Stránka 19 z 23

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2009 23:53
od fh
zakaznik napísal:
Dialniciar napísal:1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.

Nehorázne lži.


Nič v zlom, ale privítal by som tvoju argumentáciu k tomu, čo si napísal.

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2009 15:29
od devil
Nehorázne lži.


no to je hadam trochu silne...s 1. bodom sa aj mozno da suhlasit ak nepocitame ze sa D vs. RC sa trasuju opacne a D v jednom pripade vedie tam kde bude pokracovat max. RC. ak si zoberieme celu nadradenu siet bez ohladu ci su to D alebo RC tak vacsinou su to okopirovane medzinarodne, desatrocia existujuce tahy co prekresli hociktory uradnik na ministerstve. na pristavy su limitujuce vodne toky a na letiska maju svoje demograficke a ekonomicke limity...v principe dolezite pristavy budu dlhodobo len na dunaju a letiska s pravidelnymi linkami dlhodobo v BA a KE, hlavne ked zlepsi ich dostupnost. 2. to by som uz tak nesuhlasil...verejna doprava sa podporila ze sa kupili nove dopr. prostriedky a pod. ale dodnes neexistuje sklbenie mestskej a primestskej dopravy ani tak ze jedna z nich doplnila sluzby v "rajone" toho druheho ani ako dohody mestkych a regionalnych samosprav. to sa tyka krajskych miest...no a este nieco o com sa malo hovori...casto sa tu pise ze kde su aky neschopni, tak v oblasti verejnej dopravy tu mame triumvirat krajskych miest na zapade, mesto ktore za tolke roky nie je schopne dotiahnut elektricku na stotisicove sidlisko a 2 krajske mesta kde nemaju ani len trolejbusy iba autobusy v casto strasnom stave a neskutocnych intervaloch....ak by niekto este pochyboval..BA, TT, NR.
3. to nechapem...akoze na vysokej urovni je to kde si davaju ambiciozne ciele bez ohladu na ich realizovatelnost ? to snad nie...

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2009 16:17
od i15
ad 3: este na skole ma ucili, ze plan bez financneho krytia nie je planom. Ak niekto na tlacovke tresne, ze do roku X bude to a to, nie je to plan.

Nase plany su nerealne, nemaju financne krytie a neplnia sa, tj su na dve veci...

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2009 20:32
od wizard112
i15 napísal:ad 3: este na skole ma ucili, ze plan bez financneho krytia nie je planom. Ak niekto na tlacovke tresne, ze do roku X bude to a to, nie je to plan.

Nase plany su nerealne, nemaju financne krytie a neplnia sa, tj su na dve veci...


Však to sme tu tvrdili viacerí. Na čo sú nám plány, na ktoré vieme, že mať nebudeme...? A koho je to chyba? Tých, čo tie plány robia alebo tých, čo ich nerealizujú?

...

K tomu bodu 2, verejná doprava je na malé výnimky v katastrofálnom stave, nemáme jediný integrovaný systém, spolupráca železníc s autobusovou dopravou nulová, MHD je len akési okresané torzo, stále sa optimalizuje, šetrí, zdražuje... Ešte dodnes podľa mňa nikto netuší, ako budú VÚC uzatvárať ZoVvVZ so železnicami a dalo by sa pokračovať...

OdoslaťOdoslané: 02. Feb 2009 23:01
od zakaznik
Tak 1. by som ešte zobral, ale 2. je s prepáčením absolútny bullsh*t... Napríklad Bratislava má v územnom pláne akúsi podzemnú dráhu, chce pozemnú električku, ŽSR tam ide raziť železničný tunel... Ale žiadny "masterplan", "dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory" dopravy ako má trebárs Viedeň, v Bratislave nie je.

VÚC nemajú vôbec nič (okrem koncepcie BID), mestá čo sa týka MHD tiež nie. Najviac som ale prekvapený z "cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory (...) železničnej osobnej dopravy". To by ma fakt zaujímalo, ako je dnes spracované objednávanie VVZ na železnici prostredníctvom VÚC. To dnes ani srnka netuší, ako a kedy to bude.

Privítal by som, keby Diaľničiar napísal, ktoré dokumenty má namysli.

