Odoslané: 24. Nov 2007 13:14
Keďže tu ideme diskutovať o trasách a dostavbe bolo by dobré si určiť body, na Slovensku sú tieto hlavné hospodárske centrá
- Bratislava
- Trnava
- Žilina
- Nitra
- Zvolen
- Prešov
- Košice
Tohoto času je prepojené
D1 - BA - TT - ZA ( s výnimkou PB )
D1+R1 - BA - TT - NR
Najväčšie neuralgické body siete je tohoto času prechod ZA-MT, NR-ZM, MT-RK
Teda v prvom rade súčastne treba budovať D1 LL-DS, a R1 NR-HB - to sú priority na roky 2008 - 2013 tu neexistuje iná možnosť
R3 Donovaly ako náhrada úseku ZA - MT nemá absolútne žiadny význam a to z dôvodov že stiahne iba čistý tranzit BA - Tatry - PO a ten predstavuje maximálne 20% intenzity ZA-MT čo by malo iba efekt pri okamžitého spustenia úseku BB-RK a celistvej R1 čo je nereálne pretože reálne začatie výstavby úseku R3 BB - RK nezačne skorej ako v roku 2013 ( silno optimistický variant) trasovanie, projekcia, schválenie, výkup zabere cca 5 rokov
Ako náhrada úseku MT - RK tiež stráca svoj význam a to hlavne z dôvodu že absolutne nerieši tento úsek ani dopravne ani časovo ani nákladovo.
Teda do roku 2015 by bolo vhodné vybudovať:
D1 Bratislava-Trnava (3+3) - Žilina-Poprad (2+2) po Prešov 1+1- po Košice 2+2
R1 Trnava-Banská Bystrica 2+2
D3 Žilina-Čadca 2+2 Čadca - ČR 2+2, Čadca - PL 1+1
R2 ZV - Detva
BB - RK cesta I triedy
Financovanie D1 a R1 by malo byť v pôsobnosti štátu a eurofondov
cez PPP projekty by mali byť realizované D3, D4 a R2
Samozrejmosťou je budovanie obchvatov miest v réžii SSC
- Bratislava
- Trnava
- Žilina
- Nitra
- Zvolen
- Prešov
- Košice
Tohoto času je prepojené
D1 - BA - TT - ZA ( s výnimkou PB )
D1+R1 - BA - TT - NR
Najväčšie neuralgické body siete je tohoto času prechod ZA-MT, NR-ZM, MT-RK
Teda v prvom rade súčastne treba budovať D1 LL-DS, a R1 NR-HB - to sú priority na roky 2008 - 2013 tu neexistuje iná možnosť
R3 Donovaly ako náhrada úseku ZA - MT nemá absolútne žiadny význam a to z dôvodov že stiahne iba čistý tranzit BA - Tatry - PO a ten predstavuje maximálne 20% intenzity ZA-MT čo by malo iba efekt pri okamžitého spustenia úseku BB-RK a celistvej R1 čo je nereálne pretože reálne začatie výstavby úseku R3 BB - RK nezačne skorej ako v roku 2013 ( silno optimistický variant) trasovanie, projekcia, schválenie, výkup zabere cca 5 rokov
Ako náhrada úseku MT - RK tiež stráca svoj význam a to hlavne z dôvodu že absolutne nerieši tento úsek ani dopravne ani časovo ani nákladovo.
Teda do roku 2015 by bolo vhodné vybudovať:
D1 Bratislava-Trnava (3+3) - Žilina-Poprad (2+2) po Prešov 1+1- po Košice 2+2
R1 Trnava-Banská Bystrica 2+2
D3 Žilina-Čadca 2+2 Čadca - ČR 2+2, Čadca - PL 1+1
R2 ZV - Detva
BB - RK cesta I triedy
Financovanie D1 a R1 by malo byť v pôsobnosti štátu a eurofondov
cez PPP projekty by mali byť realizované D3, D4 a R2
Samozrejmosťou je budovanie obchvatov miest v réžii SSC