Stránka 40 z 43

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:29
od devil
Nejake spojenie vychod-zapad cez Batku ale nikoho nezaujima. :roll:
teba to mozno nezaujima. ale opytaj sa niekoho z TV. pre porovnanie okres svidnik 33k obyvatelov, okres TV 105k obyvatelov. a mozeme menovat dalsie okresy ktore to zaujima.

btw. CA sa stavia, ruzomberok sa stavia tiez. batka uz mohla stat nezavisle od nich, pred vyse 10 rokmi postavili obchvat figa ze smiesnu sumu tak aj tych 15 km sa mohlo zmestit pod 100 mega.

Ale daj konkretne meno ministra, ktory zabezpecil, ze to nebolo otvorene?
ja neviem kto to nezabezpecil a nemyslim si ze tymto sa niekto schvali. uviedol som kolko km sa spustilo a kolko sa tendruje, je to slusne cislo, 86/3,5 roka je 24,5 km rok takze este mierne viac nez predtym bez zapocitania d4/r7 a bez zapocitania ZA a RK.

k tomu treba dodat ze z tych 54 + 32 km je vacsina na vychode. to tu myslim este nebolo. ja viem dobry minister by rozbehol 100 km v nasledovnom cleneni: 70 km v ZA kraji, 15 km v PO, 10 km v KE a na 5 km by si hodili mincu tak ze hlava je zapad, znak je vychod a ked to ostane stat na hrane tak BB kraj.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:46
od Yoggy52
No ved je tam lokalny zaujem a nie zaujem prepojit zapad-vychod. :)

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 10:48
od devil
lokalny zaujem je do susedneho okresu pripadne krajskeho mesta. ale TV pokial viem nie je pri RS

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 11:14
od Jano1
devil napísal:ja viem dobry minister by rozbehol 100 km v nasledovnom cleneni: 70 km v ZA kraji


Zase len trepes nezmysly. Dobry minister by zabezpecil plynulu vystavbu rozostavanych usekov a co najskorsie odovzdavanie blizko zmluvneho terminu. V ZA kraji treba urgentne rozostavat jeden 2 km privadzac, a zacat stavat v nasledujucom volebnom obdobi 2 dialnicne useky celkovej dlzky menej ako 25 km. Okrem toho by sa mal postarat o riesenie/zacatie vystavby niektorych preloziek ciest I.triedy (aj na Orave ako cesty I.triedy).

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 12:06
od devil
dobry minister najskor musel odpratat *** jeho predchodcov v jednom a riesit polena pod nohami v druhom pripade. CA plynulo bezi a z toho privadzaca robis akurat "kauzu". dobry minister zaroven riesil desiatky km dialnic inde, vacsinou na vychode.

a sice mu to trvalo viac nez malo ale nakoniec rozbieha aj velke opravy ciest.
viewtopic.php?f=35&t=24762

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 18:25
od IceFox
DrX napísal:A co z tej katastrofy pod strecnom, pri ivachnovej alebo pri cadci by nevyriesila 4-prudova jednotka/RC za primeranu cenu?

A co z tej katastrofy "katastrofy" pod strecnom, pri ivachnovej alebo pri cadci Batke by nevyriesila 4-prudova jednotka/RC za primeranu cenu?
Týmto argumentom môžeš ohadzovať pri každom jednom kilometry akejkoľvek RC/DC.
devil napísal:btw. CA sa stavia, ruzomberok sa stavia tiez

Výborne. Ešte poriešiť KNM (teda Osčadnica - ZA (čo je v podstate celá D3)). Či to už je fuj?
P.S.: Zabudli ste dristy o D3 do PL lúk. Sklamanie. :lol:

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 21:07
od DrX
A co ine ako jednotka/RC za primeranu cenu sa ide stavat pri Batke? Snad 8-km tunel ako na Visnovom? Alebo 62milEUR/km D3 Zilina?

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 22:02
od okorec
To sa tu fakt bavíme o nejakej Bátke, keď nemáme dokončené Višňové, Ružomberok, Zvolen, Prešov, Kysucké Nové Mesto?

