Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 18. Aug 2015 09:39

eric987 napísal:••• Este k tym parametrom - len ich znizujme a stavajme co najlacnejsie. No potom sa necudujme, ze ked takto rozmyslali nasi predkovia tak dnes vacsina ciest svojimi parametrami nevyhovuje :)
Tak, tak.
eric987 napísal:Ceska ma v celom useku navrhovu rychlost 120 km/h, stare useky rozostavane este za DSV maju sirku 28 m, useky rozostavane za sociku 26,5 m (tie sa ale v ramci modernizacie prestavuju na D28), ••• a tusim ze Ivachnova - LM je len D24,5/80 takze nwm kde su maksie parametre :)
Šetrilo sa i vtedy na niekom, všakáno, hoci to bol "rovinatý" úsek. Pamätám si, ako po roku 1989 sa mala na území SSR→SR zmraziť výstavba nových úsekov, len dokončiť rozostavaný úsek. Ak sa nemýlim, aj sa zmrazila na rozdiel, ako tomu bolo v západnej časti "federácie".
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod eric987 » 18. Aug 2015 13:41

KN.SK napísal:Šetrilo sa i vtedy na niekom, všakáno, hoci to bol "rovinatý" úsek.

Na obhajobu komancov by som ale uviedol (aspon podla toho co viem, kto vie viac nech doplni; historicke okienko nikdy nie je na skodu), ze ten usek povodne nemal byt dialnicou, ale len prelozkou I/18. Preto ma parametre ako ma a tusim ze povodne mal aj urovnove krizovania, a az po dostavbe nadvazujuceho useku boli porusene urovnove krizovania (resp. tie boli prerobene na MUK), vybudovana subezna cesta a bol zaradeny do dialnicnej siete.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Krampus » 19. Aug 2015 13:21

Stavat by sa malo tak, ze bude cesta pripravena na rozsirenie. Nie mat postavenu cestu, ktora kapacitne postacuje na dalsich 50 rokov, z ekonomickeho hladiska je nezmysel mat 50 rokov ulozene peniaze v betone na ceste, nez zacne mat cesta prinos. To ze v praxi v SR to funguje inak je ina vec- ked sa tie peniaze nezabetonuju na ceste, tak sa zabetonuju u niekoho vo vile namiesto toho, aby sa pouzili inde kde je to momentalne nutne.
Obrázok používateľa
Krampus
diskutujúci
 
Príspevky: 79
Obrázky: 0
Založený: 12. Jan 2015 18:07
Bydlisko: RI (AT)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Tomas PO » 19. Aug 2015 16:55

Krampus napísal:Neviem, co s tym ma to kto odkial je :) Vela vyspelych krajin ma dialnice v mestskych aglomeraciach a dalej pokracuju len cesty "1. triedy", lebo na to intensity jednoducho nie su. Napr. taky Stockholm s Göteborgom nie su spojene dialnicou a to je krajina na uplne inej urovni, s inou kupnou silou a inym poctom aut na pocet obyv.

A co by vyriesila 4 prudovka? Jednoducho v RS nie je opodstatnenie stavat nieco take megalomanske. Trnava bola odkajziva krizovatka vychod - zapad, sever - juh a ma blizko BA. To su dovody pre dialnice v okoli Trnavy. RS a juhu staci kvalitna 1-tka s obchvatmi. Takych krajin co si mysleli, ze dialnica do kazdej dediny vyriesi ekonomiku uz bolo (Chorvatsko a Japonsko napr.). A nie kazde odvetvie, ktore tvori hodnoty potrebuje viacprudove cesty.

