Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú známku by ste dali Jánovi Figeľovi za činnosť v kresle ministra dopravy ?

Anketa bola ukončená dňa 05. Apr 2012 15:38

1
23
38%
2
27
45%
3
8
13%
4
0
Žiadne hlasy
5
2
3%
 
Celkový počet hlasov : 60

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA na východ?

Odoslaťod Andrej » 15. Nov 2011 13:02

devil, ja tvrdim to iste, ze do ERDF by sa mali naliat peniaze z inych programov - nie vsak z KF, z ktoreho to ani nie je mozne - mozno na R3 (mimo severnej vetvy), R4 ako doplnkovy koridor TEN-T, ale urcite nie R2 ci nebodaj cestnu siet. Aj tak sa velke mnozstvo financii napr. v informatizacii nevycerpa. Ad "radovo lepsie vysledky ako KF" - ktory z usekov ERDF je podla teba dôlezitejsi ako usek cez PB ci DS-Turany ?

Takisto uplny suhlas ohladom severnej R3 - avsak praveze doteraz tieto projekty neboli ani v zasobniku.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 15. Nov 2011 14:52

presun z inych OP v case volieb je nerealny. nesuhlasim ze z KF sa neda urobit presun ale vzhladom na nejasne pomery spolufinancovania a pokrocileho stadia cerpania a tendrovania je to -asi- mlatenie prazdnej slamy.

o com som vsak presvedceny uz davno plati - ze opravy na c. I. tr. by mal financovat stat cez rozpocet nakolko ide o nizkonakladove polozky a opravy sa robi za 1 sezonu. urcite je to zmysluplnejsie ako visnove kde ani nemaju rozpocet na dalsie roky.

ze ERDF ma radovo lepsie vysledky neznamena ze najdolezitejsi usek dialnice porovnavas s nejakym obchvatom. znamena tolko ze z ERDF sa postavi tucet ciest I. tr. opravia stovky km a postavi sa zopar usekov RC v dlzke 50-60 km. z kohezneho fondu sa postavi iba zopar usekov dialnic tak do 100 km a to je vsetko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 15. Nov 2011 15:25

Presun z inych OP je uz v slovenskej vlade schvaleny, EK caka iba na to, ci vieme zazmluvnit väcsinu doteraz nerozostavanych usekov v ERDF aj KF. A ked nie teraz, kludne po volbach.

Alebo je pre teba lepsie zobrat peniaze zo severu, ako z inych operacnych programov, kde peniaze prepadnu ?

KF vs. ERDF - neporovnavam obchvaty, ale stavby RC - cize neexistuje akykolvek efektivnejsi projekt v ERDF ako usek cez PB ci DS-Turany, ktore setria kazdy cca polhodinu 20-30 000 vozidlam denne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 15. Nov 2011 16:07

neviem odkial beries ze nieco je schvalene a odkial beries ze peniaze prepadnu.

a preco neporovnavas cesty I. tr. lebo sa ti to nehodi ? nemozes ignorovat ani opravy ciest a nieto a niektore cestne projekty kt. maju intenzity ake na dialnici tazko najdes. spocitaj kolko ludi denne pouzije vsetky tieto useky vs. kolko ludi denne prejde po tych 5-6 usekoch dialnice z KF. myslim ze su to radovo mensie cisla.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 15. Nov 2011 16:17

Schvalene to bolo uz vo februari
viewtopic.php?f=35&t=14933
nasledne komisia odmietla realokovat prostriedky, pokial sa nezazmluvnia dalsie projekty
viewtopic.php?f=35&t=15243

Môzeme porovnavat aj cesty I. triedy, avsak tam je efekt projektu uplne iny - ani modernizacia 500 km ciest ti nezrychli cestu o 30 minut, obzvlast mensi efekt je v tom, ze 4/5 z tychto km maju intenzity 2-5 000 .
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 15. Nov 2011 17:18

bez suhlasu EK je suhlas nasej vlady zdrap papiera. tak preco tvrdis ze je schvalene ked EK to neschvalila. a kto povedal ze ine OP sa urcite nevycerpaju ? to sa uvidi az na zaver programovacieho obdobia ked uz ale bude neskoro na presuvanie penazi.

na deravych cestach sa nicia auta a jazdi sa pomalsie. npr. ak vdaka oprave sa zvysi rychlost o 10 km/h co nijak neprehanam tak 100 km cesty usetri 15 min. a 570 km + 100 km ktore sa uz opravili usetri vyse 90 min.

