Stránka 111 z 263

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2017 22:30
od Vlados
cestovný ruch je o turistoch. kto by do tých končín chodil a za čím? iný problém je cena. celkovo náklady na SK sú ďaleko drahšie ako mimo EÚ, takže množstvo ľudí čo nemá úplne hlboko do vrecka radšej škončí v Turecku ako na Slovensku.
s poľnohospodárstvom je to ešte horšie. sú iné krajiny čo majú vhodnejšie podnebie, lacnú pracovnú silu, napr. z afriky a s nimi ani náhodou nemôžeme súťažiť.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2017 09:44
od aquila
milan_KM napísal:Pokiaľ Smer neprestane žmýkať drobných podnikateľov, tak môžeme doviesť aj 4 RC na Gemer, ale situácia sa realne nezlepší. Dobrý je veľký zamestnávateľ, ale čo z toho ak bude región závislý len na ňom a ekonomika nebude štruktúrovaná. Ovšem to je problémom celého Slovenska, vďaka jednostrannému zameraniu na automobilový priemysel.


len ziadna vlada nic neurobila a paradoxne najviac znicila malych zivnostniko prva s druha dzurindova vlada ... fixo paradoxne v podstate nic nemenil.

na slovensku proste maly a stredny podnikatelia su tabu, lebo nemaju taku publicitu. preto sa seci trepu do velkych miest a realna podpora vidieka vid rakusko, je veskera zadna

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2017 10:11
od Maxx787
Vlados, zda sa mi ze hladas skor dovody preco to neurobit ako urobit, Nemecko a Francuzsko ma aku drahu pracovnu silu a polnohospodarstvo maju rozvinute tak, ze su sebestacny, my musime dovazat potraviny za 1 mld € rocne... uz vidim ako dovazas zemiaky alebo obilie z Maroka :-D
cestovny ruch, magnetov na turistov je tam viac nez dost, staci spomenut ochtinsku aragonitovu jaskynu, ktore su spristupnene len tusim 3 na svete. Slovensky raj ci slovensky kras su dalsie prirodne skvosty na SK, o kulturnych pamiatkach ani nehovorim.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2017 10:20
od devil
cestovny ruch ma urcite potencial viac na severe ako na juhu. mozno okrem RV. okres ZV, LC alebo RS asi tazko porovnat s okresmi LM, PP, RK... "velky" priemysel ma potencial na zapade a par vacsich mestach inac nie.

s poľnohospodárstvom je to ešte horšie. sú iné krajiny čo majú vhodnejšie podnebie, lacnú pracovnú silu, napr. z afriky a s nimi ani náhodou nemôžeme súťažiť.


v afrike maju zase sucho. mame podmienky na mnohe plodiny, na chov zvierat. staci sa pozriet na polsko...u nas mikipremier povedal ze nebude dotovat hnoj.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2017 20:21
od Vlados
Maxx787 napísal:Vlados, zda sa mi ze hladas skor dovody preco to neurobit ako urobit, Nemecko a Francuzsko ma aku drahu pracovnu silu a polnohospodarstvo maju rozvinute tak, ze su sebestacny, my musime dovazat potraviny za 1 mld € rocne... uz vidim ako dovazas zemiaky alebo obilie z Maroka :-D
cestovny ruch, magnetov na turistov je tam viac nez dost, staci spomenut ochtinsku aragonitovu jaskynu, ktore su spristupnene len tusim 3 na svete. Slovensky raj ci slovensky kras su dalsie prirodne skvosty na SK, o kulturnych pamiatkach ani nehovorim.

Nehľadám, vidím realitu. Ak budeme mať rovnaké dotácie ako v D a F tak sa budeme rozhývať veľmi pomaly... potrebujeme investície, moderné skúsenosti a pod. Ak keby sme boli schopní, tak ešte nie je jasné ako sa rozhodne zákazník, či "kvalita" alebo cena... pri našich príjmoch tvorí strava nezanedbateľnú časť, veľká časť ľudí žije z ruky do huby, tak tí ťažšie voliť domácu "kvalitu".
Žiaľ jedna jaskyňa leto nespraví, potrebujeme program aspoň na celý deň a nie len jednu prehliadku. Taká Domica, porovnaj čo ponúkame my a čo madari.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 08:44
od richie
presne tak "..Taká Domica, porovnaj čo ponúkame my a čo madari..." - toto je asi najvyraznejsi priklad nasho pristupu k rozvoju turistiky ..

ale mame este dalsiu moznost .. nechat cely region spustnut, aj cesty a onedlho budu tam chodit milovnici offroadu ;) .. tak ako teraz chodia do rumunska

