Stránka 1 z 27

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2009 15:41
od racto
Dám otázku do pľacu. Ked mám mestskú komunikáciu, na nej mám nejaku intenzitu a ako zistím či ta komunikácia postačuje tej intenzite. Prekutral som normy ako aj TP no všade bud spominajú diaľnice alebo pletú tam svetelne križovatky na začiatku a na konci úseku.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2009 15:55
od devil
no podla mna uz tym ze su tam svetla ta komunikacia intenzitam nevyhovuje. inac by nemusel byt zasadny rozdiel v pripustnej intenzite mestskej a ne-mestskej cesty.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2009 16:14
od racto
devil napísal:no podla mna uz tym ze su tam svetla ta komunikacia intenzitam nevyhovuje. inac by nemusel byt zasadny rozdiel v pripustnej intenzite mestskej a ne-mestskej cesty.


No to je jasné, ale nejde o križovatku ide o úsek medzi nimi.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2009 16:20
od stanog
V prípade svetelnej križovatky je limitujúcim faktorom kapacity práve táto križovatka. Zober to logicky, na križovatke vždy autá z daného smeru musia aspoň časť času stáť počas ktorého na medziúseku idú.

OdoslaťOdoslané: 10. Feb 2009 16:36
od racto
No tak neberme svetelne riedenú, berme napr. medzi dvoma okružnými križovatkami. Dám nejaký príklad: mám mesto povedzme Bratiislavu. Mám tam 2 veľké okružné križovatky a medzi nimi cestu dajme tomu kategorie B2MZ16,5 /8 a ide mi v jednom smere 2000 vozidiel a na druhý smer 1800 vozidiel. Viem že tie križovatky vyhovejú ale potebujem zistiť či táto kategoria je postačujúca na tento úsek cesty.

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2009 09:32
od Pacho
Myslim si ze toto hovori za vsetko o intenzitach http://www.auto-salon.sk/index.php?page ... =1545&pg=0 Najvacsi problem TT- BA spolocne s LM - ZA. (+PB) a kto tu spieva cosi o Donovalocha a juznom tahu tak ten je obycajny demagog. Vcera poobede dilanica pri LM prakticky stala , pred RK odklanali dopravu cez Liskovu, a cesta LM ZA od 17,00 do 21,30.(cca 100km) V podstate cela cesta 20-30 stare bolave useky - RK. Sucany MT- Strecno. Tuna padaju akekolvek argumenty - stavajme juzny usek ,ake tam boli intenzity vcera??, Kolko ludi islo z KE- do Ba ? asi velmi malo. Preto musime cim skor zacat staviat Ivachnova -ZA bez rozdielu, ci sa to niekomu paci, alebo nie. :lol:

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2009 10:24
od devil
noved prave. ludia sa vracali zo stredu a vychodu. to ze bol plny usek ZA-RK JASNE DOKAZUJE to co vyhadzuje kazdy routeplanner ze zo severovychodu sa oplati ist nie cez donovaly ale strecno. a kedze aj pri ZH boli podobne problemy znamena ze z juhovychodu sa chodi cez ZV a tiez ich nie je malo.

nasledne plati ze ak bude o 2 roky naozaj hotova suvisla R-ka po ZV resp. BB tak sa stane zbernou trasou zo s-v aj j-v. ZA-RK je trasa pre miestne okresy, region a pre cast dopravy do ciech a polska co je pre formulaciu "cim skor" trochu malo.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 06:20
od Pacho
. ZA-RK je trasa pre miestne okresy, region a pre cast dopravy do ciech a polska co je pre formulaciu "cim skor" trochu malo.[/quote]

Tak toto si asi trocha prehnal. Nepasujem sa odbornika v doprave, ale staci sa na chvylu postavit nad D1, tak asi zmenis tocha nazor.
Netvrdim ze juzny tah nie je treba, ale urcite su dolezitejsie useky. A tvrdenie, ze ked bude R1 ze vsetko pojde juhom je tiez scestne. To iste plati, ze ak bude D1 RK-ZA tak vstko pojde severom :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 07:36
od devil
zacal si s clankom o kolonach po sviatkoch a este si aj tresol ze z KE do BA islo velmi malo aut. odkial to vies a odkial vies kolko aut islo z dalsich okresov ? kolona pri ladomerskej vieske bola aj vcera....ja neviem co myslis pod pojmom vsetko...urcite by som vsak z RK, LM, PP atd. cez ZA nesiel keby bola suvisla R-ka BA-BB. samozrejme do ZA tesca sa po R1 chodit nebude...

