 5c/km tak u6 to bude vychádzať. Samozrejme, že nad 3,5t sa mýto zvýši a pre pravidelne jazdiacich sú zľavy.
https://www.asfinag.at/maut-vignette/streckenmaut/

A radšej by som zaplatil 10€ za cestu, ako sa stresovať pod Strečnom.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 659
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 19. Máj 2024 17:09

super, len tam nie je paralelna cesta zakruta v udoli rieky ale obchadzka 100 km cez hory. vzdy sa pobavim ked sa v ziline a okoli porovnavate s bohatymi alpskymi krajinami. skuste radsej rumunsko, to je viac porovnatelne. aj platovo.

Pacho, na juhu sa nikto nepasuje zeby toto platil. ale napriek tomu lacnejsie useky s 10k intenzitou vychadzaju lepsie ako visnove. samozrejme ani tam by sa to z myta neuzivilo.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Jonathan » 19. Máj 2024 18:52

https://www.google.com/maps/dir/47.5453 ... ?entry=ttu
namiesto 15km cez tunel za 10min je obchádzka 22km za 20min.
V druhom prípade to je trochu horšie ale nie 100km.
https://www.google.com/maps/dir/47.3498 ... ?entry=ttu
38km cez tunel za 22minút alebo 67km za 40min.

Možno inde sú to km cez hory ale v tomto prípade nie.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 659
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod DrX » 19. Máj 2024 19:35

Zas zle priklady: praveze tu su tie alternativy cez hory, cize za dvojnasobok casu v idealnej situacii v maji. Skus vo februari!!!
To na H E E J S L O V AA C K U presne naopak: 8 km tunel riesi zatacku pri rieke v lese, a dalsich 5 na Tu-Hu, Hu-Iv a aj tie na SO PO mali normalnu alternativu po povrchu, kedze neprekonavaju ziaden horsky masiv. Ale preco by sme to Pacholandu nedopriali!?!?! Vsak oni si za prejazd kazdeho budu platit. Cize na PO-ZA daju za jednu cestu 50EUR len za tunely, vsakze. Este nieco tresnite!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 19. Máj 2024 19:47

ja som okomentoval ten tunel karavanky nie tie tvoje. este pridaj intenzity a zohladni kupyschopnost rakusanov.

A radšej by som zaplatil 10€ za cestu, ako sa stresovať pod Strečnom.
aj ja, za prejazd raz za cas, tak ako na dovolenku cez chorvatske dialnice. ale inac urcite nie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Jonathan » 20. Máj 2024 07:31

devil napísal:aj ja, za prejazd raz za cas, tak ako na dovolenku cez chorvatske dialnice. ale inac urcite nie.

Viacnasobna je za cenu jednej nadrze. Kto jazdi pravidelne zaplati.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 659
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod aquila » 20. Máj 2024 08:06

Jonathan napísal:ste nejakí rozcítení. Minister sa chce inšpirovať Rakúskom. Tam na A9 sú dva spoplatnené tunely za 6,5 a 10,5€, pri dĺžkach 5,5 a 8 km. Ak si prepočítaš tie svoje čísla s cenou mýta 1€/km namiesto 5c/km tak u6 to bude vychádzať. Samozrejme, že nad 3,5t sa mýto zvýši a pre pravidelne jazdiacich sú zľavy.
https://www.asfinag.at/maut-vignette/streckenmaut/

A radšej by som zaplatil 10€ za cestu, ako sa stresovať pod Strečnom.

toto bohuzial na slovensku neprejde. si zoberme, ze aky nezmysel teraz Fico zaviedol, ze dialnicne obchvaty miest budu zadarmo .. ide uplne proti logicke spoplatnovania dialnic.

namiesto toho, aby si uvedomiili, ze aj v takej viedni su dialnice spoplatnene a teda mali by byt dialnice pausalne spoplatnene aj v intravilane, tak na slovensku sa ide presne opacnym smerom

takze nejake spoplatenie strecna nehrozi, aj ked paradoxne daleko viac by sa hodilo spoplatnit usek D3 brodno - strazov, kedze je to suverenne najdrahsia dialnica a tunel na slovensku
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 584
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod DrX » 20. Máj 2024 12:07

Presne tak, aquila. Tie kecy, co sa tu pacholand pusta, ako by oni za dialnice platili, na to fakt treba mat zaludok...

