Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

cez Zilinu
27
17%
po R1 a cez Donovaly
27
17%
po R1 a cez Certovicu
26
16%
po R1 a dalej na LC a RV
33
20%
cez Madarsko
6
4%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
41
25%
Ina trasa (uviest v diskusii)
1
1%
 
Celkový počet hlasov : 161

Odoslaťod Honda » 10. Feb 2007 16:37

D1 vedie dobre. Čo je ale chyba, že sa viac nestavajú úseky na R2, R3 a R4. :roll:
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Branco » 11. Feb 2007 12:25

Prečíslovanie diaľničnej siete nemá v monetálnom štádiu akýkoľvek význam. K pomerne častým prečíslovaniam dochádza najmä v afrických krajinách, ak tam vôbec nejaké číslovanie siete diaľníc, alebo len obyčajných ciest existuje.
Vo všetkých európskych krajinách, vrátane Moldavska a Albánska, je číslovanie daľničnej siete a cestnej siete platné desaťročia, resp. nenení sa. Jediné, čo mi u nás chýba je napr. názov naších diaľničných úsekov, myslím, že to už niekde uviedol MH.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 11. Feb 2007 12:50

co sa tyka precislovania, skor som za to, aby sa precislovala R2 na R1 a terajsia R1 medzi ZV a BB bola sucastou R3.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Honda » 11. Feb 2007 18:02

Keby nás trápilo len číslovanie, tak sme na tom veľmi dobre. 8)

Napríklad neni sme jediná krajina, kde sú spoločné úseky. Nerobil by som z toho vedu. Neni to dokonalé, ale taká je proste realita. Keď už by sa malo meniť čísľovanie, tak by som pridal aj nové D/RC a na to je podľa mňa času dosť.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 20:12

Za 50 rokov to bude ľahšie:

D1 hotová. D1 BA-TT, 4+4 pruhy.
R1+R2 hotová.
R7 hotová.

Potom to bude jasné:

- východ myslený KE: R7+R2
- východ myslený PO: D1
- východ myslený PP: D1

Ale budú tu tiež:

- zmodernizovaný severný koridor
- zmodernizované moderné letiská v BA, PP, KE
- vo výstavbe rýchlovlak typu TGV/Transrapid/... v trasách: BA-NR-súmestie BB+ZV, KE-smer UA, BA-Brno, súmestie BB+ZV-Budapešť, KE-PP pre Olympijské hry. Nebude sa rýchlovlak trasovať cez NP.

Takže bude na výber od ciest cez železnice až po letiská. Na toto si SR počká a dovtedy to bude každý rok iná dopravná situácia ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 14. Mar 2007 13:57

Dialniciar napísal:Za 50 rokov to bude ľahšie:

D1 hotová. D1 BA-TT, 4+4 pruhy.
R1+R2 hotová.
R7 hotová.

Potom to bude jasné:

- východ myslený KE: R7+R2
- východ myslený PO: D1
- východ myslený PP: D1



Dovolim si polemizovat :)

PO-ZA-BA... cca 420 km
PO-KE-LC-BA ... cca 410 km

D1 bude upchatejsia, niekolko desiatok km vedie cez tunely s obmedzenou rychlostou... R2+R7 bude asi pouzivana vsetkymi obyvatelmi na vychod od osi PO-KE.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 17:43

teoretik napísal:
Dialniciar napísal:Za 50 rokov to bude ľahšie:

D1 hotová. D1 BA-TT, 4+4 pruhy.
R1+R2 hotová.
R7 hotová.

Potom to bude jasné:

- východ myslený KE: R7+R2
- východ myslený PO: D1
- východ myslený PP: D1



Dovolim si polemizovat :)

PO-ZA-BA... cca 420 km
PO-KE-LC-BA ... cca 410 km

D1 bude upchatejsia, niekolko desiatok km vedie cez tunely s obmedzenou rychlostou... R2+R7 bude asi pouzivana vsetkymi obyvatelmi na vychod od osi PO-KE.


