Šírka a parametre našich diaľníc

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akú šírku (parametre) majú mať naše diaľnice?

D 24,5
7
7%
D 26,5
72
67%
D 28,5
28
26%
 
Celkový počet hlasov : 107

Odoslaťod stanog » 10. Jan 2009 16:49

Ten udaj je za vsetky druhy dopravy dokopy vratane aut alebo ktorym dopravnym prostriedkom?
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod wizard112 » 10. Jan 2009 17:27

stanog napísal:Tie zeleznicne koridory na 120-160km/h je len slaby čaj na to čo potrebujeme. Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy.


Na naše pomery je tá rýchlosť najoptimálnejšia. Treba brať do úvahy terén, vzdialenosti (ktoré zase nie sú obrovské, čo je pre takého Nemca alebo Francúza 200 km, pritom u nás je to pol štátu) a v neposlednom rade financie. A zase stavať trate napr. nad 200 km/h by možno nebol problém na istých úsekoch, ale na veľmi obmedzených úsekoch. Nehovoriac o zabezpečovacích zariadeniach, ktoré by boli potrebné a to stále len kvôli pár desiatkam km. A kým by sa vlak rozbehol, mohol by začať brzdiť. Ale všetko je možné, len by to bolo finančne drahé a návratnosť si netrúfam odhadnúť. Podľa mňa ak by na hlavných tepnách bola 160 km/h (s obmedzeniami na 120 km/h na istých úsekoch cez ťažký terén), bolo by to fajn. Ale ani to tak skoro nebude. Samozrejme, toto je len jeden z niekoľkých X problémov, prečo železnica nedokáže konkurovať. Napr. úroveň cestovania okrem EC, IC a R (ak má človek šťastie) je katastrofálna...

Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy. - stanog, táto veta celkom vystihuje súčasný stav. 8) :wink:


Tomas PO napísal:Suhlas. A MHD, bicykel, pripadne aspon zachytne parkoviska.


Na Slovensku bohužiaľ nepoznám mesto, kde by bola MHD, cyklistická a pešia doprava nadradená nad IAD... Nečudujme sa, že naše mestá vyzerajú tak, ako vyzerajú. Samzorejme, stupeň motorizácie by sa zvyšoval aj keby sme robili čokoľvek, ale využitie IAD by bolo aspoň o čosi menšie.

stanog napísal:Napr. do BB to najbližších 10 rokov určite nebude lepšie ako za 3 hodiny - nič sa neplánuje. tých vyše 30 000 km najazdím na SK, tak sa necudujte preco mám názory aké mám.


Tak do BB je jediný konkurencie schopný vlak Ex Hron (smer BA) a Ex Detvan (smer Praha). Dva páry vlakov, ostatok bieda, pomalé, špinavé apod.

Thomas napísal:na trase Kúty - Štúrovo prakticky celý úsek, od BA - Púchovu to není až tak náročné upravit, dtto PB - Strečno, RK - SNV, to je většina trasy, jižní trasa by byla k nenáročné úpravě vhodná od ZV až k KE a od Hronského Beňadíku až do BA. To je taktéž většina.


Máš dojem, že by na to boli peniaze? Nemáme ani 120 km/h... :roll:
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod wizard112 » 10. Jan 2009 17:41

160km/h na železnici je dnes najlepší kompromisom medzi cenou, rýchlosťou, komfortom, náročnými geomorfologickými podmienkami a zatraktívnením železnice z pohľadu rýchlosti pre cestujúceho. Asi tak by som to uzavrel. Problém je, že aj to bude značný problém. :wink:

