Pre všetkých odporcov severnej trasy

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

ako by ste trasovali hlavnu dopravnu tepnu

Anketa bola ukončená dňa 16. Júl 2005 10:40

D1+R1+R3+D1
2
7%
R1+R2
2
7%
D1
25
86%
 
Celkový počet hlasov : 29

Odoslaťod Adaios » 21. Dec 2005 18:21

pozn. admin: reakcia na http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2347

Co to je ta Misia 21? To je nejake obcianske zdruzenie?

Kazda takato kritika severnej trasy je sice relativne obhajitelna - ale nie je tu riesenie co so severnym tahom. A teraz ked uz su rozostavane useky po ZA, tak je neefektivne stavat variantu D1-R1-R3-D1 pre SR. R2 nikdy nebude zohladnena ako hlavny tah cez SR. To je realita, z ktorej sa ani Misia 21 nebude vediet nikdy zorientovat, pretoze to nepochopi.

Severnym Slovenskom teraz prechadza vela aut a bude tam prechadzat vela aut bez ohladu na to ci tadial dialnica pojde alebo nie, pretoze je tam priemysel. Bol aj na juhu SR - ale uz nie je a len tazko a pomaly sa tam bude investovat.

A treba riesit na Slovensku to, co treba - dialnica D1 na plny profil min. po Michalovce. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 22. Dec 2005 11:34

Adoas napísal:Co to je ta Misia 21? To je nejake obcianske zdruzenie?


ak sa dobra pamatam, tak je to nova Simkova politicka strana

Simko - byvaly minister obrany tejto vlady

este dodatocne som k tomu cosi dodal do monitoringu tlace - reakciu citatela Sme
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=15359#15359
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 17:03

wazari napísal:
Adoas napísal:Co to je ta Misia 21? To je nejake obcianske zdruzenie?


ak sa dobra pamatam, tak je to nova Simkova politicka strana

Simko - byvaly minister obrany tejto vlady

este dodatocne som k tomu cosi dodal do monitoringu tlace - reakciu citatela Sme
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=15359#15359


A ja som si myslel, ze Ivan Simko je zakladatelom SDKU, ktory odisiel z tejto strany pri kauze NBU (Narodny Bezpecnostny Urad) spolu s dalsimi poslancami za SDKU a vznikla strana (?) Slobodne forum. Ale pozorujem, ze je to este inak. :roll:

A este doplnim, ze severna trasa je ta, kadial treba stavat hlavnu dopravnu tepnu SR a juzna trasa by mala byt stavana sucasne so severnou aspon na 1/2 profil a aspon pri tych usekoch, kde sa stavaju vazne dopravne nehody. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Pravda

Odoslaťod rbarat » 23. Dec 2005 18:09

Máte úplnuú pravdy.
Veľa hlupákov a ľudí neznalých veci si myslí, že diaľnica je tu len na spojenie dvoch najväčších miest. to je ale zásadný omyl.
D1-ka bola navrhutá tak, aby spojila väčšinu miest s najvyššou priemyselnou produkciou na Slovensku. To čo nepokryje D1 pokryje R1+R2.
Preto ide D1 kadiaľ ide. Diaľnica má slúžiť všetkýmslovákom a má zabezpečiť kvalitné cestné spojenie väčšine obyvateľstva.

Toto nechápu mnohí diletanti, ako ja Feroslav s jeho stránkou bližšienaokoo, kde si kreslí vzdušné koridory. Ak by sme chceli spojiť len BA-Ke, stačí spraviť priamku a postaviť diaľnice len s dvoma Exitmi, jednám v BA a druhým v KE. Všetci vieme, že je to nezmysel.
rbarat
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Obrázky: 3
Založený: 10. Jún 2005 12:15
Bydlisko: Ba

Re: Pravda

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 22:36

rbarat,

ja ta doplnim. :arrow:

Na Slovensku je "boj" vystavba dialnic. To je fakt, ale malo by platit niekolko zasad.