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 09:10
od Pacho
ach jaj, no tosi teda velmni citlivy na danu temu :D


devil napísal:zacal si s clankom o kolonach po sviatkoch a este si aj tresol ze z KE do BA islo velmi malo aut. odkial to vies a odkial vies kolko aut islo z dalsich okresov ? :arrow: Tu musim povedat, ze urcite neviem kolko aut islo, a vlastne som len polozil recnicku otazku, s konstatovanim ze asi malo. V tomto pripade som mal na mysli usek KE-ZV.


kolona pri ladomerskej vieske bola aj vcera....ja neviem co myslis pod pojmom vsetko...urcite by som vsak z RK, LM, PP atd. cez ZA nesiel keby bola suvisla R-ka BA-BB. samozrejme do ZA tesca sa po R1 chodit nebude...


Este poznamocku, myslis si, ze :idea: vsetci slovaci chodia s GPS a preto chodia cez ZA? :twisted:

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 09:38
od devil
...a niekto neovlada pravopis... si myslis ze slovaci nemaju v autach radio, nedokazu si odstopovat cas alebo nedokazu porovnat kadial ake cesty vedu ?

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 10:03
od sorgo
spytaj sa nahodnej vzorky beznych Blavakov, kadial by asi isli do KE ... vacsina pojde po "dialnici" D1 bez naznaku protestu... a ked niekomu povies, ze si prisiel cez Zvolen, tak sa divia, ze preco...

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 10:10
od pohodak
OT: blava je potok pri jaslovskych bohuniciach ;)

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 10:22
od aquila
bezny bratislavak, ak ide ozaj len do kosic, tak bez mihnutia oka ide cez madarsko ;) tot moje skusenosti

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 10:33
od devil
moja vzorka (vsetko ludia v strednom veku) - cez ZV prip. cez hu.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 10:35
od Thomas
devil: proud od BA (TT) na sever středního SK a dále na východ může činit tak 3 tis. aut/24 hod. Co to udělá s intenzitami na Strečně (téměř nic) je snad jasné. Na začátku jsi napsal, že se dopravní proud přelije, když Ti někdo napsal, že takový proud je zanedbatelný, tak po něm chceš důkaz i když jsi sám začal zjevně obecnou a tentokrát dost nepodloženou informací.

Obávám se, že tentokrát bylo přání otcem myšlenky.

Mimochodem, pokud se chceš zeptat, jak jsem přišel na 3 tis./24 hod. tak je to odhad.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 10:52
od Pacho
devil napísal:...a niekto neovlada pravopis... si myslis ze slovaci nemaju v autach radio, nedokazu si odstopovat cas alebo nedokazu porovnat kadial ake cesty vedu ?


a zase sme niekde inde. Ja som nepovedal, ze slovaci nemaju radia...., ale ked idem z LM do BB urcite si nezapinam GPS.
Skus mi poradit, neviem si pomouct ani s GPS :D najlepsiu cestu z Brezna doKE?? Uz som to skusal aj cez PP, ale ni je to ono. S pravopisom mas pravdu :twisted:

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 12:39
od devil
Thomas, tentokrat islo o konkretny a vynimocny pripad po velkej noci. prispievatel Pacho vytiahol clanok s komentarom ze "Myslim si ze toto hovori za vsetko o intenzitach", lebo v RK bola zapcha tiez odignoroval fakt ze zapcha bola aj pri ZH a hodnotil odkial kam islo kolko aut.

Skus mi poradit, neviem si pomouct ani s GPS najlepsiu cestu z Brezna doKE??


porad si sam, tema bola cesta z bodu RK do BA po sviatkoch. podla teba je s sucasnosti lepsie ist cez strecno alebo donovaly ?

