Stránka 2 z 4

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2006 20:49
od Jarda
Nakonec se "dobrá věc" podařila. Ale Bůh nás chraň od takových šoférů :!:

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 08:17
od Nevedko
Jaroslav Štemberk napísal:Nakonec se "dobrá věc" podařila. Ale Bůh nás chraň od takových šoférů :!:


Boze, to musel byt nenormalne kreativny idiot! Videl som uz ludi cuvat v odstavnom pruhu, ked minuli vyjazd, ale otocit sa do protismeru kvoli tym 20 metrom, to si vyzaduje naozaj mysel neposkvrnenu stopami intelektu.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 10:30
od Jarda
Takový manévr na české R10, ovšem s tragickým následkem, nyní projednával Okresní soud v Mladé Boleslavi: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27958#27958

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 11:08
od Jarda
Jaroslav Štemberk napísal:Takový manévr na české R10, ovšem s tragickým následkem, nyní projednával Okresní soud v Mladé Boleslavi: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=27958#27958


Tam dokonce řidič náklaďáku dojek k dalšímu exitu, ale místo toho, aby z R10 sjel a znovu na ni najel do opačného směru, tak se na začátku odpojovací rampy otočil a jel v protisměru.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 21:54
od Dialniciar
Otočiť sa na diaľnici a prejsť do druhého jazdného smeru je ešte ako-tak pochopiteľné alebo ešte aj cúvanie v odstavnom pruhu je ako-tak v pohode, čo sa týka bezpečnosti ostatných, ale takto surovo sa otočiť a ísť v protismere ... to ja nemám slov, ja som také ešte nezažil, ale v rádiách to už som viackrát počul, ale len v SR a len na D1 medzi BA a TT, čo už vôbec nechápem, lebo tam pri tej premávke ... :x ... a ešte k tomu hlásili, že kamión ide v protismere. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 16:35
od kstano
Ja za nebezpecne povazujem to, ak chyba pripajaci pruh na mieste, kde ho clovek ocakava. Napriklad na vyjazde z dialnice na letisko:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q ... 8&t=k&om=1

Alebo ked je pripajaci pruh uzky a kratky. Vzdy pred cestou na vychod mam obavy z pripojenia sa na D1 v BA na Botanickej a pripojenie na R1 z D1 v smere na Nitru. Tam nikdy neviem, ako to dopadne, ci mam ist rychlejsie, aby som sa stihol vsunut na dialnicu, ale ak bude vela aut, nemusim stihnut ubrzdit pred koncom pripajacieho pruhu. Fakt tam clovek musi reagovat extremne rychlo a moze zareagovat aj zbrklo a nespravne.

OdoslaťOdoslané: 19. Okt 2006 19:45
od fh
Dal som v zime sneh a ľad. To je u nás reálne nebezpečenstvo. "Gang" je u nás štatisticky bezvýznamný.

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2006 13:50
od tomas1
Chýba mi možnosť hmla (viď december 2005 TT-BA).

Ale videl som už na R medzi NR a TT na krajnici v protismere rodinku na bycikloch s dvomi malými deťmi. Tomu sa hovorí neúcta k životu....

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2006 14:12
od random
malo by sa stat povinnostou nieco take ako su cyklisti a chodci na D ci R nahlasovat na DP ... pokuta za porusenie by mala byt poriadne mastna .. najmenej 2000SKK a bez moznosti iba slovneho napomenutia... ja viem je to dost saleny napad ale nie tak ako sa prechadzat po dialnici! k nestastiu neprivedu tyto magori iba seba ale aj inych a to si neuvedomuju ... podla mna by okolo dialnich malo pribudnut oplotenie po celej jej dlzke .. za jazdu v protismere na D by som navrhoval aspon 10000SKK pokuta a okamzity zakaz viest motorove vozidlo na 5rokov!

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2006 15:01
od Pacho
kstano napísal:Ja za nebezpecne povazujem to, ak chyba pripajaci pruh na mieste, kde ho clovek ocakava. Napriklad na vyjazde z dialnice na letisko:
http://maps.google.com/maps?f=q&hl=en&q ... 8&t=k&om=1

Alebo ked je pripajaci pruh uzky a kratky. Vzdy pred cestou na vychod mam obavy z pripojenia sa na D1 v BA na Botanickej a pripojenie na R1 z D1 v smere na Nitru. Tam nikdy neviem, ako to dopadne, ci mam ist rychlejsie, aby som sa stihol vsunut na dialnicu, ale ak bude vela aut, nemusim stihnut ubrzdit pred koncom pripajacieho pruhu. Fakt tam clovek musi reagovat extremne rychlo a moze zareagovat aj zbrklo a nespravne.