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 10:33
od Maxx787
vyuzitie pontcialu cestovneho ruchu nie je ani na juhu ani na severe a to je kruta realita, bezpecne moze byt pocet navtevnikov 2x taky ako dnes pri akejkolvek pamiatke na SK. a to generuje nezanedbatelne mnozstvo dopravy a tiez aj HDP v sluzbach.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 11:00
od pohodak
aquila napísal: len ziadna vlada nic neurobila a paradoxne najviac znicila malych zivnostniko prva s druha dzurindova vlada ... fixo paradoxne v podstate nic nemenil.


tak ale toto je ozaj riadna somarina, si pozri kto osekal pausalne vydavky na prakticky nepouzitelne minimum (ano pre tento rok ich zase zdvihli) a sustavne dviha minimalne odvody a k tomu bonus v podobe danovej licencie...dalej si asi nikdy nemal kontakt s danovym uradom za dzurindu a za druhej a tretej ficovlady a to este nehovorim o takych chutovkach ako su zadrzane vratky DPH

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 11:05
od aquila
praveze mal .. a pravidelne mam, prva dzurindova vlada najma vymysli brutalnej brikety dost zdvihla mandle kopu malym firmam a o slobodnych povolaniach nehovoriac.

ale hej, pausalane vydavky su dost na rit ze zrusili..

a bohuzial s danovym uradom som v konta.

inak paradoxne danovu licenciu beriem ako plus .. problem je niekde inde .. a to je celkova vymahatelnost prava .. a tam to kompletne rozdrbal lipsic a fico so stetinacom sa len smiali, kedze nemuseli robit nic ..

ked si zoberiem kam sa dostala ceska justicia od 1998 doteraz a ako tam funguju sudy, najma obchodne zalezitosti .. mys me na urovni ukrainy .. oni uz temer na urovni rakuska

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 11:18
od pohodak
no nic v zlom ale porovnaj si podmienky pre male firmy za 2. dzurindovej vlady a teraz a nejde iba o tie pausalne vydavky (aj ked to polozilo hrozne vela malych zivnostnikov a o tych tu bola rec), to je nebe a dudy...teraz sa budem ozaj hadat, ale danovym uradom _nikdy_ tak nedrbalo ako teraz, hlavne za 2. ficovlady to islo riadne do kytek, teraz si robia zo zakonnych lehot totalny trhaci kalendar a ako som pisal hore, to co sa deje s vratkami DPH je uplna komedia...za radicovej to chvilu zacinalo vyzerat na smerovanie do civilizovanej europy kde je DU partnerom podnikatelov ale to sa velmi rychlo otocilo tym spravnym smerom :-/

ano vymozitelnost prava je u nas uplne smiesna, ale nejak mi nedochadza co s tym ma lipsic a jeho zmeny v sudnictve?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 15:50
od aquila
nemesis sa hadat, ale mas recht v tom, ze zakonne lehoty isli do kopru kompletne za fica bez ohladu na to aky je to organ statnej spravy alebo samospravy.. vratila sa ta meciarovsko-komunisticka uradnicka arogancia .. a to je bohuzial o ludoch.

vymozitelnost prava ma s lipsicom sialene vela, lebo ked bol minister spravodlivosti tak dodrbali zakony, ked tam kopu krat vniesli neskutocne blbosti. ze fico ani uz nemal co riesit. a dorazil to ked bol minister vnutra. ked si robil narcis svoju agendu, ale potom to kali a stetinac len zneuzili co si tam kvazi pre seba lipsic pripravil. tie dosledky su dalekosiahle ..

u nas na rozdiel od ciech neprebehla reforma ani sudna, ani co sa tyka zakonov. dzurinda mal na to teoreticky 10 rokov, a neoribili absolutne nic... skor naopak.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 16:41
od Maxx787
no fico mal tiez na vsetko 10 rokov

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2017 21:24
od aquila
ibaze fico nikdy nereklakoval nejake zmeny .. kym "pravica " slubovala kde co... a aj ESO bolo realizovane az za kalinaka..

kde zostala proklamacia noveho sudneho poriadku? novy obciansky a obchodny zakonik? stavebny zakon?

nic z toho pravica neurobila a moznost mala... preto jej ludia uz neveria. lebo rozkradali horsie ako fico pomaly a hrali sa na svatych... tak to nejde

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2017 09:27
od Maxx787
vies co sa stane ak ostanes na mieste? ze nebudes vo svojom zivote robit ziadne zmeny? ostanes stagnovat ak mas chyby v jedalnicku tak budes mat zdravotne problemy napr choleterol, ak zarabas malo tak budes dalej ak si nenajdes lepsiu pracu... vies na co narazam?
fico toho nasluboval kopu a nic nevidno...a to co mame vsetci naslubovane sa neda dosiahnut tak ze nic nezmenime, ak budem dalej jest vela vyprazaneho cholesterol neznizim. pravica slubovala, a urobila chyby, ano to je jasne ale tiez to co urobila dobre sa neukaze na druhy rok ale tak o 10 rokov, a potrebujeme stale vylepsovat zakony, chby diery a nie preslapovat na mieste. a skoncime o politike, regionalne rozdiely tiez neopravime krcmovymi recami.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 08:01
od i15
len pre zaujímavosť, čo nám hovorí google o priemernej rýchlosti v rannej špičke o 8:00

