Stránka 2 z 3

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2007 13:14
od johhan
Keďže tu ideme diskutovať o trasách a dostavbe bolo by dobré si určiť body, na Slovensku sú tieto hlavné hospodárske centrá

- Bratislava
- Trnava
- Žilina
- Nitra
- Zvolen
- Prešov
- Košice

Tohoto času je prepojené
D1 - BA - TT - ZA ( s výnimkou PB )
D1+R1 - BA - TT - NR

Najväčšie neuralgické body siete je tohoto času prechod ZA-MT, NR-ZM, MT-RK

Teda v prvom rade súčastne treba budovať D1 LL-DS, a R1 NR-HB - to sú priority na roky 2008 - 2013 tu neexistuje iná možnosť

R3 Donovaly ako náhrada úseku ZA - MT nemá absolútne žiadny význam a to z dôvodov že stiahne iba čistý tranzit BA - Tatry - PO a ten predstavuje maximálne 20% intenzity ZA-MT čo by malo iba efekt pri okamžitého spustenia úseku BB-RK a celistvej R1 čo je nereálne pretože reálne začatie výstavby úseku R3 BB - RK nezačne skorej ako v roku 2013 ( silno optimistický variant) trasovanie, projekcia, schválenie, výkup zabere cca 5 rokov

Ako náhrada úseku MT - RK tiež stráca svoj význam a to hlavne z dôvodu že absolutne nerieši tento úsek ani dopravne ani časovo ani nákladovo.

Teda do roku 2015 by bolo vhodné vybudovať:

D1 Bratislava-Trnava (3+3) - Žilina-Poprad (2+2) po Prešov 1+1- po Košice 2+2
R1 Trnava-Banská Bystrica 2+2
D3 Žilina-Čadca 2+2 Čadca - ČR 2+2, Čadca - PL 1+1
R2 ZV - Detva
BB - RK cesta I triedy

Financovanie D1 a R1 by malo byť v pôsobnosti štátu a eurofondov
cez PPP projekty by mali byť realizované D3, D4 a R2

Samozrejmosťou je budovanie obchvatov miest v réžii SSC

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2007 16:06
od rastislav5
Dialniciar napísal: Poľsko je strategická krajina, množstvo firiem, veľa kamiónov, značný tranzit, obrovské územie. Je nevyhnutné sa na Poľsko napojiť, pochopili to tak Nemci ako aj Česi a chápeme to aj my.


100% suhlasim, kdo sleduje vyvoj zahranicneho obchodu, musi si vsimnut, ze podiel Nemecka a Ceska na nasom zahranicnom obchode v porovnani s ostatnymi krajinami je sice najvacsi ale stale klesa a prave Polsko je jednou z krajin, ktore sa dostava na popredne priecky rebricka a buduci rok sa asi medzi krajinami kam vyvazame umiestni na 3 priecke s tym, ze bude dalej rast. Na Cesko mame sice historicke vazby z byvaleho statu a je vyspelejsie ako Polsko, ale dnes su Cesko a Polsko v zjednotenej schengenskej Europe nasimi rovnocennymi partnermi a kedze je Polsko je > 3 krat vacsie ako Cesko, mame s nim > 2 krat dlhsiu hranicu ako s Ceskom, verim ze sa Polsko stane v horizonte desiatok rokov vyznamnejsim partnerom pre Slovensko ako Cesko. A to som nespomenul novu reformnu vladu v Polsku, do ktorej sa vkladaju velke hospodarske nadeje. Dokonca si myslim, ze cezhranicny region Katowice Krakow Ostrava Zilina sa v buducnosti stane jednym z najrozvinutejsich oblasti strednej Europy.
Z toho vyplyva aj potreba urychlenej dostavby rychlostnych ciest do Polska, o ktorej hovori Dialniciar