cestne stavby tiez usetria niektory viac niektory menej ale dokopy to budu kludne desiatky min.
tych par tiez RC usetri nejaky cas, niektore useky viac a niektory menej. takzko povedat kolko casu ked ani nevieme kolko ich bude. ale taka ZC-SP usetri tolko ako hociktory dialnicny usek.

dokopy ked si to spocitas tak su to 2-3 hod. usetreneho casu vdaka ERDF usekom. ked spocitam dialnice tak 6 usekov usetri tak hodinu. to su radove rozdiely

obzvlast mensi efekt je v tom, ze 4/5 z tychto km maju intenzity 2-5 000


to je prehnane. a podiel v doprave sa nepocita porovnavanim intenzit ale skor poctom kilometrov prejazdenych na jednotlivych komunikaciach. obrovske kvantum tych malych intenzit je viac ako velke intenzity na nasobne kratsich dialniciach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 15. Nov 2011 17:54

pisal som, ze je schvaleny slovenskou vladou. Ze sa nevycerpa OP informatizacia ti viem povedat uz dnes so 100% istotou ;-)

Takze sa opät pytam - podla teba by bolo lepsie presunut peniaze do ERDF na RC a cesty I. triedy z KF ako z inych operacnych programov ?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 16. Nov 2011 09:06

a vies povedat kolko ostane a kedy da EU zelenu pre presun a ci ten a balik a ten cas bude stacit na postavenie nejakeho useku a vyuctovanie fondov ?

podla netreba nic presuvat. dialnice treba stavat z kohezneho fondu, RC z ERDF a cesty zo statneho rozpoctu. jednoduchy, zrozumitelny a logicky princip.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 16. Nov 2011 09:14

Presne cislo bude zalezat od schopnosti buducej vlady, avsak bude to urcite v stovkach mil. €. Plan rekonstrukcie a vystavby ciest I. triedy poznas, do r. 2015 v nom chyba niekolko stoviek mil. € - presunom z inych programov by sa dala zrealizovat väcsina projektov, bez presunu tak 20-30 %.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 16. Nov 2011 10:18

a si myslis ze EK povoli presun v 2013-14 ? my tu sice mozeme tvrdit ze sa nevycerpa informatizacia alebo hocico ine ale prislusne ministerstvo bude tahat cas do poslednej chvile. takze mne sa toho spoliehanie sa na presuny vobec nepaci, som za presun statnych penazi z dialnic. na dialnice ma ist vylucne kohezny fond so spolunfin.

mindop ide zjavne o co najrychlejsie zazmluvnovanie este pred volbami.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 16. Nov 2011 10:29

Ak bude hrozit nevycerpanie niektoreho OP, EK to povoli, bolo to jasne povedane viackrat.

A mindop uz tazko nieco do volieb zazmluvni, maximalne useky, ktore su uz davno tendrovane - janovce-jablonov a ciste teoreticky Hubova-Ivachnova. Snad to teraz nemame zastavit len kvôli tomu, ze idu volby ? :roll:

Ale darmo sa s tebou bavit, ked tvojim jedinym cielom nie je posun na RC ci cestach I. triedy, ale zastavenie vystavby Visnoveho.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Pacho » 19. Nov 2011 19:12

Taj to je teda logika. To že sa nestavia Korbeľka je zlé, to že s ide stavať Višnové, je tiež zlé , tak nech si jeden vyberie. Najväčšia sranda na tom je to, že Ty čo sú proti Višnovému, vehementne presadzujú Korbeľku. Ono s prstom na mape sa veľmi dobre projektuje a hlavne kritizuje. Keby tu nebolo toľko "múdrych" hláv, Višnove už mohlo dávno stáť (stava sa tuším od r1999?) a už dávno sa mohlo uvažovať o R2
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 21. Nov 2011 10:37

alebo ti co su proti visnovemu tak aj proti korbelke. ked si to zoberieme od obdobia temna -meciarizmu- tak zdravi rozum a realita vselico zmenila. D3 fakticky stoji desatrocie, vypusta sa korbelka, presovske tunely sa odsuvaju aj vdaka nabreznej...co sa tyka ll-ds tak prispevky som presunul do prislusnej temy aby sme mali debatu na jednom mieste.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod DZ1 » 21. Nov 2011 14:45

Mozno ze som zaspal a nezachytil nejake info z vonku ... ale nemate niekto informacie, ako sa vyvija problem s preplacanim nakladov stavieb (tykalo sa to aj niektorych usekov dialnic) z myslim kohezneho fondu, v skratke z europskych penazi? Bola tu hrozba nepreplacania neviem presne z akeho dovodu. Podla informacii z medii (asi aj ministerstva dopravy) sa zdalo, ze sa to rychlo vyriesi. Pisem nekonkretne, vela o tom neviem. Ak niekto o to viete, dajte vediet.
DZ1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 10. Nov 2011 13:46

