Moderátor: Moderátori
stanog napísal:Tie zeleznicne koridory na 120-160km/h je len slaby čaj na to čo potrebujeme. Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy.
Tomas PO napísal:Suhlas. A MHD, bicykel, pripadne aspon zachytne parkoviska.
stanog napísal:Napr. do BB to najbližších 10 rokov určite nebude lepšie ako za 3 hodiny - nič sa neplánuje. tých vyše 30 000 km najazdím na SK, tak sa necudujte preco mám názory aké mám.
Thomas napísal:na trase Kúty - Štúrovo prakticky celý úsek, od BA - Púchovu to není až tak náročné upravit, dtto PB - Strečno, RK - SNV, to je většina trasy, jižní trasa by byla k nenáročné úpravě vhodná od ZV až k KE a od Hronského Beňadíku až do BA. To je taktéž většina.
i15 napísal:suhlasim, 160kmh na zeleznici je dobrym kompromisom vzhladom k podmienkam na Slovensku... a je to efektivnejsia investicia, ako prestavba/stavba dialnic na 160km/h
wizard112 napísal:Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy. - stanog, táto veta celkom vystihuje súčasný stav.
Dialniciar napísal:wizard112 napísal:Jednoducho k automobilovej doprave nemame koncepciu ani perspektivu fungujucej alternativy. - stanog, táto veta celkom vystihuje súčasný stav.
Dovolím si oponovať aj wizardovi, aj stanovi, pretože:
1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.
wizard112 napísal:Thomas napísal:na trase Kúty - Štúrovo prakticky celý úsek, od BA - Púchovu to není až tak náročné upravit, dtto PB - Strečno, RK - SNV, to je většina trasy, jižní trasa by byla k nenáročné úpravě vhodná od ZV až k KE a od Hronského Beňadíku až do BA. To je taktéž většina.
Máš dojem, že by na to boli peniaze? Nemáme ani 120 km/h...
Dialniciar napísal:Dovolím si oponovať aj wizardovi, aj stanovi, pretože:
1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.
Dialniciar napísal:Nič z tohto plánovania sa však neplní. A neplní sa to pre: chronický nedostatok financií. Na dopravu by mal sám štát dokázať vyčleniť min. 1,4% HDP na nové projekty. U nás to nie je ani polovica. Vyspelé krajiny dávajú bežne 2 a viac % HDP ...
myslí si snáď niekto, že z 8 mld. SKK sa dá postaviť aj samotná R1+R2+R7 za 10 rokov Ani na 1/2 profil nie je šanca.
myslí si snáď niekto, že množstvá tunelov na severnom železničnom koridore sa dajú modernizovať rýchlejším tempom, keď na to dáva krajina 5 mld. SKK ročne ... takže potom sny o zdvojkoľjanení a elektrifikácií južného ťahu zostanú nie snami ale ťažkým sci-fi.
myslí si snáď niekto, že Bratislavčania začnú masovo používať tamojšiu MHD Za prvé na to ani MHD nemá kapacity, za druhé nemajú busy a električky prioritu na križovatkách, za tretie úroveň (kultúra) cestovania je nulová.
dalo by sa ešte dlho pokračovať ...
V zmysle toho, keď niekto chce dať 700 mil. SKK na vybrané úseky ďiaľničnej siete, aby tam doplnil oplotenia, základné ISD a opravil totálne nevyhovujúcu vozovku, aby tam nakoniec mohol umiestniť MPR 160 km/h, tak mne to osobne nepríde ako zlý nápad a zlé riešenie. A neobstoja u mňa ani argumenty, že človek to aj tak stratí inde a ide o spotrebu atď. je to MPR, nikto tak nebude musieť jazdiť, ja budem naďalej jazdiť 150 km/h.
Thomas napísal:Buď tak laskav a podívej se, na co jsem reagoval já, než budeš psát takové reakce.
Ale když už: západní země takové tratě staví a kde na to asi berou peníze? A mimochodem já jsem psal o úsecích, kde se dá alespoň trochu využít stávajícího tělesa, což náklady samozřejmě snižuje.
Nič z tohto plánovania sa však neplní. A neplní sa to pre: chronický nedostatok financií. Na dopravu by mal sám štát dokázať vyčleniť min. 1,4% HDP na nové projekty. U nás to nie je ani polovica. Vyspelé krajiny dávajú bežne 2 a viac % HDP ...
Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre.
Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.
Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre.
Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.
Ak sa planovanie nerealizuje, tak je chybne. Naco nam planovanie bez realizacie?
magnus napísal:Tomas PO napísal:Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre.
Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.
Ak sa planovanie nerealizuje, tak je chybne. Naco nam planovanie bez realizacie?
to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.
magnus napísal:Chce to len odvahu postavit sa pred volicov a povedat - teraz sa 4 roky budeme venovat tomuto useku, po jeho dokonceni bude nasledovat tento atd.
Tomas PO napísal:Nie nie, len som chcel schladit Dialniciarove nadsenie z toho, ake mame skvele planovanie.
Dialniciar napísal:Tomas PO napísal:Nie nie, len som chcel schladit Dialniciarove nadsenie z toho, ake mame skvele planovanie.
Bez akéhokoľvek argumentu mňa zbytočne chladíš.
SR má jedny z najprísnejších noriem - takže ak chce niekto šetriť, tak najprv musí začať tu. Až potom treba meniť plánovanie. A potom snáď raz budeme mať úplne novú 1+2 cestu I. triedy zo západu na východ a pomenujeme ju: rýchlostná cesta.
i15 napísal:R2 Ozdany, Figa je co...? Ale svoj ucel tieto obchvaty plnia a to je hlavne
Dialniciar napísal:i15 napísal:R2 Ozdany, Figa je co...? Ale svoj ucel tieto obchvaty plnia a to je hlavne
Len pevne verím, že vieš a chápeš, že to nie je plnohodnotná nadradená cestná infraštruktúra.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Andrej a 8 hostí.