Ďalšia kapitola je nákladná železničná doprava, ktorá podľa mňa je s konkurenciou oproti cestnej doprave na tom ešte horšie, ako osobná. Ale najlepšie je, že toto všetci vedia a každému to asi vyhovuje. Pritom by sa stačilo zamyslieť nad poplatkom za dopravnú cestu na železnici a zrealizovať toľko omieľané mýto na cestách. Ale to je len začiatok.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod i15 » 10. Jan 2009 18:03

suhlasim, 160kmh na zeleznici je dobrym kompromisom vzhladom k podmienkam na Slovensku... a je to efektivnejsia investicia, ako prestavba/stavba dialnic na 160km/h
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod wizard112 » 10. Jan 2009 21:12

i15 napísal:suhlasim, 160kmh na zeleznici je dobrym kompromisom vzhladom k podmienkam na Slovensku... a je to efektivnejsia investicia, ako prestavba/stavba dialnic na 160km/h


Presne tak. Len škoda, že železnice dávame do úzadia, ale čo už. :roll:
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod stanog » 11. Jan 2009 12:02

Tych 160 (120km/h) by na zeleznici rychlostne bolo celkom O.K. ale zial 160-ka v skutocnosti bude len cca na 1/2 trasy BA-KE a nik nevie kedy by mohla byt aj niekde inde, napr. BA-BB je väčšia časť trate stavana na 100 km/h, len od myslím úsek Palárikovo - BA je na 120 km/h. Dalsi problem je malo lokomotiv a voznov schopnych zvladnut rychlosti nad 120 km/h. Preto ani ten IC Hron to v buducnosti nezvladne ovela skor ako za 3 hod. hoci dnes vo svete je normalne pre dochadzanie za pracou mat priemerku aspon 100 km/h. Kedze ani autobusy nejazdia nad 100 km/h necudujme sa ze ludia chodia a budu musiet chodit autami ak nechcu cely zivot stravit v praci a na ceste do a z...
Inak koho zaujimaju zeleznice existuje obdobne forum tomuto na www.vlaky.net
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2009 13:58

wizard112 napísal:Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy. - stanog, táto veta celkom vystihuje súčasný stav. 8) :wink:


Dovolím si :D oponovať aj wizardovi, aj stanovi, pretože:

1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.

Nič z tohto plánovania sa však neplní. A neplní sa to pre: chronický nedostatok financií. Na dopravu by mal sám štát dokázať vyčleniť min. 1,4% HDP na nové projekty. U nás to nie je ani polovica. Vyspelé krajiny dávajú bežne 2 a viac % HDP ...

:arrow: myslí si snáď niekto, že z 8 mld. SKK sa dá postaviť aj samotná R1+R2+R7 za 10 rokov :?: Ani na 1/2 profil nie je šanca.
:arrow: myslí si snáď niekto, že množstvá tunelov na severnom železničnom koridore sa dajú modernizovať rýchlejším tempom, keď na to dáva krajina 5 mld. SKK ročne :?: ... takže potom sny o zdvojkoľjanení a elektrifikácií južného ťahu zostanú nie snami ale ťažkým sci-fi.
:arrow: myslí si snáď niekto, že Bratislavčania začnú masovo používať tamojšiu MHD :?: Za prvé na to ani MHD nemá kapacity, za druhé nemajú busy a električky prioritu na križovatkách, za tretie úroveň (kultúra) cestovania je nulová.
:arrow: dalo by sa ešte dlho pokračovať ...

V zmysle toho, keď niekto chce dať 700 mil. SKK na vybrané úseky ďiaľničnej siete, aby tam doplnil oplotenia, základné ISD a opravil totálne nevyhovujúcu vozovku, aby tam nakoniec mohol umiestniť MPR 160 km/h, tak mne to osobne nepríde ako zlý nápad a zlé riešenie. A neobstoja u mňa ani argumenty, že človek to aj tak stratí inde a ide o spotrebu atď. :arrow: je to MPR, nikto tak nebude musieť jazdiť, ja budem naďalej jazdiť 150 km/h. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 11. Jan 2009 16:29

Dialniciar napísal:
wizard112 napísal:Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy. - stanog, táto veta celkom vystihuje súčasný stav. 8) :wink:


Dovolím si :D oponovať aj wizardovi, aj stanovi, pretože:

1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.

