Intenzity

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Intenzity

Odoslaťod pohodak » 28. Feb 2011 10:10

a kde?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Intenzity

Odoslaťod miso » 28. Feb 2011 10:13

Naposledy upravil miso dňa 28. Feb 2011 10:33, celkovo upravené 1 krát.
miso
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Obrázky: 88
Založený: 24. Apr 2010 20:02

Re: Intenzity

Odoslaťod pohodak » 28. Feb 2011 10:31

super :) zaujimave veci (aj ked samozrejme nepoznam presne cisla usekov, da sa to vydedukovat)
1) PK-BA 21-24 000;
2) privadzac SC-D1 tesne cez 20 (a to je 1+1 :roll: ) stara senecka zatial nie je;
3) samorin-BA je max. 21k (co ak si dobre pamatam, v roku 2005 tam boli vyssie intenzity ako na PK-BA)
4) ZA-MT okolo 35k
5) ZA-KNM 40k :shock: aj ked to bude len ta mestska cast, dalej to klesa ku 20, aj tak sa mi to nejako nechce verit
6) pristavny most cez 100k :o
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Intenzity

Odoslaťod Andrej » 28. Feb 2011 11:14

Zaujimavy poznatok: Mimo zapadu SR len maly narast intenzit, na severe aj na juhu - percentualne o dost nizsi oproti narastu 2000-2005
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 28. Feb 2011 11:37

je to tu. vyzera to ze tolko omielany narast automobililizmu je predsa limitovany. ceny PHM, hustota zaludnenia, ekonomicka situacia. podla mna ani na zapade nerastla doprava extremne. vela diskutovane useky

PM BA - 100.000
BA-SC - 70.000
SC-TT - 50.000

ZA-MT pod strecnom (usek 90118) 25.463
D1 mengusovce-janovce 11-14.000
branisko 11.475

NR-ZM - 11-18.000
ZC-ZH - 15-22.000
ZV neresnicka, semafor (usek 90452) 35.740
ZV-krivan - 14-15.000
soroska - 6.006
KE-hranica 4-10.000
donovaly 7.438
KM - 22.000
svrcinovec - skalite 2-3.500
p. biskupice - rovinka 21.000
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod Andrej » 28. Feb 2011 12:01

Vseobecne bol narast dopravy podstatne nizsi, ako sme cakali zrejme vsetci. Dôvody su podla mna najmä celkova kapacita ciest - nie je mozny velky narast intenzit tam, kde je dvojnasobne prekrocena kapacita cesty. Preto bol narast najmä tam, kde to kapacita cesty este dovolovala.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 28. Feb 2011 12:13

no ja som ani necakal nijaky extra narast. intenzity nerastli nijak extra ani tam kde kapacita nie je vycerpana. mna najviac prekvapili strecno (vraj min. 30.000) a vlastne ZA-RK, potom NR-ZM a 2x3 pruhy BA-TT, ale aj BA-samorin, tam sice chyba cislo na ul. svornosti. mengusovce-janovce som cakal o 2-3.000 menej, aj tak su na tejto skutocnej dialnici cisla nizsie ako na pohronskej R-ke. v podstate som rad ze ZV-KE tiez rastlo malo, do 2015 sa zaobide s riesenim bod. zavad vsetko od krivana.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 28. Feb 2011 12:53

tu sa ciastocne aj ukazuje, ze trojpruh bol nutny maximalne na useku BA - SC, dalej to mohol byt kludne plnohodnotny dvoj pruh, ale so 130kmh a bez obmedzeni...

tipujem, ze to provizorium tam zostane este hodne dlho ...

fakt, keby rozsirili staru senecku bol by pokoj .. co uz, chyba nam spojenie NDS & SSC ..

ad BA - PK vs. BA - samorin, rozdiel je v tom, ze medzie bA a PK je 2+2, kym do samorina neni, cize na ot ze je to 1+1 tak je to obdivuhodne, to iste KNM ..

tie cestu kazdopadne vyzdimane do maxima ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Intenzity