100% suhlas, sam so zazil na D1 pri 9+ od BRna , cosi podobne. Tam z parkoviska sa vychadza priamo na dialnicu cez stopku!!, a je to este v miernom pravotocivom obluku, a postavene reklamne "bibordy" ze v podstate ten vyjazd ani poriadne clovek nezbada. Je tam sice 90-tka, ale malo kto ju dodrziava. Problem je tiez asi dodrziavat tu 90-tku. Z parkovisky vybehol kamion, predomnou iduci tranzit zastal (trocha zazmentkoval, a este k tomu mu nesvietili brzdove svetla) Ja som isiel poctivou 90-tkou, co bola chyba, lebo som to nestihol ubrzdit, do laveho sa nedalo vois, lebo tam to svihali 130 i viac. Nastastie som len jemne pacol do tranzita, odnieslo si to len svetlo, kamiony zamnou to ubrdili, az na jeden madarsky asi 500m spat, ktory to riesil vybocenim do laveho pruh, kde vytlacil mercedes, kktory zostal na strech. A potom to zacalo, retazuovka ako hovado na 3 km, 5hodin zablokovana dialnica, nastastie sa to zaobislo bez zranenych.
Takze, zly technicky stav dialnic, (spomalovacie , a zrachlovacie pruhy) nedodrziavanie predpisov, a nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti, bezohladna jazda.

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 16:43
od mapman
Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.

Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 16:43
od mapman
Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.

Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???

LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2007 17:13
od sergej
mapman napísal:Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.

Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???

LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037


U nás padajú lavíny niekoľko krát za zimu napr. na úseku Žilina - Martin.

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2007 13:55
od Milos
mapman napísal:Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.

Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???

LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037



U nás sú to na cestách 1. alebo 2. triedy skôr lavínky než skutočné lavíny, napr. na už spomínanom úseku Žilina - Martin, pod Čertovicou z horehronskej strany, v úseku Kraľovany - Párnica, pod Malým Šturcom a na iných podobných úsekoch. Ale na menej významných horských cestách či lesných cestách sa už vyskytli aj lavíny s obeťami na životoch, napr. minulú alebo predminulú zimu na ceste z Horného Jelenca do osady Rybô zasypala lavína dvoch ľudí na snežných skútroch. Alebo lavína v Žiarskej doline (našťastie bez obetí) zasypala až do neskorej jari asfaltku k Žiarskej chate.
Na to, či a nakoľko sa skúma lavínové nebezpečenstvo už pri projektovaní ciest na Slovensku by zrejme vedel odpovedať Diaľničiar, ja nie som odborník, avšak podmienky sa môžu časom meniť, napr. po tatranskej kalamite z novembra 2004 su extrémne strmé skalnaté svahy nad zákrutou v Kumštovej doline (druhá 180- stupňová zákruta cesty na Čertovicu z horehronskej strany) z tohto pohľadu podľa mňa hoodne rizikové, hlavne po nedávnom odstraňovaní kalamitného dreva z týchto ťažko prístupných terénov.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 10:19
od mcmillan
Uvediem postreh, ktorý patrí asi do psychologie vodiča v spojení s dopravným značením.