Na vychode sa hovori: Papir veľo zneše...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2009 17:29

wizard112 napísal:
Thomas napísal:na trase Kúty - Štúrovo prakticky celý úsek, od BA - Púchovu to není až tak náročné upravit, dtto PB - Strečno, RK - SNV, to je většina trasy, jižní trasa by byla k nenáročné úpravě vhodná od ZV až k KE a od Hronského Beňadíku až do BA. To je taktéž většina.


Máš dojem, že by na to boli peniaze? Nemáme ani 120 km/h... :roll:


Buď tak laskav a podívej se, na co jsem reagoval já, než budeš psát takové reakce.

Ale když už: západní země takové tratě staví a kde na to asi berou peníze? A mimochodem já jsem psal o úsecích, kde se dá alespoň trochu využít stávajícího tělesa, což náklady samozřejmě snižuje.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod wizard112 » 11. Jan 2009 19:22

Dialniciar napísal:Dovolím si :D oponovať aj wizardovi, aj stanovi, pretože:

1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.


Áno, na papieroch máme vyriešené všetko, to je fakt. :lol: Ale alternatíva na papieri ma neodvezie, takže to nič nemení na tom, že IAD alternatívu prakticky nemá (ani na úrovni MHD v mestách, ani na úrovni regionálnej dopravy ani dopravy diaľkovej). A naviac, tieto koncepcie sú vždy o tom istom už asi 10 rokov, len sa zmenia roky a to je všetko. Čiže keď sa na to tak pozriem, koncepciu na papieri naozaj máme, ale je každému jasné, že sa z nej splní len veľmi málo. IAD teda alternatívu tak skoro mať nebude.

Príklad z BB... Boli vypracované koncepcie rozvoja (už ich bolo viac), prakticky v každom sa objavuje to isté... Nič nové, len dookola tie isté frázy, zlepšenie parkovania, výstavba trolejovej siete do Sásovej, podpora MHD, atď. (vyberám len dopravu). Toto sa píše asi už od konca 90 rokov. Hádaj, čo z toho sa reálne spravilo? A to sme medzitým ešte stihli trolejbusy aj zrušiť, aby o vyše roka znovu začali premávať. A najväčší gól, zrušil ich ten primátor, čo mal vo svojom programe ich rozšírenie. :lol: Neuveriteľné?! Veď to bolo na papieri. :wink: A keď som sa raz pýtal nášho prednostu úradu, že či sa tým papierom niekto aj riadi, tak sa ma spýtal, že či nebodaj tomu verím... Citujem jeho slová: Sú to len frázy... Takže ja asi tak pristupujem k tomu, čo je na papieri. Ale naozaj, papierovo to máme podložené geniálne, ale v realite robíme skôr opak.

Dialniciar napísal:Nič z tohto plánovania sa však neplní. A neplní sa to pre: chronický nedostatok financií. Na dopravu by mal sám štát dokázať vyčleniť min. 1,4% HDP na nové projekty. U nás to nie je ani polovica. Vyspelé krajiny dávajú bežne 2 a viac % HDP ...

:arrow: myslí si snáď niekto, že z 8 mld. SKK sa dá postaviť aj samotná R1+R2+R7 za 10 rokov :?: Ani na 1/2 profil nie je šanca.
:arrow: myslí si snáď niekto, že množstvá tunelov na severnom železničnom koridore sa dajú modernizovať rýchlejším tempom, keď na to dáva krajina 5 mld. SKK ročne :?: ... takže potom sny o zdvojkoľjanení a elektrifikácií južného ťahu zostanú nie snami ale ťažkým sci-fi.
:arrow: myslí si snáď niekto, že Bratislavčania začnú masovo používať tamojšiu MHD :?: Za prvé na to ani MHD nemá kapacity, za druhé nemajú busy a električky prioritu na križovatkách, za tretie úroveň (kultúra) cestovania je nulová.
:arrow: dalo by sa ešte dlho pokračovať ...

