Stránka 3 z 3

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 10:41
od Tomas PO
a pre granviu nerobia zvacsa slovaci?

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 10:53
od Andrej
Netusim, ake % zamestnancov tvoria domaci, ale chcel som tym naznacit ine - ak sa do leta u nas nerozostavaju aspon 2 väcsie useky, prakticky nie je mozne rozbehnut vystavbu podla planov.
Po septembri by tak uz bolo vo vystavbe smiesnych 14 km R4, 5 km R1 a 5 km 1/2 profilu na D1. Rozbehnut rozostavanost o vyse 100 km je potom velmi narocne. Aj keby sa k tomu staval 18 km usek Janovce-Jablonov, stale to bude len 40 km. Preto bude velmi dôlezity co najväcsi a hlavne najskorsi rozbeh. Toto by vedel najlepsie vysvetlit asi Dialniciar.

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 11:52
od aquila
teraz sa aspon budu firmy snad predhanat v nizsich ponukach, lebo tento a buduci rok nebude fakt co stavat

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 11:58
od Andrej
No len aby to nedopadlo ako pri obchvate Galanty, kde bolo az 11 uchadzacov, z ktorych 8 vyhodili a teraz hrozi nekonecne odvolavanie.
Aj o usek Janovce-Jablonov je vraj obrovsky zaujem. Len dalsie tendre nie a nie vyhlasit, dokonca ani na cestne stavby.

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 12:16
od vaclav
Andrej napísal:Aj tak mi to pride v CR ako extremna suma vzhladom na dlzku otvorenych ciest - 52 km, napriek takym stavbam ako Prazsky okruh ci D8 cez Ceske stredohorie.

V SR vsak prideme do tej istej situacie - v najblizsich rokoch enormne investicie do dialnic a relativne maly pocet odovzdanych km - kvôli stavbam ako Visnove, Hubova-Ivachnova, Janovce-Jablonov. Hold, tak to dopadne, ak sa vsetky tazke useky donekonecna odkladaju... A k tomu este splatky za R1 a myto... :roll:


jde o celkove vydaje na dopravni stavby tj. silnice, zeleznice, voda. v cechach jsou ve vystavbe tusim 4 velke zeleznicni stavby

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 12:27
od Andrej
A ake investicie isli potom v CR cisto do vystavby dialnic?

V SR by sa k tomu este malo priratat cca 300 mil. € na PPP2, ktore vsak zacneme splacat az v tomto roku.

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 12:30
od aquila
za PPP2 to bude "len" asi 130 mio euro ..

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 07. Jan 2011 12:50
od Andrej
300 mil. € na PPP2 som myslel prestavanych v minulom roku. V tomto roku bude preinvestovana o nieco nizsia suma.
Splacat budeme samozrejme tych 125 mil. € 30 rokov.

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2011 10:09
od Andrej
Na stranke NDS uz stihli zmenit sumy na vystavbu dialnic - objem prostriedkov na tento rok sa rapidne znizil (kedze meskaju tendre - nestihnu prestavat dostupne zdroje), na dalsie roky tiez mierne znizenie, aby nasledne prislo rapidne navysenie - 70 mld. Sk v r. 2015 (deja vu poslednych 15 rokov :roll: )

Rok Stav Príprava (vrátane PPP) Výstavba Spolu
2011 plán 131 786 443,- 228 031 745,- 359 818 188,-
2012 plán 90 000 000,- 650 169 012,- 740 169 012,-
2013 plán 64 113 700,- 1 053 349 495,- 1 117 463 195,-
2014 plán 60 000 000,- 1 492 281 130,- 1 552 281 130,-
2015 plán 60 000 000,- 2 335 553 312, 2 395 553 312,-

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2011 12:45
od Zulo
ja to vidím skôr ako chytanie zajaca za chvost..............však po voľbách tam budú iný, nech to splnia.............tento plán nebude mať dlhú životnosť :wink:
a teda dovolím si zapochybovať o jeho serióznosti , ale veľmi rád by som sa mýlil...........dokonca si to prajem, aby som sa mýlil.
Teda bojím sa, aby sme v roku 2014, podobne ako za Fica /v r. 2007, keď predstavil svoje plány/, nekonštatovali v zmysle príslovia: "Neskoro zajaca chytať za chvost, keď si ho za uši nechytil".......... :D

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2011 07:50
od vaclav
viewtopic.php?f=35&t=15360

vyzval jste k reakci ale nevim, kde odpovedet, tak to hazu sem.
podle mne je treba jeste se zeptat:
a) porovnavaji se ceny betonu nemecko 2011 (58e, stale utlum?) a praha 2008 (82e, boom, ceny logicky nahore, nemame socik ale trzni prostredi). navic neni jasny typ betonu a dopravni vzdalenost. ale to bude doufam stejne jinak by sel cely clanek do kopru.
b) porovnavaji se ceny ocele nemecko 2008 (utlum?, mohlo jit i o dumping k proniknuti na trh?) a praha 2008 (boom, ceny logicky nahore, nemame socik ale trzni prostredi).

nevim, kde je pravda. jenom mam vyse polozene doplnujici otazky.

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2011 13:32
od granite01
S tym sa dá súhlasiť.
Ale, ceny materiálu a ďalších vecí súvisí aj s inými vecami, na jednej strane boom v ČR, SR atď. ale zároveň asi je to spôsobené aj nedostatočnou konkurenciou v odvetví (aj stavebných materiálov) + na Slovensku (možno aj v Čechách) producentov mohlo poškodiť zhodnotenie slov.koruny (českej koruny) voči euru (logicky, keďže investície mali väčšinou v korunách), tieto investície vlastne sú odpismi (fixnými nákladmi) a keďže koruna zhodnotila (Najmä SR z cca 38 na 30,126 Sk: 1€), tak náklad podniku rastie.
S tou produktivitou je ale pravda, že nemecké podniky sú veľmi efektívne (vo všeobecnosti) a tlačí ich aj cena pracovnej sily.Preto majú všetko prepočítané a pracovnú silu aj mechanizáciu intenzívne využívajú.

Na ten článok som upozornil len preto, že to hovorí o situácii v stavebníctve ČR (a hovorí o tom človek, ktorý sa v problematike orientuje). Nevyzerá to na mlátenie prázdnej slamy.

Re: Výdavky na stavbu dialnic

OdoslaťOdoslané: 15. Aug 2011 15:59
od mirkobb
Nemáme tu tu vyložene vlákno ohľadne rozhodnutí Ministerstva financií a samotného ministra tohto rezortu, tak to dávam sem.
Kvitujem rozhodnutie ministra financií ohľadne výstavby najviac finančne náročných úsekov pri Žiline aby tieto úseky keď na ne momentálne štát nemá potrebné financie na spolúčasť, aby boli v dnešnej dobe čase pokračujúcej hrozbe hodpodárskej krízy pozastavené! Pokladám to za zodpovedné a múdre rozhodnutie, podobné ako bolo svojho času zastavenie zvyšných dvoch PPP projektov z dielne Ministerstva dopravy, tentokrát toto z dielne ministra financií je v dnešnej dobe nanajvýš žiadúce a potrebné takto postupovať, pán Ivan Mikloš máte u mňa veľké + :wink: