Intenzity

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 30. Jún 2017 19:29

no vidis cize kde je najvacsi potencial pribudania, na trasach dialnic alebo mimo nich ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod rastislav5 » 01. Júl 2017 15:05

Absolutne asi na dialniciach (samozrejme len do naplnenia ich kapacity), relativne asi mimo nich, aspon tak to vychadza z dat, ktore su k dispozicii. Porovnal som vysledky scitania 2010 a 2015 v Banskobystrickom kraji a relativny narast (v%) bol najvyssi na cestach nizsich tried napr. scitaci usek 94070 Lucenec-Bolkovce z 236 na 781 automobilov (+231%) alebo usek 91980 Hnusta - Ratkova zo 454 na 1242 (+174%). Absolutny narast bol najvyssi na useku 90871 R1 vstup do Bystrice z 30642 na 40011 (+31%) .

Ked sa zvysi doprava 3 nasobne na nevytazenych cestach, co ale robi prirastok menej ako tisic aut, asi to nie je take bolestive, ako ked sa zvysi sice len o 30% na frekventovanych cestach, co vsak moze robit prirastok 10 tisic aut. V mestach, kde sa stretavaju dopravne prudy z roznych smerov, budu investicie do zlepsenia ciest (napr. budovanie obchvatov) prospesnejsie vacsiemu poctu ludi, najma ak uz su existujuce cesty saturovane,vznikaju na nich zapchy a cestujuci stracaju cas. Tym ale nechcem povedat, ze cesty nizsich tried netreba opravovat.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Intenzity

Odoslaťod Maxx787 » 01. Júl 2017 15:35

R1 by sa podla tych intenzit mala rozsirit na full 3+3 v useku od kremnicky po Europu SC. nie je to daleko, v strede je trochu miesta a po krajoch netreba vela pridavat.
R 31,5/80 by urcite stacilo. dobudovanie PHSiek a zlepsenie osvetlenia by potesilo aj miestnych.
kapacita 2+2 je 41000-48000 v zavislosti od parametru a navrhovej rychlosti.
kapacita 3+3 je 75000-90000.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Intenzity

Odoslaťod devil » 01. Júl 2017 17:57

cestujuci stracaju cas aj na rozbitych cestach nizsich tried kde musia ist pomaly aby nemuseli po roku menit tlmice. a ked jazdia rychlo tak stracaju peniaze kvoli skodam sposobenym cestou. az na nejake vynimky netreba budovat ziadne nove cesty nizsich tried a ich oprava cize novy koberec, vybetonovanie priepustov a vybargrovanie jarkov kde treba su naklady ekvivalentne poctu aut ktore tadial jazdia. mne to vychadza vyhodnejsie ako nova cesta hoci pre 40.000 aut za 40 mil/km.

v mestach je to vacsinou priestorovy problem ked nie je kde rozsirit cestu. nejake buranie ci zabetonovanie zelenych ploch v meste bude coraz menej predstavitelne. z nejakej dediny sa dostat do okresneho mesta kde autobus chodi mozno kazde 2 hodiny a 20 km urobi za pol hodinu je lepsie autom, ci skor je to nevyhnutnost. ale v meste kde jazdi mhd kazdych 5-15 minut je o komforte ludi. potom vidime ze sucasny stav je deformovany, prepchate mesta autami kde ide za sebou 10 aut v ramci mesta alebo z predmestia z coho v 4 je len vodic v dalsich 4 su dvaja max. traja a len zvysok je plne auto. a na dedine kde cestuju aj 30-40 km do okresneho mesta za pracou miestnym autobusom ktory stoji pri kazdej vrbe.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Intenzity

Odoslaťod Lorenc » 07. Júl 2017 11:55

Maxx787 napísal:R1 by sa podla tych intenzit mala rozsirit na full 3+3 v useku od kremnicky po Europu SC. nie je to daleko, v strede je trochu miesta a po krajoch netreba vela pridavat.
R 31,5/80 by urcite stacilo. dobudovanie PHSiek a zlepsenie osvetlenia by potesilo aj miestnych.
kapacita 2+2 je 41000-48000 v zavislosti od parametru a navrhovej rychlosti.
kapacita 3+3 je 75000-90000.


