Diaľnica = cestná komunikácia na dopravné spojenie medzi dôležitými centrami štátneho a medzinárodného významu, smerovo rozdelená, s obmedzeným prístupom, s obmedzeným pripojením, vyhradená na premávku motorových vozidiel s určenou povolenou rýchlosťou podľa osobitného predpisu; jej križovanie a križovatky s ostatnými komunikáciami sú len mimoúrovňové
a presne preto mas medzi ceskom a polskom dialnicu aj RC v plnom profile na medzi slovenskom a polskom nie. kedze D3 priamo nadvazuje na D1 tak to vypoveda o medzinarodnom vyzname D1. trasu zachranuje prave prechod do ceska kde robia C24,5. tak este raz aky zmysel ma megalomania na D3
Nikto z vás, odporcov D3, už neovplyvní fakt, že medzinárodné koridory sú po formálnej stránke dojednané, cesta cez Kysuce dostala štatút diaľnice, takže má logickú prioritu pred rýchlostnou cestou.
akurat na D1 a D3 nenadvazuje ziadna seriozna zahranicna dialnica takze su vyrazne ignorovane. polsky poloprofil nou tiez nie aj ked si na kysuciach myslia nieco ine.
Ťažko im vysvetlíš, že pri danej premávke má úplne rovnaký efekt na zamestnanosť v regióne zrekonštruovaná cesta I. triedy ako diaľnica.
gallery/image_page.php?album_id=165&image_id=5088je vidiet ze si zvyknuty na siroke cesty na povazi a kysuciach, potom nepochopis ze toto sa neda normalne zrekonstrukovat iba odstranit a nanovo postavit. asi si este nevidel kompletnu rekonstrukciu cesty...kedze u vas sa stavaju len uplne nove. aj ked strhnu cele teleso vobec to neznamena ze zarovnaju teren cize nova cesta moze mat uplne rovnake vyskove vedenie akurat bude sirsia a moze sa veselo predbiehat cez plnu ciaru. preto tam treba nova prehladna cesta kde sa na vacsine da nakreslit prerusovana ciara.
Ale to, že na Kysuciach, PO a v BA kolabuje doprava nikoho nezaujíma. Hlavne, že si zrýchlim cestu, keďže na nezamestnanosť to efekt mať nebude/minimálny.
ty absolutne nechapes ze velka lokalka zahlcuje cesty a tomu dialnice nepomozu. precitaj si citat vyssie co je dialnica a naco je. uz mame aj krajske mesta s dialnicami a je to v nich len horsie a horsie, dokonca okresne mesta sa spoliehali ako ich obchvaty odbremenia vid ZH a utreli hubu.
Nebránilo to pracovať NDS na ďalších úsekoch. Presne. NDS. Kde tam vidíš VUD? Ja VUD vidím len pri podpore politických blábolov. Lebo sa Palčák tvári ako odborník. /Straník v skutočnosti/. Teda čisto mediálny orgán.
NDS je riadena politicky, predtym ssc najma cez hzds a sns, oni presadili europsky nekompatibilne koridory. za meciara tam bol mikolaj zo potom v nds choma ci cermak zo zilinainvestu. este za dzurindu brzdili R1 kde sa len dalo a na R2 sa zacala priprava po roku 2000. dzurinda zradil cele regiony od NR po KE, dobre ze sdku skapalo a sulik aj olano sa crtaju podobne.
V regióne kde skoro 100r hrál prím baníctvo a poľnohospodárstvo a všetko to zakapalo. A jednoducho tam nie sú školy a vyškolení ľudia ako boli na severe vďaka ťažkému priemyslu. A preto tam prišli investori, teda hlavne preto. Ale to, že treba investovať do vzdelania a malého podnikania tu nikoho nezaujíma, zaujíma ich len to, že 3x do roka si skrátia cestu Košice-BA o pol hodinu.
vravim, cisty socik. tazky priemysel vacsinou padol a funguje 'lahky' v halach ktore postavila ci zozoberu za par tyzdnov spolu so strojmi, len potrebuju dostat tovar material co ciela rychlo a bezpecne a funguje aj zaznavane polnohospodarstvo lebo normalny clovek chce mat na stole kvalitne potraviny a nie smejdy ktore by na zapade nepredali. na povazi sa vyrabali zbrane ktore sa dodavali spriaznenym krajinam, to ale nie je biznis pre 5 milionovu krajinu, tam su iny hraci a ine zaujmy.....
vyskoleny ludia....pozri si odvetvia kde su dobre zarobky....financny sektor cize najma mesta, a najma BA, potom energetika ktora je dost previazana so statom a IT, vsetko hlavne mesta a najma BA. ani jedno odvetvie nie je extra zavisle na cestach. priemysel, sluzby atd. dokonca polnohospodarstvo a spracovanie produktov kde su platy nizsie az mizerne su na cestach zavisle omnoho viac cize skor pre nizsie kvalifikacie. tak potom tvoj suvis ze cesty treba tam kde su vyskoleny ludia je hovadina a to som sa slusne vyjadril.
priamy dokaz su priemerne mzdy podla krajov, BA vysoko nad a zvysok porovnatelne priemer az podpriemer, akurat najmenej v PO kraji ktory nie je na juhu.
Tak ako si vysvetľuješ, že sa zachoval priemyselný sever/Považie a podobne, kdežto banícky Gemer, kde všetko skrachovalo má 20% nezamestnanosť?
ze na severe sa zachovalo zopar zavodov ktore nie je az tak zavisle na cestach vid celulozka, chemicke zavody, dost ludi robi na zeleznici co je statna firma. ale ani tam to nie je slava. tam by ziadny tazky priemysel ani nemal byt, vsak vsade naokolo su narodne parky. pred par rokmi som bol v OFZ na orave, to bol skutocny tazky priemysel. hroza a des.
na povazi a okolo ZA je to vdaka dialnici a osobitne KIA a nadvazne zavody a nepriame multiplikacne efekty su mozno az destatisice ludia. mas odopoved.
OT prispevky presuvam do prislusnej temy.