Stránka 13 z 25

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 17:10
od dragon
Neda sa donekonecna odkladat najzlozitejsie a najdrahsie na koniec...

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:15
od ELZ
Ako vidime z PVV, da sa :-) Som zvedavy, kdesi sustla info, ze pojde D1 (+ nejake dalsie D/RC) a ze 2014 nehrozi kvoli obchvatu Presova :-) . Osobne som trochu vacsi optimista, podla mna pojde Hubova-Ivachnova a DS-Turany v plnom profile. Kedy to rozostavaju, tazko povedat, odhadujem to na rok 2012. Visnove vidim pesimisticky, HP-DS a Turany-Hubova pojdu podla mna ako posledne useky, mozno cez PPP.
Naopak, na vychodnej casti D1 neocakavam velky pokrok, maximalne tak dostavanie Studenec-Nemesany na PP. (tak zacinal aj Dzurinda po Meciarovi - dokoncoval polprofily na plny profil)

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:47
od Andrej
ELZ, podla diskusie s Figelom to aj tak vyzera, ze chcu kompletnu D1 BA-PO, ale v niektorych miestach na 1/2 profil, co je skutocne u nas len RC. A zaroven by chceli pokracovat v PPP, ale v mensom rozsahu a po prehodnoteni.
Darmo tu vsak asi diskutujeme, pockajme na program vystavby dialnic 2011-2014 :)

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2010 10:59
od mark6000
ak sa rozhodnu zacat stavat Visnove co pochybujem aspon na polprofil tak to budem chodit radsej po "starej" ceste... nehodlam tam pri slovenskych vodicoch prist o zivot...

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2010 12:23
od random
Dialniciar napísal:Fico oznámil, že dokončí 100 km. Splnil.

hej ..ale dvojprofilove useky musel zaratat 2x :DDDD

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 05:48
od Čavo
mark6000 napísal:ak sa rozhodnu zacat stavat Visnove co pochybujem aspon na polprofil tak to budem chodit radsej po "starej" ceste... nehodlam tam pri slovenskych vodicoch prist o zivot...


Osobne si myslím, že keď by sa začalo Višňové pol profilom, tak by bolo najrozumnejšie ho sprejazdniť, len jedným smerom a na I/18 nechať 2 pruhy len tým opačným smerom. Určite ho nerobiť obojsmerným.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 08:20
od pohodak
neplati nahodou nejaka EU norma ze taketo dlhe tunely musia ist automaticky na plny profil?

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 14:25
od mirkobb
Čavo napísal:
mark6000 napísal:ak sa rozhodnu zacat stavat Visnove co pochybujem aspon na polprofil tak to budem chodit radsej po "starej" ceste... nehodlam tam pri slovenskych vodicoch prist o zivot...


Osobne si myslím, že keď by sa začalo Višňové pol profilom, tak by bolo najrozumnejšie ho sprejazdniť, len jedným smerom a na I/18 nechať 2 pruhy len tým opačným smerom. Určite ho nerobiť obojsmerným.


Prepáč, ale pri všetkej úcte, takáto úvaha mi príde teda ale fakt "hooodne absurdná".. :roll: Predpokladám, že takéto niečo by neurobili ani niekde v najzaostalejších krajinách s nejakým "divokým" systémom usporiadania dopravy v štáte.
Však na jednom konci tých akože "jednosmeriek" by bol síce kvazi spoločný začiatok pri Dubnej skale, ale kde by sa nachádzal spoločný "styčný bod" takto rozpoltenej cesty na strane od Višnového a Žiliny, však opačné konce by boli od seba vzdialené minimálne 4 km (!) a medzitým na tej akože "jednosmerke" I/18 ešte kopa odbočení napr. do Strečna, Stráňav, Mojšovej lúčky, atď. Do týchto dedín by sa ako dostali zo smeru od Žiliny keby to bola jednosmerka, či cez tunel a potom naspäť po I/18..? :roll: A čo paralelná cesta prvej (alebo už "akéjkoľvek") triedy..? :wink: Ešte raz sa radšej nad tým zamysli čo si sem napísal a .. :mrgreen:

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 15:25
od Pe3k
Myslim, ze vzdy je lepsi polprofil, spajajuci existujuce useky, nez dnesny stav. Neviem, ako je to s tou ne/moznostou obojsmernej premavky v tuneli, no Strecnu by teda dost pomohlo, keby sa nejaky ten tranzit (keby aj docasne cez Rondel a privadzac LL) presunul na polprofil. Velkym problemom useku je prietah Vrutkami a Sucanmi, dalej samozrejme RK.

Zoberte si, ako sa dnes jazdi okolo Figy a Tornale, ked sa to nekruti zakrutami a nebrzdi dedinami. To iste by pomohlo na severe.