Odoslaťod Andrej » 28. Feb 2011 13:32

Na existujucich usekoch D intenzity vsak vzrastli podla ocakavania, najmä na suvislych usekoch, ako BA-ZA (okolo TN cez 30 000). Cize tam, kde nie je postavena dialnica, zrejme nie je mozny velky narast intenzit, kedze to nedovoluje kapacita cesty.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 28. Feb 2011 13:44

zvysovanie poctu aut neprebieha vsade v tom istom case. aj BA-TT s 2x3 pruhmi ma kapacitu do 100.000
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod granite01 » 28. Feb 2011 14:15

Je síce pravda, že dialnica priťahuje (vysáva) premávku.
Hlavné je však to, čo som aj očakával. Samospráva mnohých miest, mnohí občania aj VÚD v Žiline mnohokrát nadsadzujú intenzitu premávky. jednoducho ak niekde prejde 100 áut - tak hneď sa kričí - že je tam potrebná dialnica. :D
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Intenzity

Odoslaťod Andrej » 28. Feb 2011 14:21

Na druhej strane sa mnoho kamionov presunulo na cesty nizsej triedy prostrednictvom zle nastaveneho myta.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 28. Feb 2011 17:33

Super matros :) Najskor som sa pozrel na presovsky kraj:

Na Mengusovce-Janovce je 11144-13832 aut, na starej ceste Svit-Poprad zostalo 14691 aut, cize po dialnici ich jazdi asi 45% a sucet D1 a I/18 je tu o nieco vyssi ako pod Strecnom (kde nie je 40, ani 30 tisic aut :) )

Medzi Janovcami a Presovom pribudlo za 5 rokov v priemere 3500 aut, mimo kratkeho useku pred Spisskym Stvrtkom su vsade intenzity pod 15000 (12-14 cca). Bohuzial chyba usek D1 PO-Svinia :( Na starej ceste je nieco nad 7000 aut.

Za Presovom: extremny rast PO-Kapusany (2+2) z 17237 na 27844 aut. Nadvazujuci usek smerom na Lipniky v kategori C7,5 stupol z 9414 na 13790
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod granite01 » 28. Feb 2011 18:12

Z týchto čísel je vidno, že podstatnú časť dopravy robí regionálne dochádzanie do práce. Takže žiaden dialkový tranzit :D
Zilina - KNM, PP - SNV, PO - Kapušany atd.
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Intenzity

Odoslaťod LubosG » 28. Feb 2011 18:27

Tiež si myslím, tak ako Andrej, že pod niektoré nižšie čísla na D či RC, sa podpísalo mýto. Teda nižšie sadzby (t.j. lacnejšie) pre cesty I. triedy, ktoré sú v mnohých prípadoch vo veľmi zlom stave a primárne nie sú určené na diaľkovú dopravu, pokiaľ majú alternatívu v podobe D, RC. A teda aj z týchto dôvodov by malo byť mýto nastavené na D a RC rozumnejšie, výhodnejšie pre tranzit, inak povedané - sadzby presne naopak. Dúfam, že k tomu dôjde pokiaľ možno čo najskôr (ale pravdepodobne až od začiatku r. 2012, kedy sa nejaké zmeny v mýte pripravujú), ďalšie sčítanie intenzít neviem kedy bude, no odzrkadliť by sa tie zmeny sadzieb mohli, navyše za ten čas pribudnú snáď aj ďalšie úseky D a RC, ktoré predľžia viaceré ťahy do súvislejšieho celku a prilákajú tým opäť viac áut.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 28. Feb 2011 20:24

kosicky kraj: trochu prekvapenie, medzi Tornalou a KE velmi slaby rast menej ako 1000 aut/5r., viac ako 10tis je len na useku Cecejovce-KE Saca, na Soroske dokonca mierny pokles z 6300 na 6000.

Najfrekventovanejsi tranzitny tah v KE necelych 50tis. aut. Chcelo by to kompletne vysledky za mesto, aby bolo vidno prerozdelenie dopravy po dostavbe okruhu v roku 2008.