Aj Presov je odjazkizva krizovatka vychod-zapad, sever-juh a ma prd aj dlho mat bude.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 20. Aug 2015 10:23

Nitra je krajské mesto blízko BA a čo máme okrem nového obchvatu, ktorý budú splácať ešťe 2 generácie? Dopravu v meste nerieši. Vlakom sa nedá dostať pomaly nikam. V Žiline sa rieši všetko - žel., D1, tunely za mega miliony a neviem co este...
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 20. Aug 2015 10:26

mikeBoss napísal:Nitra je krajské mesto blízko BA a čo máme okrem nového obchvatu, ktorý budú splácať ešťe 2 generácie? Dopravu v meste nerieši. Vlakom sa nedá dostať pomaly nikam. V Žiline sa rieši všetko - žel., D1, tunely za mega miliony a neviem co este...
Čochvíľa i lode.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 22. Aug 2015 21:23

mikeBoss napísal:Nitra je krajské mesto blízko BA a čo máme okrem nového obchvatu, ktorý budú splácať ešťe 2 generácie? Dopravu v meste nerieši. Vlakom sa nedá dostať pomaly nikam. V Žiline sa rieši všetko - žel., D1, tunely za mega miliony a neviem co este...



Nitre je len umelo vytvorené krajské mesto, neviem čo by si tam ešte chcel, vynikajúce spojenie so svetom, kopec zahraničných investorov.... ZA je na rozdiel prirodzeným dopravným uzlom, tak sa tak sa tam musí investovať do infraštruktúry.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod duro_z_dediny » 23. Aug 2015 13:53

Pre ilustráciu - prístup do premyselného parku v Nitre v smere od Serede /TT/BA (Jaguar LandRover - snáď).


zdroj: YouTube.com

Pacho, Nitra tu bola dávno, dávno pred Žilinou a tvrdiť, že je umelým krajským mestom, je dosť zvrátené. Pre Topoľčany, Nové Zámky, Levice, Zlaté Moravce... je Nitra centrom. Vlastne neviem, aké iné miesto by tu malo byť krajským mestom. Jediné. čo nie je - nie je železničným uzlom.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 23. Aug 2015 14:47

kazde krajske mesto bolo za komunistov protezovane viac ci menej. okrem nich tu bolo mozno poltucet dalsich ktore take stastie nemali... vyznamnym uzlom nazyvaju lokalpatrioti kazdu usadlost kde sa krizuju 2 doliny...co su potom mesta kam vedie 6 ciest ?? :)
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 23. Aug 2015 16:52

Trocha poopravím, čo sa týka krajských miest. Niekedy boli 3, a stačilo, podľa mňa na malom slovensku by kľudne mohli vynechať krajské mestá ako také a ponechať len okresy. Devil nie je podstatné, či sú tri, alebo desať dolín, dôležté je kam vedú, a niekeda stačia aj dve, aby z toho bol dôležitý dopravný uzol.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Aug 2015 17:47

Suhlasim, ze 3 krajske mesta ako boli bolo akurat. Ale ked su niekde premnozene kraje a krajske "mesta", tak je to presne na povazi od BA po ZA, kde je ich jak kozich bobkov. Hlavne teda Trnava a Trencin su jasne politicke vyplody na nalievanie politicky tunelovanych penazi. Najnovsi priklad je zo vcera: "iba" 13 mil EUR statnych penazi (tj tretina celeho rozpoctu) na celoslovensky najdolezitejsi trnavsky futbalovy stadion, a samozrejme do dvoch rokov vylejeme este dalsich cca 50 mil EUR na veledolezity narodny stadion 50km dalej v BA. A mat za statne prachy 3 stadiony na medzinarodne zapasy od BA po ZA, a na zvysku SK prakticky nic, je presne najlepsi pristup k "vyrovnanvaniu" regionalnych rozdielov.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 23. Aug 2015 18:14

Na území terajšej SR sa počas dejín menilo všelijako územno-správne delenie a aj ich sídla:

Provizórium (RČ-S) (1918 – 1922)
Bratislavská (s časťou Mošonskej)
Nitrianska
Trenčianska
Komárňanská (s časťou Rábskej a Ostrihomskej)
Tekovská ZLATÉ MORAVCE
Turčianska T. SV. MARTIN
Oravská DOLNÝ KUBÍN
Liptovská LIPTOVSKÝ MIKULÁŠ
Zvolenská BANSKÁ BYSTRICA
Hontianska ŠAHY
Novohradská LUČENEC
Gemersko-malohontská RIMAVSKÁ SOBOTA
Spišská LEVOČA
Abovsko-turnianska KOŠICE (do r. 1882 Turňa nad Bodvou v časti Turnianskej ž.)
Šarišská PREŠOV
Zemplínska MICHALOVCE (do r. 1918 mesto Zemplín/Zemplén)
- časť Užskej UŽHOROD