Veľa hlupákov a ľudí neznalých veci si myslí, že diaľnica je tu len na spojenie dvoch najväčších miest. to je ale zásadný omyl.


Ja osobne by som nenazyval spoluobcanov-Slovakov na tvojom mieste, ze su hlupaci. Len maju iny nazor a maju na to aj dovod: Na Slovensku chyba spojnica 2 najvacsich miest.

D1-ka bola navrhutá tak, aby spojila väčšinu miest s najvyššou priemyselnou produkciou na Slovensku. To čo nepokryje D1 pokryje R1+R2.


Tu by som si dovolil mierne nesuhlasit. Dialnica D1 je zakladnou kostrou - v tom mas pravdu, ale pre jej doplnenie je este potrebna R1. Ostatne D a R su uz len na doplnenie dopravnej obsluznosti ostatnych regionov a napojenia na dalsie staty. R2 nezapada do zakladnej skupiny dialnicnej siete. Pretoze inak by sa to dalo obratit naopak. Pretoze tym ze je D1 najdlhsia sa z toho da logicky vychadzat, lenze cela R1 a cela R2 su dlhsie ako D1 a dalo by sa potom povedat, ze R1+R2 su tu na spojenie SR a k ostatnym regionom sa dostavaju dalsie dialnice a rychlostne cesty. Bola by len mala uprava, ze R1 by bola BA-BB. To je realita.

Toto nechápu mnohí diletanti, ako ja Feroslav s jeho stránkou bližšienaokoo, kde si kreslí vzdušné koridory.


V tomto mas pravdu. A suhlasim s tebou a takisto ja nevidim vyznam v tom, ze sa snazi niekto na tej stranke presvedcit vsetkych Slovakov o "madarskej dialnici" vzhladom na to, ze viem, ze toto je citliva tema na Slovensku.

Samozrejme, ze dialnica D1 spaja najvacsie mesta na Slovensku (okrem NR a BB, ale toto riesi prave R1), dalej priamo 2 najvacsie mesta (mozno aj 3, lebo Presov je ak sa nemylim 3. najvacsie mesto), spaja priemyselnu zonu s tymito mestami a aj narodny symbol SR, Tatry.

A vsetky ine varianty nemaju vyznam dovtedy kym sa nezohladni aj realita oblasti BA-ZA, tu D1 je potrebna kvoli momentalnej dopravnej zatazi, ktora tam bude ci tam dialnica bude alebo nie.

Tolko k tomuto zatial. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 23. Dec 2005 23:10

Adoas napísal:
A ja som si myslel, ze Ivan Simko je zakladatelom SDKU, ktory odisiel z tejto strany pri kauze NBU (Narodny Bezpecnostny Urad) spolu s dalsimi poslancami za SDKU a vznikla strana (?) Slobodne forum.


aj toto je pravda - ja som to skratil :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 24. Dec 2005 22:54

wazari napísal:
Adoas napísal:
A ja som si myslel, ze Ivan Simko je zakladatelom SDKU, ktory odisiel z tejto strany pri kauze NBU (Narodny Bezpecnostny Urad) spolu s dalsimi poslancami za SDKU a vznikla strana (?) Slobodne forum.


aj toto je pravda - ja som to skratil :wink:


OK - len ja som nieco vedel, ... ked sa vlada rozpada a stava sa z nej mensinova, tak tolko este sledujem, to sa da. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 28. Apr 2006 14:52

tak rozprudim tuto debatu, kedze su uz vonku vysledky zo scitania na cestach za rok 2005 ...