KE-Bidovce okolo 15tis., Dargov 11-12tis., Hriadky 7000, pred MI zase 12tis.

KE-HU tiez trochu prekvapujuco v absolutnych cislach narastlo o priblizne 3000 aut/5r.

zilinsky kraj: ZA-RK podla ocakavania takmer vsetky useky nad 15 tisic aut. Pod Strecnom sme asi vsetci cakali trochu viac ako 25500. Priemerny rast okolo 3000 aut/5r.. Najfrekventovanejsie useky v ZA 35-41tis. aut. Velmi zvlastne cisla su vsak na useku Sucany-Kralovany, kde smerom od MT intenzity neklesaju, ale naopak mierne stupaju od 17000 pri Sucanoch az po 21000 pri Kralovanoch :shock: :?:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod granite01 » 28. Feb 2011 20:39

NApríklad mňa vôbec neprekvapilo, že úsek pri Tornali má slabú prevádzku. Ďalej vôbec nie je prekvapujúce, že Soroška má malé intenzity. Čo som tam minulý rok pár krát bol, všade málo áut - všetko v podstate v pohode (až na prudké stúpanie na Soroške).
Dôvody - podľa mňa dva : 1. Celý región Gemer + Malohont - v úplnom útlme už 20 rokov minimálne - odkiaľ tam chceme premávku, keď ľudia sa sťahujú z regiónu preč a ostávajú sociálne slabšie skupiny.
2. Budapešt zobrala Soroške nejaké intenzity (viem o viacerých, ktorí chodia z KE na BP) + postupné dobudovanie D1 bere+bude ešte viac preberať premávku.

Jedine aké také intenzity sú na ceste z Moldavy do Košíc.

Košice - smer na juh - neprekvapuje - je to vplyv priemyselného parku a sťahovania košičanov do blízkosti maďarských hraníc (z oboch strán)
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 28. Feb 2011 20:58

Na celom useku LC-RV vidno akusi stagnaciu, aky-taky narast je len medzi ZV a Krivanom. Mozno by bolo dobre prehodnotit vacsie investicie do cestnej siete, napr. aj predlzenie 3-pruhu na kosickej strane Sorosky. Roznavska strana este celkom ujde.

Celkovo tam vidno velky narast v blizkosti vacsich miest a v hustejsie obyvanych uzemiach. Okolie BA uz zrejme ma za sebou obdobie vysokeho rastu automoblizacie, teraz prichadzaju na rad menej rozvinute, ale husto obyvane uzemia ako su Kysuce, alebo severovychod okolo PO
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod dusans » 28. Feb 2011 21:20

Pozerám tabuľku pre ZA-KNM, intenzity cca 40 000 vozidiel vidím iba na dvoch sčítacích úsekoch. Je možné, že sú práve v ZA - Budatíne, kde sa mieša miestna doprava s tranzitom.
dusans
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 370
Obrázky: 17
Založený: 18. Jún 2009 12:05
Bydlisko: KNM

Re: Intenzity

Odoslaťod duro_z_dediny » 01. Mar 2011 00:09

granite01 napísal:Z týchto čísel je vidno, že podstatnú časť dopravy robí regionálne dochádzanie do práce. Takže žiaden dialkový tranzit :D
Zilina - KNM, PP - SNV, PO - Kapušany atd.


na druhej strane je aj opačný príklad : Čadca-Bukov- Svrčinovec 5649 T (oproti 7571 O), čo je len zhruba o tisícku menej ako pod Strečnom - 6784
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Intenzity

Odoslaťod duro_z_dediny » 01. Mar 2011 00:25

a detto Kapušany - Lipníky 5357 T versus 8397 O, čo je skoro 39% podiel
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Intenzity