Veľžupy (I. ČSR) (1923 – 1928)
Župa XV Bratislavská (sídlo Bratislava)
Župa XVI Nitrianska (sídlo Nitra)
Župa XVII Považská (sídlo Turčiansky Svätý Martin)
Župa XVIII Zvolenská (sídlo Zvolen)
Župa XIX Podtatranská (sídlo Lipt. Svätý Mikuláš)
Župa XX Košická (sídlo Košice)

Krajinské zriadenie (I. ČSR) (I. ČSR 1928 – 1938 a III. ČSR 1945 – 1948)
Slovenská krajina

Župy (prvá Slovenská republika) (1939-1945; platnosť od 1.1.1940)
Bratislavská (sídlo Bratislava)
Trenčianska (sídlo Trenčín)
Nitrianska (sídlo Nitra)
Pohronská (sídlo Banská Bystrica)
Tatranská (sídlo Ružomberok)
Šarišsko-zemplínska (sídlo Prešov)

Kraje ("IV." ČSR) (1949 – 1960)
Bratislavský
Banskobystrický
Košický
Nitriansky
Prešovský
Žilinský

Kraje (ČSSR → SSR) (1960 – 1990)
od 22. 3. 1968 Bratislava
Stredoslovenský kraj (sídlo Banská Bystrica)
Východoslovenský kraj (sídlo Košice)
Západoslovenský kraj (sídlo Bratislava)

Kraje (SR) Od 1.7.1996
Bratislavský - počet obcí 72, počet okresov 8
Trnavský - počet obcí 249, počet okresov 7
Trenčiansky - počet obcí 276, počet okresov 9
Nitriansky - počet obcí 350, počet okresov 7
Žilinský - počet obcí 315, počet okresov 11
Banskobystrický - počet obcí 516, počet okresov 13
Prešovský - počet obcí 666, počet okresov 13
Košický - počet obcí 439, počet okresov 11

Nemali by sa rozvýjať len krajské sídla (a len niektoré oblasti), ale primerane i zvyšok Slovenska. Iba tak bude dobre a hlavne nebude prekvitať len tá príslovečná slovenská závisť.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 23. Aug 2015 19:11

DrX napísal:Suhlasim, ze 3 krajske mesta ako boli bolo akurat. Ale ked su niekde premnozene kraje a krajske "mesta", tak je to presne na povazi od BA po ZA, kde je ich jak kozich bobkov. Hlavne teda Trnava a Trencin su jasne politicke vyplody na nalievanie politicky tunelovanych penazi. Najnovsi priklad je zo vcera: "iba" 13 mil EUR statnych penazi (tj tretina celeho rozpoctu) na celoslovensky najdolezitejsi trnavsky futbalovy stadion, a samozrejme do dvoch rokov vylejeme este dalsich cca 50 mil EUR na veledolezity narodny stadion 50km dalej v BA. A mat za statne prachy 3 stadiony na medzinarodne zapasy od BA po ZA, a na zvysku SK prakticky nic, je presne najlepsi pristup k "vyrovnanvaniu" regionalnych rozdielov.



asi tak neako, pacho z pacholandu
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 129
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 24. Aug 2015 14:51

Trocha poopravím, čo sa týka krajských miest. Niekedy boli 3, a stačilo, podľa mňa na malom slovensku by kľudne mohli vynechať krajské mestá ako také a ponechať len okresy. Devil nie je podstatné, či sú tri, alebo desať dolín, dôležté je kam vedú, a niekeda stačia aj dve, aby z toho bol dôležitý dopravný uzol.