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=3584

je vcelku vyrazne vidno, ze od useku ladce po ivachovu su intenzity okolo 20 000 aut za 24 hodin, pri ziline prekracujuce dokonca 24 tisic a to este nenabehla vyroba v KIA motors.

kym (a to prekvapilo docela aj mna), na juznom tahu su intenzity medzi nitrou a ziarom nad hronom okolo tych 12-14 tisic.

medzi zvolenom a detvou je to okolo 14 tisic a na zhruba tom istom paralernom mieste za ruzomberkom je to asi necelych 19 tisic...

a tak by sa dalo pokracovat dalej...

inak zaujimave je aj na zatracovanej D3 je intenzita viac nez vysoka a ta sa samozrejme zvysi po nabehu KIA motors a este viac po nabehu hyundai v cechach ;)

takze myslim, ze tymto sa len potvrdzuje to, ze na severe je dovod stavat ... tie narasty intenzit su markatne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 28. Apr 2006 15:15

"Viváti vyžrali Válovoch, tak sa teraz vozí v autoch", povedal by Feroslav.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Branco » 29. Apr 2006 16:17

Ale vážne...

Hmm, na celej trase D1 BA-KE intenzita nie je pod 10.000 voyidiel, Žilina-Ivachnová 18-20 tisíc a Blava Trnava impozatných takmer 43000 :!:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 29. Apr 2006 18:23

Branco napísal:Ale vážne...

Hmm, na celej trase D1 BA-KE intenzita nie je pod 10.000 voyidiel, Žilina-Ivachnová 18-20 tisíc a Blava Trnava impozatných takmer 43000 :!:


V USA na tých ich 6+6 pruhoch je normál na 200 tis. áut za 24 hodín. Zvykajme si na plné a nie prázdne diaľnice. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jarda » 29. Apr 2006 19:20

Dy napísal:
Branco napísal:Ale vážne...

Hmm, na celej trase D1 BA-KE intenzita nie je pod 10.000 voyidiel, Žilina-Ivachnová 18-20 tisíc a Blava Trnava impozatných takmer 43000 :!:


V USA na tých ich 6+6 pruhoch je normál na 200 tis. áut za 24 hodín. Zvykajme si na plné a nie prázdne diaľnice. :lol:


V ČR má zhruba stejnou intenzitu jako Blava - Trnava úsek Praha - Beroun na D5 a Praha - Průhonice na D1 (3+3) má intenzitu dvojnásobnou. Jižní spojka v Praze má na některých úsecích intenzitu přes 100 000 a to už je opravdu průšvih.

200 000 vozidel je podle mého i na šestipruh moc. Ne že by to neprolezlo, ale jezdit v tom ve špičce, to musí být dost hrůza.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 29. Apr 2006 19:37

jaroslav: napriklad vo viedni na A23 tusim ide na 4+4 200 tisic
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 29. Apr 2006 20:14

aquila napísal:jaroslav: napriklad vo viedni na A23 tusim ide na 4+4 200 tisic


Obdobné je to u Mnichova i dalších velkých měst. Neříkám, že nejsou takové intenzity, ale znamená to, že tam není už vůbec žádná rezerva a že ve špičkách se tam tvoří kolony. A když dojde k nějaké havárii, tak se to za ní absolutně ucpe.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Branco » 29. Apr 2006 21:30

Jaroslav Štemberk napísal:
200 000 vozidel je podle mého i na šestipruh moc. Ne že by to neprolezlo, ale jezdit v tom ve špičce, to musí být dost hrůza.


Jaroslav, tá hodnota 200.000 je, tuším pre 12pruh /6+6/.
Som teda zvedavý na intenzity v Blave - na D1 od Einsteinovej po výjazd IKEA by to kľudne mohlo byť 80 - 100 tisíc áut/24 hodín, od IKEy po odbočku na Vajnory 60 - 70 tisíc...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Jarda » 29. Apr 2006 22:39

Branco napísal:
Jaroslav Štemberk napísal:
200 000 vozidel je podle mého i na šestipruh moc. Ne že by to neprolezlo, ale jezdit v tom ve špičce, to musí být dost hrůza.


Jaroslav, tá hodnota 200.000 je, tuším pre 12pruh /6+6/.
Som teda zvedavý na intenzity v Blave - na D1 od Einsteinovej po výjazd IKEA by to kľudne mohlo byť 80 - 100 tisíc áut/24 hodín, od IKEy po odbočku na Vajnory 60 - 70 tisíc...


