Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod mel » 15. Máj 2012 08:49

Qwert,

podla mna to take sci fi nie je ... ak planujeme cesty ktore sa maju stavat o 20 rokov, tak potom sa bavime o tom, ze za 20 rokov sa mozu zmenit priprity ako aj potreba jednotlivych ciest. Suhlasim s tym, tze za NZ je R7 momentalne dost nepodstatna a skor zbytocna. Zlepsenie parametrov / cesta I triedy je to co by sa dalej malo realizovat. Ja by som sa dival alternative na cestu do Sturova alebo predlzenie R8 z Nitry do Komarna.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod mb1000 » 20. Júl 2012 16:06

Na stranke NDS pribudlo VO na "Vypracovanie Dopravného modelu koridorov diaľnic a rýchlostných ciest."

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov):
Vypracovanie dopravného modelu severo - južného prepojenia koridorov R1 cez Donovaly a R2/R3 Martin smer Žiar nad Hronom a dopravného prepojenia smerom na Poľskú republiku koridoru D3 a R3.

http://www.ndsas.sk/?ids=12331&prm3=552&prm2=0

Vie o tom niekto nieco blizsie?
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod i15 » 20. Júl 2012 16:35

Treba vykazovat cinnost, natahovat cas a minut nejake peniaze. Pamata si este niekto tu studiu dialnicneho a cestneho prepojenia Zilina-Dubna Skala? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod magnus » 25. Júl 2012 06:32

Skoda,ze nechcu radsej studovat prepojenie BB - MT, to by pomohlo viac ako BB - RK.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod aquila » 25. Júl 2012 10:59

skor prepojenie zvolen - MT ako BB - MT ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Zulo » 19. Aug 2012 13:19

mb1000 napísal:Na stranke NDS pribudlo VO na "Vypracovanie Dopravného modelu koridorov diaľnic a rýchlostných ciest."

Stručný opis zákazky alebo nákupu (nákupov):
Vypracovanie dopravného modelu severo - južného prepojenia koridorov R1 cez Donovaly a R2/R3 Martin smer Žiar nad Hronom a dopravného prepojenia smerom na Poľskú republiku koridoru D3 a R3.

http://www.ndsas.sk/?ids=12331&prm3=552&prm2=0

Vie o tom niekto nieco blizsie?


Termín: Otváranie ponúk sa uskutoční dňa 17.08.2012 o 11.00 hod.
Vie niekto z tohto fóra , kto a s akou cenou sa do súťaže prihlásil?
Ďakujem.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod tondiego » 16. Nov 2012 12:36

Nemozem si pomoct, ale pri pohlade na mapu planovanych usekov rychlostnych ciest mam stale dojem zbytocneho megalomanstva. Navrhoval by som tieto zmeny:

R1 - ZRUSIT uvahy o useku Bratislava - Sered, nezacinat ani TS => miesto toho plne dobudovane rozisrenie D1 BA-TT
R2 - ZRUSIT usek TN-ZH => miesto toho generalna rekonstrukcia I/50 s par prelozkami
R3 - ZRUSIT usek MT-ZH => miesto toho generalna rekonstrukcia I/65 s par prelozkami
R7 - ZRUSIT KOMPLET!!! => miesto toho generalna rekonstrukcia I/63, I/64, I/75 s mnozstvom preloziek
R8 - ZRUSIT KOMPLET!!! => miesto toho generalna rekonstrukcia I/64 s par prelozkami idealne az po Zilinu
R9 - ZRUSIT uvahy, nezacinat ani TS

Myslim, ze by to bolo menej nakladne a neporovnatelnejsie efektivnejsie ako mrhanie penazi na rozkuskovane polprofily, ktore ani za 80 rokov nebudu dobudovane na plnohodnotne RC.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 480
Založený: 11. Dec 2009 10:37

