Intenzity

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 19. Okt 2016 10:31

a preco by sa to nedalo porovnavat ? ked na taketo miniintenzity stacia na zapade len obycajne prelozky a prietahy, preco sa u nas musia budovat dialnice duchov ? a este k tomu sialene predrazene ? nie je na to absolutne dovod..

a na zapade su tak kde su najma preto, ze si uvedomili, ze treba minat peniaze ako tak rozumne. a nie hura systemom. ano aj tam je korupcia, klientelizmus a lokalpatriotizmus, ale to co sa deje na slovensku v infrastrukture je uplne chore
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 19. Okt 2016 10:39

Lorenc napísal:
rastislav5 napísal:
Lorenc napísal:No niektoré intenzity nedávajú logiku v pomeroch ako pominulé roky.

Nic v zlom, mozno je to prilezitost na sebareflexiu a zmenu stylu v buducnosti. Kazdy stvrty Tvoj prispevok (78 z 337) obsahuje slovo intenzita (intezit*), pricom priemer na fore je kazdy tridsiaty (6013 zo 180443). Ked uz intenzitami argumentujes, mali by byt presne. Nejdem tu uvadzat cisla a odhady z Tvojich niektorych prispevkov, ale na tomto fore sa nic nemaze, a kto chce, moze si ich porovnat so skutocnostou.


Nahliadol som do dôsledných prieskumov, ktoré sa robili k zelenej vlne. Od 1.mája do 30.júna 2016 merania boli relatívne presné a hlavne slúžili pre zostavovanie reálnych signálnych plánov. Pre súhrn celkovej dopravy a predstave o doprave v RK na strategických ťahoch boli merané intenzity nasledovne. V období teda 8-9 týždňov priemerný každý deň. Za týždeň priemerne 143 000 vozidiel. Priemerný piatok na Bystrickej 23 700. Priemerný deň z týždňa 20 500. SSC údaj 16268.
Tieto údaje mám presne zapísané.

Z ostatných úsekov mám len čísla podľa tohoto prieskumu: Kasárne za priemerný týždeň 240 000 vozidiel. Tatranská 210 000 vozidiel. http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... k_2015.pdf

Keby sme tu počítali s SSC intenzitami nemáme dopravu netreba nám nastavovať semafory ver tomu. Lebo intenzita v úseku Kasární dosahuje hodnoty podľa SSC z roku 2005. Relevantnosť údajov SSC v okrese Ružomberok je veľmi nízka.

Ešte je zaujímavé vystrelené Strečno na 28 000, keď tu minule niekto uvádzal 22 000.

Nechcem sa hadat, cokolvek sa da spochybnit nizkou relevantnostou, ale cisla z SSC su doveryhodnejsie ako Tvoje "udaje, ktore mas presne zapisane." Ak s nimi nesuhlasis, odporucam konfrontovat priamo SSC, pomozes vsetkym, ak ich upozornis na pripadnu chybu.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod Lorenc » 19. Okt 2016 10:53

rastislav5 napísal:Nechcem sa hadat, cokolvek sa da spochybnit nizkou relevantnostou, ale cisla z SSC su doveryhodnejsie ako Tvoje "udaje, ktore mas presne zapisane." Ak s nimi nesuhlasis, odporucam konfrontovat priamo SSC, pomozes vsetkym, ak ich upozornis na pripadnu chybu.


Nemám to v kompetencii. Ale určite sa tieto veci budú riešiť. 10 000 vozidiel sa nemôže v centre mesta len tak stratiť. Keď si to mesto v inej súvislosti dalo overiť.
Merania pre signálne plány a dynamické riadenie nemusia mať pre SSC relevanciu. Lebo intenzity sa pre celoslovenské sčítanie dopravy zberajú monopolne. I keď ich metodika je pochybná, lebo sa nedeje v jednom čase na všetkých miestach. Ak bola intenzita v roku 2010 pri kasárňach 29 000 a to po kríze v roku 2015 očakávaš na tom úseku min. 33 000 a výsledné číslo na SSC je 24 000 tak pri tej ich dôslednej kontrole na dôležitom úseku asi čosi neprekontrolovali.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Intenzity

Odoslaťod mb1000 » 19. Okt 2016 11:24

Lorenc napísal:Ak bola intenzita v roku 2010 pri kasárňach 29 000 a to po kríze v roku 2015 očakávaš na tom úseku min. 33 000 a výsledné číslo na SSC je 24 000 tak pri tej ich dôslednej kontrole na dôležitom úseku asi čosi neprekontrolovali.