kludne, ale tie okresy by sa mali okresat....predtym bolo asi 50 okresov a uplne to stacilo, boli dobre dostupne mozno na par vynimiek. ak maju byt kraje tak potom prakticky kazdy by mal byt este rozdeleny lebo vsade sa pretlaca okolie krajskeho mesta... v 96-tom to uplne do....ZA je vacsia medzinarodna krizovatka lebo ma 2 E tahy kym NR len 1. to ale neospravedlnuje fakt ze NR nema dobre spojenie po I/64 (na TO ani NZ) ani to ze nema ziadne dobre vlakove spojenie. to je len tvoje skreslene videnie sveta ze co chcu ved maju R1. pre ilustraciu, krizovatky kde sa stretavaju E tahy su BA, KE, TN, RK, ZV, PO, ZH. to neznamena ze na "beznych" cestach I. tr. tranzit nejazdi, npr. spominana I/64 - I/75 (NR - NZ), I/51 (TT), I/65 (MT, ZH) atd...

stadion TT je poorov biznis, bol postaveny (resp. prestavany) spolu s biznis centrom. poor dostal pozemok, statny prispevok, vacsinu penazi dal on lebo vacsia cast nakladov je BC. kedze na jednej strane je obytna zona tak stadion je velmi nesumerny. BA stadion mal byt kmotrikov biznis, DrX skoda ze uz nemate rezesovcov, urcite by sa nenechali zahanbit. koniec ironie. ZA stadion je v poriadku. dalsie sa budu riesit faceliftom. neviem aky ma byt v KE ale je priznacne ze stadiony TOP kategorie maju byt v BA a TT na rozdiel npr. od hokejovych BA a KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 03. Sep 2015 11:30

Pacho napísal:
mikeBoss napísal:Nitra je krajské mesto blízko BA a čo máme okrem nového obchvatu, ktorý budú splácať ešťe 2 generácie? Dopravu v meste nerieši. Vlakom sa nedá dostať pomaly nikam. V Žiline sa rieši všetko - žel., D1, tunely za mega miliony a neviem co este...


Nitre je len umelo vytvorené krajské mesto, neviem čo by si tam ešte chcel, vynikajúce spojenie so svetom, kopec zahraničných investorov.... ZA je na rozdiel prirodzeným dopravným uzlom, tak sa tak sa tam musí investovať do infraštruktúry.


To si robíš zo mňa srandu??? Pozri si prosím ťa históriu Nitry a Žiliny, pozri si historické usporiadanie a potom mi tu niečo píš o umelo vytvorenom krajskom meste. Paradoxne to sedí na Žilinu skôr keď už si s tým začal - Žilina nemala ani župu, ani nič podobné :-) Ty si veľký srandista.

Podľa tvojej logiky je potrebné investovať len do Žiliny zrejme... keď si teraz odmyslíme tú tvoju nenávisť k Nitre tak sa bavme čisto len v rovine takej, že ZA a NR sú krajské mestá s približne rovnakým počtom obyvateľov. Investície by teda mali byť približne rovnaké tiež či? Reálne má Nitra len obchvat (ktorý dopravu v meste nerieši dostatočne), vlaková stanica a spojenie je bieda. Na druhej strane je Žilina kam ide D1, D3, idú sa stavať tunely, D1 smer východ, modernizuje sa železnica, atď. V zozname investícií ŽSR do roku 2020 je to len samá Žilina... tu je roky jasná situácia - Žilina a nikto viac.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod mikeBoss » 03. Sep 2015 11:32

DrX napísal:Suhlasim, ze 3 krajske mesta ako boli bolo akurat. Ale ked su niekde premnozene kraje a krajske "mesta", tak je to presne na povazi od BA po ZA, kde je ich jak kozich bobkov. Hlavne teda Trnava a Trencin su jasne politicke vyplody na nalievanie politicky tunelovanych penazi. Najnovsi priklad je zo vcera: "iba" 13 mil EUR statnych penazi (tj tretina celeho rozpoctu) na celoslovensky najdolezitejsi trnavsky futbalovy stadion, a samozrejme do dvoch rokov vylejeme este dalsich cca 50 mil EUR na veledolezity narodny stadion 50km dalej v BA. A mat za statne prachy 3 stadiony na medzinarodne zapasy od BA po ZA, a na zvysku SK prakticky nic, je presne najlepsi pristup k "vyrovnanvaniu" regionalnych rozdielov.