Žilina západ - východ : 50km/h
Ružomberok západ - východ : 45km/h
Prešov západ - juh: 25km/h
Košice sever - Pereš: 40km/h

obchvat ZA sa stavia bez diskusie (nič proti nemu nemám)
obchvat RK sa stavia bez otravných diskusií o profile tunela Čebrať (som za 2+2)
obchvat PO je mediálna hystéria
obchvat KE sa bude už čoskoro špiniť v médiách

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2017 10:05
od Maxx787
a potom sa ten isty kovalcik postavi pred media zhodou okolnosti tie iste, a zacne hovorit o tom ako mame skoro najhorsie regionalne rozdiely na SK :-D :-D :-D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2017 10:47
od marian vančo
i15 napísal:len pre zaujímavosť, čo nám hovorí google o priemernej rýchlosti v rannej špičke o 8:00

Žilina západ - východ : 50km/h
Ružomberok západ - východ : 45km/h
Prešov západ - juh: 25km/h
Košice sever - Pereš: 40km/h

obchvat ZA sa stavia bez diskusie (nič proti nemu nemám)
obchvat RK sa stavia bez otravných diskusií o profile tunela Čebrať (som za 2+2)
obchvat PO je mediálna hystéria
obchvat KE sa bude už čoskoro špiniť v médiách

100% súhlas, už som aj ja pomaly začal pochybovať o potrebe PO západ-PO juh :lol: ...až som prekvapený, že akou takou témou ohľadom Bu-Bi je Orol..ktorý mne osobne absolútne nevadí.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 16:04
od devil
zvolen, pusty, hrad - zvolen vychod 10 km: 60 km/h v popoludnajsej spicke. vystavba najskor po 2020 a nikto tu nevykrikuje.

a perla

NR, zapad - NR, vychod 11 km za 16 minut cize asi 40 km/h teraz cez mesto po 16-tej. pricom existuje R1.

https://www.google.sk/maps/dir/48.31527 ... 4b!1m0!3e0

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 18:07
od i15
60 je v pohode, aj 50 cez ZA je v pohode

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2017 21:46
od Jano1
devil napísal:NR, zapad - NR, vychod 11 km za 16 minut cize asi 40 km/h teraz cez mesto po 16-tej. pricom existuje R1.

https://www.google.sk/maps/dir/48.31527 ... 4b!1m0!3e0


To ideme hladat najpomalsiu trasu cez mesta?

NR ma kompletnu R1 a k tomu severnu mestsku trasu, kde je napriklad teraz cez 65 km/h (10 min, 10.9 km).
https://www.google.sk/maps/dir/48.31527,18.0087737/48.3080721,18.1397018/@48.3068531,18.0509362,7739m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.0755321!2d48.3297456!3s0x476b3f30dec71479:0xda0839bbf938eac!1m0!3e0

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2017 06:46
od i15
NR má v prvom rade obchvat, takže tranzit jazdí priemernou rýchlosťou 110-130 kmh a to je podstatné

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2017 11:07
od devil
to je hlavna 4 pruhova cesta z-v cez centrum. ako vidiet obchvat tejto ceste nepomohol + krizovatkou popri mlynoch treba prejst v smere s-j. takze ziadne ucelove hladanie nejakych uliciek.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2017 16:57
od i15
obchvat tejto ceste nepomohol


obchvat má pomôcť tranzitu. V TT alebo PP sú zdržania, aj keď už D1 stojí. Ale keby neboli, zdržania sú ešte väčšie.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2017 19:47
od DrX
Sprava MMF pre hlavnych bačov v Blavastane:
"Hospodársky úspech Slovenska sa podľa MMF sústreďuje na Bratislavu, zatiaľ čo iné regióny sa stretávajú s nedostatočne rozvinutou infraštruktúrou a ďalšími problémami." http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... nom-raste/

Uz sa tesim na tie mudrosti o syrarnach pre RS, zatialco pre BA a ZA dalej budeme investovat miliardy do infrastruktury...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2017 22:02
od Maxx787
DrX ako vzdy vobec nepochopil o co ide. ved ja ti tvoju R2 neberiem ak si si nevsimol, len v LC alebo RS nemozes stavat fabriky na ocel, alebo automobilku, potrrebujes tam dotrepat priemysel ktory ma potencial a ten je v danych regionoch v CR, a v polnohospodarstve a potravinarskom priemysle, a ano aj ten potrebuje infrastrukturu ktora je tam nedostatocna. tak uz to chopok...