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 16. Nov 2012 13:08

R1 BA-Sered ma opodstatnenie, BA-TT ma este stale potencial na narast intenzit a 6 pruhov to stacit nebude, pokial bude tvorit spolocnu trasu pre R1 aj D1.
R2 TN-ZH ma vyznam minimalne v useku TN-PD, aj ked vzhladom na to, ze nie je sucastou ziadneho vyznamnejsieho koridoru by tu postacil aj parameter C 22,5.
R3 MT-ZH, ak sa aj niekedy bude realizovat, tak skôr v 1/2 profile v useku ZH-TR a pokial sa bude realizovat variant cez Sklene, vytvori dolezitu spojnicu aj na hornu Nitru. Navyse je sucastou hlavnej siete TEN-T.
R7 suhlas s tym, ze minimalne usek BA-Prievoz - Samorin sa mohol budovat ako prelozka I/63 v parametri C22,5/80 a samozrejme chyba spojnica DS-NZ.
R8, R9 suhlas.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Qwert » 16. Nov 2012 18:55

tondiego napísal:R1 - ZRUSIT uvahy o useku Bratislava - Sered, nezacinat ani TS => miesto toho plne dobudovane rozisrenie D1 BA-TT


Nesúhlasím, určite by malo byť prioritou rozšírenie D1 na 2x3 (bez kolektorov, to je zase vec, ktorú by som okamžite zrušil ja), ale R1 by mala byť pripravená v talóne. Samozrejme jej realizácia by mala nasledovať až po rozšírení D1, rozšírení I/61 BA - SC, generálke I/62 a výstavbe D4, ktorej súčasťou by mal byť privádzač Most pri Bratislave, na ktorý by sa mala R1 napojiť.

tondiego napísal:R2 - ZRUSIT usek TN-ZH => miesto toho generalna rekonstrukcia I/50 s par prelozkami
R3 - ZRUSIT usek MT-ZH => miesto toho generalna rekonstrukcia I/65 s par prelozkami


Nesúhlasím, :) Treba to v prvom rade rozdeliť na dve časti: TN - Nováky (PD) a PD - ZH. Na prvej časti v úseku D1 - Mníchova Lehota máš už dnes intenzity na 4 pruhy, inde stačia aj dva pruhy, no keď si zoberieš, že potrebuješ jednu veľkú preložku ako obchvat BN, ďalšiu ako obchvat Hradišťa, Dolných a Horných Vesteníc a nejako by sa mal vyriešiť aj dotyk s Trenčianskymi Miticami a prejazd Svinnou, tak zistíš, že k súvislej RC už až tak veľa nechýba.

@Andrej, tento úsek I/50m je E572, čo síce nie je najdôležitejší koridor pod slnkom, ale premávka je tam celkom slušná, dokonca často vyššia než na niektorých papierovo dôležitejších koridoroch. Parameter 22,5 mal byť už dávno zrušený a zabudnutý, ja by som ho nepoužil ani na preložku cesty prvej triedy, už vôbec nie na RC, tie dva metre navyše pri 24,5 robia podstatný rozdiel.

Druhá časť - PD - ZH je z väčšej časti TEN-T koridor (teda bude, keď sa konečne zabudne na R3 cez Kremnicu), čiže tu RC jednoznačne svoje opodstatnenie má. Týmto úsekom a R3 vznikne dôležité spojenie Hornej Nitry, Turca a Pohronia, pôjde vlastne o peáž. To nejaká rekonštrukcia I/65 nikdy nedokáže nahradiť, okrem toho by to ani nebolo lacné, vzhľadom na tamojšie podmienky. Ja by som I/65 medzi MT a TR použil ako polprofil RC, ďalej z Hornej Štubne treba samozrejme pokračovať niekam na Handlovú k R2.

tondiego napísal:R7 - ZRUSIT KOMPLET!!! => miesto toho generalna rekonstrukcia I/63, I/64, I/75 s mnozstvom preloziek