To ak sa niekedy postaví R1 cez Hiadeľ tak by bol potrebný skôr tunel Urpín ako rozšírenie.

Nevie niekto kde sa merá v úsekoch sčítania:
Napr. sčítací úsek 90721- Likavka Hrad- križovatka RK
alebo sčítací úsek 90711- Rk Bystrická- Biely Potok Jazierce

http://www.ssc.sk/files/documents/dopra ... k_2015.pdf
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Intenzity

Odoslaťod pedro » 28. Júl 2017 07:51

Prvé údaje z D3 Svr-Ska:
priemerná denná intenzita sledovaného obdobia (nerovná sa RPDI!) - 2160 skv/24h z toho 897 nákladných a bus.
max. denná intenzita - 2960 skv/24h - z toho 2060 nákladných - kvôli sviatku v ČR - 6.7.
počas voľných dní je priemerná intenzita vyššia ako počas pracovných dní.
pedro
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Obrázky: 43
Založený: 26. Apr 2013 18:38

Re: Intenzity

Odoslaťod aquila » 28. Júl 2017 09:23

neskutocne mizerne intensity .. uz som to rozpisal vo vlakne Svr-Ska, ale je vidno, z eje to ozaj umely koridor a ani peak cez cesky sviatok nepohol .. a pol miliardy euro v tahu .. hrozne
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Intenzity

Odoslaťod Piffo » 28. Júl 2017 10:01

2160 / 24 hodin...
Povedzme, ze v noci sa tam 8 hodin nejazdi vobec.
2160 / 16 = 135
Cize aj po pomerne silnom obmedzujucm predpoklade je to jedno auto za 27 sekund ??? To tam mozu aj cyklistov pustit.
Piffo
diskutujúci
 
Príspevky: 63
Založený: 12. Mar 2008 13:06

Re: Intenzity

Odoslaťod Maxx787 » 28. Júl 2017 10:36

to su udaje z ASD??
no 3000 v/24h je na usek ktory stal 400 mil.€ fakt bieda... teraz este viac vidno ze tie intenzity co hovorili niektory ze hned po spusteni (ja to beriem ze do dvoch rokov) bude jasne, ze to treba rozsirit na plny, no neviem, to by muselo na novy usek prejst tak 12000-15000 tisic. co do dvoch rokov isto nebude.
vcera som bol na useku ZV-DT R2 a musim povedat ze ta cesta mi pride primerane zatazena, ani nie plne ani nie prazdne. este som si na kruhaci povzdychol ze by mohli postavit obchvat ZV :D toto je usek ktory na R2 treba na tejto strane najviac a viac ako Krivan Lovinobana.
aby sa nepovedalo ze neviem co sa deje dalej tak som siel az po LC. :-D
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Intenzity

Odoslaťod pedro » 23. Aug 2017 12:59

...priemerné denné intenzity na D a R v r. 2016 + maximá sú dostupné tu:
Kód: Vybrať všetko
http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752
pedro
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Obrázky: 43
Založený: 26. Apr 2013 18:38

Re: Intenzity

Odoslaťod pedro » 23. Aug 2017 13:01

...priemerné denné intenzity na D a R v r. 2016 + maximá sú dostupné tu: http://dialnice.info/gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=37752
..sorka za duplicitu
pedro
diskutujúci
 
Príspevky: 81
Obrázky: 43
Založený: 26. Apr 2013 18:38

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 29. Aug 2017 10:29

super, toto by malo byť oficiálne zverejňované každý rok a nemusíme čakať 5 rokov na výsledky pofidérneho merania brigádnikmi

D3 Krásno nad Kysucou - Čadca má maximum 20420 vozidiel, takže už treba 2 rúru Horelice
Branisko má maximum 18028 vozidiel, takže to treba začať seriózne pripravovať
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod fh » 29. Aug 2017 18:18

Rešpekt i15, tomu hovorím vecný príspevok bez krvavých očí :D
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Re: Intenzity

Odoslaťod Lorenc » 29. Aug 2017 19:09

i15 napísal:super, toto by malo byť oficiálne zverejňované každý rok a nemusíme čakať 5 rokov na výsledky pofidérneho merania brigádnikmi
D3 Krásno nad Kysucou - Čadca má maximum 20420 vozidiel, takže už treba 2 rúru Horelice
Branisko má maximum 18028 vozidiel, takže to treba začať seriózne pripravovať


Podľa maximálnej intenzity by sa asi nemalo určovať kedy realizovať úsek.

