Tomas PO napísal:Jasne, so vsetkym suhlasim. Velkost Presova je trochu vybalancovana jeho mensim hospodarskym rastom (co sa ale moze rychlo zmenit) a tym padom nie je priama umera vo velkosti mesta a doprvanych zapch. Opat ale spomenim fakt, ze za 15 rokov sa tu nic nepostavilo a tym sa moze "pysit" len malo krajskych miest. Presov nielenze nema vonkajsi dialnicny obchvat, ale ani vnutorny, ba dokonca ani mestksy okruh.
Ak sa aj zvýši hospodársky rast, bude to priamy dôsledok napojenia mesta na súvislé prepojenie (alebo blížiace sa súvislé prepojenie) na D1 na Bratislavu.
Nuž a ja zase spomeniem fakt, že keď sa 15 rokov nič nestavalo - nebol dôvod. A potvrdzuje to fakt, ktorý si sám uznal, že PO ani dnes po 15 rokoch nemá najhoršiu dopravu na Slovensku spomedzi všetkých krajských miest, takže zatiaľ nevadí, že sa tam neinvestovalo.
A že Prešov nemá mestský okruh - to je chyba mesta. Taká Praha si ho stavia samotná.
No a položím aj inú otázku: Je snáď lepšie pre Prešov, ak by sa dnes realizovala stavba za 10-12 mld. SKK pre jej tranzit na ťahu BA-KE alebo je lepšie budovať úseky, ktoré mesto napoja na BA
Ak doprava nekolabuje, ale hospodársky rast je slabý. Ja si myslím, že odpoveď je jasná.
A neuveríš, ale nič (obchvat, širšia cesta) sa nepostavilo ani v Nitre, Trenčíne či Trnave. Maximálne sa tam vymenila vozovka niekoľkokrát. A zase je pre mňa úsmevné vyjadrenie "málo krajských miest". Slovensko ich má 8, aj z toho je jedno hlavné mesto. A stále nachádzame 3-4, ktoré sú na tom podobne, čo je 50%, kam Prešov patrí.