Stránka 3 z 6

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 11:42
od fh
Nehádžem žiadnu vinu na odborníkov.
Píšeš, že treba modernizáciu železničnej trate aspoň po ZA. Ja v prípade PSA nevidím problém čakať na to. Jedna vec sú veľké zámery, druhá vec je konať prakticky už teraz. Bežného účastníka premávky nemusí zaujímať projekt CEPIT, ani odborné stanoviská, on platí cestnú daň, diaľničnú známku a používa napr. aj tento úsek. Alebo nemá aj keď platí?
Toto je téma o predbiehaní sa kamiónov a ja mám v nej ten názor, že aspoň na tomto úseku to zakázať. Keď bude tretí pruh, budem diskutovať o situácii, ktorá bude.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 11:53
od Dialniciar
Pozorovateľ napísal:Nehádžem žiadnu vinu na odborníkov.
Píšeš, že treba modernizáciu železničnej trate aspoň po ZA. Ja v prípade PSA nevidím problém čakať na to. Jedna vec sú veľké zámery, druhá vec je konať prakticky už teraz. Bežného účastníka premávky nemusí zaujímať projekt CEPIT, ani odborné stanoviská, on platí cestnú daň, diaľničnú známku a používa napr. aj tento úsek. Alebo nemá aj keď platí?
Toto je téma o predbiehaní sa kamiónov a ja mám v nej ten názor, že aspoň na tomto úseku to zakázať. Keď bude tretí pruh, budem diskutovať o situácii, ktorá bude.


Ano, človek platí "x" daní, ktoré sú v prípade ciest už aj štvorité - benzín, diaľničné poplatky, cestná daň, daň z auta. Daň za nehnuteľnosť a potom pri jej predaji ešte aj daň z predaja nehnuteľnosti, ... takže jasná chyba je "tam hore" v zlom prerozdeľovaní týchto financií.

Bežného účastníka to zaujímať nemusí, horšie však je, že to (odborné stanoviská) nezaujíma ani jednotlivé vlády, pričom voličský potenciál je medzi BA a TT obrovský a priamo zasahuje do ďalších oblastí.

Avšak ja tvrdím, že kým nebude tretí pruh, tak nepomôže nič.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 12:16
od Jarda
Dy napísal:Avšak ja tvrdím, že kým nebude tretí pruh, tak nepomôže nič.


Nepomohla by D4 Bratislava - Senec a následně I/62 Senec-Sereď rozšířit na čtyřpruh?

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 12:42
od aquila
myslim, ze rozsirenie BA - Sered na aspon 2x2 v ramci cesty prvej striedy by bolo docela optimalne aj cenovo vyhodne. myslim, ze stavat to ako RC alebo nebodaj D je zbytocne.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 17:22
od Čavo
aquila napísal:myslim, ze rozsirenie BA - Sered na aspon 2x2 v ramci cesty prvej striedy by bolo docela optimalne aj cenovo vyhodne. myslim, ze stavat to ako RC alebo nebodaj D je zbytocne.

Myslím, že rozširovanie úseku BA-SC po ceste I/61 je teraz asi nepriechodné, keďže sa už stavajú na nej okružné križovatky. (Aktuálne dokončujú križovatku pri Bernolákove.) Ono by to potom chcelo aj mimoúrovňové križovanie.

A na úseku SC-Sereď (I/62) stačí opraviť povrch (asi aj niečo viac, neviem čo všetko je tam poškodené). Nie je tam taká záťaž, aby bolo rozširovanie potrebné. Samozrejme, keby sa podarilo eliminovať borcov, ktorí tade lietajú a predbiehajú zásadne do zákruty, či do horizontu, alebo proti oprotiidúcemu kamiónu, tak tá cesta zvládne dvojnásobnú záťaž oproti aktuálnemu stavu.

Čiže podľa mňa najvhodnejšie by bolo rozšíriť BA-SC na tri pruhy. Sú tam len dva mosty a ich stav (aspoň povrchu) je taký, že by sa s nimi malo aj tak dačo robiť. No a potom opraviť cestu I/62.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 18:28
od aquila
hm, to by sa dalo nejako poriesit aj dodatocne. aj tak sa s tym rozsirenim nezacne ako o 10-15 rokov. takze je dobre ze tam budu kruhace.

inak stale povazujem za najvacsiu chybu ze sa usek mierova - senecka nerobil ako 3x3 aj s tym ze sa to o par rokov zdrzi ...