Mimochodom - davno som nezazil tak upchate mesto, ako bola vcera Prievidza! Kamion mal v podjazde defekt a kolona bola od nadjazdu pri OMV celym mestom az k vypadovke pri Hypernovve... KATASTROFA!

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 16:57
od Dialniciar
random napísal:
Dialniciar napísal:Fico oznámil, že dokončí 100 km. Splnil.

hej ..ale dvojprofilove useky musel zaratat 2x :DDDD
random, keď nemáš fakty, nezavádzaj prosím ťa :idea:

D1 Sverepec - Vrtižer ................. 9,8 km
D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie .... 12,9 km
D1 Važec - Mengusovce ............... 12,2 km
D1 Mengusovce - Jánovce ............ 25,9 km
D1 Jablonov - Studenec ............... 5,2 km
D1 Studenec - Beharovce ............. 3,3 km
D1 Svinia - Prešov ..................... 7,7 km
D1 celkom: 77 km
D3 Hričovské Podhradie - Žilina, Strážov ... 6,9 km
D1+D3 celkom: 83,9 km
R1 žarnovica - Šášovské Podhradie, I. etapa daná do užívania .... 9,7 km
D1+D3+R1 celkom: 93,6 km
R2 Tornaľa, obchvat ................ 10,7 km
R2 Figa, obchvat .................... 3,3 km

D1+D3+R1+R2 celkom: 107,6 km

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 17:04
od Dialniciar
ad vaša diskusia k I/18 ... tunel Višňové, ktorý ak bude na 1 tun. rúru môže byť v testovacej premávke obojsmerne na zodpovednosť vlády (na zodpovednosť voči EÚ) ... ale pri MPR 60 km/h, vzhľadom na jeho dĺžku nad 6.000m

ak by sa tak stalo, zase návrh tuším Čava že I/18 jednosmerne a aj tunel jednosmerne, to je návrh nerealizovateľný, ... ono sa to dá zariadiť - ale iba dočasne a s premenlivým DZ, čo v SR nebude asi nikdy takto dynamicky riadené ... takže ak by sa to uchytilo, tak tunel bude síce jednosmerny, ale HP Strečno stále obojsmerné a na zmiernenie by sa dynamicky musel meniť ten tunel

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 17:15
od i15
zase pises totalne chobotiny... ze vraj 60kmh kvoli dlzke

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 17:21
od Dialniciar
to nie sú "chobotiny"

áno, kvôli dĺžke sa obmedzuje rýchlosť štandardne z 80 km/h na 60 km/h (u nás je 80 km/h) alebo zo 100 km/h na 80 km/h (prípad Talianska)

a prípadne kvôli dĺžke (ale nad 5 km) sa musí vyriešiť úniková rúra, buď formou extra rúra alebo častejšie prechody medzi obomi

ale čo čakať od teoretika typu i15, len nezmyselné útoky :)

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 19:42
od Čavo
mirkobb napísal:
Čavo napísal:
Osobne si myslím, že keď by sa začalo Višňové pol profilom, tak by bolo najrozumnejšie ho sprejazdniť, len jedným smerom a na I/18 nechať 2 pruhy len tým opačným smerom. Určite ho nerobiť obojsmerným.


Prepáč, ale pri všetkej úcte, takáto úvaha mi príde teda ale fakt "hooodne absurdná".. :roll: Predpokladám, že takéto niečo by neurobili ani niekde v najzaostalejších krajinách s nejakým "divokým" systémom usporiadania dopravy v štáte.
Však na jednom konci tých akože "jednosmeriek" by bol síce kvazi spoločný začiatok pri Dubnej skale, ale kde by sa nachádzal spoločný "styčný bod" takto rozpoltenej cesty na strane od Višnového a Žiliny, však opačné konce by boli od seba vzdialené minimálne 4 km (!) a medzitým na tej akože "jednosmerke" I/18 ešte kopa odbočení napr. do Strečna, Stráňav, Mojšovej lúčky, atď. Do týchto dedín by sa ako dostali zo smeru od Žiliny keby to bola jednosmerka, či cez tunel a potom naspäť po I/18..? :roll: A čo paralelná cesta prvej (alebo už "akéjkoľvek") triedy..? :wink: Ešte raz sa radšej nad tým zamysli čo si sem napísal a .. :mrgreen:

Prepáč, nedopísal som tam, že I/18 je z časti trojpruhová a tie dva pruhy jedným smerom, že by sa nestriedali, ale boli by len v tom smere, ktorý by bol opačný tunelu. Takže I/18 by bola obojsmerná, len by sa dvojpruh nestriedal.

