Stránka 3 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Aug 2012 09:19
od johhan
Vážený, to že už rok a pol pred programovým obdobím sa naplnaju projekty to OPD 2014 je pomaly ako malý zázrak, a je isté že počet operačných programov a prioritných osí sa bude zmenšovať

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2012 12:49
od duro_z_dediny
johhan napísal:No tak pre informáciu prvý nástrel na OPD 2014

.
Keď pominiem D1 a D3 a tiež PPP okolo BA (D4/R7), čo vlastne zostáva : R5 -2 km, R4 -S obchvat PO a R2 Lovinobaňa - Mýtna... Nie príliš málo ?

Hm - kým Figeľ mal bohapusto optimistické plány, toto je zase až príliš pesimistické, či nie ?

Mne osobne chýba minimálne jeden z úsekov R2 Ožďany-Zacharovce, Zacharovce – Bátka, Bátka – Figa, západ (uprednostnil by som osobne posledný),
na R4 ešte Šaca-Košické Oľšany (nech má väčší význam úsek D1 po Bidovce a tiež úsek R4 po HU),
na R3 aspoň Dlhá-Sedliacka Dubová

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2012 17:21
od Andrej
Zacatie 150 km D a RC v jedinom roku ti pride pesimisticke? Ak som inac spravne pochopil, toto su len useky na zacatie v r. 2014 - cize maximalne priority, nie je to cely zoznam OPD.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2012 18:23
od duro_z_dediny
Andrej napísal:Zacatie 150 km D a RC v jedinom roku ti pride pesimisticke? Ak som inac spravne pochopil, toto su len useky na zacatie v r. 2014 - cize maximalne priority, nie je to cely zoznam OPD.


Ak je to tak, že sú to len úseky na začatie prác v roku 2014 a nie je to celý program až do roku 2017 - potom je situácia iná.
Ale napriek tomu vyjadrujem istú skepsu a pomôžem si linkom na Tvoj i môj príspevok spred 2 rokov :arrow: viewtopic.php?f=10&t=13791&p=113670&hilit=J%C3%A1novce+Jablonov#p113670. Povedzme si aká bola realita:
Úsek Fičovce - Svinia - zmluva sa podpísala v novembri 2011 - ale to je ešte ok, ale
úsek Jánovce - Jablonov II. sa zmluva podpísala v máji 2012 (Eurovia) a to ešte nevieme, koľko sporov medzi ÚVO a Hantom bude (príp. aj na súdoch) a úsek Hubová - Ivachnová sa nezačal stavať dodnes a vlastne ani nevieme, kto ho stavať bude (Hant+INC SpA alebo IS+Tucon ?).

Tj. ak pripustíme, že podobné scenáre nás čakajú aj do budúcna, tak z tých 150 km sa začne pri najväčšom optimizme stavať 60-70 km, čo je síce pekné, ale zase to nie je až taký zázrak.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 18. Aug 2012 22:01
od Andrej
Ako som uz pisal viackrat - nie je ani tak podstatne, ci sa zacne stavat v tom ci onom mesiaci, ale aby sa stavalo maximalne s rocnym oneskorenim oproti planu. A oproti uvedenemu planu, na ktory si dal link, sa zacal napr. navyse stavat iny maximalne dolezity usek - DS-Turany, cize pokial 1,5 useku meska s vystavbou rok, nevidim to ako tragediu (pokial sa skutocne zacne stavat). Tento rok to tiez vyzera na splnenie planu vystavby s miernym oneskorenim - moze ist do stavby Visnove, Svrcinovec-Skalite a zrejme sa stihnu vyhlasit tendre na 3 useky R2 a 1 usek R3, pricom obchvat ZH je navyse oproti planu. Ak teda nepocitam Turany-Hubova :-)

Ad 2014 - opät budem povazovat za uspech, ked sa useky s vynimkou D4+R7 (tie caka este dlha priprava) rozbehnu do konca r. 2015.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2012 08:16
od duro_z_dediny
Zo zdrojov Operačného programu Doprava (OPD) vlani použila NDS na výstavbu diaľnic a rýchlociest 82,894 mil. eur, čo bolo medziročne trojnásobne menej. Z toho peniaze Európskej únie predstavovali 50,463 mil. eur, spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 8,928 mil. eur a ďalšie prostriedky štátu 23,504 mil. eur. :arrow: viewtopic.php?f=35&p=136854#p136854
Neviem, či je toto pozitívne, keď zostáva ešte vyčerpať hromadu prostriedkov, hlavne z ERDF. No a v KF zase ideme čerpať prostriedky cez stavbu ZA,Strážov-ZA,Brodno...
OPD je v stave, že najpotrebnejšie úseky nie sú pripravené a tak sa míňa na to, čo zostalo...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 30. Aug 2012 08:25
od Andrej
Minuly rok sa predsa v podstate nic nestavalo, kym v r. 2010 sa cerpali fondy na useky D1 Sverepec-Vrtizer, R1 ZC-SP, preto ten pokles. Nebyt PPP, davno sa mohli cerpat eurofondy na pripravene stavby D1 vratane Visnoveho. Kazdopadne do r. 2015 by malo cerpanie fondov znacne narast, ostava vycerpat vyse 1 mld. € len na D+RC.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 10:55
od mel
johhan napísal:A teraz fanfáry - to nalepšie : PPP projekt Bratislava