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 13:02
od sorgo
Pacho napísal:Skus mi poradit, neviem si pomouct ani s GPS :D najlepsiu cestu z Brezna doKE?? Uz som to skusal aj cez PP, ale ni je to ono. S pravopisom mas pravdu :twisted:


bud cez Dobsinu, RV alebo potom cez RA, pripadne raz sa mi podarilo zabludit a isiel som cez Tisovec, RS, RV, KE, je to sice obchadzka, ale nadpriemerne pohodlna cesta oproti ostatnym moznostiam.

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 13:07
od Pacho
devil napísal:Thomas, tentokrat islo o konkretny a vynimocny pripad po velkej noci. prispievatel Pacho vytiahol clanok s komentarom ze "Myslim si ze toto hovori za vsetko o intenzitach", lebo v RK bola zapcha tiez odignoroval fakt ze zapcha bola aj pri ZH a hodnotil odkial kam islo kolko aut.

Skus mi poradit, neviem si pomouct ani s GPS najlepsiu cestu z Brezna doKE??


porad si sam, tema bola cesta z bodu RK do BA po sviatkoch. podla teba je s sucasnosti lepsie ist cez strecno alebo donovaly ?


Vdaka za veliku ochotu, co sa tyka rad, urcite si aj sam poradim. A co sa tyka cety do Ba ci Za alebo BB,? kazdy si vybeie co mu lepsie vyhovuje, ja napriklad z LM chodim do Ba zasadne cez certovicu, minimalna premavka a beriem kolegu v piesku. :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Apr 2009 16:30
od i15
Tema je "Intenzity", tie su medzi stvorprudovkou v RK a Ivachnovou dost velke. Uz davno sa cesta mohla rozsirit na 4 pruhy a v exponovane dni by tam kolony neboli...

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 14:41
od devil
a/alebo v duchu hesla "to najťažšie nakoniec". Či sa mýlim?


je to tak a tak je to logicke. navyse JO ZA je nieco co nereaguje na nove skutocnosti o com sa malo hovori, pretoze sa to niekomu nehodi a vacsina si neuvedomi, treba sa nad tym zamysliet.

1/ z pohladu osobnej dopravy JO neskracuje vzdialenost ZA-MT ba scasti ju aj predlzuje, miestna doprava preto nebude mat dovod vyuzivat tuto platenu sluzbu ked ma aj bezplatnu cestu.
2/ z pohladu nakladnej dopravy bude problem dostupnosti priemyselnych arealov v strazove a arealu kia&dodavatelia z vychodu. ked nebudu moct ist po terajsej I/18 tak bud urobia poriadnu obchadzku cez hricovske podhradie alebo si to skratia cez rondel a cele mesto, co je urcite horsie ako terajsia trasa cez lavobreznu.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 17:25
od Eltwarg
devil napísal:
a/alebo v duchu hesla "to najťažšie nakoniec". Či sa mýlim?


je to tak a tak je to logicke

Prečo je to logické?
Je logické očakávať, že sa takto bude štát (alebo teda ktokoľvek, kto prijíma rozhodnutia) chovať, alebo sa štát chová logicky, keď postupuje takto?
S tým druhým budem polemizovať!

devil napísal:navyse JO ZA je nieco co nereaguje na nove skutocnosti o com sa malo hovori, pretoze sa to niekomu nehodi a vacsina si neuvedomi, treba sa nad tym zamysliet.

Na doleuvedených skutočnostiach nevidím veľa nového.
Vzdialenosti sa v čase akosi nemenia, takže vzdialenosť ZA-MT po D1 nie je nič nové.
Tak isto priemyselné zóny v ZA sú na svojom pôvodnom mieste desaťročia...
To, čo nereaguje na nové skutočnosti - a síce nárast cestnej dopravy v regióne - je práve odkladanie realizácie stavby diaľnice.
devil napísal:1/ z pohladu osobnej dopravy JO neskracuje vzdialenost ZA-MT ba scasti ju aj predlzuje, miestna doprava preto nebude mat dovod vyuzivat tuto platenu sluzbu ked ma aj bezplatnu cestu.