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 22:26
od Mawerick81
pozor na to co pises,, pichas do osieho hniezda.. Visnove, Presov, Kysucke Nove Mesto, Ruzomberok su zle zle zle...

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 23:04
od DrX
Hlavne sa tu bavime o zakladnom prepojeni vychod-zapad SK realizovatelnom na normalne peniaze. To, ze pritom treba postavit obchvat Batky plati rovnako, ako pre ktorukolvek dedinu na D1, vsakano. O tych dedinach na D3, ktore sa tu dookola verklikuju, ani nehovoriac.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 23:10
od okorec
Stačí, aby prišiel normálny schopný minister a dostaval D1 a západ-vychod prepojenie je hotové. Potom sa bavme o tom, kde nás tlačí topánky (pre menej pokročilých: kde jestvujúce cesty nedostačujú intenzitám).

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 23:30
od DrX
Presne na takeho ministra uz *** caka 30 rokov, a este 30 rokov cakat bude - a to uz tu boli ministri kazdej sorty. Takze chyba asi nebude v ministrovi ale v debilnom trasovani, vsakano. A naviac, aj keby sa dostavalo, severom to prepojenie bude este stale len pre polku republiky (tu severnu), pre tu vacsiu polku - juznu treba dostavat R2.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 23:32
od Mawerick81
Odkedy ty predstavujes vacsiu polku republiky?

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2020 23:39
od DrX
Odkedy obmedzenci prispievaju na toto forum?
Zrataj si obyvatelstvo NR+BB+KE krajov a porovnaj s Trencin+ZA+PO (ak uz nechces ratat KE+BB+NR+Trnava+BA kraje, pricom na juhu je ich vsetkych 5).

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 01:04
od IceFox
DrX napísal:Odkedy obmedzenci prispievaju na toto forum?

Od 8. februára 2005, 20:45. Prečo sa pýtaš?

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 08:54
od devil
To sa tu fakt bavíme o nejakej Bátke, keď nemáme dokončené Višňové, Ružomberok, Zvolen, Prešov, Kysucké Nové Mesto?
batka sa ani len netendruje. visnove sa tendruje, ruzomberok sa stavia, zvolen sa hada so sliacom, presov sa stavia (2 z 3 usekov). ...a na rozdiel od KM batka lezi na spojnici zapad-vychod. inac povedane tu sa bavime o nejakom kysuckom novom "meste" ked nemame ani len najdolezitejsie useky na spojnici zapad-vychod. koniec geografickeho okienka.

Potom sa bavme o tom, kde nás tlačí topánky (pre menej pokročilých: kde jestvujúce cesty nedostačujú intenzitám).
a kde parametre cesty nezodpovedaju ceste I. a miestami ani II. triedy. cize npr. batka.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 11:58
od milan_KM
Najdůležitejsí úsek celej galaxie so závratnými 5000 intenzitami. Bez neho skrachuje Sk hospodárstvo a nedostaneme sa do Košíc. Toto čo podsúvaš devil je vrcholne trápne.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 12:13
od devil
ano vieme. len argument intenzity je svaty, nedoktnutelny a nespochybnitelny. uroven planovania 100 rokov za opicami, staci mapka intenzit. este aj rozvojove krajiny maju lepsie koncepcie.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 16:08
od Jano1
Perly od madara z clanku https://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=24764:

"Rovnako ani D1 Budimír – Bidovce nie je na juhu." :lol:
Juzny koniec useku je 15 km, severny 25 km od madarskej hranice vzdusnou ciarou, kedze to podla madara nie je juh, tak je to sever. Juzny koniec useku je na urovni centra Kosic, takze minimalne cast Kosic je podla madara na severe. Zrejme volicska zakladna Mostu-HID konci 15 km od juznej hranice a teda tam konci aj juh Slovenska.

