Stránka 2 z 2

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 15:35
od Dialniciar
Jurislav napísal:Samozrejme. Ale aké percento našich ciest má CB kryt?


Tento rozmer netvorí ani 1%. Ale existujú v SR úseky, kde je použitý betón samotný a originál je takýchto ciest zo všetkých ciest so spevneným povrchom (mimo ciest v mestách - cesty IV., V. a VI. triedy alebo tiež miestne komunikácie) 5,5%, pričom však mnohé sú pokryté AB krytom.

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2007 12:50
od Buldozér
Antimander napísal:čavo,

vyjazdené koľaje vznikajú bez ohľadu na teplotu. :wink:


Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2007 17:54
od Dialniciar
Buldozér napísal:
Antimander napísal:čavo,

vyjazdené koľaje vznikajú bez ohľadu na teplotu. :wink:


Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????


Stačí na najvyťaženejších úsekoch. Ale stačí si prejsť fórum, tém je ju tu na toto dosť. :wink:

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2007 19:46
od konstrukt
Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:
Antimander napísal:čavo,

vyjazdené koľaje vznikajú bez ohľadu na teplotu. :wink:


Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????


Stačí na najvyťaženejších úsekoch. Ale stačí si prejsť fórum, tém je ju tu na toto dosť. :wink:
Na križovatke v Ružomberku oproti papierňam spravili betónový povrch, aby zamedzili vyjazdeným koľajom. Je tam veľmi hustá doprava a oplatilo sa to, s koľajami už problémy nemajú.

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2007 21:45
od Dialniciar
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:
Antimander napísal:čavo,

vyjazdené koľaje vznikajú bez ohľadu na teplotu. :wink:


Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????


Stačí na najvyťaženejších úsekoch. Ale stačí si prejsť fórum, tém je ju tu na toto dosť. :wink:
Na križovatke v Ružomberku oproti papierňam spravili betónový povrch, aby zamedzili vyjazdeným koľajom. Je tam veľmi hustá doprava a oplatilo sa to, s koľajami už problémy nemajú.


Inak ja by som osobne sa vyjadroval presne v tejto problematike: CB kryt: cemento-betónové vozovky. Ešte sú totiž aj "len" betónové vozovky a dnes ich nájdeme napr. na SC-Sereď, v okolí Myjavy, na Turci atď. A nakoniec aj AB kryt: asfalto-betónová vozovka.

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 13:28
od Buldozér
Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:
Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:
Antimander napísal:čavo,

vyjazdené koľaje vznikajú bez ohľadu na teplotu. :wink:


Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????


Stačí na najvyťaženejších úsekoch. Ale stačí si prejsť fórum, tém je ju tu na toto dosť. :wink:
Na križovatke v Ružomberku oproti papierňam spravili betónový povrch, aby zamedzili vyjazdeným koľajom. Je tam veľmi hustá doprava a oplatilo sa to, s koľajami už problémy nemajú.


Inak ja by som osobne sa vyjadroval presne v tejto problematike: CB kryt: cemento-betónové vozovky. Ešte sú totiž aj "len" betónové vozovky a dnes ich nájdeme napr. na SC-Sereď, v okolí Myjavy, na Turci atď. A nakoniec aj AB kryt: asfalto-betónová vozovka.


Prepac mi moju nevedomost... Aka je asfaltobetonova vozovka??

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 13:35
od Dialniciar
Buldozér napísal:Prepac mi moju nevedomost... Aka je asfaltobetonova vozovka??


No to je klasická asfaltová vozovka. Predsa asfalt je len zložka cesty, "vozovky" (vozovka - časť cesty, po ktorej jazdia autá, teda najvrchnejšia časť cesty).

Viac odborného textu je tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5173
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1791
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=740
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2204

Ale základom všetkého je betón. To je zmes asfalt+betón, cement+betón. Do samotného asfaltu sa ešte dáva aj kamenivo atď. a je potom z toho AB kryt - asfaltový koberec, vozovka cesty, ...

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 13:54
od Buldozér
Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:Prepac mi moju nevedomost... Aka je asfaltobetonova vozovka??


No to je klasická asfaltová vozovka. Predsa asfalt je len zložka cesty, "vozovky" (vozovka - časť cesty, po ktorej jazdia autá, teda najvrchnejšia časť cesty).

Viac odborného textu je tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5173
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1791
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=740
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2204

Ale základom všetkého je betón. To je zmes asfalt+betón, cement+betón. Do samotného asfaltu sa ešte dáva aj kamenivo atď. a je potom z toho AB kryt - asfaltový koberec, vozovka cesty, ...


