Stránka 14 z 43

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2017 08:06
od aquila
Jano1 napísal:Sa divim, ze este si neovinil vsetkych Kysucanov za to tunelovanie, ale ved dodatky podpisoval minister Tvojho oblubenca alebo jeho podriadeny.


kysucania mali poziadavky nezmyselne, a stale maju .. to je bohuzial fakt .. D3 sa mala stavat ako R1 na pohroni. to co je na kysuciach je chore. o tom ktore useky sli do vystavby a za ake ceny je este chorejsie .. a ano mozu za to najma ludia zo ziliny/kysuc alebo ked sa tym tak ohanas zo ZSK

p.s.a kto ma byt akoze moj oblubenec ? :)

D1 Hubová - Ivachnová

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 15:42
od Lorenc
Dlhová brzda je dnes opatrenie na smiech. Keď vieme, že reálne majú pripravených do stavby minimálne úsekov. Sama NDS dnes nemá potenciál stavať stovky kilometrov nových diaľnic. Hlavne podľa toho panáčkového sčítania 2015 intenzity takmer na celom Slovensku, klesli oproti roku 2010. Tak načo liať miliardy, keď nemajú podložené poriadnymi dátami a modelom dopravy kam ich liať, či na R7 do Čaky? Postupne a umne...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 16:01
od devil
useky sa pripravuju tak na uroven UR a potom sa ich priprava zvycajne zastavi lebo vsak naco je DSP a DP, naco su pozemky a vlastne naco je stavebne povolenie pre stavbu na ktoru aj tak nie su peniaze. keby boli tak by sa aj priprava nastartovala.vna R2-3-4 je asi 10 usekov usekov ktore sa slubuju a pripravili na uroven UR/DSP a naozaj nema zmysel pokracovat v priprave. cca. 10 usekov - okrem usekov ktore na ZV-KE a R4 PO sluboval minister aj mnichova-lehota-ruskovce uvedeny v OP 2014-20 a pokracovanie R3 od tvrdosina na s. dubovu.

tym neobhajujem zrusenie dlhovej brzdy len poukazujem ako sa roky blokuje priprava RC, z tych 10 sa vraj daju rozostavat 2. ale hlavny dovod obmedzenia dlhovej brzdy je ze treba najst 1,5 mld. na turany-hubova a brodno-KM-oscadnica.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2017 14:16
od DrX
Bugar hovori, ze vo vlade su okrem ineho "Aby sme mohli na juhu stavať cesty, mosty. Dnes viem povedať aj to, že za posledný rok a pol sa v tejto práci podarilo toľko, čo dvadsať rokov predtým nie." https://dennikn.sk/946268/ked-zufali-po ... l/?ref=mpm
Tak uvidime...

Árpád Érsék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2017 19:59
od KN.SK
DrX napísal:Bugar hovori, ze vo vlade su okrem ineho "Aby sme mohli na juhu stavať cesty, mosty. Dnes viem povedať aj to, že za posledný rok a pol sa v tejto práci podarilo toľko, čo dvadsať rokov predtým nie." https://dennikn.sk/946268/ked-zufali-po ... l/?ref=mpm
...
Béluci, veď nie ste prvýkrát vo "vláde" SR! :roll:
Minimálne 9 rokov ste predtým vládne kolaborovali (je, aj nie je to pejoratívny výraz - 'spolupracovali'), a nič. Prečo?/Miért?

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2017 15:36
od devil
lenze ich priority su tiez nastavene od zapadu smerom na vychod cize aj keby nic ine neurobili okrem spustenia vystavby R7 tak to bude pre nich najvacsi uspech vsetkych cias. na R2 budu mat problem prekonat aj nizko polozenu latku (20 km) z cias smk.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 15:27
od plš
Som zvedavý, ako o pár mesiacov budú reagovať novozvolení župani zvolení z opozície. Novozvolení župani zatiať akože študujú situáciu v doprave, ktorú označili za vážnu. Či sa pridajú do šíku k Érsekovi a pomôžu s cestami, alebo zo zotrvačnosti budú búšiť do koalície ako tento nezorientovaný hlupáčik viewtopic.php?f=35&t=23036 .