A k trojke bolo už napísané dosť...

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2015 18:51
od ANDi
Miro napísal:Z hľadiska vodiča je rozlišovanie D a R zbytočné, na oboch platia rovnaké pravidlá. Ja si myslím, že by bolo rozumné prejsť na systém, ktorý je v niektorých iných štátoch a pripravuje sa v ČR - všetky terajšie D a R, ktoré majú minimálne 2+2 pruhy a MÚK, označiť ako D, význam značky "rýchlostná cesta" zmeniť na "cesta pre motorové vozidlá" s tým, že MPR na takto označenej ceste by bola povedzme 110 km/h ak značkou nie je určené inak. Potom by sa takto dali označiť niektoré kvalitné cesty 1. triedy, kde nie je žiadúce, aby tam jazdili pomalé vozidlá.

Ja som zase nazoru, ze u nas to delenie ma opodstatnenie. Pretoze napr. dokrutenu R1 pri Nitre s uzkym odstavnym pruhom za dialnicu nepovazujem. To, ze sa tadial da ist 130 este neznamena, ze to splna vsetky dialnicne parametre...

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2015 19:59
od michael89
Nie je to len slovičkárenie?
Pozri sa na poľskú A4 v západnej časti krajiny (okolo Wroclawi) chýba úplne odstavný pruh a predsa sa to volá A4.
To isté nemecká A14 nemá žiaden odstavný pruh a je to diaľnica...

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2015 21:13
od Kanky
V nemecku je takych viac nie je na nich obmedzena rychlost :!:

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2015 08:46
od devil
Ja som zase nazoru, ze u nas to delenie ma opodstatnenie. Pretoze napr. dokrutenu R1 pri Nitre s uzkym odstavnym pruhom za dialnicu nepovazujem. To, ze sa tadial da ist 130 este neznamena, ze to splna vsetky dialnicne parametre...


presne tak, 1,5 m je malo a je to zasadny problem kategorie R22,5.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2015 09:06
od Peterman
Neviem či mám dobré informácie, ale nové R-ky majú byt minimálne R24,5 široké. Aj Pstrusa - Kriváň je taká predpokladám podla foto.
Opravte ma ak sa mýlim

A dialnice by mali byt 26,5???

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2015 18:48
od PK
Odstavny pruh sirky 1,5m je nebezpecnejsi ako ziaden odstavny pruh. Ak na dialnici nie je ziaden odstavny pruh, tak pokazene auto zastavi premavku v svojom pruhu. Nie idealna situacia, ale ani prilis nebezpecna. Ak je tam odstavny pruh 1,5m tak auto trci do pruhu v ktorom ho obchadzaju auta prakticky v plnej rychlosti, co je extremne nebezpecna situacia.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 01:57
od JaNY
Ano, ved stalo sa na tom useku R1-PPP, ze vymena kolesa stala chlapika zivot. Myslim ze je to presne pre ten hlupi meter a pol. Bol by som zvedavy, kto to vymyslel tu sirku. Ved auto je sirsie. A kde je priestor na vymenu kolesa? Ked uz ide o peniaze, predsa nemusi byt vyasfaltovana 2 az 2.5m odstavna sirka. Ked tu v US ta plocha moze byt na mnohych miestach biedne zatravnena ( urcite su zatym tiez naklady) tak to mozu stavat takto aj na SK.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 08:37
od Miro
Takto je to na M86 v Maďarsku: https://goo.gl/maps/Pbot9rC6ehR2 Na druhej strane si hovorím, keby ten "odstavný pruh" vyasfaltovali, o koľko by to zdvihlo cenu?

Na druhej strane sa mi páčia tie zelené plastové dosky na stredových zvodidlách, ktoré zrejme majú zabrániť oslneniu protiidúcich vodičov. To som u nás nevidel.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 09:20
od Maxx787
Miro, tie zelene dosky v strede su aj u nas... uz som ich videl aj na R1 aspon v zakrutach nejakych...nechce sa mi ich ale hladat teraz na Gmaps...