Zmena pocitania navesov/privesov a prilisne ocakavania o raste intenzity.
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 19. Okt 2016 11:37

Devil, mal si hneď upresniť - "Súvislá D1 je od BA po Ladce 15 (18) rokov" a neťahali by ste sa tu s fh za slovíčka. Prosím, upracte to tu..


normalny clovek iste pochopi ze islo o porovnanie suvislej D1 a R1. ja som nepozeral intenzitu v PB ale dole od PN na TN. aky vplyv ma na intenzita v PB na dialnici ktora ma len 5-6 rokov na intenzitu pri PN a TN...to vlastne vidime teraz na tychto cislach... :wink: R1 isla napriek metodickym a neviem akym zmenam vyrazne hore a senilny troll musel hned reagovat....samozrejme velmi "sofistikovane".

A ja si zase myslím, že sa nedá porovnávať doprava na západe a u nás takým štýlom ako píšeš. Nedá sa vybrať len určitá vec pre porovnávanie medzi západom a nami a inej veci ktorá s tým bytostne súvisí sa taktne vyhnúť. Lebo potom aj na západe majú úplne v pohode dopravu s malými intenzitami, pretože ako tu už niekto napísal v Číne bola zápcha dlhá 100km a trvala 10 dní.


no len ked som pocuval spravy o nehodach z ceskej D1 PR-BR a slovenskej D1 TT-ZA tak tam bol dost nepomer pritom tie intenzity neboli az take rozdielne....akoze
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod fh » 19. Okt 2016 11:56

Milos napísal:Devil, mal si hneď upresniť - "Súvislá D1 je od BA po Ladce 15 (18) rokov" a neťahali by ste sa tu s fh za slovíčka. Prosím, upracte to tu..


Asi tak, ale manipulatorovi devilovi nejde o pravdu, ale o manipuláciu. Keď napíšem že D1 v TN kraji, tak aj hlupákovi (okrem devila) pri pohľade na mapu je jasné že je to súvislá D1 cez celý kraj a že nepíšem o čiastočných úsekoch. Zbytok sú len slovíčka, zavádzanie, osobné vymyslené útoky čo je pre neho typické.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Intenzity

Odoslaťod juancarlos » 19. Okt 2016 12:50

aquila napísal:a preco by sa to nedalo porovnavat ? ked na taketo miniintenzity stacia na zapade len obycajne prelozky a prietahy, preco sa u nas musia budovat dialnice duchov ? a este k tomu sialene predrazene ? nie je na to absolutne dovod..

a na zapade su tak kde su najma preto, ze si uvedomili, ze treba minat peniaze ako tak rozumne. a nie hura systemom. ano aj tam je korupcia, klientelizmus a lokalpatriotizmus, ale to co sa deje na slovensku v infrastrukture je uplne chore

Pretože porovnávaš len intenzity a vôbec neporovnávaš možnosti iného cestovania, životnú úroveň, celkovú občiansku vybavenosť, dostupnosť služieb a pod (je toho ešte dosť kvôli čomu sa u nás musí cestovať autom a na západe nie ). Poviem Ti príklad, v lete som bol služobne mesiac v Zürichu a býval som asi 30 km od mesta v nie veľkej dedine. A ani by ma nenapadlo aby som si tam dotrepal auto. Všetko čo som potreboval som našiel priamo na mieste kde som býval. Do práce v Zürichu mi chodil každých 15 minút vlak. Tak keď už tak porovnávaš intenzity medzi západom a nami, prečo neporovnáš napríklad koľkokrát chodí vlak do obcí pri Bratislave. Asi nie veľakrát keď tam nemajú ani koľajnice. Autobus tam chodí raz za hodinu a aj tak sa zaradí do zápchy.
Týmto všetkým som chcel povedať že sa nedá porovnávať len intenzita.
Urobila sa metóda value for money a podaktorí tu si z nej začali vyťahovať hrozienka z názvom intenzita. Tento článok do bodky vystihuje čo si ja o tom myslím.
http://komentare.hnonline.sk/komentare/ ... svaty-gral
A ešte by ma zaujímalo ako by si si predstavoval urobiť jednoduchú preložku I/11 cez Čadcu? Najlepšie cez mesto, nie? A kade by sa dal asi obísť Prešov po nejakej jednoduchej jedničke? Aha, zabudol som na nábrežnú. :-D Ale hlavne, že sme obišli plnoprofilovo Košice.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 736
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 19. Okt 2016 13:09

konkretne pri bratislave je to praveze velmi dobre, detto na kysuciach. takze toto nie je argument.