Polemizovať samozrejme môžeme. :wink:

Ale nebude D1 "upchatejšia" a bude mať lepšie jazdné parametry. :idea:

Ale ja osobne som išiel rýchlovlakom BA-NR-ZV-KE. Najrýchlejšie a to celkovo, pretože aj lietadlom je problém, že letiská sú mimo miest a treba TAXI atď., kým vlak príde do centra alebo blízko neho hoci pod ním a odtiaľ verejnou dopravou kamkoľvek.

Najpriemyselnejšia zóny v rámci diaľnic bude pri D1 BA-ZA, D2 BA-MA a R1 TT-NR a D4. Hlavné mesto bude vždy problematické, dostať sa do neho aj z neho. R1 TT-NR bude prejazdná bez väčších problémov vplyvom nových prepojení v tejto lokalite pod ňou a D1 BA-ZA: diaľnica, železničný koridor, splavnený Váh.

Ale polemizovať môžeš. Mne už to môže byť jedno, čo bude alebo nebude za 50 rokov. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 14. Mar 2007 20:46

Dialniciar napísal:Ale polemizovať môžeš. Mne už to môže byť jedno, čo bude alebo nebude za 50 rokov. :wink:


Za 50 rokov budem v tom lepsom pripade cestovat o palicke rychlovlakom :)
Ale co sa tyka spojenie BA - vychod od KE-PO, ta R7 na to bude idealna... kvoli nizsim intenzitam a lepsiemu terenu. Dufam ze sa - povedzme - do roku 2025 dokonci, lebo potom bude zase usek PB-RK kolabovat a RC pre madarsku mensinu a vychodniarov sa dostane do uzadia.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:25

teoretik napísal:
Dialniciar napísal:Ale polemizovať môžeš. Mne už to môže byť jedno, čo bude alebo nebude za 50 rokov. :wink:


Za 50 rokov budem v tom lepsom pripade cestovat o palicke rychlovlakom :)
Ale co sa tyka spojenie BA - vychod od KE-PO, ta R7 na to bude idealna... kvoli nizsim intenzitam a lepsiemu terenu. Dufam ze sa - povedzme - do roku 2025 dokonci, lebo potom bude zase usek PB-RK kolabovat a RC pre madarsku mensinu a vychodniarov sa dostane do uzadia.


Samotná R7 ťa nedostane na východ SR. :wink:

Osobne predpokladám, že niekedy okolo r. 2020-2025 bude dostavaná súvisle na 1/2 profil, no nebude popri nej na viacerých miestach paralelná cesta a spoplatnená zrejme bude. Na plný profil bude dostavaná najskôr okolo r. 2030-2040. V r. 2040-2045 sa tiež plánuje dokončiť R2 na plný profil a R3 na plný profil, R4 by mala byť na plný profil celá v r. 2025.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Mar 2007 21:27

Zaujímal by ma celý projekt R7. Nemá niekto mapu? :?:
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:43

doprastavak napísal:Zaujímal by ma celý projekt R7. Nemá niekto mapu? :?:


Presná trasa R7 ešte ani nie je určená a projektová dokumentácia je myslím spravená len na jeden úsek a druhý ešte chýba úplne z plánovaného prepojenia DS-NZ.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 14. Mar 2007 21:48

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Zaujímal by ma celý projekt R7. Nemá niekto mapu? :?:


Presná trasa R7 ešte ani nie je určená a projektová dokumentácia je myslím spravená len na jeden úsek a druhý ešte chýba úplne z plánovaného prepojenia DS-NZ.
Zaujimalo by ma hlavne spojenie Levíc s Lučencom.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Andrej » 14. Mar 2007 22:38

doprastavak napísal: Zaujimalo by ma hlavne spojenie Levíc s Lučencom.

Na mapke NDS je zatial tato trasa zobrazovana v trase dnesnej cesty I. triedy Levice-Velky Krtis-Lucenec.
Zrejme sa to tu ale bez zopar kratkych tunelov a mostov nezaobide :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 22:41

Andrej napísal:
doprastavak napísal: Zaujimalo by ma hlavne spojenie Levíc s Lučencom.