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 21. Nov 2011 15:16

Jedna sa o pioritnu os Technicka pomoc, ktora sa financovania vystavby D a RC netyka.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 21. Nov 2011 17:00

devil napísal:mozeme si zhrnut stav cerpania KF kedze okrem hub-iva mame prakticky istych vitazov sutazi

D1 Sverepec Vrtižer 380 mil. € + 24 mil. preložka I/61 /38 mil/km
D1 Jablonov – Studenec 49 mil. /9 mil.
D1 Studenec – Beharovce 20 mil. /6 mil
D3 Hričovské Podhradie – Žilina Strážov 80 mil. /11

D1 Jánovce-Jablonov I. 60 mil. /6
D1 Jánovce-Jablonov II. 126 mil. /13
D1 Fričovce - Svinia 115 mil. /10
D1 Dubná Skala – Turany 138 mil. /8,6

dokopy 0,992 mld. €. cize z 1,144 mld. balika pri 85% spolufinancovani ostava asi 150 mil. €. kvoli projektom ktore sa spolufinancovali vo vyssej miere samozrejme viac.

Mame tu dokument stavu cerpania k 31.10.2011, kde su uvedene presne nakontrahovane sumy projektov nad 50 mil. €, takze sa pokusim tvoju tabulku spresnit. Pre lepsiu presnost pocitam cisto so zdrojmi EU v KF - 972 mil. €.

http://www.rokovania.sk/File.aspx/ViewD ... fixFile=m_

Vycerpane:
D1 Sverepec Vrtižer 224 mil.
D1 Studenec – Beharovce 19 mil.
D3 Hričovské Podhradie – Žilina Strážov 67 mil.

Na schvalenie: (Projekty tendrovane cez zlty FIDIC maju cenu o 10% nizsiu, ako je cena zakazky, 10% sluzi na pripadne dodatky, ktore sa z fondov nepreplacaju). Preto je pouzity vzorec (cena useku) * (100% - 10%) * 85 %.
D1 Jánovce-Jablonov I. 36 mil. (40 % spolufinancovanie)
D1 Jánovce-Jablonov II. 96 mil.
D1 Fričovce - Svinia 88 mil.
D1 Dubná Skala – Turany 106 mil.

Zostatok: 336 mil. €. V KF ostava este Hubova-Ivachnova, ktora tuto sumu temer iste nevycerpa a zvysok sa môze pouzit na iny projekt. Pripravene je v stavbach TEN-T Visnove a useky D3 - ZA-Brodno, Brodno-KNM, Svrcinovec-Skalite.

Inac v tom dokumente je aj stav cerpania ostatnych OP a jasne vidno, ze niektore programy su na tom s cerpanim velmi zle a ak sa nic nepresunie napr. do OPD, peniaze prepadnu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod i15 » 21. Nov 2011 17:26

Len sa potvrdzuju predchadzajuce dohady, ze po useku Hubova - Ivachnova toho v KF vela neostane. Pocitajme aj tu s teoretickou cenou na urovni 90% expertizy a financovanim 85% z fondov... 460 mil * 0,9 * 0,85 = 352 mil €... este viac, nez dostupnych 336 mil. Da sa pohrat s percentami, dat nizsie % financovania z fondov a ponuknuta cena moze byt nizsia ako 90% (aj ked 50% to urcite nebude, lebo cas tlaci a to sa premietne do ceny), ale stale potom zostane len velmi malo penazi a nijako mi to nevychadza na razenie Visnoveho. Teoreticky by sa z usetreneho dal stavat privadzac LL, alebo usek LL-Visnove.

Ak EU povolila presuny prostriedkov do KF, dufam ze sa to dozvieme pri vyhlaseni tendra.
Naposledy upravil i15 dňa 21. Nov 2011 17:45, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 21. Nov 2011 17:45

Na Hubova-Ivachnova cas urcite netlaci - 42 mesiacov je az prilis vela casu na 2 km tunel, takze 90 % z ceny si podla mna prehnal - take ceny sa neponukali ani pred volbami :-) . Tiez nie je nikde napisane, ze aj tento usek bude financovany podielom 85:15.
Ovela menej pravdepodobne mi pride za tych 42 mesiacov postavit stavebne Visnove, aj ked napr. Bôrik sa tiez dokoncoval az koncom 2009 - t.j. viac ako pol roka po skonceni cerpania prog.obrobia 2004-6.