Betón je zmes cementu, kameniva, vody a prisad... tak mam to ucili. Takze asi voda nebude prisadou asfaltu....

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 14:01
od Buldozér
Buldozér napísal:
Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:Prepac mi moju nevedomost... Aka je asfaltobetonova vozovka??


No to je klasická asfaltová vozovka. Predsa asfalt je len zložka cesty, "vozovky" (vozovka - časť cesty, po ktorej jazdia autá, teda najvrchnejšia časť cesty).

Viac odborného textu je tu:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5173
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1791
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=740
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2204

Ale základom všetkého je betón. To je zmes asfalt+betón, cement+betón. Do samotného asfaltu sa ešte dáva aj kamenivo atď. a je potom z toho AB kryt - asfaltový koberec, vozovka cesty, ...


Betón je zmes cementu, kameniva, vody a prisad... tak mam to ucili. Takze asi voda nebude prisadou asfaltu....


Chcel som len povedat, ze je vhodnejsie pozivat vyrazy asfaltovy kryt a betonovy kryt vozovky.... mam taku skusenost, ze to je jednoznacnejsie

OdoslaťOdoslané: 14. Mar 2007 17:37
od Dialniciar
Buldozér napísal:Betón je zmes cementu, kameniva, vody a prisad... tak mam to ucili. Takze asi voda nebude prisadou asfaltu....


Ano, ale záleží, o akej asfaltovej vozovke sa bavíme a do mnohých sa dáva ešte okrem betónu a asfaltu aj špeciálne kamenivo istej hrúbky - veď to si môžeš všimnúť na lesných asfaltkách alebo na starých asfaltkách v mestách, že asfalt sám to len drží s betónom pohromade, teda tie väčšie kamene ... úplne jednoznačné a presné termíny sú: AB kryt a CB kryt, to sú presné pomenovania a nie je vhodné z toho to "B" dávať preč. Len ty si napísal prvýkrát:

Buldozér napísal:Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????


A ako hovorím existujú aj betónové vozovky: ani AB ani CB kryt. A nájdeš ich na: Senec-Sereď, okolie Myjavy, ... a hovorí sa im tiež: "panelky", pričom ani to nie je presný termín, pretože v SR existuje aj 925 km pôvodne panelových ciest (doslova betónové panely) a na nich je položený AB kryt - to sú cesty pre tanky a ťažkú vojenskú techniku.

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 08:33
od Buldozér
Dialniciar napísal:
Buldozér napísal:Betón je zmes cementu, kameniva, vody a prisad... tak mam to ucili. Takze asi voda nebude prisadou asfaltu....


Ano, ale záleží, o akej asfaltovej vozovke sa bavíme a do mnohých sa dáva ešte okrem betónu a asfaltu aj špeciálne kamenivo istej hrúbky - veď to si môžeš všimnúť na lesných asfaltkách alebo na starých asfaltkách v mestách, že asfalt sám to len drží s betónom pohromade, teda tie väčšie kamene ... úplne jednoznačné a presné termíny sú: AB kryt a CB kryt, to sú presné pomenovania a nie je vhodné z toho to "B" dávať preč. Len ty si napísal prvýkrát:

Buldozér napísal:Co tak zacat aj na Slovensku budovat betonove vozovky????


A ako hovorím existujú aj betónové vozovky: ani AB ani CB kryt. A nájdeš ich na: Senec-Sereď, okolie Myjavy, ... a hovorí sa im tiež: "panelky", pričom ani to nie je presný termín, pretože v SR existuje aj 925 km pôvodne panelových ciest (doslova betónové panely) a na nich je položený AB kryt - to sú cesty pre tanky a ťažkú vojenskú techniku.



Dobre. Mylím, že vozovky sú asfaltové alebo betónové. Z podstaty materiálu: betónová = cement, kamenivo, voda, prísady, prímesy ; asfaltová = asfalt, kamenivo, vápenná múčka (filler), prísady, prímesy. Ak spomínaš lesné cesty, tam bol použitý asfaltový koberec otvorený (makadam), ale takúto povrchovú úpravu vozovky už súčasná norma nepovoľuje. Čiže vozovka zo zmesi betónu a asfaltu - no nepoznám takú. Určite sú prípady, že vozovka bola riešená ako betónová, prípadne panelová a na takú sa s úmyslom povrchovej úpravy nanesie vrstva asfaltu.
Ak používame prívlastok "betónová", mali by sme používať ale celé názvy. Asfalto betónová a cemento betónová. Prívlastok "betónova" nám dáva najavo, že vec označená takýmto prívlastkom je vo svojej podstate pevná, tvrdá, silná, mocná a pod. Napríklad ak niekto povie : "To drží ako betón" znamená, že je niečo silné, tvrdé, mocné... A nie, že tam je aj v skutočnosti betón použitý (betón=voda, cement, kamenivo).