V zmysle toho, keď niekto chce dať 700 mil. SKK na vybrané úseky ďiaľničnej siete, aby tam doplnil oplotenia, základné ISD a opravil totálne nevyhovujúcu vozovku, aby tam nakoniec mohol umiestniť MPR 160 km/h, tak mne to osobne nepríde ako zlý nápad a zlé riešenie. A neobstoja u mňa ani argumenty, že človek to aj tak stratí inde a ide o spotrebu atď. :arrow: je to MPR, nikto tak nebude musieť jazdiť, ja budem naďalej jazdiť 150 km/h. :idea:


Veď presne to si myslím aj ja... Reálne nerobíme nič, čiže perspektíva alternatívy IAD je stále hudba pekne vzdialelnej budúcnosti.


Thomas napísal:Buď tak laskav a podívej se, na co jsem reagoval já, než budeš psát takové reakce.

Ale když už: západní země takové tratě staví a kde na to asi berou peníze? A mimochodem já jsem psal o úsecích, kde se dá alespoň trochu využít stávajícího tělesa, což náklady samozřejmě snižuje.


Thomas, to, že takú rýchlosť dovolí terén, je fajn, ale... Na to treba mať aj iné HDV, poprípade elektrické jednotky, iné zabezpečovacie systémy a kopec iných vecí. Napriek tomu, že výstavba by v daných úsekoch nebola drahá, je možno fakt, ale celá organizácia dopravy na takej dráheje finančne náročná. Viem, nemyslíš to zle, ale je to úplne scifi, my nemáme ani na 120km/h na hlavných tepnách.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod stanog » 11. Jan 2009 20:21

Tých koncepcií máme na desaťročia dopredu, ale pozrime sa na vec aj opačne: Sú dobré koncepcie ale je málo peňazí, alebo koncepcie nevychádzajú z reálnych finančných možností a preto sú nepoužiteľné?
Operujeme tým, že už za Márie Terézie boli vytýčené trasy a podobne, potom sa intenzívne študovalo za socializmu, to nepopieram, lenže je pekné nakresliť do máp čiary podložené hustotou zaľudnenia a to každý rezort za svoju oblasť, ale chýba celospoločenský konsenzus verejnej dopravy. Nespochybňujem trasovanie diaľnic ani železníc, to čo mi chýba sú systémové ekonomické a právne nástroje ich využívania. Jedny lastovičky pomaly prichádzajú - likvidácia súbežných autobusov a vlakov ale treba ísť aj ďalej - integrované systémy MHD, železníc, autobusov, taxislužieb (to v BA ani neviem koľko % ľudí pozná a využíva, inde vôbec), Prioritizácia ucelených úsekov pre jeden systém dopravy (napr. aj diaľnica aj železnica sa stavia či modernizuje od západu na východ, takže východ má pomalé aj cesty aj železnice) nehovoriac o začlenení mestskej a prímestskej dopravy , nadväznosť, spoločné cestovné lístky ako u rôznych prevádzkovateľov vlekov v lyžiarskych strediskách atd... ale o tom sme už písali a stále niekto hlása že to si majú riešiť sami mestá s čím ja nesúhlasím - mali by sa podielať na financovaní ale komplexného systému, nie každý na svojom piesočku...
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2009 21:03

wizard 112: já reagoval na někoho, kdo psal, že SK nemá na takové tratě vůbec geografické podmínky, což není pravda; vůbec neřeším otázku, zda se něco takového má, nebo nemá stavět teď.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod wizard112 » 11. Jan 2009 21:33

