Pre všetkých odporcov severnej trasy

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

ako by ste trasovali hlavnu dopravnu tepnu

Anketa bola ukončená dňa 16. Júl 2005 10:40

D1+R1+R3+D1
2
7%
R1+R2
2
7%
D1
25
86%
 
Celkový počet hlasov : 29

Odoslaťod flakst » 01. Júl 2005 10:35

Presne na toto som myslel, keď som spomenul ploty okolo diaľnice. Viem, že išlo dosť veľa penazí na ich opravu, ale po pár mesiacoch boli fuč. A je fakt, že to bolo v oblastiach, kde sa spoluobčania rómskej národnosti vyskytujú v malej miere. Už dlhšie dumám nad tým, čo by zabránilo potencionálnym zlodejom v kradnutí. :twisted:

Pripájam sa k tomu, že to už fakt musí byť "neviem kto", keď dokáže ukradnúť veci z detského ihriska. To by ma fakt zaujímalo, načo komu bude šmykľavka :shock:

Jasné, nevedko - díky za upresnenie info o tých veciach na Rakúskych diaľniciach. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 10:37

flakst napísal:Už dlhšie dumám nad tým, čo by zabránilo potencionálnym zlodejom v kradnutí. :twisted:


Jedine kamery a viac policajtov v uliciach hlavného mesta. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 01. Júl 2005 10:38

Caesar napísal:
flakst napísal:Už dlhšie dumám nad tým, čo by zabránilo potencionálnym zlodejom v kradnutí. :twisted:


Jedine kamery a viac policajtov v uliciach hlavného mesta. 8)


Alebo 380 V v plote :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 10:44

johhan napísal:Alebo 380 V v plote :-)


Aj toto som chcel napísať, ale potom som si povedal, že už by to bola "moc silná káva". 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 01. Júl 2005 10:54

Možno by pomohlo, také "jemné" kopnutie. :D

Alebo ťahať okolo plota ukrytú signálku. Len neviem, kto by to kontroloval. :lol:

Naši zlatí dopravní policajti. Najviac sa mi ráta ako vedia vyberať pokuty, ale keď sa jedná o reguláciu dopravy, najmä v prípade nehody, tak mi to skôr pripadá akoby sa hrali na myšky. Mal som tú česť byť pri jednej nehode, keď sa vďaka ich super organizácií stala ďalšia. Ale nerád by som hádzal všetkých do jedného vreca. Myslím, že sú aj taký, ktorí svojmu remeslu plne rozumejú a vyznajú sa v ňom. Česť takým. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Caesar » 01. Júl 2005 10:57

Najhorší policajti sú v oblasti Púchova, každý deň v strehu, každý deň pokuty. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 01. Júl 2005 14:11

Caesar napísal:Najhorší policajti sú v oblasti Púchova, každý deň v strehu, každý deň pokuty. 8)


No tak najhorší policajti, úplatní, ale aj nekompromisní sú len v BA, aj keď to nemám zo svojej skúsenosti, ale moje celé okolie by dokázalo aj knihu o tom napísať. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 05. Júl 2005 18:24

Tak zjavne táto otázka bola "prevalcovaná", je to jednoznačné, že jediným riešením je D1. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 15:15

Caesar napísal:Tak zjavne táto otázka bola "prevalcovaná", je to jednoznačné, že jediným riešením je D1. 8)


Je pravdou to, že jediná možnosť, ako spojiť sever-juh a východ-západ je diaľnica D1 a teraz si dovolím povedať, že by sa mala financovať na 90% zo všetkých prístupných zdrojov len D1. Tými 10% treba podporiť D3 a R1 s tým, že D3 by sa mala zmeniť na RK svojimi parametrami. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

rýchlosť stavania diaľnic

Odoslaťod Čavo » 14. Júl 2005 06:55

Alexander Velky napísal:Je pravdou to, že jediná možnosť, ako spojiť sever-juh a východ-západ je diaľnica D1 a teraz si dovolím povedať, že by sa mala financovať na 90% zo všetkých prístupných zdrojov len D1. Tými 10% treba podporiť D3 a R1 s tým, že D3 by sa mala zmeniť na RK svojimi parametrami. :lol:

Myslím, že som tu už tento názor prezentoval, ale skúsim ho zopakovať.

