Stránka 16 z 20

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2014 21:26
od Viktorius
Tak vazeny to je ina prdel 410km do roku 2016. Snad to neostane pri "kampani". Aj ked niekde sa jedna o rozsirenie...v kazdom pripade nefunguju nam dobre sudy, uvo, a samotne tendrovanie. S chorvatskom sa rovnat nie je potrebne, kazdy sprejazdneny km je dolezity.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 19. Mar 2014 23:50
od ANDi
Ano ano a pred polrokom mleli o 300 km dokonca roka... Len oni to pocitaju asi raz tam, raz spat a este aj kazdy pruh a krajnicu zvlast...

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2014 22:12
od Andrej
Je az neuveritelne, ako Smer dokonale ovlada marketing. Z posunu terminov na stovkach km dialnic a neschopnosti rozostavat najdolezitejsie useky urobia obrovsky uspech v podobe medovych motuzov o vystavbe v buducnosti. A to este za cenu vyrazneho predrazenia pre klientelizmus spriaznenych firiem.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 20. Mar 2014 23:32
od Viktorius
No aspon to pozitivne vplyva na ludi lebo ako figel predstavil svoje vizie 5km dialnic za rok tak :D... radsej tych 410...je vyssia pravdepodobnost ze sa postavi viac pri vacsom planovany ako pri mensom... smer moze aj za sudy, uvo, namietky atd...ja neviem ale jak v skolke....

Ale je pravda ze marketing je vyborny, keby som nemal blizsie info tak :D waw...

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 00:22
od jarino
Pozitívne to vplýva na ľudí pred voľbami, nič viac...inak sú to obyčajné klamstvá pomaly na úrovni tzv. šmejdov, tí čo tvoria tie vízie, veľmi dobre vedia, čo je reálne a čo nie. Takéto vízie viem tvoriť aj ja, ak len v tomto bude spočívať moja práca, môžem byť v kľude aj ja ministrom a môžem ohlásiť výstavbu 1000 km D a RC, ak to niekomu urobí radosť...to len tak na odľahčenie :D
Svojho času boli kritizované aj Figeľove vízie(podľa neho ambiciózne)...keďže tiež boli utrhnuté od reality...viď Kapušany-Lipníky ale aj iné úseky. A keď tak pozerám ten plán, tak ešte ani za Počiatka z Figeľových vízii nie je všetko rozostavané. Takže nakoniec bude asi jedno, či sa sľúbi 5 km za rok alebo 410 km(ale asi za sto rokov:) ). Doteraz sme tzv. Figeľove vízie do roku 2014 neprekročili. A ani neprekročíme... to už je teraz jasné.
Netvrdil by som, že za to môže len Smer, ale vládnu dostatočne dlho aby spravili ako-taký poriadok, keby chceli. Počiatek ohľadom Višňového sa vyhovára na kartel(možno to médiá aj tak trochu prifarbili). No v rovine úvah môžme povedať, že Skanska už na tom úseku mohla pracovať pekný čas a kartel z roku 2005 sme pri tomto úseku vôbec nemuseli riešiť. Ale sa zasmejem(ale to bude také cez slzy), keď ÚVO vyhodí Skansku pre tie únikové východy a DPS pre kartel. V takom prípade tender asi zrušia(aj keď o tom môžme polemizovať, to nie sú oficiálne info) a vyhlásia nový, kde tipujem, že Skanska dá zasa najnižšiu ponuku. Len minimálne rok bude v prdeli.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 01:13
od Viktorius
Mozme sa tesit ze sa aspon to podpisalo co sa podpisalo a nejaky ten buldozerik uz aj nieco robi ...

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 07:05
od ecce
Jarino, podla mna MinDop preferuje scenar, ktory spominas, kedze podla toho, co pisala SITA je za vylucenie ucastnikov kartelu zo sutazi.

Okrem strateneho roku tam bude aj strata 100-150 mil. eur, tipujem. (Btw, neviem, ci ma Skanska referencie z tunelov, bude musiet niekoho najst do konzorcia.)

