devil napísal:a/alebo v duchu hesla "to najťažšie nakoniec". Či sa mýlim?
je to tak a tak je to logicke
Prečo je to logické?
Je logické očakávať, že sa takto bude štát (alebo teda ktokoľvek, kto prijíma rozhodnutia) chovať, alebo sa štát chová logicky, keď postupuje takto?
S tým druhým budem polemizovať!
devil napísal:navyse JO ZA je nieco co nereaguje na nove skutocnosti o com sa malo hovori, pretoze sa to niekomu nehodi a vacsina si neuvedomi, treba sa nad tym zamysliet.
Na doleuvedených skutočnostiach nevidím veľa nového.
Vzdialenosti sa v čase akosi nemenia, takže vzdialenosť ZA-MT po D1 nie je nič nové.
Tak isto priemyselné zóny v ZA sú na svojom pôvodnom mieste desaťročia...
To, čo nereaguje na nové skutočnosti - a síce nárast cestnej dopravy v regióne - je práve odkladanie realizácie stavby diaľnice.
devil napísal:1/ z pohladu osobnej dopravy JO neskracuje vzdialenost ZA-MT ba scasti ju aj predlzuje, miestna doprava preto nebude mat dovod vyuzivat tuto platenu sluzbu ked ma aj bezplatnu cestu.
Je mi jasné, že D1 tu nie je LEN pre ZA-MT, ale pre celé Slovensko, pritom ale doprave ZA-MT určite pomôže aj keby šla hneď cez Rajec.
Miestna doprava odbremenená o tranzit už pod Strečnom nebude problém.
Navheja by som diaľnicu využil aj na cestu do MT - zo Soliniek (sídlisko) je to na diaľnicu kúsok (< 2km) a nie v opačnom smere... určite by som sa netrepal cez mesto na Tesco križovatku so semafórmi etc.
devil napísal:2/ z pohladu nakladnej dopravy bude problem dostupnosti priemyselnych arealov v strazove a arealu kia&dodavatelia z vychodu. ked nebudu moct ist po terajsej I/18 tak bud urobia poriadnu obchadzku cez hricovske podhradie alebo si to skratia cez rondel a cele mesto, co je urcite horsie ako terajsia trasa cez lavobreznu.
Dodávatelia z východu chodia cez ľavobrežnú LEN do areálov v Strážove!
Ostatní sa motkajú cez Tesco križovatku, ako dnes z východu všetko...
Prečo by nemohli ísť aj po terajšej I/18? Asi len preto, prečo dnes nemôžu ísť po dnešnej hlavnej tepne E50 - a síce, lebo na Tesco križovatke zhasli semafóry a v strede stojí zopár pretláčajúcich sa kamiónov, heh. No, preto asi nie, lebo tam svetlá nie sú... Takže asi len pre búračku - to je dôvod, prečo dnes kolabuje občas doprava pod Strečnom úplne. No, ale I/18 je solídny 4-pruh, kde Strečniansky ťukanec nespôsobí kolaps.
Navyše, spomínal som inde, že existuje dosť starý plán na IV. okružnú pre ZA (známy kvôli nej nemohol stavať na svojom pozemku), ktorý spája pôvodnú cestu s privádzačom juhom popod Solinky. Tento je ale asi niekde stratený, alebo čo, lebo pôvodný koridor sa nakoniec predsa zastaval... Spomínam ho ako ďalší spôsob, ako ešte viac odľahčiť mestu.