Moderátor: Moderátori
PK napísal:Nezmysel je tvoj prispevok. Kde si dosledok prezentoval ako dovod nemoznosti tento dosledok odstranit.
Cierna nad Tisou je 68km vzdusnou ciarou od KE a 38km od Trebisova. Je uplne realne postavit cesty ktore by to obsluzili v akceptovatelnych casoch.
Specialne po dostavani D1 KE - UA to bude do KE pod 45 minut s prehladom.
Velmi zly priklad, ze sa nieco neda.
Naopak presne si identifikoval miesta kde treba vylepsit dostupnost, pretoze dnes sa tam muchy obracaju.
rastislav5 napísal:BCR (Benefit–cost ratio alebo Pomer prinosov a nakladov) pouzil UHP preto, lebo je to hlavny ukazovatel na vyjadrenie hodnoty za peniaze a hovori o miere navratnosti investicie.
Jano1 napísal:
Viacere Tvoje prispevky su hlboko pod uroven, ktoru by vyprodukoval normalny clovek. Prepojit D/RC v plnom profile Ciernu nad Tisou a Trebisov zhruba v trase ako ide vzdusna Ciara, aby si dosiahol Tebou pozadovanych 20 minut, to chce inu uroven rozmyslania. A tak by to bolo treba urobit pre desiatky obci, aby dosiahli Tebou pozadovanych 20 minut.
Jasne s prehladom Cierna nad Tisou - KE za 45 minut, a kdeze by si sa chcel napojit na D1 KE - UA? Jedine v pripade priamej D/RC v plnom profile z Ciernej nad Tisou cez Trebisov, alebo smerom na MI s napojenim na D1 a dalej do KE. Ale bez plneho profilu Cierna nad Tisou - D1 sa to neda po zemi dosiahnut.
Ako spojis Novu Sedlicu s PO aby to bolo 45 minut? V sucasnosti to je 136 km. Zase vzdusna Ciara?
Vlados napísal:Súhlasím so všetkým až na to že namiesto strednej a južnej R3 by sme mali stavať R4. R3 nie je v trase ucelej D/RC, za to R4 je. ViaCarpatia ešte nie je zaradené do Core TEN-T, ale do 10-20 rokov bude.
1. prioritizacia investicii podla BCR (cim vacsie BCR, tym vacsia priorita), resp. podla multikriterialneho ukazovatela pozostavajuceho hlavne z BCR - investicie do dopravnej infrastruktury su u nas nedostatocne, takze sa netreba cudovat, ze skoro vsetko je navratne, ale kedze objem prostriedkov je ohraniceny, mali by sa uprednostnovat najlepsie investicie. Teraz sa stavia podla pripravenosti, v buducnosti by sa malo stavat podla priority. Jasne ze zmena bude nejaky cas trvat a vysoko pripravene projekty asi budu este dobiehat, ale zmena je potrebna.
2. posudenie jednotlivych usekov v kontexte nielen koridorov na Slovensku, ale aj pokracovania koridorov v nadvazujucom zahranici, tzn. plany susedov na dostavby ucelenych europskych koridorov. Existujuca studia UHT na obchvat Tvrdosina sice obsahuje info, ze: R3 na Orave "je súčasťou medzinárodného európskeho koridoru ale na rozdiel od vyťaženejších ciest na Kysuciach zatiaľ nie je na poľskej strane plánovaná rýchlostná cesta. Za mestom Rabka (50 km od hraníc) začína poľská rýchlostná cesta S7, ktorá má viesť okolo Krakova až do Varšavy a Gdansku. Momentálne je vybudovaných 291 km, vo výstavbe je 202 km. S7 nie je plánovaná na slovenskú hranicu, má končiť v meste Rabka. ", ale do vypoctov to nijako nevstupuje.
3. posudenie jednotlivych usekov aj v kontexte viacerych konkurujucich si koridorov. To v sucasnosti niektorym studiam uskutocnitelnosti UHP chyba. Napr. v posudeni obchvatu Tvrdosina chybal vplyv otvorenia hranicneho nakladneho priechodu v Skalitom a dokoncenia D3.
4. vacsie zohladnenie rozdielu medzi Core TENT a Comprehensive TENT. UHT pise: Záväzok členských štátov EÚ je vybudovať základnú sieť TEN-T CORE do roku 2030. Musí ísť o nadradenú a samostatne označenú cestnú sieť. TEN-T COMPREHENSIVE predstavuje širšiu sieť koridorov, ktoré môžu byť vybudované aj formou kvalitných ciest I. triedy a ich vybudovanie je dobrovoľné." Tzn. ak raz mame zavazok, mali by sme mu dat prioritu
5. potesil by som sa aj dopracovaniu metodiky na zahrnutie znizovania regionalnych rozdielov prostrednictvom budovania infrastruktury (ak by totiz BCR bolo jedinym kriteriom, tak napr. na R2 by sa nikdy nedostalo, lebo stale ucelenejsia D1 moze sposobovat stale viac dopravy (ci uz pritiahnutim z inych koridorov alebo z inych sposobov dopravy ako su vlaky a autobusy alebo z doteraz nerealizovanej dopravy) a to moze zvyhodnovat useky blizko D1. Tzn. kazdy usek by mal dostat multikriterialne hodnotenie (kde by vsak BCR malo najvacsiu vahu) na zaklade pevnej metodiky a podla vysledku by sa mal zostavit strategicky strednodoby plan budovania dopravnej infrastruktury.