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 07:34
od Lifko22
A Sitina sa neráta? alebo Turecký vrch?? Tam to robila Skanska, ale neviem ktorá. A čo sa týka Višnového, tak len aby to nedostal Vahostav, ako 4-ty v poradi (viď.Hub.-Iva.). Dúha podľa mňa zrušila zábezpeku (alebo jej niečo nájdu), Strabag a Doprastav vyhodia pre kartel a Skanska zase nedostane nič, jedine, že sa odblokujú tie ďalšie 2 tendre a tam ich možno pustia. Aj keď D3 už je zablokovaná pre námietku za dumping.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 07:34
od ecce
Mimochodom, ak vylucia Skansku zo ZV-Pstrusa, tak sa Eurovii mozno otvara aj cesta namietat na tomto useku za nizku cenu Chemkostav. Kym tam je Skanska, tak to percentualne nevychádza, ale bez nej tusim hej.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 07:37
od ecce
Lifko22 napísal:A Sitina sa neráta? alebo Turecký vrch?? Tam to robila Skanska, ale neviem ktorá. A čo sa týka Višnového, tak len aby to nedostal Vahostav, ako 4-ty v poradi (viď.Hub.-Iva.). Dúha podľa mňa zrušila zábezpeku (alebo jej niečo nájdu), Strabag a Doprastav vyhodia pre kartel a Skanska zase nedostane nič, jedine, že sa odblokujú tie ďalšie 2 tendre a tam ich možno pustia. Aj keď D3 už je zablokovaná pre námietku za dumping.


A Sitinu robila slovenská Skanska? Neviem, mozno referencie bude mat, bol to iba dohad, ked bola v tomto tendti so Strabagom (ale Strabag uz ma inych kamaratov :))
Co sa tyka Visnoveho, sef Vahostavu uz hovoril, ze nepredlzovali zaruku, takze to urcite neziskaju.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 07:39
od ecce

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 07:56
od plš
Čo sa týka LL-DS sme doteraz napočítali časové meškanie za HP-LL dva roky. Ak LL-DS Počiatek pustí a vyhlási nový tender, tak tri roky marenia investície HP-LL /prakticky nepoužiteľná/ je priveľa aj na absolútne otrlého človeka. Pritom treba brať aj do úvahy faktor Ukrajiny a prestavať čo sa dá, okúňanie vo využití finančných možností v súčasnosti môže byť pre Slovensko oveľa drahšie ako tých spomínaných pár 100 mil Eur.
A pritom pri Počiatkovi ako najväčšom stavebníkovi na Slovensku stoja všetci svätí - cez zimu sa robilo na stavbách ako inokedy v jesennom období.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2014 11:09
od Viktorius
To je nahrada za tych pocet mrtvych na stavbach...

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2014 16:45
od ecce
viewtopic.php?f=35&t=19100

Podľa ministra by bolo absurdné, keby to dopadlo tak, že firmy by pre kartel nemali zákaz účasti v tendroch. "Je jasné, že trest bol na niečo myslený a majú byť za niečo potrestaní. Porušili najflagrantnejším spôsobom zákon o verejnom obstarávaní," dodal Počiatek. V prípade vylúčenia stavebných firiem z verejného obstarávania je podľa neho na trhu dosť iných firiem, ktoré ich nahradia.


Neviem, kde vidi tych vela firiem, ked zo sestice velkych firiem kartel "vyraduje" tri (Skanska, DPS, IS KE) a o Vahostave zasa idu clanku, ze mozno po volbach skrachuje.

Btw, je tam nova vec, ze pripadny zakaz by sa tykal aj inych tendrov, napr. zelezenicnych.

