Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Júl 2013 20:28

EK neskuma pravost predlozenych dokumentov a udajov, ako npr. 22.000 intenzita na buducej dialnici turany-hubova. ja na rozdiel od teba nie som plateny za to aby som to cital a referoval o tom....a nemam tolko casu. napokon co si mam mysliet o schvaleni svrc-skalite....

Slavomir, na vysnom nemeckom je 1.100 aut denna intenzita a z toho 603 kamionov. a urcite nepojdu vsetky cez bud-bid. najma nie ti co tam chodia z okolia na lacnym tovarom a mozno paseraci cez schengensku hranicu. aj to je tvoj slavny tranzit z UA. ale ty sa vytesuj z kvalitneho povrchu...k bludom co pises ... pozor, uz roky zastavujem vystavbu dialnic... od cias dzurindu, a mam moc premenit vsetky cesty kadial jazdis na polne a na macacie hlavy....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Júl 2013 20:47

Cas na precitanie nemas, ale na kritizovanie a nekonecne opakovanie ano...

Svrc.-Skalite este schvalene nebolo, a tam ani nie je taky siroky konsenzus medzi kompetentnymi organmi, preto aj vystavba stoji napriek podpisanej zmluve. Strazov-Brodno zase tlaci EK, kvoli vysokym intenzitam na vstupoch do Ziliny...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Júl 2013 20:59

ved vravim, nie som za to plateny ako ty....

Svrc.-Skalite este schvalene nebolo


a uz mas pripravene co napises ked bude ?

Strazov-Brodno zase tlaci EK, kvoli vysokym intenzitam na vstupoch do Ziliny...


proste co veta to perla, to mas zase odkial ? projekty predklada Sk vlada...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 20. Júl 2013 08:14

devil napísal:i15 mozno sa to mohlo figelovi podarit len ci nie su potrebnejsie useky na R4...neviem posudit - nikdy som tadial nesiel,

18% ND nie je zase az tak malo. bezne je to 20-30%. a ked pozeram priem. rychlost na google tak vidim 70-ku v idealnom pripade a dnes poobede v spicke 60-ku. trojpruhove useky cez dargov pri k. olsanoch a durdosiku su fajn ale dalej mas secovce a zopar dedin a tam vyssiu priemerku neurobi nic ine len nova cesta. mozem to prirovnat k ZV-LC ku ktoremu useku tusim mavas vyhrady.... cize podla mna treba usek dargov-pozdisovce v poloprofile. stavat bud-bid je blbost, tam bude tranzitu este menej lebo kto uz tranzituje od MI na PO....


Stavia sa to co je pripravene. Vyznam ma Budimir-Kosicke Olsany a Kosicke Olsany-Kosice Juh, lebo tranzit sever-juh je podstatne silnejsi. Smerom na MI nezavadzaju kamiony, ale obce a pomale osobne auta. "Vybezky" na Sacu a Bidovce nie su az tak potrebne a navyse aj zvysuju priemernu cenu za km celeho balika od Sace po Bidovce. Ale samozrejme nie som proti tomu, aby sa stavali - este raz, stavia sa to co je pripravene :) Poloprofil Dargov-Michalovce by mal zvladnut aj statny rozpocet
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Júl 2013 09:48

viewtopic.php?f=10&t=13791&start=1600#p129220

na docerpanie 2007-13 sa planuje fazovanie, ostava 336 mil. eur minus NFP 42 mil eur z KF na R4 ktora bola doplnena dodatocne. fazovanie bude trochu zlozite tak tento zvysok priradme cely k svrcinovec-skalite a mozeme porovnat sumu 1,37 mld. eur na 2014-2020 s ponukami a kde nie su tak s expertizami v zasobniku. cize ponuky: ll-ds 0,382 mld eur, hub-iva 0,215 mld eur, dalej expertiza strazov-brodno 0,284 mld eur a hp-ll 0,488 mld. eur, to je dokopy 1,37 mld. eur. schluss, finito.....proste lacne useky uz nie su a koalicia smer-doprastav-vahostav sa postara o "primerane" zmluvne ceny. modlime sa aby bola efektivne vyuzita ERDF, a lutujem DrX ale v tejto situacii by tam soroska nemala byt....

a ziadny CEF to nezachrani, ako vidim budu v nom aj zeleznice a do 2016 nie je iste ze sa stihnu ani tie 3 useky ktore sa tam spominaju a aj keby tak to bude okolo "neuveritelnych" 30 km.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rastislav5 » 22. Júl 2013 21:34

