Moderátor: Moderátori
Lenny napísal:Na D1 se vlivem nadměrného tepla z konce červenece roztrhal asfalt v délce cca 1 km. Byl to nějaký 49 km ve směru na Brno tušim.
Caesar napísal:Je to možné. Na diaľnicu D1 (v ČR) treba veľké investície na opravy, no je dostatok peňazí.
Na Slovensku sú potrebné väčšie investície, ale peňazí je málo.
čavo napísal:Chcem sa opýtať, či ba sa tento problém (letný aj zimný), nedal koncepčne riešiť prekrytím (nejaká strecha) vozovky v dostatočnej výške. V lete by robilo tieň. Za dažďa by odvadzalo vodu, v zime sneh. Zároveň by sa táto "strecha" dala využiť na inštaláciu nejakej techniky ak by bola potrebná, prípadne na inštláciu slnečných systémov na generovanie elektrickej energie.
Vedel by niekto, kto sa v tom vyzná, spočítať aspoň rádovo, koľko by takéto prekrytie mohlo vyjsť bez ďalšej inštalovanej techniky? Predpokladajme ďialničnú šírku cesty.
Antimander napísal:čavo napísal:Chcem sa opýtať, či ba sa tento problém (letný aj zimný), nedal koncepčne riešiť prekrytím (nejaká strecha) vozovky v dostatočnej výške. V lete by robilo tieň. Za dažďa by odvadzalo vodu, v zime sneh.
To je nereálne. Nakoniec by si aj strechu musel udržiavať.
Antimander napísal:Ale konkrétne čísla neviem, ani nemám predstavu. Strecha by musela uniesť napr. váhu snehu. ... A to nie je problém len na diaľniciach. Nevidel som to vo svete, aby bola diaľnica v dĺžke 1 000 km (napr.) prekrytá nejakou strechou.
Antimander napísal:čavo,
vyjazdené koľaje vznikajú bez ohľadu na teplotu.
Caesar napísal:čavo,
a ja už len doplním, ... tým, že postavíš strechu, predsa neriešiš problém teploty.
čavo napísal:Caesar napísal:čavo,
a ja už len doplním, ... tým, že postavíš strechu, predsa neriešiš problém teploty.
Moja chyba. Ja som stále v tom, že v tieni je nižšia teplota ako na priamom slnečnom svetle. A hlavne pokiaľ predmet, ktorý má možnosť ožarovať, je tmavý.
Milos napísal:Dnes boli na viacerých miestach Slovenska prekonané dlhodobé teplotné rekordy. Neuvažuje NDS alebo MDPT nad možnosou obmedzenia jazdy kamiónov od uritej hmotnosti len napr. do desiatej alebo jedenástej hodiny predpoludním a potom až veer, aspo na dianiciach a rýchlostných komunikáciách? Mám taký dojem, že v niektorých krajinách vlani prijali takéto opatrenie, možno sa mýlim. Zdá sa mi, akoby na ministerstve a NDS zaspali, myslím že pri týchto teplotách ide o dos vážny problém..
Jurislav napísal:Vyjazdené koľaje vznikajú všade a nie je šanca sa toho zbaviť. Ale ak nám ide o lepší stav diaľnic a nie ciest 1./2. triedy, tak by sa mohli ťažšie autá odkláňať na starú cestu vedľa diaľnice.
Honda napísal:Jurislav napísal:Vyjazdené koľaje vznikajú všade a nie je šanca sa toho zbaviť. Ale ak nám ide o lepší stav diaľnic a nie ciest 1./2. triedy, tak by sa mohli ťažšie autá odkláňať na starú cestu vedľa diaľnice.
Kde všade
Na vozovke s CB krytom na 100% nie.
Na vozovke kde je nad 60 cm AB krytu a to je pár nových ciest v SR tiež na 100% nie.
Jurislav napísal:Honda napísal:Jurislav napísal:Vyjazdené koľaje vznikajú všade a nie je šanca sa toho zbaviť. Ale ak nám ide o lepší stav diaľnic a nie ciest 1./2. triedy, tak by sa mohli ťažšie autá odkláňať na starú cestu vedľa diaľnice.
Kde všade
Na vozovke s CB krytom na 100% nie.
Na vozovke kde je nad 60 cm AB krytu a to je pár nových ciest v SR tiež na 100% nie.
Samozrejme. Ale aké percento našich ciest má CB kryt?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 39 hostí.