Na mapke NDS je zatial tato trasa zobrazovana v trase dnesnej cesty I. triedy Levice-Velky Krtis-Lucenec.
Zrejme sa to tu ale bez zopar kratkych tunelov a mostov nezaobide :)


No, celkovo bude na R7 veľmi veľa mostov. :wink:

Inak v súvislosti s R7 je zaujímavé, ako feroslav stále vypisuje, že by to mohla byť konkurečná trasa pre diaľnicu v Maďarsku, ale že staviame my aj ČR D1, tak to už vidí ako zbytočné mrhanie peniazmi. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 16. Mar 2007 08:42

Na mapke NDS je zatial tato trasa zobrazovana v trase dnesnej cesty I. triedy Levice-Velky Krtis-Lucenec.
Zrejme sa to tu ale bez zopar kratkych tunelov a mostov nezaobide


pokial nie je UR tak je to len nacrt. kazdopadne by mala ist s co najmenej mostami. cim blizsie ku Iplu, tym menej zasiahne do vybezkov Krupinskych kopcov a bude to lacnejsie. ziadne tunely na R7 nikde netreba.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Andrej » 16. Mar 2007 09:25

devil napísal:
Na mapke NDS je zatial tato trasa zobrazovana v trase dnesnej cesty I. triedy Levice-Velky Krtis-Lucenec.
Zrejme sa to tu ale bez zopar kratkych tunelov a mostov nezaobide


pokial nie je UR tak je to len nacrt. kazdopadne by mala ist s co najmenej mostami. cim blizsie ku Iplu, tym menej zasiahne do vybezkov Krupinskych kopcov a bude to lacnejsie. ziadne tunely na R7 nikde netreba.

Praveze aj pri Ipli je to miestatmi dost stiesnene - z 1 strany Ipel a Madarska strana a z druhej strany vysoky kopec a pod nim dedina, hlavne kratko pred LC. Tam urcite bude treba aspon 1-2 kratucke tunely. Aj ked si myslim, ze to bude skor trasovane popri Ipli iba po Slovenske Darmoty a tam sa to stoci na VK, aby to obsluzilo viac uzemia.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 16. Mar 2007 10:12

kratko pred LC je velmi siroke udolie, same polia podobne ako za Sahami po SD. okolo Siah a VK je to horsie tam je podstate jedno ci to pojde pri I/75 alebo nie. kazdopadne je lepsie ist pri Ipli a pri VK to mierne odklonit ku I/75. potom bude na trase minimum velkych kopcov napriec tie co budu sa daju riesit ako v Ozdanoch.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod kaviarista » 17. Mar 2007 05:53

Andrej napísal:
devil napísal:
Na mapke NDS je zatial tato trasa zobrazovana v trase dnesnej cesty I. triedy Levice-Velky Krtis-Lucenec.
Zrejme sa to tu ale bez zopar kratkych tunelov a mostov nezaobide


pokial nie je UR tak je to len nacrt. kazdopadne by mala ist s co najmenej mostami. cim blizsie ku Iplu, tym menej zasiahne do vybezkov Krupinskych kopcov a bude to lacnejsie. ziadne tunely na R7 nikde netreba.

Praveze aj pri Ipli je to miestatmi dost stiesnene - z 1 strany Ipel a Madarska strana a z druhej strany vysoky kopec a pod nim dedina, hlavne kratko pred LC. Tam urcite bude treba aspon 1-2 kratucke tunely. Aj ked si myslim, ze to bude skor trasovane popri Ipli iba po Slovenske Darmoty a tam sa to stoci na VK, aby to obsluzilo viac uzemia.