U nás by sa hlavne mala znížiť rozostavanosť. Tzn. podokončovať už konečne nakusnuté stavby a nezačínať neustále nové a nové. Verím tomu, že keby sa od dnes nezačali žiadne nové úseky, tak máme, pri našom tempe, ešte stále čo najbližie tri roky stavať.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Re: rýchlosť stavania diaľnic

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 11:36

čavo napísal:U nás by sa hlavne mala znížiť rozostavanosť. Tzn. podokončovať už konečne nakusnuté stavby a nezačínať neustále nové a nové. Verím tomu, že keby sa od dnes nezačali žiadne nové úseky, tak máme, pri našom tempe, ešte stále čo najbližie tri roky stavať.


čavo,

to je nereálne, pretože na Slovensku je rozostavaných viac ako 80 km, reálne 90 km a to by sa tu stavali len: D1, D3, R1, R2, R5. Niekoľko km na R3 a R4.

A skutočné potreby sú len D1, D3, R1, R5 a R4 KE-Milhosť.

R3 bude riešiť len tranzit, tam stačia obchvaty na severnej vetve a na stredných stačí opravovať cestnú sieť. R2 je nepodstatná, tam sa dostavia nejakých 20-40 km a bude to stačiť.

Okrem toho, sú začaté úseky, ktoré je nezmyselné dokončiť, pretože k nim nevedie žiadna cesta po ich dokončení, tieto sú v rozsahu takmer 25 km. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Re: rýchlosť stavania diaľnic

Odoslaťod Čavo » 14. Júl 2005 13:27

Alexander Velky napísal:
čavo napísal:U nás by sa hlavne mala znížiť rozostavanosť. Tzn. podokončovať už konečne nakusnuté stavby a nezačínať neustále nové a nové. Verím tomu, že keby sa od dnes nezačali žiadne nové úseky, tak máme, pri našom tempe, ešte stále čo najbližie tri roky stavať.


čavo,

to je nereálne, pretože na Slovensku je rozostavaných viac ako 80 km, reálne 90 km a to by sa tu stavali len: D1, D3, R1, R2, R5. Niekoľko km na R3 a R4.

A skutočné potreby sú len D1, D3, R1, R5 a R4 KE-Milhosť.

R3 bude riešiť len tranzit, tam stačia obchvaty na severnej vetve a na stredných stačí opravovať cestnú sieť. R2 je nepodstatná, tam sa dostavia nejakých 20-40 km a bude to stačiť.

Okrem toho, sú začaté úseky, ktoré je nezmyselné dokončiť, pretože k nim nevedie žiadna cesta po ich dokončení, tieto sú v rozsahu takmer 25 km. :lol:


Alexander,

jednu vec nechápem. Predpokladám, že ten, kto rozhoduje o začatí stavby niektorého úseku, tak dopredu vie, že to nemá ako rozumne prefinancovať. Nie sú financie ani na úseky, ktoré chcú dostavať. (Áno keby veľmi chceli, tak by financie určite našli). Radšej sa vyhadzujú peniaze na začatie stavby, potom na konzerváciu a stráženie. Načo?

Proste sa takýmto spôsobom strácajú financie, ktoré by mohli byť k dispozícii, keby niekto reálne rozmýšlal.

Druhá vec, ktorá vzniká pri takomto naťahovaní je, že zväčša počas stavby je na priľahlých komunikáciách zhoršená situácia. Nemyslím, len stroje, ktoré tadiaľ prechádzajú, ale hlavne obmedzenia (zúženia komunikácií, zrušenia niektorých komunikácií), ktoré sú potrebné kvôli bezpečnosti i keď sa na stavbe priamo nič zrovna nerobí.

Na nikoho sa nesnažím útočiť. Sú to len otázky, či by to nebolo lepšie tak ako ja vravím. Určite nemám patent na rozum, len sa to snažím pochopiť.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod B; » 14. Júl 2005 13:59

To iste "trapi" aj mna.
Nemam tolko informacii z prvej ruky ako niektori ostatni, len co vidim ked cestujem po Slovensku a co sa docitam.
Ale "zdravy sedliacky rozum" napoveda to, co Cavo napisal tu hore, plus nejake drobnosti ako napr. pisem o predlzeni R1 pri HB.

Este si dovolim zhrnut k dianiu vo viacerych topicoch:
Podujali ste sa dobrovolne odovzdat cast informacii ostatnym, tak prosim majte trpezlivost a pochopenie k doplnujucim otazkam aj tam, kde je podla vas vsetko jasne.
Myslim, ze nikto nechce mrhat nikoho vzacny cas ani nikoho nervovat.
Velmi pekne dakujem za vsetky pouzitelne informacie vsetkym, co prispievaju.
B;
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 15:17

Budem reagovať na príspevky čava a B.