V sobotu som náhodou mal cestu do blízkosti novootvoreného úseku polprofilu D1 Vrtižer + a zo zvedavosti som si prešiel úsek Vrtižer-Bytča. Povolená rýchlosť 100 km, predbiehanie povolené. Predo mnou šli dve autá presne 100 km/h, ja disciplinovane za nimi, v protismere dlho nič. V spatnom zrkadle som sledoval velké auto (ja mám iba stredné :) ), ktoré akoby váhalo. Keď som začal mať pocit, že ho 100 km/h už nebaví, pozrel som sa ďalej dopredu a videl, že v protismere v zákrute sa už začínajú vynárať protiidúce autá, bolo už šero, takže bolo dobre vidieť aj ich svetlá. Ovšem zákruta bola sice mierna, ale dlhá, takže opticky to vyzeralo, že by mohli ísť vo vedlajšom dvojpruhu (keby bol v prevádzke). Keď ma macher za mnou začal predbiehať, začal som mať podozrenie, že ten človek si myslí, že ide po plnohodnotnej diaĺnici. To sa mi aj potvrdilo, lebo šiel v klude v predbiehacom pruhu a zistil, ktorá bije až keď sa protiidúce autá vynorili zo zatáčky a on zbadal ich svetlá "face to face". Naštastie celková konštelácia bola taká, že sa situácia relativne bezpečne vyriešila.
V tej súvislosti ma napadlo (ale už i v minulosti), že klasická dopravná značka - trojuholník s dvomi šipkami informujúca o obojsmernej prevádze nemusí byť v niektorých situáciach dostatočná. I keď v tomto prípade obojsmernosť zúžením 4 pruhov do 2 pruhov snáď ani lepšie nejde vyjadriť. I tak by som značku typu malý trojuholník v primeraných vzdialenostiach nahradil veľkou tabulou ofenzívneho charakteru (a napr. i blikaním svetiel), aby aj unavený šofér v noci dostal po hlave jasný signál, že nejde po diaľnici.
Jediným vysvetlením pre reakciu onoho vodiča je pre mňa fakt, že dlho v protismere nič nešlo a náš milý zlatý na nejaké 4/2 zúženie zabudol a kto by si všímal nejaký mrňavý trojuholník s nejakými dvomi šipkami, že?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 10:45
od mapman
Presne tento stav sa skončil tragicky v roku 2004 na novo otvorenom obchvate Plzne. Zrazili sa čelne autá na polprofile lebo jeden z nich mal pocit že je skrátka na dialnici. Vyústilo to v to, že v ČR sa neodporúča otvárať na dialnici polprofil, a keď, tak len s doslednym oddelením oboch pruhov nejakými bariérami.

Podľa mojho názoru je to trochu krátkozraké lebo existujú aj iné sposoby ako vodiča informovať že nie ja na štvorpuhovej diaľnici... Na D11ke došlo k otvorení polprofilu s bariérami pred rokom a niečo a prax dopadla tak, že kamiony sa uhýbali do odstavného a vytvárali priestor pre predbiehanie pre osobné autá. To je podľa mňa skor nebezpečnejšie...

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 11:01
od Dialniciar
Milos napísal:
mapman napísal:Divoká nehoda sposobena prírodným živlom - lavínou sa stala včera v USA.

Z tohoto hľadiska by ma zaujímala jedna vec, skúma sa pri projektovaní ciest na slovensku aj lavínové nebezpečenstvo na trase? Ako sa to prípadne rieši? Sú nejaké horské úseky ciest I. či II.triedy kde takéto nebezpečenstvo naozaj hrozí???

LINK: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=34037#34037



U nás sú to na cestách 1. alebo 2. triedy skôr lavínky než skutočné lavíny, napr. na už spomínanom úseku Žilina - Martin, pod Čertovicou z horehronskej strany, v úseku Kraľovany - Párnica, pod Malým Šturcom a na iných podobných úsekoch. Ale na menej významných horských cestách či lesných cestách sa už vyskytli aj lavíny s obeťami na životoch, napr. minulú alebo predminulú zimu na ceste z Horného Jelenca do osady Rybô zasypala lavína dvoch ľudí na snežných skútroch. Alebo lavína v Žiarskej doline (našťastie bez obetí) zasypala až do neskorej jari asfaltku k Žiarskej chate.
Na to, či a nakoľko sa skúma lavínové nebezpečenstvo už pri projektovaní ciest na Slovensku by zrejme vedel odpovedať Diaľničiar, ja nie som odborník, avšak podmienky sa môžu časom meniť, napr. po tatranskej kalamite z novembra 2004 su extrémne strmé skalnaté svahy nad zákrutou v Kumštovej doline (druhá 180- stupňová zákruta cesty na Čertovicu z horehronskej strany) z tohto pohľadu podľa mňa hoodne rizikové, hlavne po nedávnom odstraňovaní kalamitného dreva z týchto ťažko prístupných terénov.