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2007 17:05
od rastislav5
Uvazovat o variantoch 2 a 3 sa mi zda mimo realitu (a ukazuje to aj hlasovanie)
1. Ak si problematiku vezmeme zo sirsieho pohladu dopravy v strednej Europe, tak D1 je medzinarodny koridor s ktorym pocitaju nasi susedia vo svojich planoch a musi byt dokonceny. Ako pisal Jarda, Cesku (ale aj strednemu Nemecku a dalsim) posluzi pri cestach na Slovensko a dalej na zakarpatsku Ukrajinu a opacne.
2. Z uzsieho pohladu Zilinskeho kraja by prerusenie D1 malo zavazne hospodarske dosledky pre cely kraj, nakolko krajske mesto Zilina je umiestnene excentricky na vychode kraja a nemala by spojenie s vacsinou kraja
3. Aglomeracia ZA-MT, ktora je vacsia ako aglomeracia BB-ZV by variantami 2 a 3 bola paralyzovana
4. Akakolvek uvaha o zacati rychlostnej ceste BB RK alebo BB MT pred tym, ako by bola budovana dialnica ZA MT (tzn. varianty 2 a 3) je scestna. Stalo by to viac a vyriesilo by to menej.
5. Ak by sa realizovali varianty 2 a 3, najviac by na to doplatilo mesto Martin, ktorym by vobec dialnica neviedla. Martin je pritom 8 najvacsie mesto na Slovensku, vacsie ako krajske mesto Trencin, pricom vsetkych 10 slovenskych miest (desiaty je Poprad) by malo dialnicu, len Martin nie. Podla mna naopak Martin je historicky dopravny uzol (aj zeleznicny) a mal by byt krizovatkou D1 a R3

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2007 17:08
od rastislav5
rastislav5 napísal: na vychode kraja

na zapade samozrejme

OdoslaťOdoslané: 24. Nov 2007 23:52
od Jarda
Možná by výstavba R3 měla být odsunuta do vzdálené budoucnosti, ale místo toho brzy dostat E77 v celé trase přes Slovensko na normované parametry I. třídy (s tím, že R3 se pak někde stavěla jako dostavba druhého dvoupruhu, někde v nové trase).

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 11:38
od devil
nuz pred 2 tyzdnami som zazil usek ZA-MT. som si poznacil aj casy, teda ZA Tesco - Dubna Skala 11.58-12.14, konkretne v piatok 9.11. napriek enormnej hustote aut a kamionov plynula jazda 70 km/h. cize za prioritnejsie povazujem dlhsi usek DS-Ivachnova, kt. poriesi viac. Okrem toho samozrejme R1 a ZV-Krivan. velka otazka je vychodna D4, priepustnost mierova-senecka hlavne za posledny rok v kazdodennych spickach je velmi zla.

dalej 2 pruhy cize riesenie bodovych zavad, to je par kratkych usekov R2, R3 a R4. vynimka je severna R3, o nieco dlhsi 20 km usek HL-Trstena, ktory splni vyriesenie celeho radu bodovych zavad a zaroven napojenia na Polsko. usek Hranica-Trstena-OP by mal uz okolo 40 km. najvacsi problem napojenia na Polsko nie je to ze chyba dialnica ale ze zo 14-15 hranicnych prechodov len 2 sluzia nad 7,5 tony (na ceskej a madarskej hranici je asi po 10 prechodov kde kamiony prechadzaju). nie je vyhliadka ze sa to zmeni, preto oravsky prechod bude kvoli svojej polohe stale viac frenkvetovany ci uz bude D3 alebo nie.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 11:48
od sergej
devil napísal:nuz pred 2 tyzdnami som zazil usek ZA-MT. som si poznacil aj casy, teda ZA Tesco - Dubna Skala 11.58-12.14, konkretne v piatok 9.11. napriek enormnej hustote aut a kamionov plynula jazda 70 km/h.

v piatok 23.11 dopoludnia ZA-MT hodinu, deň alebo dva predtým ten istý úsek 2 hodiny...

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 12:04
od devil
pripadna nehoda je samozrejme ina zalezitost.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 12:42
od Tomas PO
Dialniciar napísal:Obchvat Prešova na R4 sa neplánuje stavať pred r. 2020.