čavo:

ok, akože kľudne sa pýtaj, ja nič proti tomu nemám, veď od toho je toto fórum. Konkrétne ja ti odpoviem na čo len chceš vo všetkých témach.

Ten, kto rozhoduje o začatí výstavby nejakého úseku, si na neho zabezpečí peniaze. Nikto nechce začať niečo stavať a nechať to potom tak. Ale tu sa zmenila vláda a výstavba sa celoplošne zastavila, ale je tiež pravdou, že niektoré úseky, ktoré sa v minulosti rozostavali, najmä na D3 a R5 boli len "ukážkou", že to myslíme vážne s výstavbou a v týchto prípadoch, dané úseky boli iba reklamou. Nikto nemal zabezpečené zdroje na celú D3 a R5 ani v tej dobe.

Nikto nechce žiadnu stavbu konzervovať, ani ju potom strážiť, ale toto je ťažká otázka, na ktorú ja ti odpoveď nedám, pretože ju neviem, presnejšie, keď je málo peňazí, tak sa stavba zastaví, následne konzervuje a potom sa stráži, pretože je prioritou ju dostavať, len nie je dosť peňazí na pokračovanie výstavby. A stavba by sa rozkradla, alebo bez konzervácie by sa poškodila rýchlejšie. V mnohých prípadoch tzv. rozostavaných km ani nie je nič spravené, len nejaké zemné práce či sem tam nejaká tatrovka a bager, to sa ani nestráži, aj keď aj tu sa preinvestovali mil. Sk, 10-tky mil. Sk.

Na tvoju otázku, "načo?", ti ja odpoveď dám, že ono sa zdá, že tých 100 mil. Sk, ktoré idú ročne na "stráženie" stavieb sa zdá byť veľa a že tie peniaze mohli byť použité inak, ale treba si uvedomiť, že to, čo sa stráži, má hodnotu niekoľkých miliárd až 10 mld. Sk, je to spravená práca, sú tam materiály, oceľ, betón, kvádre, potrubia, ... toto má hodnotu, priamu hodnotu. Preto sa to stráži.

Z môjho hľadiska bolo nezodpovedné, aby SR zastavila výstavbu diaľnic v r. 1999, pretože mohla zastaviť výstavbu, ale mala dokončiť všetko začaté, toto bola základná chyba, ktorá SR stojí ročne priamo 100 mil. Sk a ďalšie mld. Sk, pretože unikajú investori, ľudské životy pri dopravných nehodách, ...

Na tú druhú vec ti odpoviem tiež: Inak sa to nedá. Je to bežné všade vo svete, že pri výstavbe/opravách je zhoršená dopravná situácia počas tej výstavby/opravách na daných úsekoch. Tomu sa nedá zabrániť. Dalo by sa dobudovaním provizórnych ciest, panely poukladať vedľa seba a niečo na ne položiť, nejakú vrstvu AB krytu (asfalt), ale to sú ďalšie náklady a robí sa to len pri D1 aj to nie tak ako som to popísal úplne na 100%.

Ak by si mal ešte niečo, kľudne sa pýtaj. Ja tiež neviem nič "hĺbkové" o počítačoch, zdravotníctve, účtovníctve, ...


B,:

Tak odpovedal som ti už pri čavovi.

Hold zravý sedliacky rozum, tzv. logika, nefunguje na Slovensku, pretože slovenská diaľničná výstavba je zaťažená zmluvami z minulosti, ktoré v podstate platia aj do budúcnosti, pretože inak by tu boli sankcie z oboch strán, teda aj od štátu aj od stavebných firiem a preťažené súdy. Zastavila sa výstavba, ale zmluvy platili. Problém za obrovské peniaze. Atď.