Akosi som to nenapísal dostatočne zrozumiteľne. Ešteže písanie nie je môj denný chlebíček. Dúfam, že tentokrát je to už zrozumitelnejšie.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2010 20:04
od Pacho
Tie teorie o jednosmernom tunely su úplne scestné a v praxi nerealizovatelné. Keď jedna rúra tak jednoznačne obojsmerná,a so 6O-tkou. Predpokladám, že pri tej dĺžke by boli veľké problémy s bezpečnosťou, a hlavne s vetraní.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2010 09:41
od i15
Dialniciar napísal:to nie sú "chobotiny"

áno, kvôli dĺžke sa obmedzuje rýchlosť štandardne z 80 km/h na 60 km/h (u nás je 80 km/h) alebo zo 100 km/h na 80 km/h (prípad Talianska)

a prípadne kvôli dĺžke (ale nad 5 km) sa musí vyriešiť úniková rúra, buď formou extra rúra alebo častejšie prechody medzi obomi

ale čo čakať od teoretika typu i15, len nezmyselné útoky :)


Su to nicim nepodlozene vymysly. V 45 rocnom tuneli pod Mont Blancom je 70tka. Na hraniciach Rakuska a Slovinska je jednorurovy tunel dlzkou porovnatelny s Visnovym a je v nom 80tka

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2010 13:14
od devil
velmi zalezi na sirke tunela. ale pokial su nase tunely take moderne a skvele tak tam nema 60-ka co hladat. a pokial tam bude je znak toho ze skvele nie su.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2010 22:39
od juliustaryani
Tunel Visnove-Dub.skala nebude, bolo by to prilis drahe a trojpruh pod Strecnom splna podmienky nadstandartnej cesty, cize tento usek je vyrieseny.
Radicova este spominala, ze na "tunelovom useku" sa zvysi rychlost, statny tajomnik Svejna tatiez spominal, ze chcú prehodnotiť, ktoré úseky sa môžu rozšíriť, kde by mohli byť tri cestné pruhy namiesto dvoch, cize cesta I.triedy sa rozsiri na trojpruh - ziadna dialnica.
Dialnica v plnom profile a na niektorych usekoch v polovicnom sa bude zrejme stavat len na vychodnom Slovensku.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 02. Aug 2010 10:11
od Dialniciar
Na vých. Slovensku od Košíc po MI sa nepostaví nič, lebo sa to nestihne pripraviť.
Figeľ chce do konca 08/2010 dotiahnuť PPP I. balík: viewtopic.php?f=35&t=13913 .
Višňové stačí hoc aj začať, ale už je to optimistickejšie. :)

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2010 10:00
od stanog
Podľa mňa by bola obrovská chyba ísť medzi ZA-RK cestou trojpruhového "nadštandardu" na úkor diaľnice. Ten trojpruh je dobrý tam, kde sú intenzity pred vyčerpaním kapacity cesty 1. triedy ale dochádza k zahusťovaniu premávky, resp. je vysoký podiel pomalých vozidiel, ďalej na úsekoch kde sa na 1+1 nedá predbiehať kvoli rozhľadu či v tiahlych stúpaniach. Ale nie tam kde sú už dávno intenzity na D. To by bol prístup ako keby sme potrebovali voziť pravidelne 5 ton nákladu a riešili by sme to prikupovaním prívesných vozíkov za osobné auto namiesto kúpy nákladiaku.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2010 10:20
od devil
- turany-hubova mas na hranici kapacity c. I. tr. tam moze byt 3. pruh, usetris asi pol mld. €
- ZA-strecno je moznost predlzit cestu od Kie cez vah, usetris 1,5 mld. €

potom treba rychlo riesit len 2 useky D.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2010 10:58
od pohodak
s tym setrenim by som narabal opatrne, tie 2 veci maju hodne daleko od trvaleho riesenia takze dialnicu tam budes muset raz postavit tak ci tak

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 03. Aug 2010 12:37
od devil
ale to je cas a v nasom pripade nie strateny ale ziskany, lebo bude po krize, a bude dalsie ODP ktore mozu (konecne) usit na mieru cestam.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2010 12:52
od stanog
Keď spočítame že aj tie "dočasné" riešenia niečo stoja, zdá sa mi lepšie rovno stavať diaľnicu lebo konečný súčet výdavkov by presiahol aj "predražené" PPP. A ich príprava neviem či by tiež netrvala 4 roky. Minimálne cesta od Kie - nové územko, posudzovanie, výkup pozemkov... a ktovie ešte koľkí by sa stále odvolávali proti ktovie čomu.

Re: Informácie z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikáci

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2010 14:09
od devil
územko, posudzovanie, výkup pozemkov...to su naozaj brutalne naklady...normalne porovnatelne so sialenstvom ako je 7,5 km diera cez skalu presiaknutu vodu.