Zaujimave, ze v Strategickom plane rozvoja infrastruktury je spomenuta skratka TEN-T vyse 100 krat a priority su postavene na core TEN-T. Tymto klucom odsunuli R1 Banska Bystrica - Ruzomberok do dalekej buducnosti a uprednostnili R3 cez Martin. Okrem toho tento kluc robi z tunela Visnove priam uholny kamen celej dialnicnej siete - stretavaju sa tu dopravne toky zo vsetkych okolitych krajin - z Ceska (R6 + kusok D1), Polska (D3), Ukrajiny (vychodna cast D1), Madarska (dolna a stredna R3) aj Rakuska (D4 + zapadna D1). Ak si odmyslime na okraji umiestnenu D2, dialnicna siet core TEN-T na Slovensku ma tvar pavuka, ktoreho telo je prave tunel Visnove.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 23. Júl 2013 13:05

dopravne toky zo vsetkych okolitych krajin sa stretavaju npr. aj na usekoch BA-TT, KE-PO, ZV-BB resp. ZV-ZH aby som spomenul len tie najdolezitejsie. okrem toho treba spomenut ze dopravny vyznam strednej R3 a tranzit na nej bude jeden z najmensich, porovnatelny s R7.

btw. tvoje uvazovanie je priznacne, D2 je asi najvyznamnejsi tranzitny tah ktory mame, zato E50 a teda aj visnove je vo vztahu k cesku druhorade (po D2) vo vztahu k polsku tiez (nie je sucast ani E75, ani E77, ani E371) vo vztahu k rakusku, madarsku a ukrajine je vyznam uplne marginalny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rastislav5 » 23. Júl 2013 15:37

Skor Tvoja reakcia je priznacna, ked sa pise o Visnovom. Pozri si este raz siet core TEN-T na Slovensku a na prvy pohlad Ti musi byt jasne, kde sa nachadza uzol.

Nehovorim o sucasnosti, hovorim o buducnosti, ked bude core TEN-T siet na Slovensku dokoncena.

Takmer vsetci Cesi cestujuci na vychod (napr. do Tatier) budu jazdit cez R6 a Visnove.

R3 + D3 bude v buducnosti vyznamna tranzitna trasa z Budapesti na sever, lebo z Budapesti sa dialnice rozbiehaju na zapad, juhozapad, juh, juhovychod, vychod, ale na sever nevedie nic, preto bude R3 dolezita. A Budapest je dolezity tranzitny hub, ako uz na tomto fore bolo spomenute niekolko krat.

Bohuzial Tvoja stale opakovana mantra E-cok (E75, E77, E371...) uz nie je in. Teraz leti core TEN-T :-)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 24. Júl 2013 07:32

rastislav5 napísal:Zaujimave, ze v Strategickom plane rozvoja infrastruktury je spomenuta skratka TEN-T vyse 100 krat a priority su postavene na core TEN-T. Tymto klucom odsunuli R1 Banska Bystrica - Ruzomberok do dalekej buducnosti a uprednostnili R3 cez Martin.


lenze do roku 2020 sa z fondov neplanuje stavat ani kilometer tej "uprednostnenej" R3 :) cely balik fondov je zamerany na D3 smerom na BA, D1 na vychod je z pohladu EU menej dolezita trasa

Bohuzial Tvoja stale opakovana mantra E-cok (E75, E77, E371...) uz nie je in. Teraz leti core TEN-T


core TEN-T je nakreslena trasa, E-cka su cesty, po ktorych sa naozaj jazdi
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod mb1000 » 24. Júl 2013 08:08

Bohuzial Tvoja stale opakovana mantra E-cok (E75, E77, E371...) uz nie je in. Teraz leti core TEN-T

core TEN-T je nakreslena trasa, E-cka su cesty, po ktorych sa naozaj jazdi


jazdi sa podla moznosti, ked bude postavene TEN-T, bude sa jazdit po nej, ak to bude pohodlnejsie (osobaky) a cenovo porovnatelne (nakladaky)
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 24. Júl 2013 08:11

ano mozme diskutovat o tom, co bude, ale kamionista ktory teraz potrebuje odviezt naklad z A do B sa na core tent moze tak akurat vy ** :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Kanky » 24. Júl 2013 08:14

i15 napísal:core TEN-T je nakreslena trasa, E-cka su cesty, po ktorych sa naozaj jazdi

hej, len kazdemu vodicovi, co jazdi nejakou trasou, je uplne jedno, ci je trasa oznacena ako E alebo nie...aj keby sa teraz zrusili vsetky E oznacenia, tak je to absolutne jedno, dopravne toky by sa nezastavili...
proste nik nejazdi po tych cestach preto, ze je tam to E, velmi vela ludi to ani nevie lebo asi nikoho nezaujima, ze nejaky subor ciest z Ruska do Spanielska alebo z Grecka do Polska je tak oznaceny :D :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rastislav5 » 24. Júl 2013 08:47