Ohľadom tvojho "dodatku". Ano, ja viem, že toto fórum je preto, aby sa tu diskutovalo. Zrejme je úplne jasné, že ja alebo Caesar, možno MH, wazari, Dy, johhan, ... vieme danú problematiku a môžme otvorene diskutovať zo svojich pozícií, ale musíte vy ostatní pochopiť, že je náročné pre nás odpovedať vám, keď vy nedáte konkrétnu otázku. My všetko vieme, presnejšie všetko je nám jasné. Preto aj Caesar som si všimol, že často reaguje spôsobom na niekoho "Kde je problém?" Pretože sú slabo zadané otázky. Inak ja sám môžem vysvetľovať do nekonečna, to isté aj 20x napíšem, pretože vždy tu bude niekto nový. V tomto ja som po otcovi, ja nemám problém písať, odpovedať, ale mám svoj štýl, píšem jasne a nerobím si "srandu", takže potom som citlivejší, keď mi niekto "podrýva" obsah mojich príspevkov, ale predvídam, pretože napíšem, "neberte to osobne, ..." už v príspevku vopred, keď vidím, čo sa deje na celom fóre medzi niektorými užívateľmi. Okrem toho ja dosť často len "komentujem" to, čo sa momentálne deje na jednotlivých stavbách, úsekoch, z vyšších miest, takže to sa potom aj stane, presnejšie, vysvetlím, prečo sa niečo deje tak, ako to prebieha a svoj názor vždy zvýrazním vetou "ja si myslím, môj názor je". :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod B; » 14. Júl 2005 15:45

Chapem, kde moze byt problem, ja sa snazim klast otazku vecne, aj ked nie mozno nie odbornym slovnikom branze a potom to tak nevyznie.
Tu sa teraz neprezentovali konkretne otazky, chapal som to od Cava ako vykrik do tmy, mozno si to niekto precita.
Inak ja som jeho druhu cast nepochopil ako staznost, ze pri stavbe je obmedzena doprava - proti tomu sa neda namietat - ale staznost, ze je obmedzena doprava na stavbe ktora je "zacata",
ale fyzicky sa tam nic neudialo okrem obmedzenia dopravy.

K dodatku:
Niekedy mozno aj ostatni len komentuju a nekladu ziadne otazky, pekne to bolo
popisane v Knihe dzungli v zmysle, ze ludia stale nieco musia robit aspon s ustami.

Mozno by sme mohli zalozit novy topic:
Butlava vrba
:)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 15:59

B; napísal:Tu sa teraz neprezentovali konkretne otazky, chapal som to od Cava ako vykrik do tmy, mozno si to niekto precita.
Inak ja som jeho druhu cast nepochopil ako staznost, ze pri stavbe je obmedzena doprava - proti tomu sa neda namietat - ale staznost, ze je obmedzena doprava na stavbe ktora je "zacata",
ale fyzicky sa tam nic neudialo okrem obmedzenia dopravy.

Mozno by sme mohli zalozit novy topic:
Butlava vrba
:)


Ja čava (a aj ostatných) chápem, že veľmi veciam nerozumie, aj keď chce, tak v novinách alebo niekde inde, napr. pošle list na MDPT a čaká odpoveď, tak asi sa toho veľa nedozvie málo potom aj pochopí. Tak potom je tu fórum, kde je vysoká pravdepodobnosť, že po položení otázky, príde aj odpoveď-dve a kľudne môžu byť aj podotázky. Podľa toho sa tu píše, 10-150-250 príspevkov denne, podľa nezodpovedaných otázok a prítomnosti tých, ktorí odpoveď poznajú. Ja som ten, kto sa málo pýta, nemôžeme vedieť všetci všetko, takže chápem ostatných. A ja nesledujem, či je niečo čo píšem v médiách alebo nie, pretože ja to, čo píšem, považujem za normálne a za základné info, ktoré mám. Iste, niektorí potom hľadajú aj v novinách a často nájdu, ale často aj nenájdu nič.

Kľudne založ novú tému. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 21:47

Mne sa zda, ze rozostavanost mnohych usekov prameni z ich pripravy. V case pripravy sa vzdy predpoklada, ze napr. za dva tri roky bude zdrojov na dialnicnu vystavbu ovela viacej, preto sa pripravuje naraz viacero usekov. Vybavuju sa vsetky povolenia a uzemne rozhodnutia, ktore mavaju obmedzenu platnost, resp. niekdo by ich mohol chciet neskor revidovat. Ked sa po case zisti, ze peniaze su z napr. troch pripravenych usekov len na dva, tak by bolo skoda tretiu pripravenu stavbu odsunut, da sa na nu minimum prostriedkov a ked bude neskor penazi dost bez dalsiej administrativy sa da usek dobudovat. Niekedy je treba len predlzit platnost stavebneho povolenia, co je zrejme o dost jednoduchsie ako ist s pripravou znovu od zaciatku.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 21:58