Napsal to špatně, měl jsem na mysli šest pruhů v každém směru, ale i pro takovou silnici je intenzita 200 000 hodně, protože předpokládám, že jde o výpadovky z velkoměst, kde jsou ranní a odpolední špičky, když lidé jezdí do a ze zaměstnání. V takovém provozu jezdit rozhodně není žádný med. Vyjde to zhruba nastejno, jako D1 Praha - Průhonice, kde je poloviční šířka dálnice a poloviční intenzita. Třeba odbočení, pokud jedete ve vnitřním pruhu je pak třeba začít s velikým předstihem, aby v tom provozu bylo možno se zařadit do odbočovacího pruhu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod johhan » 30. Apr 2006 22:29

Jaroslav Štemberk napísal:"Viváti vyžrali Válovoch, tak sa teraz vozí v autoch", povedal by Feroslav.


:P myslím že Feroslav to zobere jednoduchšie. Rovno vyhlási že údaje zo severnej trasy sú sfalšované a že tam chodí max 5 000 voz/24 hod :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Čumil » 30. Apr 2006 23:56

Branco napísal:...a Blava Trnava impozatných takmer 43000 :!:

BA-TT mam to potesenie zazivat takmer kazdodenne, a mam pocit, ze je to zo dna na den horsie, najma posledne dva roky.
Neviem, ci sa mam tesit na 3+3, pretoze ked to zacnu stavat, kym to otvoria, bude to predpokladam take male peklo na zemi.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Branco » 01. Máj 2006 00:05

Čumil napísal:
Branco napísal:...a Blava Trnava impozatných takmer 43000 :!:

BA-TT mam to potesenie zazivat takmer kazdodenne, a mam pocit, ze je to zo dna na den horsie, najma posledne dva roky.
Neviem, ci sa mam tesit na 3+3, pretoze ked to zacnu stavat, kym to otvoria, bude to predpokladam take male peklo na zemi.


Možno by stála za úvahu výhľadovo paralelná RC BA-Bernolákovo -Senec, resp. úprava pôvodnej cesty na RK, ale asi lepšia alternatíva by bola BA-TT 3x3.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 01. Máj 2006 12:42

Myslim ze by to ani nemusela byt RC. Ale len 2x2 cesta prvej triedy aj ked len na styl BA - PK.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 00:51

Čumil napísal:
Branco napísal:...a Blava Trnava impozatných takmer 43000 :!:

BA-TT mam to potesenie zazivat takmer kazdodenne, a mam pocit, ze je to zo dna na den horsie, najma posledne dva roky.
Neviem, ci sa mam tesit na 3+3, pretoze ked to zacnu stavat, kym to otvoria, bude to predpokladam take male peklo na zemi.


Ano, počas prestavby to bude pár rokov zaujímavé. Keď sa budú robiť len min. úpravy, tak jeden rok. Ale inak to nejde, lebo čím neskôr, tým horšie to bude a to by KIA a ďalšie firmy neprežili. :twisted:

Pre R1 treba opraviť MÚK D1xR1 a opraviť cestu I/61.

Proti severnej trase zostane len druhá varianta: D1+R1+R3+D1 po r. 208, kedy to bude najrýchlejšie spojenie v SR z BA do KE min. do r. 2014, kedy sa neodstráni lievik ZA-RK.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 20. Feb 2007 23:14

Nebolo by lepším riešením ako urýchlené rozšírenie D1 BA-TT, potiahnúť R1 od Serede do Bratislavy?
Prečo sa neuvažuje aj nad takou variantou?
..Myslim že by to odobralo značnú časť intenzít z BA-TT.. A časom sa táto xyRC (možno R1) podľa môjho názoru aj tak bude musieť postaviť, lebo aj keď by v úseku BA-TT bolo 3+3, tie maximálne intenzity sa tu zrejme dosť skoro zaplnia a čo potom? ..znovu rozširovanie? ..Nie je lepšie tie intenzity rozdeliť na dve samostatné cesty a priviesť aj R1 do BA, ako hlavného mesta?
BA potrebuje mať na východnej strane mesta diaľničné prepojenia na všetky smery (najmä kvôli jej veľmi excentrickej polohe v rámci SR).
Koľko km RC (BA-Sereď) by sa mohlo postaviť z financií určených na rozširovanie (variant s búraním mostov a rezervou na prípadné ďalšie rozširovanie) D1 BA-TT?