D4 Bratislava Jarovce – Ivanka pri Dunaji sever - 23,2 km - 04/2014 - 10/2018
D4 Ivanka pri Dunaji sever – Stupava juh - 24,2 km - 05/2015 - 09/2020
D4 Devínska Nová Ves - št.hranica SR/Rak. - 3,4 km - 05/2015 - 10/2017
R7 Bratislava Ketelec - Bratislava Prievoz - 7 km - 01/2014 - 06/2016
R7 Bratislava - Dunajská Lužná - 7km - 09/2013 - 06/2016
R7 Dunajská Lužná - Holice, 1/2 profil - 17,8 km - 05/2014 - 06/2017

Cena 1,2 mld €


Ja osobne by som tam pridal aj>
R1 - usek Bratislava Letisko - D4 (obchvat biskupic)
"R502" = obchvat Svateho Jura a Pezinka usek krizovatka s D4 - krizovatka s III/503

to uz by sme mali luxusne poriesenu BA.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 11:28
od aquila
to by sa musel zmenit pristup mesta a mesto by mohlo aspon do planovania a studii investovat nieco ..

ale urobit privadzat galvaniho - D4 by bolo ozaj zaujimava vec .. nieco na styl R7,ktora sa natiahla az po pristavny ..

obchvat jura a pezinka pokial bude len dvojka nema sancu preist .. a v to ani neocakavam ..

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 11:38
od mel
pri tych celkovych investicnych nakladoch je to uz len zlomok podla mna ... skor mam obavu, ze ak sa to nevlozi do tohoto PPP tak sa toho nedockame v najblizsich patrocniciach ... je to asi jedinecna sanca to urobit v ramci velkeho ppp.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 19:26
od expwy
Ešte nie je isté či vôbec bude nejaký PPP-projekt. D4 je financovateľná z kohézneho fondu, je aj v TEN-T comprehensive network. R7 je po Šamorín realizovateľná z úveru od EIB.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 20:07
od Andrej
A nezarobi si PPP na D4+R7 na seba z pripadneho myta, pripadne s mensou ucastou statu pri vystavbe? Aspon usek Jarovce-Ivanka-Raca?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 03. Sep 2012 23:13
od aquila
pochybujem, ze si zarobi, ked si z myta na seba nazarobi ani rakusky projekt Y .. a tam rakusani rocne platia len 60 mio euro rocne (v porovnani 139 mio rocne za R1) .. ak by to slo financovat cez KF, tak o to lepsie.. vykaslat sa na PPP ...

a R7 po holice nie je az taka draha ..

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 07:46
od Andrej
Lenze aj v KF su obmedzene zdroje, ktore by D4 do znacnej miery vycerpala. Kazdopadne je to dobra sprava, ze tu stat nie je uplne odkazany na PPP.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 09:00
od granite01
Rozhovor s Palčákom . . . obyčajný alibistický rozhovor :)

http://spravy.pravda.sk/palcak-dialnica ... nomika_p12

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 09:29
od beardie
viacere veci z toho rozhovoru tu uz aquila objasnil, skoda len ze redaktor z Pravdy nebol alebo nechcel byt pripraveny vyargumentovat tie blbosti, co pan Palcak pisal

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 09:40
od Andrej
Palcak u mna straca nielen moralny, ale aj odborny kredit. Tolko klamstiev v jedinom clanku ho diskredituje na cisteho lobistu...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 13:14
od aquila
najma tu do neba volajucu arogantnost a az hlupost, ze PPP by bolo lepsie, ked pri visnovom cena padla o skoro 800 milionov !!!

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 14:08
od duro_z_dediny
aquila napísal: ...pri visnovom cena padla o skoro 800 milionov !!!


:D Trúfnem si len poznamenať, že ešte neklesla, lebo máme len ponuky a nie uzavretú zmluvu (snáď) s najlacnejším konzorciom. O stavbe a prípadných nepredvídaných okolnostiach ani nehovoriac.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 14:14
od st09
Citujem zo stránky VÚD Žilina:"V roku 2002 prešiel ústav procesom transformácie zo štátnej príspevkovej organizácie a od 1. 11. 2002 sa stal súkromnou akciovou spoločnosťou." Záleží na morálnom a odbornom kredite šéfa?!? "Koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj" - podmienky sa menia, "odborné" názory tiež! Sme na SK, takže údiv stranou, vážení!

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 14:18
od devil
preco sa ho neopytali na cenu D3. cim by ju obhajoval ?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 15:28
od Andrej
V provladnom mediu necakaj zakerne otazky. A keby aj, na obhajobu kartelov, tunelovania a predrazenych zakaziek maju v Smere ineho experta...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 15:38
od aquila
duro_z_dediny napísal:
aquila napísal: ...pri visnovom cena padla o skoro 800 milionov !!!


:D Trúfnem si len poznamenať, že ešte neklesla, lebo máme len ponuky a nie uzavretú zmluvu (snáď) s najlacnejším konzorciom. O stavbe a prípadných nepredvídaných okolnostiach ani nehovoriac.

hej mas pravdu, tak sa tiez opravim ;

pri visnovom vytendrovana cena padla skoro o 800 mio euro :)

a co sa tyka D3, tak vsak palcak to uz obhajoval, ze sa konecne "unormalnili" ceny .. lebo firmy isli na minimalne marze tak si konecne vydychli ;) to ze to je cisty kartel je druha vec ..

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2012 17:40
od perets
tak pre nich sú asi normálne 40% marže

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2012 16:22
od Andrej
Aby sme sa vratili k teme - link na OPD 2007-13 verzia 3.0 :-)
http://eia.enviroportal.sk/detail/reviz ... -nedostato

V podstate cela zmena spociva len v moznosti cerpat prostriedky na trolejbusy+elektricky z pr.osi 4.