mmaros napísal:Mne sa zda, ze rozostavanost mnohych usekov prameni z ich pripravy. V case pripravy sa vzdy predpoklada, ze napr. za dva tri roky bude zdrojov na dialnicnu vystavbu ovela viacej, preto sa pripravuje naraz viacero usekov. Vybavuju sa vsetky povolenia a uzemne rozhodnutia, ktore mavaju obmedzenu platnost, resp. niekdo by ich mohol chciet neskor revidovat. Ked sa po case zisti, ze peniaze su z napr. troch pripravenych usekov len na dva, tak by bolo skoda tretiu pripravenu stavbu odsunut, da sa na nu minimum prostriedkov a ked bude neskor penazi dost bez dalsiej administrativy sa da usek dobudovat. Niekedy je treba len predlzit platnost stavebneho povolenia, co je zrejme o dost jednoduchsie ako ist s pripravou znovu od zaciatku.


Ja som ten tvoj príspevok nepochopil. Fakt nič v zlom, ale tentokrát som nepochopil obsah.

Totižto, rozostavanosť úsekov nemá nič spoločné s plánovaním financií. To každá vláda vie, koľko bude mať peňazí, ale prezentuje niečo iné. Poviem príklad. V r. 2000 dáme 8 a v r. 2004 dáme 12 mld. Sk. Ale vláda vie už dopredu, že v r. 2000 dá reálne 7 a v r. 2004 dá max. 9 mld. Sk na diaľnice, ale v r. 2004 dá viac o 1 mld. Sk, pretože idú voľby.

Všetko by to bolo v poriadku, lenže nie je, pretože všetky plány sa odvíjajú od oficiálnych údajov. Tu je hlavný problém, ktorý aj kritizovala dosť silno EÚ, len na Slovensku nikto z občanov nevie ani dané sumy, takže sa to ani neprezentuje nejako výrazne.

Toto je ale len 1. problém. O ďalších písať nebudem, keďže sa nimi nezaoberáš ani ty.

Ty ešte píšeš o stavebnom povolení. Tak to nie je problém ho predĺžiť. Štát je silný "hráč" na trhu a úrady rozhodujú, ako chce vláda, teda štát v danom období.

Píšeš o "novom začiatku". Tak určite by sa nehľadala nová trasa.

Možno si to myslel inak, než ja píšem, ale ja som to nepochopil, pretože si to odporuje, presnejšie nie je to pravda v takých súvislostiach v akých si to napísal. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 22:04

Vynechajme všetky problémy a zamerajme sa len na 1:

"Rozostavané úseky dlhšie než sa plánovalo".

Problémy, ktoré z toho vznikajú:

1. Stavba sa reálne predraží, min. o infláciu.
2. Stavba stráca hodnotu. Dá sa udržať, ale to stojí ďalšie peniaze, konzervácia a stráženie.

A toto nie je jednoduché riešiť, keď SR ročne dokáže otvoriť 14 km diaľničnej siete, ale rozostavaných úsekov je 80 km, naviac, 25% z nich aj keby sa dostavalo, tak na ne nie je napojenie, proste len stavba v poli, most, estakáda, 2 km úsek, ...

Ako by ste to riešili? To sa ani nedá vyriešiť tak, aby štát neprerobil, pretože už to, že sa nedodržal harmonogram výstavby je problém a v prípade diaľnic, sú to miliardové problémy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod mmaros » 14. Júl 2005 22:21

Ja som to myslel tak, ze priprava useku sa robi dlho dopredu. Ma viacero krokov, ktore na seba nadvazuju. EIA, uzemne rozhodnutie, stavebne povolenie (urcite som nejaku fazu vynechal) a myslim ze az ked je vydane stavebne povolenie sa mozu pozemky vykupovat. V kazdej faze sa mozu obcania a zdruzenia vyjadrovat a odvolavat. Ked toto vsetko prebehne a stavebne povolenie je vydane je rozumne usek zacat aj ked na neho nie su peniaze, lebo tieto povolenia nemaju trvalu platnost a po napr. 3 rocnom vahani by sa mohlo stat, ze niekdo by chcel robit novu studiu EIA alebo podobne. Aj zakony sa pri vahani mozu zmenit (napriklad zakony o vyvlastnovani sa menili za posledne roky viackrat) a vlastnici pozemkov by si v pripade nezacatia vystavby mohli narokovat odstupenie od zmluvy o buducej zmluve (vykup) s vidinou vacsich zarobkov. Nehovorim, ze to tak urcite je, ale mne sa zda, ze aj tento faktor do toho vstupuje.
mmaros
návštevník
 