Odoslaťod Andrej » 01. Mar 2011 08:32

Nuz, "nieco" na tych TEN-T tahoch bude, najmä na D3 :-) . Na D1 BA-ZA vzrastla intenzita miestami o 30%, podiel nakladnej dopravy okolo 25%.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 01. Mar 2011 09:27

i15 napísal:zilinsky kraj: ZA-RK podla ocakavania takmer vsetky useky nad 15 tisic aut. Pod Strecnom sme asi vsetci cakali trochu viac ako 25500. Priemerny rast okolo 3000 aut/5r.. Najfrekventovanejsie useky v ZA 35-41tis. aut. Velmi zvlastne cisla su vsak na useku Sucany-Kralovany, kde smerom od MT intenzity neklesaju, ale naopak mierne stupaju od 17000 pri Sucanoch az po 21000 pri Kralovanoch :shock: :?:


pod strecno viac ako 25 tisic nenarves ked to je priemrne, vsak je to stale 1+1 cesta prvej triedy s lokalnym rozsirenim na 1+2 .. nemas kam dalej rast, vid pripad I/18 pod tatrami, kde sucet I/18 a D1 vzrastol ..

sucany - kralovany maju specifikum.. priemyselne parky a doprava z/do polska + lokalny ...

podobne je to aj na II/502 smer pezniok, kde mas vyssie inentizity ako strecno ci dunajsak luzna, lebo tam mas 2+2 (jedno ako klukata a v akom stave), t.j. ma to kde rast ..

co sa tyka juhu, tam je to kvoli dost vysokej stagnacii.. nema tam co generovat traffic ..

ale mozo to trosku zmenit ked sa dokonci R1 po ZV a neresnicka krizovatka .. lebo viac ako polka cesty bude juhom po pohodovej ceste ..

kazdopadne toto scitanie ma utrvridlo v tom, ze je totalny nezmysel na niektorych tahoch robit RC alebo nebodaj D, keby sa podstatne lepsie "uzivil" koncept 2+2 riesenych ciest prvych tried s maximalizovanim mimourovnoveho krizenia ... co ale tiez neni uplne nutne ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Intenzity

Odoslaťod Andrej » 01. Mar 2011 09:50

Velmi pekne zhrnute a logicky vysvetlene. Myslim, ze by sa z toho mohli vyvodit zavery:

- preferovanie vystavby suvislych tahov
- prioritna vystavba najmä usekov s prekrocenou kapacitou a potencialom rastu
- masivne investicie do oprav a rekonstrukcie ciest I. triedy na ukor vystavby novych D/RC
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 01. Mar 2011 10:29

Nuz, "nieco" na tych TEN-T tahoch bude, najmä na D3 . Na D1 BA-ZA vzrastla intenzita miestami o 30%, podiel nakladnej dopravy okolo 25%.


25% je akoze take velke cislo ? myslim ze tolke investicne stimuly ake isli na povazie by rozprudili ekonomiku aj na vychodnom balkane.

Na Mengusovce-Janovce je 11144-13832 aut, na starej ceste Svit-Poprad zostalo 14691 aut, cize po dialnici ich jazdi asi 45%


no zaujimave, stara cesta predcila moje ocakavania. zaujimave su cisla NR-ZM, pri NR este narast, ale pri ZM stagnacia az lokalny pokles. asi najvacsia otazka scitania v 2015 bude nakolko zvysi intenzitu suvisla R1.

velmi zaujimavy je narast dopravy na KE-PO z 13 na 20.000 pritom je to izolovany usek ale hustota obyvatelov je 2. najvyssia.

Na celom useku LC-RV vidno akusi stagnaciu, aky-taky narast je len medzi ZV a Krivanom. Mozno by bolo dobre prehodnotit vacsie investicie do cestnej siete, napr. aj predlzenie 3-pruhu na kosickej strane Sorosky. Roznavska strana este celkom ujde.


v pripade sorosky suhlas, inac na tych poloprofiloch by jazdilo mozno 5.000 aut ale taketo polne cesty I. tr. a prejazdy dedinami sa inac riesit nedaju.

velmi zaujimave je ze na starej ceste pri tornali tiez zostalo 3-4.000 aut kym na obchvate je 4,5-5.000 aut. akurat pri fige ostalo na starej ceste asi 1.000 aut.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 71 hostí.