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 17:02
od fh
plš napísal:Som zvedavý, ako o pár mesiacov budú reagovať novozvolení župani zvolení z opozície. Novozvolení župani zatiať akože študujú situáciu v doprave, ktorú označili za vážnu. Či sa pridajú do šíku k Érsekovi a pomôžu s cestami, alebo zo zotrvačnosti budú búšiť do koalície ako tento nezorientovaný hlupáčik viewtopic.php?f=35&t=23036 .


Čo teamleader SaS, to nekompetentný hejter :lol: najlepší príklad kaderník celebritiek ako teamleader pre školstvo. Ale svedkovia Sulíkovia neochvejne veria :D

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 19:30
od i15
ja mu neverím. článok je plný kecov a jeho nápad s poradovníkom je tiež pekná blbosť

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 19:40
od aquila
bohuzial od vzniku republiky sa k otazke doprave nevyjdroval nikto ozaj kompetentny,alebo nebodaj schopy.

SaSkari maju tohoto trageda, Olano ma este vacsie trageda Marosza, ktoreho specializacia je ucitel nabozenskej etiky ... a jedina specializacia je to ze sem tam uviazne v kolone medzi kysuckym novym mestom a zilinou ..

telocvikar, zmrzlinar, a dalsie su len perlicky ..

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 19:43
od mireceq
jeho nápad s poradovníkom je tiež pekná blbosť


Preco ? Je to lepsie teraz, ked politici v Presove vravia ze R4 je priorita, na Kysuciach ze D3 je priorita, v Lucenci ze R2 je priorita, ked su v Ruzomberku, tak zase D1 je priorita, v Bratislave ze R7 a D4 je priorita ? V podstate vsetky dialnice su priorita.
Teoreticky keby poradovnik bol a zhodli by sa na nom odborna verejnost s celym politickym spektrom, tak by sa nikdy nestalo ze by sa isiel stavat D3 Svrcinovec-skalite alebo D3 Strazov Brodno...

Ten chlapik je pravda ze nie je prilis zorientovany ale s tymto clankom suhlasim, 40M EUR na opravy jedniciek je vysmech a na to doplatime. Zatial sa to da posuvat dopredu a za 2 roky my uz mozno poslanci nebudeme...

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 19:50
od jarino
Nikdy k širokej zhode v poradí úsekov do výstavby nedôjde. Vždy to bude o tom, kto si čo pretlačí.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 20:12
od mireceq
Nikdy k širokej zhode v poradí úsekov do výstavby nedôjde. Vždy to bude o tom, kto si čo pretlačí.


To je smutne.

Je mi jasne ze nikdy sa nestane ze kazdy bude suhlasit, to je z principu nemozne :)

Ale minister dopravy by mohol spravit poradovnik a k nemu spravit verejnu diskusiu, pekne do televizie pozvat vsetkych relevantne strany (politicke strany, odbornici) a potom zohladnit pripadne namietky a spravit poradovnik, zavesit na web.
A schvalit zakon ze sa mozu stavat len podla tohto poradia a ze poradovnik sa moze menit len prvy rok vladnutia.
To by sice znamenalo ze vzdy ked sa vymeni vlada by sa mohli priority zmenit a useky poprehadzovat, ale aspon by neaje poradie bolo a vsetci by vedeli na com su a v akom poradi sa budu useky stavat.

Ked sa to da v inych oblastiach zivota, preco by to neslo pri stavani dialnic ?