Príspevky: 42
Obrázky: 6
Založený: 24. Feb 2005 14:17

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 22:37

mmaros napísal:Ja som to myslel tak, ze priprava useku sa robi dlho dopredu. Ma viacero krokov, ktore na seba nadvazuju. EIA, uzemne rozhodnutie, stavebne povolenie (urcite som nejaku fazu vynechal) a myslim ze az ked je vydane stavebne povolenie sa mozu pozemky vykupovat. V kazdej faze sa mozu obcania a zdruzenia vyjadrovat a odvolavat. Ked toto vsetko prebehne a stavebne povolenie je vydane je rozumne usek zacat aj ked na neho nie su peniaze, lebo tieto povolenia nemaju trvalu platnost a po napr. 3 rocnom vahani by sa mohlo stat, ze niekdo by chcel robit novu studiu EIA alebo podobne. Aj zakony sa pri vahani mozu zmenit (napriklad zakony o vyvlastnovani sa menili za posledne roky viackrat) a vlastnici pozemkov by si v pripade nezacatia vystavby mohli narokovat odstupenie od zmluvy o buducej zmluve (vykup) s vidinou vacsich zarobkov. Nehovorim, ze to tak urcite je, ale mne sa zda, ze aj tento faktor do toho vstupuje.


Ak odhliadnem od viacerých nepresností, ako aj od toho, že sú tam zle porovnané historické a súčasné postupy a prax, tak máš čiastočne pravdu.

Ale v konečnom dôsledku, to čo ty píšeš, to je len odôvodnenie. Nikde sa vo svete takto nestavia, prečo? Pretože všetci sú pozadu?

Nie, pretože práve preto, že infraštruktúra a jej plány sa menia, tak nie je vhodné stavať vopred aspoň niečo, pretože SR nezmení koridory ani trasovanie len, preto, že má 10 km na svojom území rozostavaných, keď je potrebné stavať 300 km. Takže v konečnom dôsledku SR stráca peniaze. Na vine je vláda VM, keď rozostavala zbytočne veľa úsekov, ale na vine je aj vláda MDz, pretože zastavila výstavbu úplne celú. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Caesar » 14. Júl 2005 22:59

AV,

v tejto téme máš príspevok s týmto dátumom Št Júl 14, 2005 16:17, s ktorým súhlasím z hľadiska obsahu, ale to je asi tvoj najdlhší príspevok na tomto fóre. Už začínaš písať nielen veľa príspevkov, ale aj dlhé príspevky, dlhšie než ja. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 16. Júl 2005 20:26

Caesar napísal:AV,

v tejto téme máš príspevok s týmto dátumom Št Júl 14, 2005 16:17, s ktorým súhlasím z hľadiska obsahu, ale to je asi tvoj najdlhší príspevok na tomto fóre. Už začínaš písať nielen veľa príspevkov, ale aj dlhé príspevky, dlhšie než ja. 8)


Tam, kde nepomáhajú moje jasné, krátke vety, tak tam sa snažím odpovedať v širších súvislostiach, najmä, ak sa opakujú tie isté otázky ešte aj s podotázkami. Proste je to diskusia, otázka-odpoveď, 2-3x po sebe a keď príde otázka s podobným významom ako tie predtým, tak sa snažím odpovedať výstižnejšie a to si vyžaduje hlbšie vysvetlenie, naviac ten príspevok, to boli 2 reakcie na 2 užívateľov. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Antimander » 23. Sep 2005 14:39

Hlavná dopravná tepna na Slovensku je diaľnica D1. To netreba nijako komentovať, proste je to tak. :wink:
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod Adaios » 25. Okt 2005 19:43

Ja som tiez hlasoval za moznost c. 3, jednoznacne dialnica D1 je ta najdolezitejsia dialnica.

Spoji takmer vsetky regiony priamo sama, v doplneni o R1 uplne cele Slovensko. Okrem toho bude mat napojenie aj na ostatne staty cez ostatne RK. Vobec - RK tvoria doplnujucu kostru dialnicnej siete na Slovensku k D1. D3 je sucast medzinarodneho koridoru. A D4 ma extra vyznam pre hlavne mesto.

Okrem toho D1 spoji priemyselne oblasti, aj chudobne oblasti, aj 3 najvacsie mesta.

To uz sa neda nijako spochybnit, vyznam D1. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.