Brigádnici asi moc na diaľniciach stejne nestoja. Skôr by som to rozšíril na E- čkové trasy, kde niesú diaľnice, zopár bodov v trase R2 BN, PD, HA, LC, RS Soroška, R3, Brestová, Mt, ,H.Š , Krupina, Šahy, R1 Staré hory, Donovaly, L.Osada...
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Intenzity

Odoslaťod Jano1 » 30. Aug 2017 07:20

Desiatky scitacov su aj na cestach I.a II. triedy, len to zase by musela SSC pohnut prstom.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Intenzity

Odoslaťod racto » 30. Aug 2017 09:08

Sú len množstvo je nefunkčných a niektoré nemajú skladbu, len počet (napr. Staré Hory.)
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 04. Jan 2018 21:46

už máme priemerné intenzity za rok 2017? :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod KLEPETO » 04. Jan 2018 22:50

Srandista. Úradníci svoje počítače zapnú až 8. januára. Väčšina ešte trávi koláče a údené z predošlých dní. Veď štúdio zelenej vlny musí byť obalené v pavučine, nemajú pomaly čo hlásiť min. čo sa týka ciest v BA, po ktorých sa teraz jazdní úžasne. Momentálne také intenzity roku 1993.
KLEPETO
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 23. Nov 2016 20:37

Re: Intenzity

Odoslaťod michaelse » 04. Jan 2018 23:58

to mozem potvrdit,normalne si tento tyzden jazdenie po BA uzivam,cesty relativne vacsinou poloprazdne oproti normalu a druha vec ze sa nemam dovod ponahlat lebo tiez este nepracujem a este travim vianocne kolace :D
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Intenzity

Odoslaťod i15 » 05. Jan 2018 18:16

máme rok 2018, dúfam že údaje z automatických sčítačov nechodia vytlačené poštou a úradníci ich nepočítajú na kalkulačke
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Intenzity

Odoslaťod Yoggy52 » 06. Jan 2018 15:25

no len aby si nebol prekvapeny :D
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Intenzity

Odoslaťod duro_z_dediny » 22. Jan 2018 01:32

Jediná otázka ohľadne intenzít : prečo bratia Česi majú k dispozícii takéto zdroje a na SK som takto spracované údaje nevidel.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 08:30

Keby boli zverejnené takto spracované intenzity, tak by bola iná diskusia o priorite výstavby a politici by nemohli až tak obhajovať niečo nie veľmi obhajiteľné. Spomalené reakcie by asi neboli na mieste a asi aj cesty by sa stavali rýchlejšie (môj vysnívaný pohľad). V dnešnej elektornickej dobe to nie je žiaden problém a kompetentní určite tieto údaje majú, len ich prezentovať neskreslené a širokej verejnosti.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Intenzity

Odoslaťod expwy » 22. Jan 2018 10:31

Zo všetkých automatických sčítačov dopravy existujú takéto údaje, len presne ako uviedol vladik67, politici nechcú tieto údaje zverejňovať. Tak ako nechceli zverejňovať štúdie realizovateľnosti, ktoré odhaľovali pravdu o viacerých ťahoch na Slovensku, a rúcali by sa mokré sny regiónov, ktoré živia regionálni politici, lebo sa na nich priživujú ako napr.:

- o gemersko-novohradskej R2, že ju vôbec najbližších 15 rokov netreba, ale stačia len obchvaty bodových závad,

- že keby Prešov dlhé roky nesníval sen o diaľničnom severnom obchvate a radšej tlačil na MK-3 a MK-5 ako preložky štátnych ciest bolo by to lepšie a dnes by už mohli byť vo výstavbe za zlomok ceny SO, ale dnes už nemožno cúvnuť a R4 PO - Lipníky treba dostavať, bohužiaľ polovičný profil by bol strategicky zlé rozhodnutie,
- to isté severná R4 Lipníky - PL, kde stačia preložky Giraltoviec a Šar. Štiavnika a že sa viac treba zamerať na cestu I/18 PO - VT - HE/MI, ktorú treba začať pripravovať na skapacitnenie, a pre Šariš je významnejšia cesta I/68 Mníšek - SB - PO, ktorú treba prioritnejšie riešiť,
- že cesta BJ - PO by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,
- že D1 Košice - Michalovce by sa mala začať intenzívnejšie pripravovať, aby sa do roku 2030 dala rozostavať,
- že cesta KK - SN/LE - Margecany - KE by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,