OdoslaťOdoslané: 15. Mar 2007 11:11
od Dialniciar
Buldozér napísal:Ak používame prívlastok "betónová", mali by sme používať ale celé názvy. Asfalto betónová a cemento betónová. Prívlastok "betónova" nám dáva najavo, že vec označená takýmto prívlastkom je vo svojej podstate pevná, tvrdá, silná, mocná a pod. Napríklad ak niekto povie : "To drží ako betón" znamená, že je niečo silné, tvrdé, mocné... A nie, že tam je aj v skutočnosti betón použitý (betón=voda, cement, kamenivo).


No, takže sme sa krásne dostali k normálnym pojmom: AB a CB kryt. AB (Asfalto-Betónová), CB (Cemento-Betónová) a kryt (vozovka).

Ak chceš napísať, že je skrátka na ceste nejaký pevný povrch, tak aj na toto sú termíny: spevnený a nespevnený povrch. Spevnený: AB, CB kryt, betónové vozovky. Nespevnený: prašné, poľné, štrkové. Cesta z panelov je v strede.

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2007 21:01
od konstrukt
Vyjazdené koľaje na vozovkách nevznikajú len z dôvodu vysokých teplôt, ale aj preťaženými kamiónmi a jazdí ich na Slovensku veľmi veľa.

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2007 08:15
od Dialniciar
doprastavak napísal:Vyjazdené koľaje na vozovkách nevznikajú len z dôvodu vysokých teplôt, ale aj preťaženými kamiónmi a jazdí ich na Slovensku veľmi veľa.


Ano samozrejme, aj to je pravda. Lenže vo všeobecnosti, kamióny nemusia byť na väčšine ciest II. triedy ani preťažené ... jednoducho by vôbec nesmeli jazdiť po cestách, ... tie neboli stavané na takú záťaž. :idea:

To, že kamiónov jazdí veľa, to nie je argument. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 21:11
od i15
Vyjazdene kolaje su problem na niektorych castiach I/68 KE-Milhost. Som toho nazoru, ze keby sa neustale neslubovalo, ze sa uz-uz zacne stavat R4, davno by to bolo opravene... :roll:

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 21:15
od konstrukt
teoretik napísal:Vyjazdene kolaje su problem na niektorych castiach I/68 KE-Milhost. Som toho nazoru, ze keby sa neustale neslubovalo, ze sa uz-uz zacne stavat R4, davno by to bolo opravene... :roll:
Vyjazdené koľaje sú po celej SR nielen tam.

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 21:21
od i15
doprastavak napísal:
teoretik napísal:Vyjazdene kolaje su problem na niektorych castiach I/68 KE-Milhost. Som toho nazoru, ze keby sa neustale neslubovalo, ze sa uz-uz zacne stavat R4, davno by to bolo opravene... :roll:
Vyjazdené koľaje sú po celej SR nielen tam.


to je jasne, ale tento konkretny problem sa podla mna neriesi preto, lebo sa uz od cca 2005 caka na R4, ktorej terminy sa neustale posuvaju

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 21:36
od Rio13.zm
ale aj ked sa zacne stavat, nebude postavena hned zajtra, nejaky cas to bude trvat

OdoslaťOdoslané: 12. Aug 2007 22:25
od kvalitná dialnica
Ke- Št. hranica nieje v zlom stave, ani nieje poptlátaná, ani nie sú výtlky.....opravovali ju úsekovo takže na 5 km je novší asvalt a daľsích 5 km to môže byť horšie ale žiadne tragédia.....nech len postavia R4 už to bude jedno.....

Skôr nech ju v zime odhrňujú lebu dosť fúka z polí, sú tam záveje,mali by sa o ňu starať lepšie....

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2007 07:58
od i15
cesta je viac-menej v dobrom stave, ale ten rozdiel pri prechode z madarskej I/3 je zjavny...

OdoslaťOdoslané: 13. Aug 2007 09:19
od kvalitná dialnica
ale po postavení novej :) tá ich stará bola v 3X horšom stave ako naša...