Nuz, primator PO sa snazi robit vsetko pre to, aby to tak nebolo. R4 cez PO je pre Presov velmi dolezita a verme, ze do 2020 bude uz dokonceny, nie este len v priprave.
Plánuje sa od r. 2010 do r. 2017 stavať obchvat na D1 Prešov, pričom v r. 2015 sa má uviesť do prevádzky.

Tohto terminu sa trochu bojim, pretoze sa investuje prioritne do Nabreznej, co bude povazovane za dostatocnu alternativu pre PO.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 12:49
od Dialniciar
rastislav5 napísal:Pre Slovensko je dolezita D3 aj severna R3. Z toho logicky vyplyva, ze stredna cast R3 by mala ist cez Martin, aby obsluzila obe tieto cesty do Polska. A z Martina na Bansku Bystricu, aby sa dalej podporil jej rozvoj. Tym by sa spojili aj 2 stredoslovenske krajske mesta, co by mala byt principialna poziadavka.
Variant cez Ruzomberok povazujem za plytvanie penazi (aj z dovodu, ze velka cast sucasnej cesty z Martina do Turcianskych Teplic je uz vybudovana v parametroch R3)
Ak by som si mal vybrat medzi D3 a R3, bolo by to tazke ale vybral by som D3, lebo okolo Katowic sa vytvara sumestie sliezskych miest s poctom obyvatelov vacsim ako Varsava a trojnasobne vacsim ako Krakow.


Zaujímavý pohľad a celkom mne sympatický názor. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 13:12
od Dialniciar
rastislav5 napísal:Uvazovat o variantoch 2 a 3 sa mi zda mimo realitu (a ukazuje to aj hlasovanie)
1. Ak si problematiku vezmeme zo sirsieho pohladu dopravy v strednej Europe, tak D1 je medzinarodny koridor s ktorym pocitaju nasi susedia vo svojich planoch a musi byt dokonceny. Ako pisal Jarda, Cesku (ale aj strednemu Nemecku a dalsim) posluzi pri cestach na Slovensko a dalej na zakarpatsku Ukrajinu a opacne.
2. Z uzsieho pohladu Zilinskeho kraja by prerusenie D1 malo zavazne hospodarske dosledky pre cely kraj, nakolko krajske mesto Zilina je umiestnene excentricky na vychode kraja a nemala by spojenie s vacsinou kraja
3. Aglomeracia ZA-MT, ktora je vacsia ako aglomeracia BB-ZV by variantami 2 a 3 bola paralyzovana
4. Akakolvek uvaha o zacati rychlostnej ceste BB RK alebo BB MT pred tym, ako by bola budovana dialnica ZA MT (tzn. varianty 2 a 3) je scestna. Stalo by to viac a vyriesilo by to menej.
5. Ak by sa realizovali varianty 2 a 3, najviac by na to doplatilo mesto Martin, ktorym by vobec dialnica neviedla. Martin je pritom 8 najvacsie mesto na Slovensku, vacsie ako krajske mesto Trencin, pricom vsetkych 10 slovenskych miest (desiaty je Poprad) by malo dialnicu, len Martin nie. Podla mna naopak Martin je historicky dopravny uzol (aj zeleznicny) a mal by byt krizovatkou D1 a R3


Varianty 2 a 3 sú stále adekvátnou náhradou varianty č. 1

Žilina by nestratila, ak by sa aj nestaval D1 na Martin, ak by sa postavila D3, pretože ak sa pozrieš na mapu, zistíš, že sa vytvorí krásna diaľničná os v najvyspelejšej časti Slovenska, kde z Poľska je možné dostať sa kamkoľvek. Na Viedeň, čo dnes z ČR možné nie je, na Maďarsko, čo nie je možné cez Ukrajinu ani ČR, lebo nemajú diaľnice na to potrebné. Ak by bolo D3, ZA by nestratila. Nemá čo stratiť, investície tam sú, KIA sa nepresťahuje do Zvolena. :wink: "Len" tam budú dopravné problémy v smere na Martin a cesta I. triedy 2+2 jazdné pruhy.