"Kedy bude dokončená diaľnica D1 medzi Košicami a Bratislavou? Ak nedôjde k zdržaniu procesov, tak v rokoch 2025 až 2026." :lol:
Nezabezpecil ani uzemne rozhodnutie pre Tu-Hu, samozrejme budu nasledovat dalsie procesy, hlavne stavebne povolenie a tender, doba vystavby 5 rokov, ale madar tresne dokoncenie 2025-2026. :lol:

"Dostali by zvislé napojenie na diaľnicu v podobe ciest prvej triedy, alebo rýchlostných ciest." :lol:
27 tisic v/24h riesit netreba, ale 4-5 tisic na trase vychodnej R2 treba prioritne. Cize keby madar viedol ministerstvo uz 25 rokov tak z PP do ZA zrejme navrhuje trasovanie po cestach I.triedy cez Vernar, Brezno, BB, odtial po RC ZV,ZH,NR,TT a od Hornej Stredy po ceste I.triedy do ZA. Alebo cez Vernar by isla RC?

k D1 LL-DS: "Projekt sme rozdelili na štyri časti preto, aby sme úsek mohli sprejazdniť čo najskôr. Bol by som veľmi rád, ak by súťaž bola uzatvorená na jeseň tohto roku."
Sam dal plan, kde je podpis zmluvy v zime, 30.12.2020. Kedy sa podarilo dodrzat rok dopredu stanoveny plan na MD/NDS za madara?

"Je možné dokončiť úsek do roku 2023? Áno. Ak sa súťaže nebudú zbytočne predlžovať."
Rovno mal povedat toto: To vsetci po mne to nezvladli, pretoze ja som stavbu, ktora isla roky mojho ministrovania iba na 50% planu, zastavil iba na 2 roky a dal som nejednoznacne podmienky sutaze, ktore aj podla vyjadrenia UVO povedu k zbytocnemu navyseniu ceny. Naplanoval som podpis na 30.12.2020, s dobou vystavby 36 mesiacov, za ktorou bude nasledovat minimalne 12 mesiacov instalacia technologii.

"Nemohli ste skôr rozviazať zmluvu s konzorciom vedeným spoločnosťou Salini Impregilo? Nie. Museli sme čakať, kým prerazia tunel." :lol: :lol: :lol:
Po nesplneni prveho nesplneneho milnika mohla NDS zmluvu vypovedat a do mesiaca vypisat sutaz na razenie tunela a primarne ostenie.

"Kto by po nich prevzal tunel, ktorý ešte len začali kopať?"
Hoci aj firmy, ktore ho realne razili.

"Kedy bude hotový úsek D1 Hubová – Ivachnová, teda obchvat Ružomberka? Pracuje sa v tuneli. Dokončenie je naplánované na jún 2022." :lol: :lol: :lol:
Na dokoncenie treba aj robit kroky, ktore su vyzadovane, nie iba do kalendara zaznacit termin dokoncenia. Konzultovat s obcami UR, a nie predlozit paskvil, ktory obce odmietnu.

"Nezanedbali ste počas svojho pôsobenia sever Slovenska? Ani privádzač na Lietavskú Lúčku nie je na juhu."
Zacat tendrovat privadzac tesne pred zmluvnym dokoncenim useku, ku ktoremu je potrebny a potom k zmluvnym 18 mesiacom vystavby prihodit dalsich 14 mesiacov, ktore tiez nebudu dodrzane, tomu hovorim tempo vystavby.

"bol som ministrom dopravy pre celé Slovensko"
Na severe Slovenska co bolo mozne zastavil, pozastavil, oneskoril, D3 podpisal, lebo ministroval kratko a prepadli by EU fondy vylucne urcene pre usek D3. Uplne dokoncenie D4/R7 bude meskat 3 roky oproti planu, ked nastupil na post ministra. Esteze mame super pripraveny tender na Sorosku.

"asi 50 kilometrov vieme odovzdať tento roka"
Cize cast R7, maly kusok D4 (spolu 29 km), ak nahodou sa stihne 5,7 km D3, ale krizovatku LL nechal ako sucast LL-DS a podpis zmluvy naplanoval na 30.12.2020, tak kde chce madar nabrat tych 50 km?

