Stránka 3 z 31
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
17. Aug 2012 09:19
od johhan
Vážený, to že už rok a pol pred programovým obdobím sa naplnaju projekty to OPD 2014 je pomaly ako malý zázrak, a je isté že počet operačných programov a prioritných osí sa bude zmenšovať
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
18. Aug 2012 12:49
od duro_z_dediny
johhan napísal:No tak pre informáciu prvý nástrel na OPD 2014
.
Keď pominiem D1 a D3 a tiež PPP okolo BA (D4/R7), čo vlastne zostáva : R5 -2 km, R4 -S obchvat PO a R2 Lovinobaňa - Mýtna... Nie príliš málo ?
Hm - kým Figeľ mal bohapusto optimistické plány, toto je zase až príliš pesimistické, či nie ?
Mne osobne chýba minimálne jeden z úsekov R2 Ožďany-Zacharovce, Zacharovce – Bátka, Bátka – Figa, západ (uprednostnil by som osobne posledný),
na R4 ešte Šaca-Košické Oľšany (nech má väčší význam úsek D1 po Bidovce a tiež úsek R4 po HU),
na R3 aspoň Dlhá-Sedliacka Dubová
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
18. Aug 2012 17:21
od Andrej
Zacatie 150 km D a RC v jedinom roku ti pride pesimisticke? Ak som inac spravne pochopil, toto su len useky na zacatie v r. 2014 - cize maximalne priority, nie je to cely zoznam OPD.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
18. Aug 2012 18:23
od duro_z_dediny
Andrej napísal:Zacatie 150 km D a RC v jedinom roku ti pride pesimisticke? Ak som inac spravne pochopil, toto su len useky na zacatie v r. 2014 - cize maximalne priority, nie je to cely zoznam OPD.
Ak je to tak, že sú to len úseky na začatie prác v roku 2014 a nie je to celý program až do roku 2017 - potom je situácia iná.
Ale napriek tomu vyjadrujem istú skepsu a pomôžem si linkom na Tvoj i môj príspevok spred 2 rokov
viewtopic.php?f=10&t=13791&p=113670&hilit=J%C3%A1novce+Jablonov#p113670. Povedzme si aká bola realita:
Úsek Fičovce - Svinia - zmluva sa podpísala v novembri 2011 - ale to je ešte ok, ale
úsek Jánovce - Jablonov II. sa zmluva podpísala v máji 2012 (Eurovia) a to ešte nevieme, koľko sporov medzi ÚVO a Hantom bude (príp. aj na súdoch) a úsek Hubová - Ivachnová sa nezačal stavať dodnes a vlastne ani nevieme, kto ho stavať bude (Hant+INC SpA alebo IS+Tucon ?).
Tj. ak pripustíme, že podobné scenáre nás čakajú aj do budúcna, tak z tých 150 km sa začne pri najväčšom optimizme stavať 60-70 km, čo je síce pekné, ale zase to nie je až taký zázrak.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
18. Aug 2012 22:01
od Andrej
Ako som uz pisal viackrat - nie je ani tak podstatne, ci sa zacne stavat v tom ci onom mesiaci, ale aby sa stavalo maximalne s rocnym oneskorenim oproti planu. A oproti uvedenemu planu, na ktory si dal link, sa zacal napr. navyse stavat iny maximalne dolezity usek - DS-Turany, cize pokial 1,5 useku meska s vystavbou rok, nevidim to ako tragediu (pokial sa skutocne zacne stavat). Tento rok to tiez vyzera na splnenie planu vystavby s miernym oneskorenim - moze ist do stavby Visnove, Svrcinovec-Skalite a zrejme sa stihnu vyhlasit tendre na 3 useky R2 a 1 usek R3, pricom obchvat ZH je navyse oproti planu. Ak teda nepocitam Turany-Hubova
Ad 2014 - opät budem povazovat za uspech, ked sa useky s vynimkou D4+R7 (tie caka este dlha priprava) rozbehnu do konca r. 2015.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
30. Aug 2012 08:16
od duro_z_dediny
Zo zdrojov Operačného programu Doprava (OPD) vlani použila NDS na výstavbu diaľnic a rýchlociest 82,894 mil. eur, čo bolo medziročne trojnásobne menej. Z toho peniaze Európskej únie predstavovali 50,463 mil. eur, spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu 8,928 mil. eur a ďalšie prostriedky štátu 23,504 mil. eur. viewtopic.php?f=35&p=136854#p136854Neviem, či je toto pozitívne, keď zostáva ešte vyčerpať hromadu prostriedkov, hlavne z ERDF. No a v KF zase ideme čerpať prostriedky cez stavbu ZA,Strážov-ZA,Brodno...
OPD je v stave, že najpotrebnejšie úseky nie sú pripravené a tak sa míňa na to, čo zostalo...
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
30. Aug 2012 08:25
od Andrej
Minuly rok sa predsa v podstate nic nestavalo, kym v r. 2010 sa cerpali fondy na useky D1 Sverepec-Vrtizer, R1 ZC-SP, preto ten pokles. Nebyt PPP, davno sa mohli cerpat eurofondy na pripravene stavby D1 vratane Visnoveho. Kazdopadne do r. 2015 by malo cerpanie fondov znacne narast, ostava vycerpat vyse 1 mld. € len na D+RC.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
03. Sep 2012 10:55
od mel
johhan napísal:A teraz fanfáry - to nalepšie : PPP projekt Bratislava
D4 Bratislava Jarovce – Ivanka pri Dunaji sever - 23,2 km - 04/2014 - 10/2018
D4 Ivanka pri Dunaji sever – Stupava juh - 24,2 km - 05/2015 - 09/2020
D4 Devínska Nová Ves - št.hranica SR/Rak. - 3,4 km - 05/2015 - 10/2017
R7 Bratislava Ketelec - Bratislava Prievoz - 7 km - 01/2014 - 06/2016
R7 Bratislava - Dunajská Lužná - 7km - 09/2013 - 06/2016
R7 Dunajská Lužná - Holice, 1/2 profil - 17,8 km - 05/2014 - 06/2017
Cena 1,2 mld €
Ja osobne by som tam pridal aj>
R1 - usek Bratislava Letisko - D4 (obchvat biskupic)
"R502" = obchvat Svateho Jura a Pezinka usek krizovatka s D4 - krizovatka s III/503
to uz by sme mali luxusne poriesenu BA.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
03. Sep 2012 11:28
od aquila
to by sa musel zmenit pristup mesta a mesto by mohlo aspon do planovania a studii investovat nieco ..