Ja som si už dávnejšie zasníval o pretrasovaní R7 na BA - DS - NZ - Štúrovo - Ostrihom, samozrejme vo veeľmi ďalekom výhľade. Pretože R7 medzi NZ a LC nebude vzhľadom na usporiadanie sídiel a celkovú hustotu obyvateľstva v tejto oblasti potrebná nikdy. Za ušetrené peniaze sa môžu kráľovsky zrekonštruovať I/51, I/75 a I/76, čo bude pre tento región stačiť na veky vekov, dokonca mu to podľa mňa poslúži lepšie. Na druhej strane medzi NZ a DS chýba adekvátne cestné spojenie a podľa mňa z dlhodobého pohľadu je rozumnejšie postaviť tu polprofil RC než cestu prvej triedy. Keď to vezmem z opačného konca, tak úsek BA - Dunajská Lužná mal byť postavený už včera a vzhľadom na potenciál restu intenzít tam nepatrí R22,5, tam patrí R24,5 s rezervou na 6 pruhov. To čo nám ostalo je Dunajská Lužná - DS, kde je podľa mňa trochu nevhodné rozdelenie na úseky, ono by sa totiž celkom hodilo potiahnuť R7 po cestu II/503 (pri Šamoríne) a odtiaľ spraviť krátky privádzač k I/63, zvyšok R7 od Šamorína po DS nebude ešte pekných pár rokov treba, aj keď obyvatelia Báču by so mnou možno nesúhlasili.

tondiego napísal:R8 - ZRUSIT KOMPLET!!! => miesto toho generalna rekonstrukcia I/64 s par prelozkami idealne az po Zilinu


Súhlasím so zrušením, len tu netreba nejakú generálnu rekonštrukciu, tu treba niekoľko veľmi dlhých (generálnych :))preložiek, konkrétne zhruba v trase R8: NR - TO (asi 25 km) a TO - BN (asi 18 km), pridajme k tomu NR - Komjatice (asi 18 km) a obchvaty PD, NZ a KN, čo sú veci, ktoré treba stavať tak či tak a máme v podstate kompletne vyriešený ťah od PD až do HU. Spojenie PD a ZA vidím skôr po R2, R3 a D1, teda cez Turiec, pretože pokiaľ sa pod Kľakom nepostaví tunel, čo je nereálne, tak kvalitné, bezpečné a komfortné spojenie PD a ZA sa po I/64 realizovať nedá.

tondiego napísal:R9 - ZRUSIT uvahy, nezacinat ani TS


Tiež súhlasím, zrušiť, ale nie bez náhrady, sú potrebné investície do súčasnej cesty a do jej preložiek.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod horo100 » 20. Nov 2012 23:12

tondiego napísal:Nemozem si pomoct, ale pri pohlade na mapu planovanych usekov rychlostnych ciest mam stale dojem zbytocneho megalomanstva. Navrhoval by som tieto zmeny:

R2 - ZRUSIT usek TN-ZH => miesto toho generalna rekonstrukcia I/50 s par prelozkami

Myslim, ze by to bolo menej nakladne a neporovnatelnejsie efektivnejsie ako mrhanie penazi na rozkuskovane polprofily, ktore ani za 80 rokov nebudu dobudovane na plnohodnotne RC.


R2 z TN po ZH je životne doležitá pre celú Prievidzu, kde žije viac ako 50tis. obyvatelov a nemajú jedinú poriadnu cest (sever, západ, juh, východ).
Dá sa povedať že tam skapal "ekonomický" pes a priemyselný park zíva prázdnotou. Funguje tam jediná firma a jediné využitie nového asfaltu v priemyselnom praku je na in-line korčulovanie, či trening autoškoly medzi kuželami.

Cena bytov klesla na polovicu oproti TN a to nieje normálne!!!

Priatelka tam predal 3izbový byt za 27tis, lebo vyše nikdo nedal, v TN stojí taký byt cez 60 tis. (v Handlovej stojí taký byt ešte menej, tak 20tis.)

