Moderátor: Moderátori
Caesar napísal:Najhorší policajti sú v oblasti Púchova, každý deň v strehu, každý deň pokuty.
Caesar napísal:Tak zjavne táto otázka bola "prevalcovaná", je to jednoznačné, že jediným riešením je D1.
Alexander Velky napísal:Je pravdou to, že jediná možnosť, ako spojiť sever-juh a východ-západ je diaľnica D1 a teraz si dovolím povedať, že by sa mala financovať na 90% zo všetkých prístupných zdrojov len D1. Tými 10% treba podporiť D3 a R1 s tým, že D3 by sa mala zmeniť na RK svojimi parametrami.
čavo napísal:U nás by sa hlavne mala znížiť rozostavanosť. Tzn. podokončovať už konečne nakusnuté stavby a nezačínať neustále nové a nové. Verím tomu, že keby sa od dnes nezačali žiadne nové úseky, tak máme, pri našom tempe, ešte stále čo najbližie tri roky stavať.
Alexander Velky napísal:čavo napísal:U nás by sa hlavne mala znížiť rozostavanosť. Tzn. podokončovať už konečne nakusnuté stavby a nezačínať neustále nové a nové. Verím tomu, že keby sa od dnes nezačali žiadne nové úseky, tak máme, pri našom tempe, ešte stále čo najbližie tri roky stavať.
čavo,
to je nereálne, pretože na Slovensku je rozostavaných viac ako 80 km, reálne 90 km a to by sa tu stavali len: D1, D3, R1, R2, R5. Niekoľko km na R3 a R4.
A skutočné potreby sú len D1, D3, R1, R5 a R4 KE-Milhosť.
R3 bude riešiť len tranzit, tam stačia obchvaty na severnej vetve a na stredných stačí opravovať cestnú sieť. R2 je nepodstatná, tam sa dostavia nejakých 20-40 km a bude to stačiť.
Okrem toho, sú začaté úseky, ktoré je nezmyselné dokončiť, pretože k nim nevedie žiadna cesta po ich dokončení, tieto sú v rozsahu takmer 25 km.
B; napísal:Tu sa teraz neprezentovali konkretne otazky, chapal som to od Cava ako vykrik do tmy, mozno si to niekto precita.
Inak ja som jeho druhu cast nepochopil ako staznost, ze pri stavbe je obmedzena doprava - proti tomu sa neda namietat - ale staznost, ze je obmedzena doprava na stavbe ktora je "zacata",
ale fyzicky sa tam nic neudialo okrem obmedzenia dopravy.
Mozno by sme mohli zalozit novy topic:
Butlava vrba
mmaros napísal:Mne sa zda, ze rozostavanost mnohych usekov prameni z ich pripravy. V case pripravy sa vzdy predpoklada, ze napr. za dva tri roky bude zdrojov na dialnicnu vystavbu ovela viacej, preto sa pripravuje naraz viacero usekov. Vybavuju sa vsetky povolenia a uzemne rozhodnutia, ktore mavaju obmedzenu platnost, resp. niekdo by ich mohol chciet neskor revidovat. Ked sa po case zisti, ze peniaze su z napr. troch pripravenych usekov len na dva, tak by bolo skoda tretiu pripravenu stavbu odsunut, da sa na nu minimum prostriedkov a ked bude neskor penazi dost bez dalsiej administrativy sa da usek dobudovat. Niekedy je treba len predlzit platnost stavebneho povolenia, co je zrejme o dost jednoduchsie ako ist s pripravou znovu od zaciatku.
mmaros napísal:Ja som to myslel tak, ze priprava useku sa robi dlho dopredu. Ma viacero krokov, ktore na seba nadvazuju. EIA, uzemne rozhodnutie, stavebne povolenie (urcite som nejaku fazu vynechal) a myslim ze az ked je vydane stavebne povolenie sa mozu pozemky vykupovat. V kazdej faze sa mozu obcania a zdruzenia vyjadrovat a odvolavat. Ked toto vsetko prebehne a stavebne povolenie je vydane je rozumne usek zacat aj ked na neho nie su peniaze, lebo tieto povolenia nemaju trvalu platnost a po napr. 3 rocnom vahani by sa mohlo stat, ze niekdo by chcel robit novu studiu EIA alebo podobne. Aj zakony sa pri vahani mozu zmenit (napriklad zakony o vyvlastnovani sa menili za posledne roky viackrat) a vlastnici pozemkov by si v pripade nezacatia vystavby mohli narokovat odstupenie od zmluvy o buducej zmluve (vykup) s vidinou vacsich zarobkov. Nehovorim, ze to tak urcite je, ale mne sa zda, ze aj tento faktor do toho vstupuje.
Caesar napísal:AV,
v tejto téme máš príspevok s týmto dátumom Št Júl 14, 2005 16:17, s ktorým súhlasím z hľadiska obsahu, ale to je asi tvoj najdlhší príspevok na tomto fóre. Už začínaš písať nielen veľa príspevkov, ale aj dlhé príspevky, dlhšie než ja.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 25 hostí.