Koksolam napísal:S tym samozrejme suhlasim bez diskusie. Mne vsak slo o to, ze ked to bude plne, podla mna ten stav nebude trvat dlho, tak tie najnarocnejsie tunely nerozsiri ani Sqanta Klaus, ani Dedo Mraz, neberieme si inspiraciu z Rakuska a dalsich tunelovych velmoci, ktore maju teraz problem s tunelmy, zapchy, pretazensot, nemoznost rozsirovania, jedine za enormne naklady.... Takto to zaplaitme dva krat vsetko, co mozme raz a zo zaciatku za sukromne.
Inac s tym, ze 130 vsade mas pravdu, mozno by to chcelo ale tu 150km/hod, aspon to by mohlo realizovat, nejaka ta miliarda rocne naviac nic nepokazi a kvalitna dialnica uz vobec.
Koksolam,
akokolvek toto hodnotim pozitivne, tak som realista a ak toto SR realizovat nebude tak to pochopim a nebudem sam.
SR ma velky problem aj na uroven: 2+2, 130 km/h, CB kryt v celej dlzke. Preto je to PPP a sama dialnica si na seba zarobi, ale nie za 20-30 rokov, ale za 40-50 rokov co je problemom pre koncesionara - takze stat bude musiet doplacat nejake tienove myto a to zatazi rozpocet dialnic do buducnosti na 20-30 rokov.
A az na toto SR nema dost penazi. D1 nemusi a nebude prazdna, bude aj dost drahy prejazd a prazdna nebude, ale realne staci 2+2, lebo to bude rast ako keby 2 ciest na tomto useku a to je dost. A naviac, stavia sa R1 a budu sa robit prelozky na R3 cez Donovaly. Treba mysliet do buducnosti a netreba stavat 3+3 tam, kde je to relativne zbytocne a hlavne z hladiska penazi uplne neunosne.
Pretoze sukromne peniaze ano - ale aj s doplacanim statu, toto vela Slovakov vobec nevie. PPP ukryva vela rizik v sebe a toto tienove myto je iste uz dnes - len este nie je znama jeho vyska.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)