Ja som za rozšírenie BA-TT (to tento úsek bez pochýb bude potrebovať aj bez intenzít ktoré v súčasnosti odbočujú pri TT na R1), ale pri súčasnej intenzite premávky to počas stavebných prác bude teda poriadne o hubu..! Ak by sa rozširovalo až potom, keď by sa postavila RC BA-Sereď, bolo by to neporovnateľne ľahšie a aj plynulosť cestnej premávky by nebola tak ohrozená.. Veď aj teraz, stačí že sa na D1 stane nejaká vážnejšia dopravná nehoda, a už je diaľničné spojenie BA so zvyškom republiky (severné slovensko, stredné slovensko a východ, teda cca 90% SR) na pár hodín v "prdeli".. A neviem si ani predstaviť, čo bude pri tom rozširovaní :roll:

Ak by existovala RC BA-Sereď, dala by sa aj doprava v prípade nejakých vážnejších dopravných nehôd, alebo iných krízových situácí pekne a jednoducho presmerovať (z D1 na R1, alebo naopak) s návratom na pôvodnú trasu, použijúc terajšie prepojenie TT-Sereď.
Nemyslím si že je dobrou koncepciou napojenie hlavného mesta na ostatné územie republiky (okrem záhoria) jednou jedinou cestou diaľničného typu..!! Btw :arrow: ..R7 sem nerátam, pretože tá bude plnohodnotnou diaľnicou možno tak o 50 rokov pri súčasnom tempe výstavby.. :evil:

Tu by pre výborné riešenie, ktoré by problém nutnosti rozširovania BA-TT posunulo o pár rokov (možno desaťročí) stačilo postaviť cca 40km RC, ktorá by zároveň oveľa lepšie riešila napojenie veľkej časti území BA VÚC, aj TT VÚC (najmä oblasť Sládkovičova, Galanty, Šale, a tiež aj Senca a Sereďe) na hlavné mesto BA, ale aj celkovo plynulosť premávky na preťaženom (a v budúcnosti ešte oveľa viac preťažovanom) úseku BA-TT, ktorému by sa autá idúce po R1 (alebo smerujúce na R1) tak mohli úplne vyhnúť :idea:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod aquila » 20. Feb 2007 23:22

2 bodrik: o tom sa prave uvazuje, ze stara senecka nebude sice Rx ale bude to 2+2 cesta prvej triedy, aspon po senec, ak som to sprane pochopil.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 23:25

bodrik napísal:Nebolo by lepším riešením ako urýchlené rozšírenie D1 BA-TT, potiahnúť R1 od Serede do Bratislavy?
Prečo sa neuvažuje aj nad takou variantou?
..Myslim že by to odobralo značnú časť intenzít z BA-TT.. A časom sa táto xyRC (možno R1) podľa môjho názoru aj tak bude musieť postaviť, lebo aj keď by v úseku BA-TT bolo 3+3, tie maximálne intenzity sa tu zrejme dosť skoro zaplnia a čo potom? ..znovu rozširovanie? ..Nie je lepšie tie intenzity rozdeliť na dve samostatné cesty a priviesť aj R1 do BA, ako hlavného mesta?
BA potrebuje mať na východnej strane mesta diaľničné prepojenia na všetky smery (najmä kvôli jej veľmi excentrickej polohe v rámci SR).
Koľko km RC (BA-Sereď) by sa mohlo postaviť z financií určených na rozširovanie (variant s búraním mostov a rezervou na prípadné ďalšie rozširovanie) D1 BA-TT?