A tiez je zabavne, ako Jonathan objavil teplu vodu, ked tu uz pred 15 rokmi vsetci hovorili: Visnove cez PPP kludne - ale skutocne PPP. Teda, nech si koncesionar zoberie pozicku a potom z vybraneho myta za prejazt si to splati (a kludne mu to stat moze aj positit). Ale vtedy aj dnes kazdy vie, ze nic z toho by sa neuzivilo. Takze je to len prazdne tliachanie. Staci si spomenut, ako meciarovsko-ficovsky narod "v pohode" prijal svojho casu poplatok za recept, co bola smiesna manipulacna suma, len aby sa tolko nemrhalo. Alebo aby sme boli aspon pri doprave, tak vlaky zadarmo. Cize, aby sme mali jasno, ja som 100% za, aby sa platilo za prejazdy tych tunelov. V tom momente sa 90% dopravy vychod-zapad presunie na juh :-), lebo platit za 0-1 tunel proti plateniu za 10 je rozdiel. Ale narod pachov je nauceny uzivat, ked za to niekto iny plati. Takze sa ide presne opacnym Smerom.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 20. Máj 2024 14:48

celkom vtipné.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod jolu » 20. Máj 2024 20:52

DrX si v poriadku?
jolu
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 106
Založený: 21. Sep 2014 19:29

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Máj 2024 21:08

jolu napísal:DrX si v poriadku?


vitaj vo svete DRX. Vsetci ktori byvaju na sever od KE a na zapad od KE su zilincania, ktori vkuse pytaju peniaze na zbytocne dialnice, lebo lacnjesie by to bolo juhom. Hocikto ma iny nazor ako on je h.....y blb.. A byvaly administrator mu isiel po ruke,, a terajsi to neriesi.. cize aby som to zhrnul,, jedina mantra v mysli DRX je R2. COkolvek ine je zbytocnost..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 768
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod DrX » 20. Máj 2024 22:07

A najlepsi su ti zilincania, ktori mne vkladaju do ust tvrdenia, ktore som nikdy nenapisal, vsakano Mawerick (to k tomu "COkolvek ine je zbytocnost..").
Ale viem, ze vam treba vsetko zopakovat aspon 100x, tak to zopakujem znova: podla mna by bolo spravodlive delenie penazi 60:40 (sever:juh), ktore bolo normalne dohodnute este za Dzurindu ale nikdy nedodrziavane...

TO je ale podla H E E J S L O V AA C KYCH pachov "okradanie severu", lebo oni si narokuju 100% penazi - tak ako teraz s D3 a rozpoctom EU.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 21. Máj 2024 14:59

neviem kto by co mal riesit ked sa debatuje faktami. a fakty si mozeme zhrnut

- ako tvrdi DrX malo byt spravodlive delenie zdrojov, to by vsak neumoznilo bezbrehe stavanie megalomanskych tunelov
- BA-ZA asi nikto nepochybnuje tak ako BA-ZV, malo sa vsak stavat paralelne (pohronsky lievik a TN-PB naraz) a potom ostatne.
- nakolko nie sme rakusko/svajciarsko nemali sme sa pustat do suvislej ZA-PO. narocne useky sa mali projektovat inac alebo sa mali odlozit na neurcito a upravit/rozsirit povodne cesty, intenzity nie su tak vysoke aby namiesto tunelov nestacila jednotka 2+2
- cely obchvat ZA je zle koncipovany (neriesi CA-MT), hp-ll + ll-ds bude stat asi 1 mld., stale nevedno kedy bude hotovy a mozu byt problemy aj po otvoreni
- D3 je megalomania, pritom cesko postavilo I/11 striedmejsie a polsko dotiahlo len poloprofil, cesi navyse uz upustaju aj od D49