Cesty v SR prechádzajú prirodzenými koridormi. Medzi pohoriami vždy hrozia problémy. Najčastejšie medializované sú medzi ZA a MT, pretože je to cesta I. triedy, ktorá je ohrozovaná padaním skál a niekoľkokrát aj snehu. Pritom je to cesta I. triedy medzinárodného významu. Takýchto ciest je v SR viac, oveľa častejšie však hrozí samotné padanie skál (napr. teraz posledný rok medializovaný Mojtín) ako padanie snehových lavín. Diaľničná sieť sa plánuje tak, aby ju prípadné lavíny nezasiahli, ale vylúčiť sa to do budúcnosti nedá, pretože podmienky a prostredie sa mení.

Nehoda, ktorá bola spôsobená v USA spadnutím lavíny bola taktiež nečakaná a takáto silná lavína tu spadla 1. krát histórii. Budú sa robiť protiopatrenia - zábrany proti tvoreniu lavín a v prípade, že bude snehu naozaj veľa, diaľnica sa uzatvorí, snehová masa sa odpáli, sneh sa odprace z vozovky a diaľnica sa otvorí - štandardný postup na mnohých miestach v USA a Kanade.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 11:05
od Dialniciar
mcmillan napísal:Uvediem postreh, ktorý patrí asi do psychologie vodiča v spojení s dopravným značením.

V sobotu som náhodou mal cestu do blízkosti novootvoreného úseku polprofilu D1 Vrtižer + a zo zvedavosti som si prešiel úsek Vrtižer-Bytča. Povolená rýchlosť 100 km, predbiehanie povolené. Predo mnou šli dve autá presne 100 km/h, ja disciplinovane za nimi, v protismere dlho nič. V spatnom zrkadle som sledoval velké auto (ja mám iba stredné :) ), ktoré akoby váhalo. Keď som začal mať pocit, že ho 100 km/h už nebaví, pozrel som sa ďalej dopredu a videl, že v protismere v zákrute sa už začínajú vynárať protiidúce autá, bolo už šero, takže bolo dobre vidieť aj ich svetlá. Ovšem zákruta bola sice mierna, ale dlhá, takže opticky to vyzeralo, že by mohli ísť vo vedlajšom dvojpruhu (keby bol v prevádzke). Keď ma macher za mnou začal predbiehať, začal som mať podozrenie, že ten človek si myslí, že ide po plnohodnotnej diaĺnici. To sa mi aj potvrdilo, lebo šiel v klude v predbiehacom pruhu a zistil, ktorá bije až keď sa protiidúce autá vynorili zo zatáčky a on zbadal ich svetlá "face to face". Naštastie celková konštelácia bola taká, že sa situácia relativne bezpečne vyriešila.
V tej súvislosti ma napadlo (ale už i v minulosti), že klasická dopravná značka - trojuholník s dvomi šipkami informujúca o obojsmernej prevádze nemusí byť v niektorých situáciach dostatočná. I keď v tomto prípade obojsmernosť zúžením 4 pruhov do 2 pruhov snáď ani lepšie nejde vyjadriť. I tak by som značku typu malý trojuholník v primeraných vzdialenostiach nahradil veľkou tabulou ofenzívneho charakteru (a napr. i blikaním svetiel), aby aj unavený šofér v noci dostal po hlave jasný signál, že nejde po diaľnici.
Jediným vysvetlením pre reakciu onoho vodiča je pre mňa fakt, že dlho v protismere nič nešlo a náš milý zlatý na nejaké 4/2 zúženie zabudol a kto by si všímal nejaký mrňavý trojuholník s nejakými dvomi šipkami, že?


Aj keď prebehlo toto otváranie diaľnic vo všetkých médiách, aj s doplnením, že ide čiastočne o 1/2 profil, tak situácia je pre obyvateľov skôr taká, že proste to je diaľnica a keď idú po diaľnici potom naozaj, tak sú situácie, kedy nevnímajú dopravné značenie dostatočne vážne. V tomto prípade by bolo vhodné, keď už nie betónové zábrany do stredu vozovky, tak aspoň blikajúce svetlo so zvislým značením každé, obojstranne dvojstranne, aby to bolo 100% účinné.