Este jedno zistenie z podrobnejsieho pohladu na tu siet core TEN-T pre strednu Europu (odkaz od DrXa http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... part15.pdf ) a najma na jej hustotu:
Aj ked to na tej mape neudrie na prvy pohlad do oci, lebo znazornenie core TEN-T, comprehensive TEN-T a hranic mohli zvolit lepsie (hrube cervene, tenke cervene a modre na zelenom podklade nie je velmi stastne), najhustejsia siet core TEN-T je na Slovensku a v jeho blizkom okoli a v Slovinsku a jeho blizkom okoli. Je to asi sposobene tym, ze su to male staty, ktore chcu mat trasu na svojom uzemi bez ohladu na to, ze nedaleko za hranicami uz existuje podobna trasa. Z velkej hustoty core TEN-T siete na Slovensku a v blizkom okoli ale vyplyva, ze comprehensieve TEN-T tu ma malu sancu na spolufinancovanie z europskych fondov (co vysvetluje slova expwyho, ze EK oravsku R3 odmietla financovat), lebo hustota spolufinancovanej siete by sa este zvysila (co by asi inym statom s mensou hustotou vadilo)
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 24. Júl 2013 09:09

Kanky napísal:
i15 napísal:core TEN-T je nakreslena trasa, E-cka su cesty, po ktorych sa naozaj jazdi

hej, len kazdemu vodicovi, co jazdi nejakou trasou, je uplne jedno, ci je trasa oznacena ako E alebo nie...aj keby sa teraz zrusili vsetky E oznacenia, tak je to absolutne jedno, dopravne toky by sa nezastavili...
proste nik nejazdi po tych cestach preto, ze je tam to E, velmi vela ludi to ani nevie lebo asi nikoho nezaujima, ze nejaky subor ciest z Ruska do Spanielska alebo z Grecka do Polska je tak oznaceny :D :wink:


rozdiel je ten, ze siet E je pouzitelna, ale tent je len nieco abstraktne a nepouzitelne, napriklad trasu cez Skalite a Turcianske Teplice asi vyuziva len malo vozidiel. Aspon na SVK to plati, je zvlastne ze tieto koridory boli navrhnute mimo prirodzenych tras
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Kanky » 24. Júl 2013 09:24

suhlas, ja som neporovnaval E trasy a tent...ono to je asi tak, ze mudre hlavy aby mali co robit, sadnu pred mapu a nakreslia si...toto bude E, toto bude tent a kto vie, co nas este caka...aby mali co robit...ale nik negarantuje to, ze prave ta ktora E trasa dopravi bezneho vodica bezpecne do ciela, ze bude najekonomickejsia, najrychlejsia, atd...mne, ako beznemu uzivatelovi ciest, oznacenie E nijako nepomaha, nikdy som sa neriadil podla toho, ze tu je E, tak pojdem tadial... :wink:
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 24. Júl 2013 14:38

presne, E trasy boli nakreslene velmi dobre, a aj preto lebo kopirovali prirodzene trasy casto starocne aj tisic rocne.

Takmer vsetci Cesi cestujuci na vychod (napr. do Tatier) budu jazdit cez R6 a Visnove.


to robia aj teraz, ale tranzit z UA do nemecka, z balkanu do nemecka a inych zapadnych statov aj tak pojde cez polsko a madarsko a nie blizsie naokolo. cesky tranzit aj s celou E50 je fajn ale ako vidime dialnice nenaplni.

R3 + D3 bude v buducnosti vyznamna tranzitna trasa z Budapesti na sever, lebo z Budapesti sa dialnice rozbiehaju na zapad, juhozapad, juh, juhovychod, vychod, ale na sever nevedie nic, preto bude R3 dolezita. A Budapest je dolezity tranzitny hub, ako uz na tomto fore bolo spomenute niekolko krat.


ale aj tam prevlada tranzit zapad-vychod, a na nemecke a dalsie exportne trhy sa ide cez rakusko alebo po nasej D2. R3 moze byt neviem ako uprednostnovana ale objemy prepravy smerom z madarska ci balkanu do sliezska su mizerne oproti tahom zapad-vychod.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod expwy » 25. Júl 2013 08:52