Ale tak aké také lastovičky sa objavujú, napr. akceptácia dopravných kariet na východnom SR medzi viacerými SADkami apod. Ďalšia vec je, že mnoho dopravcov (SADky + ZSSK) si neuvedomuje, že nemajú bojovať proti sebe, ale spojiť sily proti IAD a čo je horšie, mestá, kraje a ani štát táto situácia príliš netrápi a všetci odmietajú čokoľvek nad rámec úplného základu financovať. Tu treba systémové riešenie (nie papierové), záujem štátu, krajov a miest. Dnes každé mesto nazýva riešenie problémov v MHD čarovným slovom optimalizácia – v praxi je to redukcia. Mestá totiž uvažujú, že ak znížim výkony o x%, o toľko % klesne aj strata z výkonov a tým pádom nemusíme toľko dotovať. Realita, strata sa prehĺbi. Pristúpi sa ku kroku číslo dva, zvýšenie cestovného, na papieri to vychádza, v praxi – menej cestujúcich a v lepšom prípade sa strata neprehĺbi. Tu chce každý z verejnej osobnej dopravy zárobkovú činnosť. Samozrejme, to nie je jediný problém. Aby bola VHD atraktívna, tak veci ako kvalitný vozový park musia byť samozrejmosť, dnes už akékoľvek auto je pohodlnejšie, ako väčšina autobusov (česť výnimkám), cena je taktiež dôležitá, pritom dnes je čas, kedy ceny PHM rapídne klesli, ceny áut sú stále prijateľnejšie. Vytvárať IDS aspoň regionálne, zjednodušovať podmienky apod. Jednoducho, tu treba zainvestovať obrovské peniaze, aby sa ľudia do VHD vrátili, ale to v dnešnej situácií je prakticky nemožné.
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod devil » 12. Jan 2009 09:25

Nič z tohto plánovania sa však neplní. A neplní sa to pre: chronický nedostatok financií. Na dopravu by mal sám štát dokázať vyčleniť min. 1,4% HDP na nové projekty. U nás to nie je ani polovica. Vyspelé krajiny dávajú bežne 2 a viac % HDP ...


aj dobra koncepcia je dobra natolko nakolko sa uskutocni a nakolko sa da uskutocnit. vzdusne zamky nam nepomozu, koncepcia sa ma prisposobit tomu ake su zdroje realne nie prilis vyspelej krajiny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod stanog » 12. Jan 2009 10:23

Wizard to vystihol, navzajom tu proti sebe bojuju dopravne systemy financovane vsetky z velkej casti z nasich dani namiesto toho aby stat a samospravy sa spojili a jasne nepovierm ze zabojovali proti, ale vytvorili funkcnu alternativu individualnej doprave.

Predstavujem si to aj takto: Namiesto niekolko desiatok miliardoveho budovania novych mimourovnovych nadjazdov v BA sa zainvestuje do 3 obrovskych strazenych odstavnych ploch na hlavnych vjazdoch do mesta. Od nich bude v 5-minutovych intervaloch vyrazat expresna MHD do centra BA ktora nebude stat v okrajovych castiach s dobrou dostupnostou autom ale len v centralnej zone, takze za 20 minut by clovek mohol byt v centre. Samozrejme listok o zaplateni parkovneho (s cenou nizsou ako v centre mesta) by bol zaroven litkom na neobmedzenu MHD ci inu regionalnu dopravu pocas doby parkovania.
Videl som to takto fungovať na zapade a tam si to chvalia. Samozrejme je to sluzba verejnosti a nie zarobkovy podnik preto to nefunguje ak na tom niekto bude chciet zarabat, ale naklady sa daju pokryt pri nizsich investiciach ako do drahej infrastruktury.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 14:19

Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre. :-)

Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Tomas PO » 13. Jan 2009 20:06

Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre. :-)

Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.

Ak sa planovanie nerealizuje, tak je chybne. Naco nam planovanie bez realizacie?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 20:19

Na vine súčasného stavu ale nie je plánovanie, ale financie+legislatíva+prostredie (korupcia, ...). A v tom je rozdiel.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod magnus » 13. Jan 2009 20:40

Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre. :-)

Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.

Ak sa planovanie nerealizuje, tak je chybne. Naco nam planovanie bez realizacie?


to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.