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 21:20
od Dialniciar
Jaroslav Štemberk napísal:
Dy napísal:Avšak ja tvrdím, že kým nebude tretí pruh, tak nepomôže nič.


Nepomohla by D4 Bratislava - Senec a následně I/62 Senec-Sereď rozšířit na čtyřpruh?


D4 nepomôže, pretože rieši dopravu pre mesto v BA, nie však trasy BA-TT-ZA-KE a BA-TT-NR-KE.

Okrem toho investície na I/62 by dosiahli sumu 5-6 mld. SKK a nebola by to ani D ani RC. Na I/62 stačí vyčleniť 1,2 mld. SKK na opravu cesty, ktorej sa dnes mnohí vyhýbajú pre jej zlý technický stav. Dnes nemajú šoféri veľa možností: buď preplnená D1 alebo v nevyhovujúcom technickom stave cesty SC-Sereď a trnavská cesta.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 21:24
od Dialniciar
aquila napísal:myslim, ze rozsirenie BA - Sered na aspon 2x2 v ramci cesty prvej striedy by bolo docela optimalne aj cenovo vyhodne. myslim, ze stavat to ako RC alebo nebodaj D je zbytocne.


Je to zbytočný krok. Tak ako Pozorovateľ vidí, že treba dnes robiť niečo iné ako myslieť na 3+3 pruhy, tak ja ti poviem aquila, že tu stačí túto cestu opraviť, aby sa zlepšil jej technický stav, na to treba cca. 1,25 mld. SKK. Nie je potrebné túto cestu rozširovať na 2+2 pruhy, to skôr treba začať s D1 na 3+3 pruhy, pretože tá bude riešiť tak severnú ako aj južnú trasu.

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2006 21:30
od Dialniciar
aquila napísal:hm, to by sa dalo nejako poriesit aj dodatocne. aj tak sa s tym rozsirenim nezacne ako o 10-15 rokov. takze je dobre ze tam budu kruhace.


Rozširovanie sa podľa mňa do roku 2010 pripraví tak, aby sa po r. 2010 mohlo začať a do r. 2013 bude D1 mať v úseku BA-TT reálne 3+3 pruhy.

Bude to o 13 rokov neskôr ako bol pôvodný plán pripravený v deväťdesiatych rokoch. :lol:

OdoslaťOdoslané: 11. Jún 2006 20:42
od Andrej
Dy napísal:Rozširovanie sa podľa mňa do roku 2010 pripraví tak, aby sa po r. 2010 mohlo začať a do r. 2013 bude D1 mať v úseku BA-TT reálne 3+3 pruhy.

Bude to o 13 rokov neskôr ako bol pôvodný plán pripravený v deväťdesiatych rokoch. :lol:


Hm, v tom case uz budu na tomto useku intenzity cca 70-80 tis., mozno by stalo za to aspon mostne objekty postavit tak, aby sa v dohladnej dobe na to dal rozsirit tento usek na 4+4. Pri Prahe to nespravili a budu onedlho musiet burat nedavno postavene.

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2006 14:13
od mapman
Andrej, na D1 u Prahy sa 4 pruhy len tak stavať nebudú. Ak sa postaví D3, časť dopravy prejde na ňu a najmä keď sa dostavia aspoň časť R35 tak, aby sa to vodičom vyplatilo, bude sa z Prahy na severnú Moravu jazdiť po D11 a R35. Takže D1ke sa dobudúcna určite uľaví...

Ale späť k téme: V Čechách je na mnohých miestach zavedený zákaz predchádzania kamiónov, najmä na určitých úsekoch D1 a v na kľúčových cestách v Prahe... Deje sa niečo také aj na Slovensku??

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2006 15:41
od Čumil
mapman napísal:V Čechách je na mnohých miestach zavedený zákaz predchádzania kamiónov, najmä na určitých úsekoch D1 a v na kľúčových cestách v Prahe... Deje sa niečo také aj na Slovensku??


Zatial viem iba o obchvate BA.