ale urobit privadzat galvaniho - D4 by bolo ozaj zaujimava vec .. nieco na styl R7,ktora sa natiahla az po pristavny ..
obchvat jura a pezinka pokial bude len dvojka nema sancu preist .. a v to ani neocakavam ..
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
03. Sep 2012 11:38
od mel
pri tych celkovych investicnych nakladoch je to uz len zlomok podla mna ... skor mam obavu, ze ak sa to nevlozi do tohoto PPP tak sa toho nedockame v najblizsich patrocniciach ... je to asi jedinecna sanca to urobit v ramci velkeho ppp.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
03. Sep 2012 19:26
od expwy
Ešte nie je isté či vôbec bude nejaký PPP-projekt. D4 je financovateľná z kohézneho fondu, je aj v TEN-T comprehensive network. R7 je po Šamorín realizovateľná z úveru od EIB.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
03. Sep 2012 20:07
od Andrej
A nezarobi si PPP na D4+R7 na seba z pripadneho myta, pripadne s mensou ucastou statu pri vystavbe? Aspon usek Jarovce-Ivanka-Raca?
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
03. Sep 2012 23:13
od aquila
pochybujem, ze si zarobi, ked si z myta na seba nazarobi ani rakusky projekt Y .. a tam rakusani rocne platia len 60 mio euro rocne (v porovnani 139 mio rocne za R1) .. ak by to slo financovat cez KF, tak o to lepsie.. vykaslat sa na PPP ...
a R7 po holice nie je az taka draha ..
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 07:46
od Andrej
Lenze aj v KF su obmedzene zdroje, ktore by D4 do znacnej miery vycerpala. Kazdopadne je to dobra sprava, ze tu stat nie je uplne odkazany na PPP.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 09:00
od granite01
Rozhovor s Palčákom . . . obyčajný alibistický rozhovor
http://spravy.pravda.sk/palcak-dialnica ... nomika_p12
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 09:29
od beardie
viacere veci z toho rozhovoru tu uz aquila objasnil, skoda len ze redaktor z Pravdy nebol alebo nechcel byt pripraveny vyargumentovat tie blbosti, co pan Palcak pisal
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 09:40
od Andrej
Palcak u mna straca nielen moralny, ale aj odborny kredit. Tolko klamstiev v jedinom clanku ho diskredituje na cisteho lobistu...
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 13:14
od aquila
najma tu do neba volajucu arogantnost a az hlupost, ze PPP by bolo lepsie, ked pri visnovom cena padla o skoro 800 milionov !!!
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 14:08
od duro_z_dediny
aquila napísal: ...pri visnovom cena padla o skoro 800 milionov !!!
Trúfnem si len poznamenať, že ešte neklesla, lebo máme len ponuky a nie uzavretú zmluvu (snáď) s najlacnejším konzorciom. O stavbe a prípadných nepredvídaných okolnostiach ani nehovoriac.
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 14:14
od st09
Citujem zo stránky VÚD Žilina:"V roku 2002 prešiel ústav procesom transformácie zo štátnej príspevkovej organizácie a od 1. 11. 2002 sa stal súkromnou akciovou spoločnosťou." Záleží na morálnom a odbornom kredite šéfa?!? "Koho chlieb ješ, toho pieseň spievaj" - podmienky sa menia, "odborné" názory tiež! Sme na SK, takže údiv stranou, vážení!
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 14:18
od devil
preco sa ho neopytali na cenu D3. cim by ju obhajoval ?
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 15:28
od Andrej
V provladnom mediu necakaj zakerne otazky. A keby aj, na obhajobu kartelov, tunelovania a predrazenych zakaziek maju v Smere ineho experta...
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 15:38
od aquila
duro_z_dediny napísal:aquila napísal: ...pri visnovom cena padla o skoro 800 milionov !!!
Trúfnem si len poznamenať, že ešte neklesla, lebo máme len ponuky a nie uzavretú zmluvu (snáď) s najlacnejším konzorciom. O stavbe a prípadných nepredvídaných okolnostiach ani nehovoriac.
hej mas pravdu, tak sa tiez opravim ;
pri visnovom vytendrovana cena padla skoro o 800 mio euro
a co sa tyka D3, tak vsak palcak to uz obhajoval, ze sa konecne "unormalnili" ceny .. lebo firmy isli na minimalne marze tak si konecne vydychli
to ze to je cisty kartel je druha vec ..
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
04. Sep 2012 17:40
od perets
tak pre nich sú asi normálne 40% marže
Re: Operačný program doprava
Odoslané:
06. Sep 2012 16:22
od Andrej
Aby sme sa vratili k teme - link na OPD 2007-13 verzia 3.0
http://eia.enviroportal.sk/detail/reviz ... -nedostatoV podstate cela zmena spociva len v moznosti cerpat prostriedky na trolejbusy+elektricky z pr.osi 4.