z dedin okolo BA v podstate je minimalne raz za hodinu vlak v spicke kazdu pol hodku, plus jazdi aj kvantum autobusov. to ze tam je samozrejme obrovsky potencial je vidno na regiojete, kde len zmenou taktu na pravidelny a vymenenim hnusnych krabic uz vozi 3x tolko pasazierov ako statne ZSSK.

ten clanok si neviem ci uplne pochopil, on sa tam stazuje na to, ze prave tieto intenzity doteraz neboli profesionalna spracovane a chyba aj dopravny generel pre cele slovensko, takze chybaju kvatline vstupne data.

a podla mna toho sa aj kopu "stavbarov" boji, lebo v tom pripade by take nezmysli ako R8, R9, R1 cez donovaly vypadli do 5tich sekund, a megalomania ala D3 strazov - brodno, alebo svrcinovec - skalite by sa ani nezacalo stavat ani o 30 rokov.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 19. Okt 2016 13:17

ale nevykrucaj sa troll, je uplne jedno ze kusok pri PB ma dialnicu 6 rokov, po ladce dialnica funguje od 1998, takze s tym R1 porovnavat nemozes ak mas stipku rozumu v hlave. max. tak po NR....

Poviem Ti príklad, v lete som bol služobne mesiac v Zürichu a býval som asi 30 km od mesta v nie veľkej dedine. A ani by ma nenapadlo aby som si tam dotrepal auto. Všetko čo som potreboval som našiel priamo na mieste kde som býval. Do práce v Zürichu mi chodil každých 15 minút vlak. Tak keď už tak porovnávaš intenzity medzi západom a nami, prečo neporovnáš napríklad koľkokrát chodí vlak do obcí pri Bratislave. Asi nie veľakrát keď tam nemajú ani koľajnice. Autobus tam chodí raz za hodinu a aj tak sa zaradí do zápchy.


noved prave a toto vsetko znamena ze treba skvalitnovat cesty a HD. SO TT 11-20.000 aut denne, obchvat BB R1 9.000 aut denne...pri tych cislach D1 ds-tur by D1 hp-ds tuho bojovalo o 15.000 aut a obchvat PO o 10.000 aut.

Urobila sa metóda value for money a podaktorí tu si z nej začali vyťahovať hrozienka z názvom intenzita. Tento článok do bodky vystihuje čo si ja o tom myslím.


Najtragickejšie na tom všetkom je to, že o termíne prvých výstupov z hodnotenia projektov podľa Hodnoty za peniaze v rezorte financií a dopravy nikto netuší.

lebo pri serioznom vystupe by niektore useky jednoducho nemali sancu a to sa nesmie dopustit...predtym boli svate intenzity a cena bola druhorada teraz uz nie su dobre ani tie a k tomu autor (preceda sdku-ds v PO kraji) splieta o vacsej frekvencii dopravy pri PO oproti KE.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod Lorenc » 19. Okt 2016 13:29

Štát zaplatil VÚD takmer 3mil eur.
Češi za dvojnásobný počet sčítacích bodov 57mil czk.

http://www.topspeed.sk/stat-planuje-vel ... y-eur/8961
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/redite ... ch/1348818
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 19. Okt 2016 13:43

Lorenc, a nie si aspon trochu spokojny ? donovaly mierny narast o par sto aut a na R3 okolo hornej stubni stagnancia. stale 2x rozdiel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod Lorenc » 19. Okt 2016 13:57

Lorenc, a nie si aspon trochu spokojny ? Donovaly mierny narast o par sto aut a na R3 okolo hornej stubni stagnancia. stale 2x rozdiel.