A ja ťa sklamem, úsek BB-RK je lacnejší asi o 15 mld. SKK, než chýbajúce úseky medzi ZA a MT. :wink: To je proste fakt. Podobný zase, že je BB-RK drahší ako MT-BB o cca. 8-11 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 13:17
od Dialniciar
devil napísal:pripadna nehoda je samozrejme ina zalezitost.


Silná manipulácia a demagógia. Tu to nie je prípadná nehoda, tu sa nehody stávajú častejšie, než kdekoľvek inde a čo je najzávažnejšie, dopravu tu nie je kde presmerovať a vedie cez katastrofálne parametre cez dedinky ... a žiaľ, priemerná rýchlosť možno je 70 km/h, ale pri tých intenzitách neustále klesá. Ešte pred pár rokami totiž nebol problém ísť 90 km/h, plynule predbehnúť kamión. A bezpečne sa dalo vyhýbať, dnes je to nereálne.

Tomas PO: je pekné, že tomu veríš, ale nebude to tak. Je prakticky r. 2008, dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov. R4 Prešov sa tak skoro začať stavať nezačne. To je proste realita.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 13:31
od devil
vyraz "castejsie nez kdekolvek inde" je samozrejme zavadzanie. [/quote]

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 13:32
od Tomas PO
Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.

Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 14:01
od rastislav5
Dialniciar napísal: A ja ťa sklamem, úsek BB-RK je lacnejší asi o 15 mld. SKK, než chýbajúce úseky medzi ZA a MT.

Tak tomuto neverim. Vzdialenost BB RK je 53 km, vzdialenost ZA MT je 29 km, viac o 83%.
Tunely medzi BB a RK meraju dokopy 12 km http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=49 , tunel Visnove medzi ZA a MT 7.5 km, viac o 60%. Ako to moze byt lacnejsie?
Samozrejme ak porovnavame porovnatelne. Dve rury s dvoma rurami v parametroch rychlostnej komunikacie alebo dialnice. Alebo porovnavas cely usek ZA RK s usekom BB RK alebo sa jednoducho mylis.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 14:03
od Dialniciar
devil napísal:vyraz "castejsie nez kdekolvek inde" je samozrejme zavadzanie.


Hlasovanie preukázalo jasný názor, kde treba stavať diaľnicu. 8) Asi tu teda zavádzame všetci ...

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 14:06
od Dialniciar
rastislav5 napísal:
Dialniciar napísal: A ja ťa sklamem, úsek BB-RK je lacnejší asi o 15 mld. SKK, než chýbajúce úseky medzi ZA a MT.

Tak tomuto neverim. Vzdialenost BB RK je 53 km, vzdialenost ZA MT je 29 km, viac o 83%.
Tunely medzi BB a RK meraju dokopy 12 km http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=49 , tunel Visnove medzi ZA a MT 7.5 km, viac o 60%. Ako to moze byt lacnejsie?
Samozrejme ak porovnavame porovnatelne. Dve rury s dvoma rurami v parametroch rychlostnej komunikacie alebo dialnice. Alebo porovnavas cely usek ZA RK s usekom BB RK alebo sa jednoducho mylis.


Celý úsek ZA-RK bude na D1 stáť 50-60 mld. SKK, úsek BB-RK bez problémov stojí max. 45-50 mld. SKK podľa vyvolaných investícií (vodné zdroje atď.), toto tvoje porovnávanie vzdialenosti je na figu, podobne ako kreslenie si vzušných čiar u feroslava ... a ano, porovnávam porovnateľné, veď sa dobre pozri na mapu, trasu, geológiu. Len Višňové na 2 tunelové rúry bude stáť 20 mld. SKK.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 14:08
od Dialniciar
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.

Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...


Dokonca sa teda nevie ... tak potom si si sám uznal, že R4 Prešov tak skoro nebude aj r. 2020 je ohrozený. Veď nebude sa stavať 2 stavby pre mesto Prešov v hodnote 20 mld. SKK. :wink: A nie je to najvýchodnejší tunel, ... pretože bude tunelový variant na D1 medzi KE a MI, takže "žiadne navyše". :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 14:36
od i15
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.

Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...