Ak EK povoli presun prostriedkov, tak jedine v ramci ERDF z ineho OP do OP Doprava - na druhej strane prostriedky ERDF sa daju pouzit aj na useky TEN-T.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod i15 » 21. Nov 2011 17:51

Pre jednoduchost pocitajme s financovanim 75% z KF. Nie je to az take dolezite, lebo zmena spolufinancovania nic neusetri, da sa z fondov postavit viac km, ale zataz na rozpocet je rovnaka. Potom mi vychadza, ze pri velmi optimistickej cene HU-IV v hodnote 50% expertizy sa da z usetreneho postavit usek v celkovej hodnote 218 milionov, co staci maximalne tak na usek LL-Visnove. Pri mensej uspore na tendri HU-IV zostane maximalne tak na privadzac LL (vid editacia mojho redchadzajuceho prispevku)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 21. Nov 2011 18:07

Spolufinancovanie nie je stanovene dopredu - t.j. ak ostane v cistom napr. 179 mil. € (priklad) a stavebna cast Visnoveho (bez technologie) sa vytendruje povedzme 397 mil. €, tak sa zvoli pomer 45 z KF : 55 zo st. rozpoctu. Ano, zataz na rozpocet je rovnaka ale v poslednej dobe je vidiet, ze tendre cez eurofondy su akosi transparentnejsie :-)

Inak podobne narocny usek Jan.Jabl. II. so st.expertizou 30 mil. € / km (Hubova-Ivachnova je 31 mil. € / km) sa vysutazil za 46 % ceny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod devil » 21. Nov 2011 18:12

no myslim ze na mindop to pocitaju tiez, pretoze npr. pri jan-jab "V systéme nie sú zatiaľ doplnené všetky údaje ohľadom projektu"

v ERDF je to jednoduche da sa to lahko spocitat, povodna suma bola 872 mil. €, (aj s 15% spolufin) z toho na RC 617 mil. €, presunulo sa 200 mil. € na cesty a zostalo 417 mil. €/ ciste z ERFD 354 mil. € z toho treba odpocitat

R1 Žarnovica - Šášovské Podhradie - 111 mil. € (72 % z ceny 115 mil. €)
R 4 Košice – Milhosť je poziadavka 43 mil. €. (55% ceny 78 mil. €)
+ 3 projektove dokumentacie kt. suma nie je uvedena (zv-kri, SO PO)

teda zostava 200 mil. € + najmenej 15% spolufinancovania. tato suma by mala postacovat na deklarovanych 30 km R2 prip. nejaky usek navyse ak bude vyrazne nizsie spolufinancovanie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 21. Nov 2011 18:43

V zasobniku ERDF su projekty uvedene v tomto poradi:

R2 Zvolen východ – Pstruša, výstavba
R2 Pstruša – Kriváň, výstavba
R2 Ruskovce – Pravotice, polprofil, výstavba
R3 Dlhá nad Oravou – Sedliacka Dubová, polprofil, výstavba
R3 Tvrdošín – Nižná, polprofil
R2 Žiar nad Hronom – obchvat, polprofil

Aj ked do vystavby pôjdu zrejme podla toho, ako budu pripravene - najneskôr do konca 2013 musia ist do vystavby, pri 30 mesacnej lehote vystavby do polovice 2013.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod i15 » 22. Nov 2011 17:03

predvolebna prezentacia na temu PPP: http://www.slideshare.net/mindopsk/fige ... ?player=js

popri obligatnom kydani na ficovske PPP je zaujimavou informaciou to, ze pri planovanom vyuziti PPP na R4 a R7 pri BA sa pocita s rozlozenim rizika dopytu medzi stat a koncesionara. Takze by to nebolo ani "ciste" PPP, kde sa dialnca splaca s vybrateho myta, ani "ficovske", kde koncesionar dostava peniaze od statu bez ohladu na to, kolko aut po dialnici jazdi.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod Andrej » 22. Nov 2011 17:07

Ale stat by pravdepodobne platil radovo mensie splatky ako vo ficom nastavenych PPP. Otazka tiez znie, ako vyriesia financovanie a ci sa konecne bude zapocitavat do statneho dlhu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

Odoslaťod expwy » 22. Nov 2011 21:34

Ak sa bude započítavať do štátneho dlhu čo je dosť pravdepodobné, tak PPP nemá za týchto podmienok žiaden význam.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 30 hostí.