trochu ekonomiky
- dialnice su tepny, pokial chybaju prehlbuju sa regionalne rozdiely a ekonomika stagnuje
- eurofondy do 2013 s cerpanim 2015 nestacili ani na dokoncenie visnoveho a ruzomberka (a teda ani na zacatie presova a tur-hub), cize nikdy nebolo realne dokoncit dialnicu do 2015 nieto 2010, kto tvrdil opak tak klamal
- stat za dzurindu musel byt zachranovany pred krachom a nemal peniaze navyse,po ficovom fiasku s ppp sme sa opatovne vratili k eurofondom, okolo 2010 prisla dalsia kriza a dalsie vlady uz mali fakticky zviazane ruky, resp. dialnice prestali byt pre ne zaujimave
- kedze ziadna vlada nemala volu alebo odvahu ZA-PO prehodnotit nastal zakonite krach. miliardy presustrovane, spojenie nedokoncene v realnom case, ci by to bolo v 2020 alebo to bude 2025 je uz totalny fail ktory sa uz tazko da napravit lebo vychod ostal v investicnom tieni a hdp sa nevytvorilo. okolite krajiny utekaju, koriguje sa to volvom ale na tom D1 nema ziadnu zasluhu skor M3/30. zilinske hdp napriek miliardam nie je nijako oslnive.
- navratnost dialnic cez myto je mizerna, preto nikoho ani len nenapadne ich stavat/prevadzkovat na trhovom principe, ak aj su intenzity su tam kde dialnice davno stoja a potom je to zdroj/ciel dopravy blizko vacsich miest kde velka cast aut ani nema a nebude mat zaujem ist par km po dialnici
- ceny znamok su smiesne, neplati sa na vsetkych usekov a ludia by tazko niesli aj uplne zakladnu cenu 100 eur/rok nieto este myto

- na juhu sa vdaka spravne zvolenym prioritam vzdy udrzala alternativa cestovania. najskor sa staval pohronsky lievik + ozdany, tornala a figa. potom okolo NR a R2 okolo DT. na to nadviazal ersek po LC. z 8 vlad bol juh prioritou max. 1 (fico1 s financne nevyhodnym ppp), potom za vlad dzurinda2, a fico3 sa nieco uslo a este radicovej vlada minula usetrene fondy z R1 pri detve. keby aj dalsie 4 vlady pristupovali takto dnes by mozno chybali nepodstatne useky s minimalnou stratou. stale je realne ponuknut alternativu tym ze LC-KE vyriesit zavady a dat bezpecne pod 2 hod a v buducnosti to dokoncit komplet a vytvorit najlepsie spojenie zapad-vychod, casovo aj ekonomicky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Jonathan » 22. Máj 2024 05:21

Nebudem rozporovať tvoje hodnotiacce tvrdenia, ale dam iný pohľad, ktorý si tiež spomenul a to že "diaľnice prestali byť zaujímavé".
Áno a je to vidieť. Aktualne sú priorita dôchodci a na tých sa našlo skoro 1mld ročne navyše na 13te dôchodky.
Stačila by štvrtina tejto sumy ročne navyše to diaľnic a ciest a väčšina kritických úsekov ciest a diaľnic by bola poriešená za 10 rokov.
Ale kedže tieto peniaze dávame na spotrebu a nie do investicícii tak budeme ďalej čakať a riešiť lacné úseky, ale potrebné nie.

devil napísal:vytvorit najlepsie spojenie zapad-vychod, casovo aj ekonomicky.

A toto platí len vtedy, ak za západ považuješ juhozápad. Pre severozápad je to nepoužiteľné.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 659
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 22. Máj 2024 07:45

co som hladal v polsku maju porovnatelne dochodky a schvalili si uz dokonca 14. dochodky, cesi nemaju ani 13. ale aj tak je priemerny dochodok cez 800 eur cize viac ako u nas. v madarsku maju 13. dochodok a priemerny je porovnatelny s nasim.
https://www.teraz.sk/ekonomika/tomas-do ... lanok.html
ta miliarda co uvadzas nie je celkom pravda.

A toto platí len vtedy, ak za západ považuješ juhozápad. Pre severozápad je to nepoužiteľné.
iste, lenze juhozapad (BA,TT, NR) ma vyse dvojnasobne hdp oproti severozapadu (TN, ZA). tvori asi 1/2 hdp SR, kym severozapad asi 1/5. potom kam je dolezitejsie sa prepojit z vychodu ?