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 10:20
od Čumil

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 11:32
od Miro
Čumil, tu je to proti oslneniu rušňovodiča, Maxx787 spomínal, že ich niekde videl aj v strede, proti oslneniu protiidúcich vodičov. Bola by to veľká pomoc, keby som nemusel tlmiť svetlá kvôli protiidúcim.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 13:56
od Maxx787
no neviem...uz som toho pochodil dost tak je mozne ze som sa sekol o dialnicu...chcelo by to prejst trasu R1 a vsimat si ci sa niekde neobjavia. ale bolo by to dobre keby sme ich mali aj my.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 17:55
od yombie
mal som možnosť si to vyskúšať v rumunsku.. sú takmer pozdĺž celej A1, je to parádna vec.. a určite som ich videl aj niekde na R1 medzi NR a ZV.. tuším boli aj na vjazde do BB medzi R1 a starou I/69, ale nie som si istý.. na slovensku inak toto riešenie čiastočne nahrádzajú aj nové dvojité zvodidlá.. mimo zákrut a vyšších (nákladných) vozidiel netreba vo veľkej časti prípadov tlmiť svetlá.. je to ale len čiastočná clona a narozdiel od zelených terčíkov je to pri dvojitých zvodidlách dosť individuálne.. treba vždy objektívne posúdiť v konkrétnej situáacii.. ale vždy je lepšie radšej stlmiť ako oslniť.. ;-)

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 21:37
od vladi87
Nesuhlasim s precislovanim R na D. Nerobme so skodovky Mercedes. Okrem toho to nebude zadarmo.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2015 21:49
od expwy
D/R 24,5 je škodovka?

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2015 11:46
od Maxx787
ked je v parametroch 22,5/80 ako PR1BINA alebo 20/60 ako v BB tak to je akurat na skodovku...ale D1 v parametroch 26,5/120 ako Ds-Tu ci 26,5/150 ako D2 Kuty-Malacky tak to je mercedes... podla mna je to rozdiel. radsej nech to je rozlisene...a inak nebol by som proti keby sa napr. zakonom upravila MPR na D 140 km/h ale na R 130 km/h.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2015 13:45
od okorec
ja naopak si myslim, ze preznacenie R na D je dobrym krokom. R by som oznacoval 1+1 cesty s MUK, kde sa da zaviest MPR 100 km/h. na D by som dal polosne MPR 140 km/h. s tym ze tam kde nie je krajnica aspon 2 m, tak tam by som rychlost obmedzil na 120.

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2015 14:27
od Milos
Kde na PR1bine (myslím NR-západ - Tekovské Nemce) je 22,5/80?? Úseky NR-západ - Selenec a Selenec - Beladice sú stavané v parametri 22,5/120, s výnimkou pár 100 m za MÚK NR-západ a pár 100 m úseku pri Pohraniciach, kde je 22,5/100 (ide o dve zákruty s polomermi tuším 1050 a 1000 m), posledný úsek Beladice - Tekovské Nemce v parametri 22,5/100

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2015 17:24
od ANDi
okorec;
Pri susacnych intenzitach, by 140 problem nebol ani na Pribine, ist 120 namiesto 130 na prazdnej ceste nie je zlepsenie...

Re: Šírka a parametre našich diaľníc

OdoslaťOdoslané: 14. Nov 2015 17:54
od Maxx787
no dobre tak sa ospravedlnujem za pribinu :-) ale ako mozme mat 130 km/h napr na D3 ked sa stavia ako 24,5/80 nechapem napr preco pri takych biednych parametroch je D na SR ked mame take chaoticke parametre vystavby tak by sme mali mat aj nieco take, ze ked je tah planovany ako D tak ho stavam cely v parametroch aspon 100 km/h aj s tunelmi a R potom bud nemusia byt alebo ked sa neda ist v planovani na 100 km/h ako na orave ci kysuciach tak to oznacim ako Rku a idem na navrhovu rychlost 80 km/h...
je v tom chaos a riadny... potom by aj zakonom boli odlisene...
co sa tyka ciest prvej triedy, my nemame cesty prvej triedy ktore by vyhovovali takym parametrom alebo ich je ako safranu...mozno tak o 50 rokov...alebo zase spravit taku vec ze ako v rakusku dame na jednotky 100 km/h plosne...ale samozrejme po komplexnej rekonstrukcii vsetkych ciest.