Dokonca sa teda nevie ... tak potom si si sám uznal, že R4 Prešov tak skoro nebude aj r. 2020 je ohrozený. Veď nebude sa stavať 2 stavby pre mesto Prešov v hodnote 20 mld. SKK. :wink: A nie je to najvýchodnejší tunel, ... pretože bude tunelový variant na D1 medzi KE a MI, takže "žiadne navyše". :wink:


A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? :shock: Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000 ;)

D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 14:51
od devil
na ZA-MT nie su nehody "castejsie nez kdekolvek inde".

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 15:22
od Dialniciar
i15 napísal:A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? :shock: Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000 ;)

D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013


Nijako, respektíve max. v réžii SSC, ktorá upraví niektoré časti, ale určite sa nebude stavať R4. :wink:

1/2 profily v mestách - to je tá najväčšia hovadina, aká na Slovensku existuje ...

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 15:22
od Dialniciar
devil napísal:na ZA-MT nie su nehody "castejsie nez kdekolvek inde".


Nepresne som sa vyjadril (aj keď štatistiku nemáš devil ani ty), ... ak už sa tam stane nehoda, spôsobuje väčšie problémy, ako kdekoľvek inde.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 16:08
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:...dnes sa vie, že D1 obchvat PO sa začne stavať v r. 2009-2010 a stavať sa bude 4-6 rokov.

Myslim si, ze sa nevie. Nie je zdaleka jasny ani variant, ci to bude povrchovy, alebo tunlovy. Vsetci vieme, ze pri tunelovych variantoch su stale problemy a tie sa teda daju ocakavat aj v PO. Ked do toho zakomponujeme fakt, ze sa dostavia NK realizovana SSC, vznikne "povedomie v Bratislave", ze Presov obchvat vlastne ma. Navyse je to najvychodnejsi tunel, ktory sa bude na Slovensku stavat a vieme, ze cim vychodnejsie, tym...


Dokonca sa teda nevie ... tak potom si si sám uznal, že R4 Prešov tak skoro nebude aj r. 2020 je ohrozený. Veď nebude sa stavať 2 stavby pre mesto Prešov v hodnote 20 mld. SKK. :wink: A nie je to najvýchodnejší tunel, ... pretože bude tunelový variant na D1 medzi KE a MI, takže "žiadne navyše". :wink:

To mas teda pravdu, ze je vysoko nepravdepodobne, aby pre Presov isla 20 miliardova investicia do niekolkych tunelov. Takze R4 asi fakt vyhladovo az po 2020. Akosi mam ale pocit, ze pre PO je R4 potrebnejsia ako tunle na D1. Tam fakt ako-tak postaco Nabrezena. Ak pozna niekto pomery v Presove, nech to skusi okomentovat. A najvychodnejsi tunel to dlhe roky bude, na Dargov si este dlho dlho pockame.

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 16:10
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
i15 napísal:A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? :shock: Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000 ;)

D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013


Nijako, respektíve max. v réžii SSC, ktorá upraví niektoré časti, ale určite sa nebude stavať R4. :wink:

Nijako. Super odpoved :!: . SSC nema co risit, nie je tam co kde upravovat, rozsirovat, mimourovnovat...

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2007 19:49
od i15
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
i15 napísal:A ako sa planuje do roku 2020 riesit tranzit cez Presov smerom na vychod? :shock: Bude sa aj nadalej jazdit cez centrum? Uz dnes su na vychodnom vyjazde intenzity vyse 17000.. a podla tvojich vlastnych slov potrebuje mesto obchvat, ked su tie intenzity 15000 ;)

D1 obchvat by sa mal stavat tak, aby bol sprejazdneny (v poloprofile) v case dokoncenia plneho profilu BA-PO... tj okolo roku 2013


Nijako, respektíve max. v réžii SSC, ktorá upraví niektoré časti, ale určite sa nebude stavať R4. :wink:

Nijako. Super odpoved :!: . SSC nema co risit, nie je tam co kde upravovat, rozsirovat, mimourovnovat...


SSC moze postavit juhovychodny obchvat, ale co s tranzitom zapad-vychod?