riesia sa same tazke useky a potom nie su peniaze na tie lacne. potom nie su cesty a regionalne rozdiely sa prehlbuju a prepadavame sa. cisla to jasne dokazuju.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 22. Máj 2024 11:21

jonathan, tvoj pohľad na život je akosi veľmi jednoduchý. Zvaliť všetkú vinu, že sa dialnice nestavajú, je veľmi jednoduché a nekorektné. Pozri sa, trináste dôchodky boli, už dávno naplánované, a sú v štátnom rozpočte. Síce, nie v takej výške ako je teraz, ale keď odpočítaš časť, čo je v ŠR, tak z tvojej miliardy je potom slabých 300 000 000, z čoho veľkú časť dôchodcovia vrátia do ŠR cez DPH. Nakoniec, oproti ostaným výdavkom , je to v podstate zanedbatelná časť. Ale je to veľmi jednodúché riešenie. Za všetko môžu nenažratí dôchodcovia, a pritom, veľká časť z ních žijú doslova z almužny. V konečnom dôsledku vlasné deti závidia, vlastným rodičom, a nič im nedoprajú, tak to je fakt sila. sory za OT, ale nedalo mi to,
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod PK » 22. Máj 2024 11:26

Devil, zhrnul si to uplne paradne.
Aj DrX ma pravdu aj ked dava najavo trochu neomalene.
Z mojho pohladu vystavba dialnic na Sk uplny fail, 23 rokov som cakal na slusne spojenie s vychodom, nedockal sa. Po tej dobe mam cestou na severovychod stale len tri moznosti, po uzkej ceste pod Strecnom v zapche, po uzkej klukatej ceste cez Donovaly, najlepsie za nejakym kamionom alebo sviatocnym vodicom iducim 30km/h, alebo klukatej dlhej, prepadavajucej sa ceste cez Certovicu, znova za nejakym pomalym autom.
Sk ma pozdlzny tvar z juhozapadu na severovychod a takto mala ist aj prva dialnica krizom cez republiku.
V osi Bratislava, Nitra, Presov, Snina. Takato dialnica by pokryla asi 80% Slovenska. Na tuto jedinu mali byt vrhnute vsetky prostriedky na dialnice. Vsetko ostatne je uz len "good to have".
Jedna sa o 407km vzdusnou ciarou, co pri predlzeni o 20% vychadza 490km. Dnes mame podla Wikipedie 869km dialnic a rychlostnych ciest, tak to, ze nemame 490km prepojenie vychod - zapad je totalne zlyhanie statu a manazmentu vystavby.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 22. Máj 2024 13:26

aj to je pohlad. kedze sa podrobne nezaoberam usekmi ktore maju mozno len studiu neviem ci by bolo efektivnejsie urobit donovaly, viem ze sa pisalo o 14 km tuneloch co je sice menej ako 20 km od ovciarska po cebrat ale stale nepomer oproti 4 km po soroskou prip. este nejake kratke ak vobec. a musim ta sklamat, trasa BA-TT-NR-BB-RK-PO-KE mi vysla cca. 50 percent obyvatelov a to som okrem okresov priamo na trase pridal aj blizke okresy...SC, PK, HC, GA, SA, TO, BR, BS, KA, DT, TR, KK, SB.

kazdopadne naklady od hp po PO su vyse 3 mld. a spolu s tur-hub okolo 4 mld. z toho len hp-ll-ds okolo 1 mld, na juhu za ceny spred 5-10-20 rokov 10 mil/km (vid mytna-tomasovce) 200kmx10 su 2 mld + par tazsich usekov nech je 500 mega navyse teda 2,5 mld. k obom trasam treba pripocitat nejakych 50 km po MI z coho stoji len 14 km.

rozdiel asi 1,5 mld. a nevycislitelne straty (ne)tvorby hdp na vychode.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod PK » 22. Máj 2024 14:16