- že R7 DS - LC treba zrušiť a ďaleko väčší význam má preložka I/64 NR - NZ a I/75 Šaľa - NZ s obchvatom NZ a napojením na Komárno,
- že cesta Sereď - GA - DS by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,
- že cesta Tomášikovo - Diakovce - Šaľa - Nitra by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu,

- že R3 ZV - Krupina - Šahy netreba najbližších 20 rokov a stačí len preložka I/66 obchvat Krupiny a riešiť bodovú závadu v Šahách obchvatom a že výhodnejšie pre SK je začať pripravovať stredný S-J koridor v trase MT - ZH - Hr. Beňadik - Tlmače - LV - Demandice - Šahy, ale v úseku LV - Šahy by taktiež stačila kapacitná cesta I. triedy (2+1 s MÚK),
- že severná R3, keby nedostal punc RC a zostala preložkou I/59, tak dnes už možno stojí,
- že R1 BB - RK je nezmysel hodný zrušenia so zápornou hodnotou IRR a medzinárodný tranzit treba pretrasovať do turčianskej kotliny,

- že I/9 TN - Bánovce treba ihneď zrekonštruovať a po Mních. Lehotu skapacitniť,
- že triangel PD - MT - ZH a čiastočne tranzit PD - ZA cez Fačkov, by sa efektne vyriešil tunelom Ráztočno-Sklené a vôbec ho netreba v diaľničných parametroch,

- že cesty II/502 BA - PK, II/503 MA - PK - SC - Šamorín by mali byť cesty I. triedy a pripravovať ich preložky (Sv. Jur, PK) a skapacitnenie v úseku PK-SC,
- že I/61 BA - SC mala byť už min. 5 rokov skapacitnená, a mokrý sen developerov o kolektoroch nenávratne zrušený,

- že cesta I/51 Hodonín - Senica - Trnava by si zaslúžila rekonštrukciu a preložky,
- že cesta Kúty - SE - MY - NM by mala byť cestou I. triedy by si zaslúžila rekonštrukciu a preložky,
- že cesta II/513 HC - NR by mala byť cestou I. triedy a začať pripravovať jej rekonštrukciu a výstavbu obchvatu HC,
- že R8 treba zrušiť a ďaleko väčší význam má preložka I/64 so spojnicou BN - TO,
apod.

ale my vrhneme všetky kapacity na prípravu ďalšieho regionálneho mokrého sna o R2 LC - RV a R7 DS - LC...
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Intenzity

Odoslaťod vladik67 » 22. Jan 2018 11:38

Toto zhrnutie už niečo do seba má a nie predošlé, ktoré si obhajoval u Jarina v inej téme.
Juh by mal mať tiež poriadné prepojenie, lebo vidíš čo sa robí pri Ružomberku a Žiline a nepíšem o zhoršených poveternostných podmienkach v zime oproti juhu.

Príčinou je zdržanie stavby úseku Hubová - Ivachnová, no posunie sa lievik ale zase sa bude stáť a ešte viac dopravy sa presmeruje na Donovaly do sperajzdnenia Višňového.
Ale sami sme tú dopravu z východu nasmerovali na Ružomberok (dokončením Bidoviec sa táto intenzita zväčší), ktorá sa delí na BB a ZA.
Pri výstavbe páru ciest juhom, odpadne význam Donoval. Preto teraz sa pokúšaju o výstavu aj tu.

Ako si vydýchla Torňaľa a okolité obce, chod sa opýtať. Škoda, že ten obchvat je stále s obmedzeniami pri predbiehaní lebo kopíruje teren a zlý výhľad.
Takže ak budú hoci aj v polovičnom profile cesty popri jednotke, kde je zlá možnosť predchádzania a obchvaty obcí, nebude to nadarmo a bezpečnosť sa zvýši.
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.