Suhlasim s Dialniciarom, ze koncepcie rozvoja dopravy su celkom dobre spracovane. Nie je problemom koncepcie ani jej chybou, ze ju politici nerespektuju, ale vymyslaju rozne tzv. alternativy. Problem vystavby infrastruktury vyssieho radu u nas nie je ani tak financny, ako problem rozpoltenosti - chceme vsetko naraz a vlastne nevieme co skor. Tak sa vlastne nic poriadne nezacne ani poriadne nedokonci. A dalsi prolem - politicky. Namiesto postupneho a logickeho otvarania a dokoncovania stavieb sa orientujeme podla toho, ako kto prave potriasol premierovi (to je jedno ci sucasnemu alebo ktoremukolvek) rukou a prispel do zvonceka. Chce to len odvahu postavit sa pred volicov a povedat - teraz sa 4 roky budeme venovat tomuto useku, po jeho dokonceni bude nasledovat tento atd. Takto by to slo zabezpecit uplne bez problemou aj zo statneho rozpoctu a bez vaznejsich problemov. Teraz sa vsak slubilo vsetko hned a na to skutocne nemame potrebny balik.
Vzhladom na to, ze vo vystavbe infrastruktury pracujem niekolko rokov, som vsak dost pesimista. Ak mate chut, mozme si spravit niekedy stretnutie a porozpravat sa o tom pri pive, lebo tuna je to velmi nepodarene a neinteraktivne. Howgh!
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Tomas PO » 13. Jan 2009 20:49

magnus napísal:
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre. :-)

Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.

Ak sa planovanie nerealizuje, tak je chybne. Naco nam planovanie bez realizacie?


to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.

Nie nie, len som chcel schladit Dialniciarove nadsenie z toho, ake mame skvele planovanie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 20:49

magnus napísal:Chce to len odvahu postavit sa pred volicov a povedat - teraz sa 4 roky budeme venovat tomuto useku, po jeho dokonceni bude nasledovat tento atd.


Preto vidno výsledky všade okolo nás (UA nesledujem) a aj ďalej od nás: Slovinsko, Chorvátsko, Grécko, Španielsko, ... :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 20:51

Tomas PO napísal:Nie nie, len som chcel schladit Dialniciarove nadsenie z toho, ake mame skvele planovanie.


Bez akéhokoľvek argumentu mňa zbytočne chladíš. :wink:

SR má jedny z najprísnejších noriem - takže ak chce niekto šetriť, tak najprv musí začať tu. Až potom treba meniť plánovanie. A potom snáď raz budeme mať úplne novú 1+2 cestu I. triedy zo západu na východ a pomenujeme ju: rýchlostná cesta. :shock: :shock: :twisted:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2009 21:00

Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Nie nie, len som chcel schladit Dialniciarove nadsenie z toho, ake mame skvele planovanie.


Bez akéhokoľvek argumentu mňa zbytočne chladíš. :wink:

SR má jedny z najprísnejších noriem - takže ak chce niekto šetriť, tak najprv musí začať tu. Až potom treba meniť plánovanie. A potom snáď raz budeme mať úplne novú 1+2 cestu I. triedy zo západu na východ a pomenujeme ju: rýchlostná cesta. :shock: :shock: :twisted:


R2 Ozdany, Figa je co...? :) Ale svoj ucel tieto obchvaty plnia a to je hlavne
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2009 21:03

i15 napísal:R2 Ozdany, Figa je co...? :) Ale svoj ucel tieto obchvaty plnia a to je hlavne


Len pevne verím, že vieš a chápeš, že to nie je plnohodnotná nadradená cestná infraštruktúra. :idea: :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 13. Jan 2009 21:07

Dialniciar napísal:
i15 napísal:R2 Ozdany, Figa je co...? :) Ale svoj ucel tieto obchvaty plnia a to je hlavne


Len pevne verím, že vieš a chápeš, že to nie je plnohodnotná nadradená cestná infraštruktúra. :idea: :wink:


som sice amater, ale ked to tvrdi taky odbornik ako ty, tak ano 8)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Andrej a 8 hostí.