Ja som za rozšírenie BA-TT (to tento úsek bez pochýb bude potrebovať aj bez intenzít ktoré v súčasnosti odbočujú pri TT na R1), ale pri súčasnej intenzite premávky to počas stavebných prác bude teda poriadne o hubu..! Ak by sa rozširovalo až potom, keď by sa postavila RC BA-Sereď, bolo by to neporovnateľne ľahšie a aj plynulosť cestnej premávky by nebola tak ohrozená.. Veď aj teraz, stačí že sa na D1 stane nejaká vážnejšia dopravná nehoda, a už je diaľničné spojenie BA so zvyškom republiky (severné slovensko, stredné slovensko a východ, teda cca 90% SR) na pár hodín v "prdeli".. A neviem si ani predstaviť, čo bude pri tom rozširovaní :roll:

Ak by existovala RC BA-Sereď, dala by sa aj doprava v prípade nejakých vážnejších dopravných nehôd, alebo iných krízových situácí pekne a jednoducho presmerovať (z D1 na R1, alebo naopak) s návratom na pôvodnú trasu, použijúc terajšie prepojenie TT-Sereď.
Nemyslím si že je dobrou koncepciou napojenie hlavného mesta na ostatné územie republiky (okrem záhoria) jednou jedinou cestou diaľničného typu..!! Btw :arrow: ..R7 sem nerátam, pretože tá bude plnohodnotnou diaľnicou možno tak o 50 rokov pri súčasnom tempe výstavby.. :evil:

Tu by pre výborné riešenie, ktoré by problém nutnosti rozširovania BA-TT posunulo o pár rokov (možno desaťročí) stačilo postaviť cca 40km RC, ktorá by zároveň oveľa lepšie riešila napojenie veľkej časti území BA VÚC, aj TT VÚC (najmä oblasť Sládkovičova, Galanty, Šale, a tiež aj Senca a Sereďe) na hlavné mesto BA, ale aj celkovo plynulosť premávky na preťaženom (a v budúcnosti ešte oveľa viac preťažovanom) úseku BA-TT, ktorému by sa autá idúce po R1 (alebo smerujúce na R1) tak mohli úplne vyhnúť :idea:


Čakať, kým by sa postavila nová RC od Serede po BA a potom rozšíriťť D1 BA-TT. :shock: :o To je tvoja pointa. Nuž, žiaľ, sklamem ťa. Postaviť novú RC by trvalo v tomto prostredí hlavne pre prípravné práce 4 roky minimálne a už sa nedá čakať. Toto je zásadná tvoja prekážka. Tu už za 4 roky bude D1 rozšírená a aj za cenu menších zdržaní sa to zvládne a bude to lepšie ako čakať.

A práveže sa zvolí presne opačný postup: rozšíri sa D1 BA-TT, ktorá sa na toto pripravuje do r. 2004. :wink:

Zo zásobníku SSC sa vytiahla cesta BA-SC I. triedy, úplne nová, ktorá sa začala pripravovať a po r. 2010-2011 sa začne stavať.

A cesta SC-Sládkovičovo s napojením aj na Sereď sa ráta oprava za 1-1,2 mld. SKK, čo sem pritiahne viac šoférov (dnes sa jej vyhýbajú pre jej už havarijný stav vozovky).

Diaľnica o parametroch 3+3 jazdné pruhy bude zvládať vysoké intenzity min. do r. 2020 a s opatreniami D4, nová cesta BA-SC atď. aj oveľa dlhšie. A pridá sa aj R7.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 21. Feb 2007 08:58

presne tak, najvacsi problem je havarijny stav SC-Sladkovicovo, Sladkovicovo-Sered je v pohode. jazdi tam 8.000 aut/den, vsade intenzity narastli od 2000 ale na tomto useku stagnuju. to hovori za vsetko, pritom sirka cesty je 11,5m na rovine a bez velkych prietahov cez dediny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 34 hostí.