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2006 08:11
od Nevedko
Čumil napísal:
mapman napísal:V Čechách je na mnohých miestach zavedený zákaz predchádzania kamiónov, najmä na určitých úsekoch D1 a v na kľúčových cestách v Prahe... Deje sa niečo také aj na Slovensku??


Zatial viem iba o obchvate BA.

Na obchvate BA je zakaz predbiehania nakladnych vozidiel? V ktorom useku?

OdoslaťOdoslané: 13. Jún 2006 14:13
od KC
Nevedko napísal:
Čumil napísal:
mapman napísal:V Čechách je na mnohých miestach zavedený zákaz predchádzania kamiónov, najmä na určitých úsekoch D1 a v na kľúčových cestách v Prahe... Deje sa niečo také aj na Slovensku??


Zatial viem iba o obchvate BA.

Na obchvate BA je zakaz predbiehania nakladnych vozidiel? V ktorom useku?


Myslim, ze som to videl na tych dynamickych znackach, ktore sa daju prepinat podla potreby.(Ak sa dobre pamatam)

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2006 13:52
od expwy
Na D1 v úseku BA - TT sa pripravuje vyskúšať zákaz predbiehania nákladných vozidiel. Za mesiac by sa mala spustiť skúšobná prevádzka a po získaných skúsenostiach sa uvidí či to bude k prospechu alebo na škodu.


Obrazky nie su viditelne, lebo je problem so strankou, kde sa nachadzaju
B;

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 00:15
od qwerty28
aquila napísal:dovolil som si upravit prvy posting a pridal som aj odpoved, ktoru by som ja zvolil. bud casovo obmedzene t.j. cez cen, alebo aj s moznostou lokalneho obmedzenia.

napriklad v takom rakusku maju na to specialne znacky, ktore prikazuju vozidlam nad 3,5t ist v istych casovych obdobiach len v pravom pruhu.

No nebolo by to stastne lebo niektore supravy mozu byt velmi pomale a mozu ucpat cestu inym nakladiakom ktore by ich legalne nemohli predbehnut a to by bol priestor pre nase zelene zabky na sebarealizaciu

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 20:47
od Dialniciar
qwerty28 napísal:
aquila napísal:dovolil som si upravit prvy posting a pridal som aj odpoved, ktoru by som ja zvolil. bud casovo obmedzene t.j. cez cen, alebo aj s moznostou lokalneho obmedzenia.

napriklad v takom rakusku maju na to specialne znacky, ktore prikazuju vozidlam nad 3,5t ist v istych casovych obdobiach len v pravom pruhu.

No nebolo by to stastne lebo niektore supravy mozu byt velmi pomale a mozu ucpat cestu inym nakladiakom ktore by ich legalne nemohli predbehnut a to by bol priestor pre nase zelene zabky na sebarealizaciu


Prax hovorí, že kamióny často predbiehajú kľudne aj 5 minút, často na D1 a D2. Koľkokrát sa mi stalo, že dokonca ani kamión predbiehanie nedokončil. :o

Najradšej mám, keď sa mi kamión "nacpe" do cesty, všade vo svete je slušnosť, že kamión predbieha, až keď ho nepredbiehajú iné autá, ale čo nie je v SR v legislatíve, to neplatí.

Musím však šoférov pochváliť, lebo mnohí sú zase hlavne na ostatných cestách veľmi zdvorilí ... idú 90-100 km/h, ale v zákrute musia spomaliť viac než osobné autá a tu je problém, "brzda premávky", ... pri predbiehaní sa dosť často riskuje atď. a kamionisti v poslednej dobe (min. na severe SR) bliknú ľavým blinkérom, keď niečo ide v prípade, že ho začnete predbiehať a na druhú stranu aj bliknú pravým, keď ho môžete bez problémov predbehnúť. Potom je slušnosťou sa poďakovať - krátky blik buď pravým blinkérom alebo obomi blinkérmi, dokonca vám niekedy ešte na toto šofér blikne diaľkovými svetlami. 8)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2006 18:44
od fh
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4641

Tak to som zvedavý, či to prejde.

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2006 23:06
od Dialniciar
Pozorovatel napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4641

Tak to som zvedavý, či to prejde.