Je mi jasné, že D1 tu nie je LEN pre ZA-MT, ale pre celé Slovensko, pritom ale doprave ZA-MT určite pomôže aj keby šla hneď cez Rajec.
Miestna doprava odbremenená o tranzit už pod Strečnom nebude problém.
Navheja by som diaľnicu využil aj na cestu do MT - zo Soliniek (sídlisko) je to na diaľnicu kúsok (< 2km) a nie v opačnom smere... určite by som sa netrepal cez mesto na Tesco križovatku so semafórmi etc.
devil napísal:2/ z pohladu nakladnej dopravy bude problem dostupnosti priemyselnych arealov v strazove a arealu kia&dodavatelia z vychodu. ked nebudu moct ist po terajsej I/18 tak bud urobia poriadnu obchadzku cez hricovske podhradie alebo si to skratia cez rondel a cele mesto, co je urcite horsie ako terajsia trasa cez lavobreznu.

Dodávatelia z východu chodia cez ľavobrežnú LEN do areálov v Strážove!
Ostatní sa motkajú cez Tesco križovatku, ako dnes z východu všetko...
Prečo by nemohli ísť aj po terajšej I/18? Asi len preto, prečo dnes nemôžu ísť po dnešnej hlavnej tepne E50 - a síce, lebo na Tesco križovatke zhasli semafóry a v strede stojí zopár pretláčajúcich sa kamiónov, heh. No, preto asi nie, lebo tam svetlá nie sú... Takže asi len pre búračku - to je dôvod, prečo dnes kolabuje občas doprava pod Strečnom úplne. No, ale I/18 je solídny 4-pruh, kde Strečniansky ťukanec nespôsobí kolaps.
Navyše, spomínal som inde, že existuje dosť starý plán na IV. okružnú pre ZA (známy kvôli nej nemohol stavať na svojom pozemku), ktorý spája pôvodnú cestu s privádzačom juhom popod Solinky. Tento je ale asi niekde stratený, alebo čo, lebo pôvodný koridor sa nakoniec predsa zastaval... Spomínam ho ako ďalší spôsob, ako ešte viac odľahčiť mestu.

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2009 17:53
od devil
Je logické očakávať, že sa takto bude štát (alebo teda ktokoľvek, kto prijíma rozhodnutia) chovať, alebo sa štát chová logicky, keď postupuje takto?


aj-aj. aj ty ak mas na dome vela chyb ktore treba opravit a nemas na vsetky opravy naraz tak si to rozdelis. najskor urobis menej nakladne opravy - a kedze su menej nakladne tak ich urobis viac. a naposledy tych zopar najtazsich.

Miestna doprava odbremenená o tranzit už pod Strečnom nebude problém.


priemysel je sustredeny v severnej casti a automobilovy je tam len par rokov. ze ci dopravu pod strecnom skutocne odbremeni tunel vobec nie je iste... v zavislosti od vysky poplatku a od mnozstva nakladiakov. tych ktory pojdu do kie, mobisu atd..., do strazova ci zasobovacov obchodnych retazcov, miestnych autobusov a autobusov voziacich ludi do tychto fabrik. a to je je vela aut a nakladiakov. pre nich je vyhodnejsie ist popod strecno. a tranzit by tiez nesiel cely po dialnici, pretoze to su aj auta ktore pokracuju na KM, CA ci dalej do zahranicia. snad nepojdu cez hricovske podhradie :wink: ostava tranzit smerom na juhozapad a miestna doprava do juznych casti ZA. bude to vobec polovica premavky pod strecnom alebo len tretina/stvrtina ?

ovela jednoduchsie je postavit tie 3 km gbelany-strecno s mostom cez vah. vznikol by prakticky severny obchvat. do mesta (centrum, tesco...) by sa chodilo ako doteraz, a tranzit by isiel po novej ceste na druhej strane rieky, a zaroven by boli priemyselne zony napojene aj z vychodu.

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2009 13:13
od Dialniciar
"aj-aj. aj ty ak mas na dome vela chyb ktore treba opravit a nemas na vsetky opravy naraz tak si to rozdelis. najskor urobis menej nakladne opravy - a kedze su menej nakladne tak ich urobis viac. a naposledy tych zopar najtazsich."

Ak ti zateká do strechy, vezmeš úspory alebo úver a riešiš strechu, určite najprv nevymaľuješ izby; len preto, že na štetce a farbu peniaze máš.