bystrik napísal:Rychlejsiu vystavbu dialnic neumoznia maastrichtske konvergencne kriteria, preto si myslim, ze by sme euro 2009 zavadzat este nemuseli. A mali by sme ho zaviest az pod dokonceni zakladnej dopravnej infrastruktury (zeleznice, dialnice).
Myšlienka dobrá, ale asi to nejde zúžiť na otázku diaľnice versus Euro. Technicky generovať deficity idúce za maastrichtské kritéria a hnať diaľnicu do Košíc čo to dá by bolo zaujímavé show, východ by asi bručal spokojnosťou. Obetovali by sa iné oblasti a nakoniec, kto zaručí že korelácia medzi dialnicou a vzostupom regiónu bude adekvátna? Nová automobilka čo potrebuje "just-in-time" zásobovací systém sa tam dnes asi nechystá. Hold, do rozvoja východného regiónu zasahuje "vyšia moc" asymetrického územia Slovenska.
Euro može mať stabilizačný efekt v prílive investícií, pre investora odpadá konverzia Sk-EUR, zostane EUR-EUR, $ - EUR ap. Aj keď trend posilovania Sk je zrejmý, stále v kútiku duše kalkulujete s jedným rizikom naviac. Pri páde Sk problém s dovozmi pre výrobu. Pri posilovaní Sk problém ako kalkulovať náklady na investíciu keď viem, že od dnešnej úvahy investície po začiatok jej realizácie uplynie napr. 1 rok; o kolko Sk posíli za 1 rok tj o kolko vica EUR musím do toho nasypať?
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...