PK napísal:Z Novej Sedlice 43km po okreske 100km/h za 25 minut k dialnici pri Snine
devil napísal:- vacsia vaha CORE - to je presne opak toho naco je HzP.
CORE TENT by mal do vypoctu vstupovat, lebo zohladnuje najsirsi pohlad, tzn. predstavu a dohody Europskej Unie (z ktorej rozpoctu je aj vacsina nakladov hradena), tzn. nie len koridor v jednotlivom state, nielen nadvaznost na susedne staty ale celoeuropsky rozmer. Kazdy koridor ma viacero usekov, niektore vychadzaju lepsie, ine horsie, ale nemalo by sa stat, ze nejaky stat svoj horsie vychadzajuci usek nepostavi, lebo by tym ciastocne znehodnotil investiciu aj ostatnym statom na koridore.
devil napísal: konstatne a na D samozrejme vacsi narast a to na celom tahu. cize R1 aj pri NR mala mat nizsie narasty intenzit ako D1 pri LE.
PK napísal:Ak tam tu cestu postavis, ludia tam pridu, je tam pekne.
V Rakusku maju na cestach povolene 100km/h a zdaleka nemaju vsetky krizovatky mimourovnove, v US maju urovnove aj dialnice 2+2 bez deliaceho stredu a je to v pohode. Tak sa nehrajme, ze sme papezskejsi ako papez.
Napr. spominana D3 vs. severna R3. Priorita by mala byt najskor dokoncit D3, lebo je to Core TENT. Poliaci dokoncuju svoju S1 v tomto koridore, ale ak by sme my uprednostnili nasu R3 pred D3, tak im ciastocne znehodnotime investiciu, lebo privedieme viac aut do oblasti, kde oni rychlostnu cestu (zatial) neplanuju (napriek tomu ze patri do comprehensive TENT siete) a naopak neodstranime zapchy z D3 (ktora je Core TENT). To je jeden z dovodov, preco sa nasa severna R3 neda financovat z eurofondov a teda prislusnost ku CORE TENT by mala mat nenulovu vahu vo vzorci.
Co sa tyka tvrdenia, ze D1 priamo nenadvazuje na koridor ziadneho clenskeho statu EU, nasa D1 je sucastou dvoch koridorov:
rastislav5 napísal:Clanok k dnesnej diskusii ako na zavolanie: viewtopic.php?f=35&t=24471
PK napísal:V Rakusku maju na cestach povolene 100km/h a zdaleka nemaju vsetky krizovatky mimourovnov
PK napísal:v US maju urovnove aj dialnice 2+2 bez deliaceho stredu a je to v pohode.
PK napísal:To ze tam byva 4000 obyvatelov je zacarovany kruh ktory treba pretat.
PK napísal:Aj na divoky zapad najprv tahali zeleznice, cesty a potom prisli ludia.
Ti "odborni" novinari z Dennika N maju zjavne radi kel (ci vlastne KELL - tu fotku musia mat uz vylozenu aj na nastenke). O tendecnosti sa nebudem ani rozoberat: Povedat, ze "Keďže harmonogram nebol, minister podľa neho svojvoľne uprednostňoval úseky na južnom Slovensku, ktoré sú dôležité pre Most-Híd. " bez toho, aby povedal, ze praveze vsetci ministri pred nim toto robili a obchadzali juh, a Ersek to praveze len dorovnava je hold take (***.
devil napísal:mame COMPREHENSIVE R4-M30 co je TOP priorita, mame CORE M2-R3 co nie je priorita, mame CORE R6-D49 co vobec nie je priorita.
devil napísal:ohanate sa tu S1 = poloprofilom na asi 30 km = lepsia cesta I. tr. kde sirkovy parameter ako nase C11,5. a vzhladom na mizernu premavku cez hranicu to nema nic spolocne s kolonami na kysuciach
devil napísal:. clanok navodzuje dojem ze vsetko na juhu vychadza zle. uz len nase skromne vypocty v inych temach ukazali ze to tak zdaleka nie je.
Jano1 napísal:PK napísal:v US maju urovnove aj dialnice 2+2 bez deliaceho stredu a je to v pohode.
A aj preto maju tolko mrtvych na cestach, USA 35 000 na 327 mil.obyv, oproti EU s vacsim poctom obyvatelov len 25 000 na 513 mil.obyvatelov. EU ide cestou znizenia poctu mrtvych na rozdiel od USA, kde pocet mrtvych na cestach vacsinou narasta.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 51 hostí.