Práveže TEN-T core network je navrhnutá dobre, v prirodzených koridoroch kopirujúcich E-ťahy. Ten-T core na trase D3 - R3 stred - R3 juh nie je nič iné ako trasa E75, ktorá dnes vedie v dočasnej trase. Nosné alebo hlavné E cesty vedúce S-J smerom (Ex5) a Z-V smerom (Ex0) tvoria mriežku, a spojné cesty ju dopĺňajú. E75 má prirodzene viesť zo Žiliny direkt na BP. Dnes je v BA jedna anomália, že sa tam stretávajú dve hlavné S-J E-cesty E65 a E75, čo by podľa zásad európskych koridorov nemalo nastať.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 25. Júl 2013 09:18

Lenze na Slovensku potom vznika anomalia, ze kvoli snahe skrait cestu z Katovic do Budapesti sa minie drviva vacsina fondov. EU by pri svojom socialistickom rozhadzovani penazi mohla tlacit aj na efektivitu vystavby a napriklad stanovit maximalnu vysku nakladov na km, ktore preplati. (napr. plny profil 10mil. lahky teren, 20 mil tazky). Lebo inak sa dockame toho, ze stredna a juzna cast R3 sa naprojektuje rovnako draho, ako D3
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod expwy » 25. Júl 2013 09:26

Drvivá väčšina eurofondov sa minie na D1, D3 a obchvat Košíc so Soroškou. Na R3 a R6 sa bude prioritne preplácať projektová dokumentácia.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 25. Júl 2013 09:49

Som rad, ze potvrdzujete, ze tie tvrdenia, ze EU bude davat peniaze len na CORE TEN-T, boli BS.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 25. Júl 2013 11:16

v cechach sa prekryva E50 a E65, praha-brno je s-v a zaroven aj z-v. takisto E75 a E60 na budapest.

Ex5 a Ex0 su hlavne E tahy na papieri. do rakuska (A2) nevedie ani E75 ani E65. v cesku ani na D1 na ostravu ani R48 nie je ziadna Ex5, cez cele madarsko vedie dialnica nie po E60 ale E71.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod expwy » 25. Júl 2013 13:00

Ja som hovoril o prekryvani dvoch S-J alebo dvoch Z-V hlavnych tahoch. To ze v niektorych miestach idu S-J tah so Z-V v peazi je normalne.

Rakusko má hlavné E-tahy S-J:
E55 Praha - Linz - Salzburg - Villach - Udine
E45 Munchen - Kufstein - Insbruck - Brenner - Taliansko

hlavné E-tahy Z-V:
E60 CH - Bregenz - Innsbruck - D - Salzburg - Linz - Wien - Budapest
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod expwy » 25. Júl 2013 13:07

DrX napísal:Som rad, ze potvrdzujete, ze tie tvrdenia, ze EU bude davat peniaze len na CORE TEN-T, boli BS.

Nikto nehovoril, že EU bude davat peniaze LEN na core TENT-T. Je tu štrukturálny fond, z ktoreho pojdu cesty I. triedy, kosicky obchvat a mozno soroska. Bavili sme sa o tom, že pre EU je priorita core TEN-T a že prioritne chce podporovat core TEN-T. Kohezny fond a CEF je cisto core TEN-T.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 25. Júl 2013 13:32

Kde je napisane, ze "Kohezny fond a CEF je cisto core TEN-T"? Kohezny fond je dnes na cele TEN-T, teda aj comprehensive (stavia sa z neho napr R4). A v tych dokumentoch, co tu dal Andrej boli stavby na R2 v tych istych tabulkach ako D1 a D3. Takze na zaklade coho tvrdis, ze kosicky obchvat a Soroska pojdu zo strukturalneho a nie z kohezneho fondu?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 25. Júl 2013 15:16

na zaklade toho ze cely kohezny fond sa zazmluvni "vysoko efektivnymi" projektmi za "primerane" ceny. hp-ll, ll-ds, strazov-brodno. dotiahne sa hub-iva. lahke useky koncia a polovicne zlavy tiez.
.
Rakusko má hlavné E-tahy S-J:
E55 Praha - Linz - Salzburg - Villach - Udine
E45 Munchen - Kufstein - Insbruck - Brenner - Taliansko


a E59/E66 Wien-Graz-Villach-Maribor-Zagreb/Ljubjana je co ?
takisto trasa E462 Brno-Olomouc-Tesin, alebo E71 Zagreb-Budapest-Miskolc-Kosice...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 42 hostí.