Ja som Trenčan a ľutujem Prievidžanov, že nemajú jedinú normálnu cestu a nemajú ako dotiahnut zahraničných investorov.
Pritom cesta do TN na D1 by mohla trvať pod 30minut, stačí na to R2 a hlavne menej takých zaslepencov, čo sa lokálnym problémom vobec nerozumeju.
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 21. Nov 2012 12:52

horo, tu nikto netvrdi, ze cesta PD-TN nepotrebuje ziadne riesenie, ale diskutujeme o tom, ci je parameter R24,5 vhodny pre regionalnu cestu mimo TEN-T mimo velkych aglomeracii ci priemyselnych centier. IMHO by tu stacil aj parameter C22,5 resp. C 11,5 mimo obci, ale ked je uz priprava tychto usekov R2 v pokrocilom stadiu, nech sa to dokonci tak ako je to naplanovane, hoci je jasne, ze do konca desatrocia to nebude kompletne.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod i15 » 21. Nov 2012 17:35

ja by som bol velmi rad, keby boli ceny bytov v KE priamo umerne chybajucim kilometrom R2 ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod horo100 » 22. Nov 2012 19:22

ok, parameter R2 na R24,5 mozno nieje potrebny.
V každom pripade su potrebne 4 pruhy. Ved aj stara Novacka cesta medzi PD a Novakmi je parametrami takmer postacujuca.

Kludne nech je na danych usekoch TN-ZH 22,5/100km/h ......tak ako to bolo povodne, hlavne nech sa to uz zacne stavat, lebo obchvat BnB je sice pekna vec, na samo o sebe to skoro nic nerieši.

PD-TN odhadujem že by sa mohlo stihnut tak ako je uvedene na NDS, resp. im davam 2 roky rezervu.....niečo mi hovori že sa to podari....mam takeho tušáka :)
verím že sa raz odveziem elektromobilom krížom cez celé slovensko po dialnici a na jedno nabitie.
Obrázok používateľa
horo100
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Založený: 20. Máj 2012 01:21

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 22. Nov 2012 19:35

Obchvat BN moze usetrit aj 10 minut a umozni obehnut mnozstva pomalsich vozidiel, nehovoriac o podstatne lepsich podmienkach v BN po dokonceni useku.
Ad ostatne useky - uspech bude, ak sa 2 z nich dokoncia do konca desatrocia.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Qwert » 22. Nov 2012 22:23

To sa parametrom 22,5 dá oproti parametru 24,5 ušetriť skutočne taká suma, že to stojí za tú zníženú bezpečnosť a plynulosť? Nemyslím si. Hlavne nie v prípade R2, ktorá nejde nejakým horský terénom.

Obchvat BN určite ušetrí veľa času aj nervov oproti prejazdu mestom, kde je situácia dosť kritická, nakoľko sa tam ale v polprofilovej konfigurácií bude dať obiehať, neviem. Môže tam byť celkom veľa plných čiar. Tým samozrejme nechcem povedať, že sa tam má budovať plný profil, to má čas. No možno nejaký kratší trojpruhový úsek na obiehanie by sa tam celkom hodil.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 23. Nov 2012 08:49

i15, lepsie by bolo aby ceny bytov na trase R2 boli nepriamo umerne chybajucim km.

R2 zrusit netreba, moze v planoch ostat, treba presadit ten projekt zo zasobnika ERDF teda reko TN-PD. ale na to treba seriozny balik v ERDF co asi nebude v zaujme budovatelov estakad a tunelov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 23. Nov 2012 09:40

Qwert, ak sa bavime o parametri C22,5/80,100 vs. R24,5/100,120, tak uspora by mohla byt velka, ale opakujem - ked tu uz dlhsie planujeme stavat R2, stavajme to v parametroch R24,5. Inac obchvat BN sa ma podla poslednych informacii stavat na plny profil, ak sa minister nerozhodne inak.

devil, v OPD ostalo pre cesty I. triedy cca 120 mil. € a kedze opravy povrchov ciest I. triedy nam unia nepreplati, tak sa suma blizi k 200 mil. €. Projekt, ktory spominas, ma naklady 40 mil. € bez DPH, takze nie je problem v chybajucich prostriedkoch, ale neschopnostou SSC rozbehnut akykolvek novy projekt od zmeny vlady.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod aquila » 23. Nov 2012 12:25

ono je celkovo problem s SSC, ze vlastne oni od rozdelenia na SSC a NDS tam maju asi len poskokov, alebo co. lebo SSC dotahuje ledva projekty, co boli zacate tak 10 rokov dozadu
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 23. Nov 2012 12:49