Minister dopravy v utorok informoval novinárov, že usmernenie úradu sa bude týkať všetkých obstarávateľov, nielen Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. (NDS). "Úrad pre verejné obstarávanie musí všetkých usmerniť, ako k týmto firmám pristupovať, pretože podľa zákona by nemali v daný moment participovať na súťažiach. Toto asi bude finálny katalyzátor aj vyhodnotenia prebiehajúcich tendrov," povedal Počiatek počas Cestnej konferencie 2014. Zostávajúce tendre, aj vzhľadom na námietkové konania, by podľa neho mali byť vyhodnotené do sto dní.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2014 23:41
od jarino
Podľa mňa firmy nájdu nejakú právnickú kľučku ako to obísť. Tak ako vtedy šéf ÚVO tvrdil, že dcérske a materské firmy dotknutých stavebných firiem môžu v kľude súťažiť.
V prípade Váhostavu to bude podľa mňa zákon "padajúceho hovna", najviac sa to dotkne jeho subdodávateľov a dodávateľov subdodávateľov. A Váhostav v kľude bude pokračovať... Bodaj by sa tak nestalo a dodávatelia videli všetky peniaze za práce, hoci aj neskôr. Tomu ale neverím.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2014 08:36
od mb1000
viewtopic.php?f=35&t=19185

Takze dalsi v poradi su:
D1 - Visnove - Duha
D3 - Zilina Strazov/Brodno - Eurovia
R2 - Zvolen vychod / Pstrusa - Chemkostav

;-)

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2014 11:16
od plš
No bude dobre, keď Tí zbehlí, ale potrestaní a vyradení na nich nejakým spôsobom dozrú, aby aj motoristi / aj my/ boli spokojní :D .

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 07:48
od aquila
na useku R2 sutazila aj ceska skanska, byvala skanska DS, ale na D3 nebola len skanska SK ?

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 08:57
od DrX
Myslis, ze na tom zalezi? Uvidime, co a kolko Skanska vysudi na tomto aj na tej zeleznici, co priklepli Poorovi. Mne to dnes uz pride tak, ze hlavne nech sa ten ZV-Pstrusa cim skor zacne stavat.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2014 09:38
od ecce
aquila napísal:na useku R2 sutazila aj ceska skanska, byvala skanska DS, ale na D3 nebola len skanska SK ?


nie, v oboch boli Skanska SK v konzorciu s ceskou Skanskou

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2014 21:18
od peterle
Tak konečne priznali, že PPP3 skrachoval kvôli financovaniu.

"Ide však už o tretie poklepanie základného kameňa na tomto úseku. Bude aj posledné?
Keď sa pozriete na poklepkávania v minulosti, vždy boli viazané na kondicionalitu. Prvou bola štôlňa, druheje viazané na PPP projekt, ktorý však nemal zabezpečené inancovanie. Tu už nie je nič, čo sa môže udiať.Máme vo všetkom jasno. Dnes (včera, pozn. HN) sa reálne začala výstavba."

viewtopic.php?f=35&t=19374

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 20. Jún 2014 00:40
od mjk
Dobrý peterleho postreh a nepozornost ministrova. :wink:

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2014 16:19
od Andrej
Ficovi volici na to davno zabudli, oni si pamataju len to, ze vystavbu dialnic zastavil dzurinda a neskor figel.

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2014 19:25
od michaelse
pociatka ja nemusim podobne ako jeho predchodcov ale musim uznat ze on viackrat pomenoval veci pravym vyrazom,bez ohladu toho ze v akej strane je,fico a vazny ho mozno chvalit nebudu az to ale to je jeho problem :-D :-D

Re: Ján Počiatek a jeho práca - minister dopravy ( 2012 - )

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2014 09:21
od plš
Že sa podarilo nájsť na riešenie D a RC fígeľ, presadiť ho u pánov poslancov v SNR a rozmraziť tendrovanie úsekov Jánovi a Milanovi chvála. Len pri tom rýchlom rozmrazovaní, zhodou okolností, im vytiekla celá mraznička a museli úseky zachraňovať tým, že za víťazov tendrov prijali združenia z ďalších miest v poradí. Tým, že prijali ponuky od ďalších v poradí, prijali drahšie ponuky a nás ochudobnili o prípadné ďalšie úseky, ktoré by vydali z balíka peňazí z eurofondov. No treba prihliadať na to, že z eurofondov z obdobia 2014-20 treba tých úsekov navariť čo najviac, lebo nikto dopredu nevie povedať, či aj po roku 2020 /z rôznych dôvodov/ budeme to nejaké všimné za vstup do EÚ = eurofondy dostávať.