jezismaria, uz zase to jebnute obsluhovanie uzemia. dialnica nema co obsluhovat uzemie, dialnica ma co najkratsou trasou spojit vyznamne aglomeracie.
vivati poniektorym dobre premiesali mozgy, zeru im vymyslene pseudoargumenty aj s navijakmi
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Andrej » 17. Mar 2007 09:24

kaviarista napísal:jezismaria, uz zase to jebnute obsluhovanie uzemia. dialnica nema co obsluhovat uzemie, dialnica ma co najkratsou trasou spojit vyznamne aglomeracie.
vivati poniektorym dobre premiesali mozgy, zeru im vymyslene pseudoargumenty aj s navijakmi

kaviarista, uvedom si, ze medzi Levicami a LC mas okolo 100 km, a budu musiet tento usek stavat v podstate cely naraz, lebo inak by nemal velky vyznam. A pojde to v podstate prazdnym uzemim, jedine mesta na trase budu Sahy a moze byt aj VK. Navyse ak sa to stoci pri S.D. na VK, tak to vobec nebude obchadzka, takze najprv sa pozri do mapy ako mi zacnes nadavat do vivatov... ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 17. Mar 2007 09:29

devil napísal:kratko pred LC je velmi siroke udolie, same polia podobne ako za Sahami po SD. okolo Siah a VK je to horsie tam je podstate jedno ci to pojde pri I/75 alebo nie. kazdopadne je lepsie ist pri Ipli a pri VK to mierne odklonit ku I/75. potom bude na trase minimum velkych kopcov napriec tie co budu sa daju riesit ako v Ozdanoch.

Praveze pri Sahach je to celkom v pohode, stiesnene by to pri Ipli bolo iba medzi obcami S.D. a Trenč, takze podla mna to pojde popri I/75 iba v tomto useku.
V kazdom pripade, pockajme si na studie a uvidime :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 15:07

kaviarista napísal:jezismaria, uz zase to jebnute obsluhovanie uzemia. dialnica nema co obsluhovat uzemie, dialnica ma co najkratsou trasou spojit vyznamne aglomeracie.
vivati poniektorym dobre premiesali mozgy, zeru im vymyslene pseudoargumenty aj s navijakmi


A podaktorí už zabudli aj na slušnosť. :!: :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod B; » 19. Mar 2007 09:49

kaviarista napísal:jezismaria, uz zase to je...te obsluhovanie uzemia. dialnica nema co obsluhovat uzemie, dialnica ma co najkratsou trasou spojit vyznamne aglomeracie.
vivati poniektorym dobre premiesali mozgy, zeru im vymyslene pseudoargumenty aj s navijakmi

Kaviarista, prosim, nie sme sice male deti ale ani 5. cenova.
To All: ak to nedokazete povedat inak tak vybodkujte.
dik
B;
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Jurislav » 03. Apr 2007 17:36

Jozefm napísal:takze moje skusenosti Michalovce -> BA cez Budapest

...


Idem z MI do Linzu a neviem kadial mam ist :? Vsetci mi odporucaju cez Madarsko, ale ta Budapest...ja neviem...Pomozte, poradte plz!!!
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod devil » 03. Apr 2007 18:18

no podla toho kedy...cez den a hlavne pocas spicky pokial BP nepoznas, no neviem...

od MI by som skor isiel "klasicky" KE-ZV-BA.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod mirkobb » 03. Apr 2007 18:34

Idem z MI do Linzu a neviem kadial mam ist Vsetci mi odporucaju cez Madarsko, ale ta Budapest...ja neviem... Pomozte, poradte plz!!!


Prave tej Budapesti by si sa mal co najmenej bat, tam nemas kde zabludit, pretoze M3-ka Ta privedie takmer az do centra na krizovatku k Vidam parku, tam sa das vlavo a pojdes po sirokej triede Hungaria krt.(neskor Konyves Kalman) stale po nej az po most cez Dunaj a za nim je Budaors a to uz si v podstate na vypadovke smer Gyor. Ked si zoberes mapu Bp, trebars aj v Atlase EU, tak nemas problem sa v Bp zorientovat. Inak na tych hlavnych triedach v centre Bp je aj tranzitne znacenie, tak nemas problem sa drzat tabul, ktore Ta budu navigovat na M1.
Volba trasy od MI az po Wien je na Tvojom zvazeni aj vzhladom na dialnicne poplatky, atd. :wink: Stastnu cestu.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: pa3ck, sendvo a 11 hostí.