Zaujimave, ze za Figela sa podarilo odstartovat vsetky projekty, ktore mala SSC naplanovane rozbehnut v r. 2008-2010, a teraz sa nove projekty opät stopli...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Marti » 23. Nov 2012 13:37

Andrej napísal:Zaujimave, ze za Figela sa podarilo odstartovat vsetky projekty, ktore mala SSC naplanovane rozbehnut v r. 2008-2010, a teraz sa nove projekty opät stopli...

Aj I/65 Kremnica - Kremnicke Bane?
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 23. Nov 2012 14:00

Ten projekt predsa zablokoval nejaky majitel nehnutelnosti - bud bola spackana priprava alebo sa opät nevedeli dohodnut.

Podarilo sa vsak rozbehnut dlho ocakavane stavby - most v TN, Nabrezna v PO, obchvat GA (II. aj III.etapa), Neresnica, VK, DK, Mnisek n.P., reko ciest - pamätam, ako sa terminy zacatia vystavby tychto stavieb rok co rok posuvali na stranke SSC. Od nastupu noveho vedenia SSC nic vyznamnejsie okrem vymeny povrchov na kratkych usekoch.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Marti » 23. Nov 2012 16:00

Takze nie vsetky.

DK, most TN - tiez nie su na tom dobre.

Rekonstrukciu ciest? To mas asi na mysli ZA.TN a BB kraj? Alebo to co nam unia nepreplati?
Marti
diskutujúci
 
Príspevky: 83
Založený: 12. Nov 2012 15:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 23. Nov 2012 16:06

Z tych, ktore boli planovane prefinancovat z ERDF od r. 2008 to boli vsetky. Predtym bolo tempo vystavby neuveritelne pomale - obchvat TT 7 rokov, Lipany 6 rokov, Nabrezna 12 rokov atd. Vysmech...

DK vyzera na hrubu chybu v priprave, most v TN zbabralo zjavne SSC za Figela.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 23. Nov 2012 18:46

devil, v OPD ostalo pre cesty I. triedy cca 120 mil. € a kedze opravy povrchov ciest I. triedy nam unia nepreplati, tak sa suma blizi k 200 mil. €. Projekt, ktory spominas, ma naklady 40 mil. € bez DPH, takze nie je problem v chybajucich prostriedkoch, ale neschopnostou SSC rozbehnut akykolvek novy projekt od zmeny vlady.


tie opravy ciest pokaslal figel. pytal od EU peniaze na asfaltovanie. stratil kopu casu. detto ruzova osada, polomka a k. bane. to nie je o par milionoch ale bohvie ci su na tieto projekty aj povolenia lebo sa s nimy uz nemuselo ratat v tomto obdobi. a tak ci tak tieto veci balik nevycerpaju takze to treba dat spat na RC a spustit tych 35 km R2 a R3.

Podarilo sa vsak rozbehnut dlho ocakavane stavby - most v TN, Nabrezna v PO, obchvat GA (II. aj III.etapa), Neresnica, VK, DK, Mnisek n.P., reko ciest - pamätam, ako sa terminy zacatia vystavby tychto stavieb rok co rok posuvali na stranke SSC. Od nastupu noveho vedenia SSC nic vyznamnejsie okrem vymeny povrchov na kratkych usekoch.


ktorakolvek vlada by ich zacala lebo by nemala na vyber. figelova zasluha su transparentne tendre, to nikto nepopiera.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod DrX » 29. Jan 2013 19:34

Cesi idu zvysit MPR na vybranych cestach 1.tr. na 110km/h (zdroj http://byznys.lidovky.cz/po-jakych-siln ... oprava_mev). Zacinaju so stvorprudovkami, ale v plane to maju aj pre niektore dvojprudovky. U nas by sa toto na I/50 medzi BA a ZV malo tiez okamzite urobit. Napadne to niekoho????
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: grandino a 30 hostí.