A ktoré 3 mestá by to boli? Minimálne by tam bol rozpor Žilina - Banská Bystrica :-)
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Sep 2015 16:16

Rozkradacom na naokolo-blizsie D1 sa dalej toleruje vsetko: viewtopic.php?f=35&t=20793&p=172347#p172347

PS: ZA ako krajske mesto pre Tornalu by bol asi dost nezmysel, vsak ano...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 06. Sep 2015 16:30

Ano, tak ako aj BB pre Cadcu. (8 je v pohode, 12-13 by bolo lepsie.)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Sep 2015 17:16

Pocul si o takom vynaleze ze "pravitko"? Ked hej, tak si skus odmerat ako daleko je Cadca od BB a ako daleko je Zilina od Tornale.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 06. Sep 2015 19:36

Tornala od Ziliny? Daleko.
Cadca od BB? Daleko.

A preto si myslim, ze Tornalcania by mali chodit na kraj do Lucenca.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod bonik-r » 06. Sep 2015 20:57

Kraje zrusit, a nechat prirodzene regiony ako Orava, Liptov, Zahorie, Horehronie atd
Obrázok používateľa
bonik-r
diskutujúci
 
Príspevky: 154
Obrázky: 6
Založený: 08. Mar 2010 13:28
Bydlisko: Trenčín

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Sep 2015 21:14

ecce, zmysluplnost vojho argumentu je na urovni "z obyvacky do chladnicky - daleko"

bonik-r, ked chceme 16 prirodzenych regionov, tak treba zrusit okresy. to moze byt OK riesenie. ale tak, ako je to teraz, ze na (severo)zapadoslovenske picikraje pripada po 5 okresov, to je fakt vysmech, podobne ako 22 "mestskych" casti v KE.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod ecce » 06. Sep 2015 21:21

DrX, nic v zlom, ale moj jeden argument ohladne dobrej dostupnosti sidla je stale o jeden argument viac ako si dal Ty na tri kraje.
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 07. Sep 2015 09:03

ja by som to riesil napr 4 krajmi, BA, ZA, BB, KE, bola by dobra dostupnost krajov a zaroven by sa zrusili meciarovske vymysly typu TR alebo TT. a niektore okresy by sa mohli tiez zlucit, napr IL, alebo BY, podobne aj na orave by mozno stacil DK okres a NO a TS by sa zrusili.
argument: niektore okresy su iba preto ze ich vymyslel Meciar a kraje detto. co sa tyka dostupnosti tak neviem ako casto chodite na kraj za vecami, byvam v ZA kraji 100 km od nej a nejako moc tam nechodim ked nemusim, a moja rodina tiez. je jasne ze niktori ludia sa nachodia to je jasne, ale tak z TR do ZA to nie je dalej ako napr z DK.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Sep 2015 13:32

ecce, definuj co je u teba "dobra dostupnost" a potom mozes hodnotit. pre mna je dobra dostupnost, ak je krajske mesto do 150km od najvzdialenejsieho bodu v kraji, co pri dobudovanej infrastrukture bude znamenat cca max 2hod cesty. to vedia krajske mesta BA, BB, KE pri socialistickych hraniciach krajov splnit, ale ZA nie. A to uz nehovorim o tom, ze ak sa juh stredneho slovenska ignoruje teraz, ked je centrom BB, tak ak by bola ZA, tak juh toho kraja by mohli rovno vyhlasit za prirodnu rezervaciu. Na druhej strane, mozno by to slo, ak by sa hranice krajov upravili tak, ze ten kosicky a bratislavsky by si rozdelili cely juh, a ZA by bola sirsia na severe. cize ciara medzi KE a ZA krajmi by mohla ist cca od Popradu po Lucenec a medzi BA a ZA niekde od Trencina po Lucenec.

Maxx787, hej, take 4 kraje by bolo tiez akceptovatelne riesenie - teda urcite lepsie nez co je dnes, a mozno aj okresy by este davali zmysel.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.