Tento stav vyhovuje akurat zlodejom.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2017 22:45
od michaelse
nieco take snad ani nieje realne mozne,nakolko vzdy bolo a vzdy bude rozhodovanie o cestne infrastrukture spolitizovane(cest vynimkam),poznacene populizmom a tym padom do toho vsetkeho zasahuje neodborna ruka
a aj ked sucastneho ministra povazujem za velmi schopneho a skuseneho v obore,tak je poznat ze niekto nadnim silno drzi opraty

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 08:20
od pohodak
zaujimave ze v takom madarsku ci polsku to dokazu, ale u nas to samozrejme nejde :roll:

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 10:29
od ecce
i15 napísal:ja mu neverím. článok je plný kecov a jeho nápad s poradovníkom je tiež pekná blbosť


poradovnik je klucova vec na to, aby sa na jednickach, kde R-ka nebude dalsich 20 rokov, zacali robit normalne opravy, obchavaty a pod.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 10:49
od Maxx787
pravda dokonca aby sa znizil vplyv zmeny vlady by som bol za to aby nejaku vahu mala cena useku a intenzity dopravy, ci pocet kamionov, potom by sa nemohli len tak poprehadzovat useky ale by sa vzdy po 5tich rokoch ako by bolo scitanie dopravy poukladali na zaklade ceny a intenzity. mozno by mohla nejaky priestor dostat aj nezamestnanost v kraji, alebo ekonmicka sila kraja, a vsetkym tymto faktorom dat dokopy napr. 50% vahy. zvysnych 50% by povedali odbornici z VUD zilina co treba najskor co pali najviac a potom by sa matematicky vyvtoril zoznam priorit. minister by bol uz len na to aby vyjednaval financie a koordinoval pripravu vystavbu a novelizoval legislativu.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 11:57
od Vlados
"by povedali odbornici z VUD zilina" to sú ktorí? lebo tam vidím len prisluhovačom politikom.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 12:52
od Vceliak
Vlados napísal:odbornici z VUD zilina" to sú ktorí?

Nejde o to, či to budú na 100% odborníci, ale o to, aby aspoň niečo bolo (tak ako v okolitých krajinách). Dnes nemáme nič. Ak by "dačo" bolo, dá sa o tom diskutovať, pripomienkovať, a čo ja viem aj štrajkovať. Dnes sú štrajky na smiech, lebo sa prakticky nemá ako prejaviť. Ak by bol poradovník, nemusí byť jeden, môže byť na každý spôsob financovania po jednom, tak by sa odbornosť ministra, alebo sčítanie dopravy prejavilo práve v tom ktorom poradovníku v zásobníku prác na infraštruktúre.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 13:50
od aquila
pohodak napísal:zaujimave ze v takom madarsku ci polsku to dokazu, ale u nas to samozrejme nejde :roll:


presne, detto v rakusku. kde si asfinag robi co ma bez rozdielu vlady.

detto aj v cechach je RSD hodne stabilizovana.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 13:52
od jarino
Spraví sa poradovník a štrajkovať budú všetci, lebo práve ich dolina je ukrátená. Práve preto žiadny poradovník ani reálne termíny nebudú, boli pokusy... Sú ľudia, ktorí sa príprave dlho venujú a majú ako takú predstavu(nehovorím o politických nominantoch) o reálnosti a potrebnosti stavieb. Ale potom sa začne do toho miešať politika. Nemusíme ísť ďaleko, ako to funguje ukázala Hodnota za peniaze pri východnej R2. Alebo aj Prešov, kde by tiež stačilo použiť zdravý rozum.
Už nehovorím, že keby náhodou v takom objektívnom poradovníku prvé miesta vychytalo rozšírenie D1, aké hromy blesky by nastali.

Ďalší problém sú objektívny odborníci. Kto ním je? VÚD? Matej? Kovalčík z INEKO? Ľudia okolo ministra?

A čo sa týka poradia. Na železnici sú projekty jasné: http://www.zsr.sk/slovensky/projekty-eu ... age_id=164
A keďže NDS takisto takmer všetky investície má spolufinancované cez eurofondy, doteraz priority boli napr. tu: https://www.opii.gov.sk/projekty/velke-projekty
Kto pozná finančné možnosti a prípravu, tak v roku 2014 mu bolo jasné o investíciách do roku 2020.