To tu nepíš. :-D O Donovaly teraz nejde NDS si to sama ocheckuje. A dosah na informáciu nemám z prvej ruky. Tá intenzita 11 000 z mája 2015 čo som z Donovál mal, bola z druhej ruky. Donovaly však oscilujú sú dni, keď tam je iba 7 000. Ide teraz o relevantnosť údajov v samotnom meste, kvality merania VÚD a spracovanie údajov týmto ústavom.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Intenzity

Odoslaťod Laco » 19. Okt 2016 14:04

juancarlos, myslim, ze
juancarlos napísal:... možnosti iného cestovania, životnú úroveň, celkovú občiansku vybavenosť, dostupnosť služieb a pod (je toho ešte dosť kvôli čomu sa u nás musí cestovať autom a na západe nie )

su v tomto pripade nepodstatne. ono totizto pokial ide v CH na ceste s urcitymi parametrami 10.000aut denne, tak na na 10.000 aut na SK musi tiez stacit cesta s porovnatelnymi parametrami a netreba cestu vyssej kategorie. to, ze v CH na danom useku cestuje okrem tych 10.000 ludi dalsich 10.000 vyuziva alternativne formy dopravy je nepodstatne. keby ti ludia nemali moznosti alternativnej dopravy, tak by chodili vsetci s autami, tzn. intenzita na danej ceste by bola 10.000+10.000 = 20.000 aut a tam uz treba cestu s vyssou priepustnostou.

Na SK je problem v tom, ze:
- alternativna doprava je zufala alebo vobec neexistuje
- ludia niesu dostatocne motivovani tieto alternativy vyuzivat
- ludia su lenivi

keby bola alternativna infrastruktura kvalitna (pohodlie, hustota siete, frekvencia spojov), alebo ludia motivovani, tak by ju ludia zacali vyuzivat. ... a intenzita na Slovenskej ceste by klesla z 10.000 na 7.000 a cestu vyssej kategorie by uz vobec nebolo treba.
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: Intenzity

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Okt 2016 16:55

I/77 usek BJ-SK intenzita 1080, nasiel niekto este menej na ceste prvej triedy? :lol: uplne zbytocna cesta prvej triedy... :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Intenzity

Odoslaťod ecce » 19. Okt 2016 18:51

Ale zato mame 20-tisicove dvojky ;) napr. do Pezinka
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Intenzity

Odoslaťod pichalsi » 19. Okt 2016 19:03

Yoggy52 napísal:I/77 usek BJ-SK intenzita 1080, nasiel niekto este menej na ceste prvej triedy? :lol: uplne zbytocna cesta prvej triedy... :wink:

sak tu cestu cely rok rekonstruovali pokial viem, bol tam zakaz kamionov a kopec semaforov, tym nechcem povedat ze je tam nejaka husta premavka, kazdopadne cesta je to fajnova teraz po rekonstrukcii... Kazdopadne je velmi zvlastne ked jednotka kde urcite kopec ludi jazdi SK-BJ plus su tam dediny, ma nizsiu intenzitu ako napriklad "slepa" cesta Sverzov-Gaboltov, Nizne-Vysne Ruzbachy a pod. Je na to nejake vysvetlenie ze take mrtve cesty mozu mat take cisla?
Btw I/66 pri Tatranskej Javorine 687 ;)
pichalsi
diskutujúci
 
Príspevky: 70
Založený: 03. Máj 2013 15:30

Re: Intenzity

Odoslaťod caki » 19. Okt 2016 19:05

Mna prekvapili celkom nizke intenzity na I/50 medzi Turnou nad Bodvou a Lucencom. Pre budovanie R2 to je podla mna malo zatial. Vacsia premavka je na I/18 medzi VT a PO. Dokonca ani I/73 smer SK (buduci tah R4) nema take cisla
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Intenzity

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Okt 2016 19:32

Na I/73 bol uzavrety Sarissky Stiavnik uzavrety skoro pol roka, takze cela nakladna doprava isla po I/18 do VT a nasledne cez SP do SK a PL, neviem kedy sa konkretne robilo scitanie dopravy, ale pri usekoch od giraltoviec, je poznamka, ze to je z roku 2016... takze je na 99% iste, ze intenzity na I/15 OD SP do SK, vobec nie su realne co sa tyka nakladnych vozidiel ale aj osobnych a to iste sa tyka aj I/18, v tomto pripade len nakladnych vozidiel... a pre osobne vozidla II/556, kedze tam bola obchadzka pre OA

nechapem preco potom I/18 a I/15 nescitali znovu v roku 2016, ako to spravili na I/73 :roll:

Takze co nebrat vazne:
I/18 od Lipnikov po VT
1/15 od VT po Strocin (Krizovanie s I/73)
I/73 od Lipnikov po Strocin, okrem usekov, kde je udaj z roku 2016(aj ked je pravda, ze v tej dobe, co sa to scitavalo, tak to stale kazdy obchadzal, kedze tam bol dost dlhy semafor)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Intenzity

Odoslaťod caki » 19. Okt 2016 20:06

Teoreticky ked prehodime cast z 2000 tazkych vozidiel z I/18 spat na I/73 kadial by povodne isli tak sa tie cisla zmenia. Stale vsak ostava na I/18 slusne cislo a vacsie ako na I/73. Odhadom mozno 8000 vs 7500...
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 362
Obrázky: 34
Založený: 01. Júl 2010 11:47

Re: Intenzity

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Okt 2016 20:22

Ale tak treba brat, ze tah na VT a heje silnejsi, kedze cisto teoreticky je tam viac obyvatelov ako v SK a SP 64tis(SK-SP-ML) vs 143tis (VT-HE) a to este som nespomenul napr. Sninu 37tis ...

Takze ak by sa spravil variant R4 cez stropkov, obsluzil by znacnu cast I/18 aj obchvat Hanusoviec, Stropkova a pripojil by sa na obchvat svidnika, tak realna sucasna intenzita, by mohla byt okolo 5tis. :) co je vlastne polovicka niektorych usekov na D1 (plny profil)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 19. Okt 2016 20:58

aquila napísal:taky krasny budicek je obchvat ziaru nad hronom, ktory je totalny fail je tam intenzita na urovni polnej cesty ..

Su aj krajsie budicky a totalnejsie faily. Obchvat Ziaru je iba dvojpruh, odklana dopravu, ktora viedla cez okresne mesto s 20 tis. obyvatelmi, a pritom ma tento obchvat vacsiu intenzitu ako stvorpruh R4 Kosice Milhost, ktory neodklana dopravu cez ziadne mesto, iba cez Senu a Kechnec so spolu necelymi 4 tis. obyvatelmi. Nehovorim, ze to tymto obciam nepomohlo, ale na Slovensku je mnoho obci a miest s vacsou intenzitou, kde o stvorpruhu ani nechyruju.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Okt 2016 21:14

Ale prave ten kusok R4, bol brutalne lacny, tak tam by som problem nevidel...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 19. Okt 2016 21:15

devil napísal:vzdialene trasy objektivne bolo aj je vyhodnejsie absolvovat autom. rastie lokalka kvoli pohodlnosti. a tu treba obsluzit cestami len do nevyhnutnej miery.

Skoda, ze sa menila metodika scitania, lebo zmeny nemaju az taku vypovedaciu schopnost. Suhlasim, ze najviac rastie lokalna doprava a predpokladam, ze ak by sa metodika nemenila, najvacsie narasty by boli zaznamenane v mestach a predmestiach, ale bolo by to treba overit na datach. Ak by sa to potvrdilo, potom sa da predpokladat, ze tento trend bude pokracovat a skutocne treba budovat prednostne obchvaty miest, pretoze tieto cesty usetria obyvatelom cas denno-denne, na rozdiel od medzimestskych relacii, ktore nie su az take caste aj ked zdrzanie tam moze byt vacsie.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 19. Okt 2016 21:17

Yoggy52 napísal:Ale prave ten kusok R4, bol brutalne lacny, tak tam by som problem nevidel...

Aj obchvat Ziaru bol brutalne lacny. viewtopic.php?f=35&t=21887&p=186399&hilit=obchvat+ziaru#p186399
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 19. Okt 2016 21:29

preane obchvat ziaru je cesta. stal smiesnych 26 mio eur, teda menej ako MUK voderady. nieto triblavina a pohoda.

cize keby napriklad za podobne peniaze isiel do vystavby privadzac KNM, vychodny obvhvat vajnor, obchvaty na I/51 za trnavou,obchvat luznej , samorina holic, a dalo by sa urcite najst vela prikladov...

ale nie my dame radsej 240 mio do D3 brodno - strazov, alebo svrcinovrc skalite, ale sa tu snivanad severnym obchvagom zvolena, pricom fazovy uprade prietahu by stal menej a bol by hotovy raz dva...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.