Nie sú médiá na to, aby upozorňovali na úplne všetko a naviac reálny stav sa často ani nedá popísať tak, aby sa sme mu rozumeli. Na to je práve dopravné značenie alebo potom non-stop policajné hliadky, ale tie sú zbytočné a budú chýbať niekde inde.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2007 22:26
od Dialniciar
Niekde behajú medvede, niekde zebry:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2069

Táto fotka ma zaujala ... :P

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 22:11
od Dialniciar
Za extrémne nebezpečné považujem, ak chodec prebehuje cez viacprúdovú cestu, aby si skrátil cestu ... :x :o :evil: :!: :!: ... ľudia, riskujete vlastné životy. Niekedy sa totiž nedá vyhnúť a sú aj smrteľné chvíle, ak napr. ide kamión a osobné auto ho predbieha, hlavne v noci je to zradné a nedá sa odhadnúť vzdialenosť a rýchlosť je maximálna povolená, lebo nie sú zápchy ... vodič si vás neskoro všimne a vy nemáte kam uhnúť. :idea: :idea:

Toto považujem za extrémne nebezpečné v mestách a blízko nich. A nie je to zriedkavý jav.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 23:25
od konstrukt
Dialniciar napísal:Za extrémne nebezpečné považujem, ak chodec prebehuje cez viacprúdovú cestu, aby si skrátil cestu ... :x :o :evil: :!: :!: ... ľudia, riskujete vlastné životy. Niekedy sa totiž nedá vyhnúť a sú aj smrteľné chvíle, ak napr. ide kamión a osobné auto ho predbieha, hlavne v noci je to zradné a nedá sa odhadnúť vzdialenosť a rýchlosť je maximálna povolená, lebo nie sú zápchy ... vodič si vás neskoro všimne a vy nemáte kam uhnúť. :idea: :idea:

Toto považujem za extrémne nebezpečné v mestách a blízko nich. A nie je to zriedkavý jav.
Presne toto čosi napísal robia ľudia na rýchlostnej ceste do B.Bystrice oproti Tescu, tam skoro každú chvíľu niekto prebieha cez r.cestu, bol tam niekedy aj plot, ale ten je už zničený.

OdoslaťOdoslané: 08. Apr 2007 23:29
od Dialniciar
doprastavak napísal:Toto považujem za extrémne nebezpečné v mestách a blízko nich. A nie je to zriedkavý jav.
Presne toto čosi napísal robia ľudia na rýchlostnej ceste do B.Bystrice oproti Tescu, tam skoro každú chvíľu niekto prebieha cez r.cestu, bol tam niekedy aj plot, ale ten je už zničený.[/quote]

Podobne nebezpečné je prebiehanie cez koľaje. Voči tomuto sa ale nemajú stavať klasické ploty, ale najprv ako základ múr a ten vyvýšený o pletivo s drsnejším povrchom. Potom sa dá len ťažko preliezť a len namáhavo poškodiť. :idea: Múr vysoký 2 metre, hneď na neho uchytený špeciálne plot do celkovej výšky 2,7 metra, doplnené o zeleň. To potom nebráni v pohľade na krajinu, jeto zároveň protihluková stena a ešte to aj bráni prechodom ľudí ...

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2007 18:47
od Jurislav
Pozerám Reflex a toto sem musím napísať: O detskom čine roka. Dvaja chlapci tam sú, z nich jeden podstúpil nejakú operáciu a liečili ho v umelom spánku či čo...hovoril na kameru: Išli sme na bicykloch po dialnici a musel som predbehnúť jedného cyklistu a zozadu ma vzal kamión
Ten nápad ísť po tak frekventovanej ceste ako R1 pri ZH je šialený. Ale keď sa ináč nedá...Potom všetci nadávajú, že im bicyklisti jazdia po dialnici...ale keď tam neni ani súbežná cesta a na viacerých ďalších úsekoch nebude...

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2007 19:10
od haluska
ano ano. a zivot mu zachranila prilba.

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2007 07:15
od Nevedko
Jurislav napísal:Ten nápad ísť po tak frekventovanej ceste ako R1 pri ZH je šialený. Ale keď sa ináč nedá...Potom všetci nadávajú, že im bicyklisti jazdia po dialnici...ale keď tam neni ani súbežná cesta a na viacerých ďalších úsekoch nebude...


Ano suhlasim, ten napad bol sialeny. Cyklista ma aj ine moznosti, nez jazdit po asfaltovej ceste I., II. alebo III. tiredy. Takze nevrav, ze inac sa neda. Osobne som absolvoval na bicykli cestu od Zvolena smerom na Ziar a po rychlostnej ceste sme nesli ani meter.