No za pokrytie dialnicou sa oficialne rata vzdialenost do 50km? Ked si takyto pas o sirke 100km natiahnes krizom cez Sk, tak toho naozaj ostane maloco. Viem, Zilina by nebola v tom pase a to by asi nerozdychali.
Stred a vychod by boli pokryte prakticky kompletne. Cesta stredom nevychadza cez Donovaly, kopiruje cestu I66 Brezno, Podbrezova. Ta uz dnes bude hotova prakticky po Slovensku Lupcu, takze jediny problem by bol prechod horami zo strany Telgart na Spis v trase Vernara, kde by sa to pripojilo na trasu existujucej D1. Pricom v tom mieste je chrbat hor Nizkych Tatier/Slovensky Raj prakticky najuzsi.
Najvyhodnejsie vychadza prechod Nizkymi Tatrami tunelom v trase Pohorela - Vikartovce, kde by to mohlo vydat do 12km dlzky.
Bratislava - Presov 360km za 2h36min, Kosice 380km za 2:43 minut.
Tou cestou co popisujem by si bol z Ba v Poprade za 1h52min, odtial par minut do Tatier.
Tato trasa by nakladmi bola porovnatelna, mozno aj lacnejsia kvoli skrateniu voci nakladom na kompletnu D1.
Ale vybudovanim tejto trasy by si prakticky nemal na Slovensku miesto, ktore by bolo od Ba vzdialene viac ako 4h autom.
Napriklad Cierna nad Tisou - Michalovce (Dialnica) 50minut, zostavajucich 425km do Ba po dialnici 3h4min, celkovo 3:54
Snina - Vranov nad Toplou(Dialnica) 50 minut, zostavajucich 397km do Ba po dialnici 2h51min, celkovo 3:41
Soroska juhom 4km tunelov ti neriesi nic, lebo nepokryva Slovensko, ale Madarsko.
Severna trasa a juzna trasa by sa kludne mohli riesit dodatocne potom, kedze by to bolo iba vylepsenie existujucej situacie. Pricom by plne stacili parametre R.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 22. Máj 2024 14:56

tak tá stredná trasa, to je zasa také projektovanie s prstom na mape. Čo by bolo, keby nebolo...v popdstate Brezno SNV, zbytočná trasa, bez využitia, akorát prepojenie. ....v dnešnej dobe absolútne nereálne. Ono tá koncepcia sever, juh, a poprepájaná severojužnými spojkami nie je zlá, ale bohu žial dodnes sa nerealizovala.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod PK » 22. Máj 2024 15:16

Pacho brzdi sa, akoze prstom po mape tu pocuvam 20 rokov. A pozri kde nas to dostalo.... Nikam. Na nasich cestach mas dokaz, ze planovanie "nie prstom po mape" zlyhalo.
Z trasy o ktorej rozpravam po Presov chyba 110km. Ani sa mi neopovazuj povedat, ze za 23 rokov odkedy to sledujem by sme nevedeli z penazi ktore sli na D1 doslova konciacej v prdeli za Zilinou, postavit tych 110km ktore chybaju od konca R1 za BB po D1 okolo PP.
A co by bolo to som ti tam jasne napisal aj s casmi.
Brezno SNV v podstate zbytocna trasa, jasne, len by niesla celu premavku vychod zapad, to je uplne zbytocne, prosim ta nezahanbuj sa. Rimavska Sobota - Brezno 1h13min, odtial 220km do Ba za 1h35min, za 2:48 si v Ba. V sucasnosti su to 3h2min. (oprava, z RS je to jasne rychlejsie do Zvolena. Ale Z RS do Tatier to mas tadial bez problemov)
Koncepcia sever juh skapala. Momentalne mozeme len robit na limitacii skod ktore sposobila. 1,6 miliona ludi v Presovsko a Kosickom kraji bez pripojenia na zapad na dialnicu, ktora mala stat 14 a viac rokov dozadu.
Vysledky su tu, priemysel v prdeli, platovo nas uz predbehli komplet vsetci v Europe.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 22. Máj 2024 17:01

no dobre trocha pribrzdim, tých 110km, brezno PP, som myslel, že zbytočná, v tom zmysle že neobslúži žiadne dôležité územie, z hľadiska priemyslu a obyvateľstva. akorat prenesie premávku v-z. keby nebolo keby, a naši politici by robili len rozumné rozhodnutia, tak višnové mohlo byť dávno hotové. Keď si dobre pamätám, tak pre x rokmi,ho skánska chcela postaviť tuším za 660 000 000. Keby sme brali aj navýšenie tych 10%, tak sme mohli dnes mať vyriešenú sorošku, a dohadovať sa, o s-j prepojeniach. Čo sa týka severného, ťahu, tak jeho smerovanie siaha až do predminulého storočia, takže aj v takomto kontexte sa treba na pozerať. V tom čase všetky cesty viedli do budapešti, a z hľadiska prepojenie v-z, bolo asi jediné rozumné riešenie. POdľa mňa čo sa týka, juhu, v súčasnosti vidím, ako najdôležitejšie, urýchlene vyriešiť Zvolen.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 147
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.