Skôr či neskôr to bude nevyhnutné min. na úseku D1 BA-TT. Počul som, že reálny bude aj úsek R1 TT-NR. :o

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 13:47
od Lenny
Ti dopadne špatně, na tak dlouhém úseku zákaz předjíždění bude pro řidiče kamionů pohroma, bo nebudou moci předjet pomalejšího, což povede k vytvoření kolon v pravém pruhu a následně i v levém, čimž se velmi zpomalí cestovní rychlost. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 14:07
od Jarda
Zákazy předjíždění pro kamiony by měly podle mého být v úsecích, kde jsou poblíž třetí pruhy pro pomalejší vozidla, tam, kde široko daleko žádný není, bych to také jako účelné neviděl.

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 17:23
od Dialniciar
Lenny napísal:Ti dopadne špatně, na tak dlouhém úseku zákaz předjíždění bude pro řidiče kamionů pohroma, bo nebudou moci předjet pomalejšího, což povede k vytvoření kolon v pravém pruhu a následně i v levém, čimž se velmi zpomalí cestovní rychlost. 8)


Lenny,

protestujem, nesúhlasím, v prípade D1 BA-TT doprava kolabuje už dnes a každé predbiehanie kamióna kamiónom je problémom a keď sa nechcue a nebude rozširovať, tak budú len zákazy, najrpv tento ku kamiónom, neskôr sa obmedzí oficiálne rýchlosť. :idea:

Čo by si s tým robil ty :?:

OdoslaťOdoslané: 27. Sep 2006 17:54
od Čavo
Dy napísal:
Lenny napísal:Ti dopadne špatně, na tak dlouhém úseku zákaz předjíždění bude pro řidiče kamionů pohroma, bo nebudou moci předjet pomalejšího, což povede k vytvoření kolon v pravém pruhu a následně i v levém, čimž se velmi zpomalí cestovní rychlost. 8)


Lenny,

protestujem, nesúhlasím, v prípade D1 BA-TT doprava kolabuje už dnes a každé predbiehanie kamióna kamiónom je problémom a keď sa nechcue a nebude rozširovať, tak budú len zákazy, najrpv tento ku kamiónom, neskôr sa obmedzí oficiálne rýchlosť. :idea:

Čo by si s tým robil ty :?:


Súhlasím. Práve včera som mal možnosť vidieť, čo za hlúposti dokáže narobiť na ceste nervózny vodič kamiónu. V smere od BA popoludní, niečo po 17.00, sa kamión z pravého pruhu (kolóna približne 90-95km/h) začal prudko preraďovať do ľavého pruhu (prakticky kolóna okolo 120 km/h) Asi tam niekoho pricvikol a ten na neho zatrúbil (presne som to nezaregistroval), len som zaregistroval, že sa kamión zase prudko vratil späť až tak, že preletel až do odstavného pruhu a myslím, že jeho náves to len zázrakom ustál a nezložil sa na zem. Začal som sa za tým kamiónom vliecť asi pol kilomentra, aby som si urobil prípadný priestor, keď bude mať jeho vodič zase skrat.

Keď sa trošku ľavý pruh uvolnil, pokúsil sa o to znova a teraz sa už nedal odradiť. Trošku brzdenia v ľavom pruhu, ale nič vážneho sa nestalo. Keď po dlhej dobe dokončil predbiehanie, tak sa tomu kamiónu, ktorý predbiehal, len veľmi zľahka vzdaľoval. Predpokladám, že šiel tak o 2-3 km/h rýchlejšie od toho, koho tak nevyberane predbehol.

Myslím, že na obmedzenie rýchlosti v tomto úseku (buď premenlivým značením, alebo časovo obmedzené) nebudeme dlho čakať. Odhadujem tak do dvoch rokov.

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2006 20:25
od fh
Na Slovensku je treba prelomiť psychologickú bariéru, že nie je možné zakázať kamiónom sa predbiehať. Úsek BA-TT je na to ideálny.

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2006 17:39
od E499.3056
Nie. Čo sa dá považovať za kamión? Tirák s vlečkou alebo väčšia dodávka? Podľa mňa ak má niekto tažší náklad alebo je posratý tak by ho obehnúť mohli.

Ale je zas pravda, že obehovanie kamiónov ohrozuje OMV.