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 20:24
od cPalo
Nič v zlom, ale ten "prepotrebný" privádzač je dôležitý len aby úsek diaľnice nekončil v poli a juh ZA. Neviem, možno mi stačí otvoriť oči a zistím, že pre (BA-KE) bude potrebný.

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 21:57
od Jano1
^^^ Kedze je usek HP-LL uz rok takmer dokonceny, resp. nebol problem ho v lete 2019 otvorit, netreba ziadne zvlast peniaze na dokoncenie a bez LL-DS by sluzil len 4-5 tisic v/24h, ktorym skrati trasu, tak to podla mna ma zmysel otvorit. Navyse v pripade nehody v casti tranzitnej trasy cez ZA alebo na D3 HP-Strazov, by to bola obchadzkova trasa.

Netreba nic docasne, len to co bolo naprojektovane a zazmluvnene, k tomu, ale dokoncit aj 500m prepojenie D1 a privadzaca (ziadny most, ziadne rozsiahle zemne prace, ziadne velke nasypy, podzemne vedenia su prelozene, https://www.google.com/maps/@49.1779977,18.7299623,245m/data=!3m1!1e3 ), staci dvojpruh, tak ako su projekty, len tych 500m na krizovatke Zilina,juh sa malo zazmluvnit. Tych 500m mohli uz v marci 2019 prihodit k zmluve na privadzac za jednotkove ceny prac, ktore su na privadzaci, ak by zhotovitel privadzaca suhlasil.
Ma zmysel dokoncit takmer dokonceny usek pre 4-5 tisic v/24h v podstate bez nakladov navyse?

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 22:09
od Jano1
chybajuce nezazmluvnene prepojenie D1 HP-LL a privadzaca, ktore zostalo ako sucast useku D1 LL-DS
https://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=44003

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 22:18
od paldo
žiaľ.... až také jednoduché to nie je..... minimálne do tej doby, kým sa nevyriešia zosuvy pôdy v križovatke.... až potom sa môže dokončiť preložka vzdušného VN vedenia, ktoré bude križovať privádzač a v súčasnosti stoja asi 2 stĺpy jestvujúceho vedenia v trase privádzača... a je tam aj kopec ďalších kolízíí a komplikácii... myslím, že v príslušnej téme sme toto už rozoberali :D :wink:

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 22:28
od IceFox
devil napísal:ano vieme. len argument intenzity je svaty, nedoktnutelny a nespochybnitelny. uroven planovania 100 rokov za opicami, staci mapka intenzit. este aj rozvojove krajiny maju lepsie koncepcie.

Ak ideme riešiť podstatné veci, tak v tom prípade žiadam obchvat cesty II/487 v trase Čadca - Turzovka a najlepšie s MUK na D3 :lol: :lol: :lol:
https://www.ssc.sk/files/documents/dopr ... a_2015.pdf
https://www.ssc.sk/files/documents/dopr ... a_2015.pdf

Re: Árpád Érsek - a jeho práca - minister dopravy (2016 - ?)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2020 22:32
od Jano1
paldo napísal:žiaľ.... až také jednoduché to nie je..... minimálne do tej doby, kým sa nevyriešia zosuvy pôdy v križovatke.... až potom sa môže dokončiť preložka vzdušného VN vedenia, ktoré bude križovať privádzač a v súčasnosti stoja asi 2 stĺpy jestvujúceho vedenia v trase privádzača... a je tam aj kopec ďalších kolízíí a komplikácii... myslím, že v príslušnej téme sme toto už rozoberali


Akym sposobom zosuvy ovplyvnuju zapadny dvojpruh a vetvu smerujucu k D1 HP-LL od ZA? Podla mna nijako, zosuvy su iba na vychodnej strane krizovatky a vznikli az po odkopani svahu. Stlpy stoja zrejme preto, ze nema kto zaplatit prelozenie.