Správna poznámka od teamlídra SaS je, že sa neinvestuje napr. do zabezpečovacích zariadení a teda ŽSR zamestnávajú zbytočne množstvo ľudí a vlaky idú pomaly aj na rovine. To je tiež ale vyčítané zo správy Hodnoty za peniaze.
A ešte že SSC dostáva málo peňazí, čo vieme všetci.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 15:06
od DrX
Su celkom trapne tu tieto dristy o objektivnosti. Problem Slovenska je, ze dialnice v roznych regionoch maju diametralne odlisne ceny. A kvoli nacionalistickym dovodom a tunelarskym lobistom sa uz 25 rokov presadzuju len tie najdrahsie stavby (resp. najprv lacne stavby v tych najdrahsich koridoroch ale megalomansky planovane), ktore zhltnu vsetky peniaze, ale zakladny problem - prepojenie republiky nevyriesili. Pritom jasne a rozumne pravidlo existuje uz od prveho dzurindu: 60:40 sever-juh (resp 60:25:15 D1:R1(TT-ZV):R2(KE-ZV) ). To co robi teraz Ersek je, ze len koriguje to, ze z tohoto jak tak spravodliveho riesenia sa poslednych 20 rokov stal zdrap papiera, ktory na D1 lial najviac penazi ale ju nedokoncil, na R1 lial menej penazi, ale ju dokoncil, ale na R2 ani nedaval peniaze ani nic nespravil. Takze uvidime, co vsetko sa Ersekovi do 2020 podari. Plan ma definovany jasne: 9 priorit.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 15:18
od i15
Poradovník nemá zmysel, lebo príprava výstavby je dlhoročný proces, ktorý často naráža na problémy. V zásade sa stavia to, čo je pripravené a čo nie je príliš drahé. Od opozičných lídrov by som čakal, že budú riešiť dôležitejšie problémy, ako napríklad predraženie úsekov a dohadzovanie zákaziek spriazneným firmám

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 15:46
od mireceq
nieco take snad ani nieje realne mozne,nakolko vzdy bolo a vzdy bude rozhodovanie o cestne infrastrukture spolitizovane

Ved o tom to je, politici by si samozrejme vzdy upravili poradovnik, to je jasne, to je ta politizacia. Ale aspon by sme videli co sa bude stavat

Spraví sa poradovník a štrajkovať budú všetci, lebo práve ich dolina je ukrátená.

Nezmysel. Teraz poradovnik nie je a tiez sa vsade strajkuje. Ak sa nemylim, naposledy bol dokonca synchronizovany strajk na viacerych miestach na strednom Slovensku.
Praveze by sa pekne odkryla a odpolitizovala diskusia co by mala byt priorita a politici by sa zodpovedali ludom a volicom.

Poradovník nemá zmysel, lebo príprava výstavby je dlhoročný proces, ktorý často naráža na problémy.

Ved prave toto by riesil ten poradovnik, pripravovali by sa iba useky ktore su na vrchole poradia a nevyhadzovali by sa peniaze na projekty ako napr. R1 cez Nizke Tatry.

Re: Árpád Ersék - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2017 17:16
od Maxx787
ved prave preto by bol faktor aj cena, napr ak by stavebne naklady boli 10 mil./km a vyuzitelnost cesty by bola 10000 v/24h tak by bola vyssie hodnotena ako cesta ktora by stala 30 mil./km a mala by vytazenost 15 000 v/24h
teda lacnejsie useky by sa mohli dostat castokrat vyssie aj keby mali nizsiu vyuzitelnost pretoze by ich cena bola vyvazena. este keby sa takto do toho dali nielen R/D ale aj nove cesty Itr. tak by to bolo konplexne,
a na pripravenost by bola taka vec ze by bolo 5 rocne prechodne obdobie kde by sa dotiahli useky ktore by boli na spadnutie a prioritne useky ktore by nemali ziadnu pripravu by sa mohli rozbehnut.
ja osobne za poradovnik som, lebo tak sa da zdovodnit naozaj to ze to co pozadujete je drahe vzhladom na to co to poriesi, tak si mozete strajkovat kolko chcete ak navrhnete lacnejsie riesenie, ktore date do poradovnika tak mozete popreskakovat ostatnych.