Analýza motivácie pri výbere trasy

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Aké kritérium u teba prevažuje pri voľbe trasy jazdy?

najazdené kilometre
1
4%
doba jazdy pri dodržaní predpisov
18
67%
najrýchlejšia doba jazdy bez ohľadu na predpisy
4
15%
čo najmenšia únava a najvyššia bezpečnosť
4
15%
 
Celkový počet hlasov : 27

Analýza motivácie pri výbere trasy

Odoslaťod stanog » 06. Dec 2009 14:38

Keď už tak diskutujeme o zmysle tunelov, počtoch exitov a podobných veciach napadla ma jedna vec. Kolega nedávno hľadal optimálnu trasu z centra BB do centra KE kde máme pobočky. Trošku som oprášil jeho e-mail a aktualizoval na dokončenie 1. úseku Meng. -Jánovce. Varianty teda mal takéto:
1. BB-ZV-LC-KE dĺžka 223 km z dtoho D/RC 25 km doba jazdy 2h58m
2. BB-Brezno-Dobšiná-RV-KE 196 km, z toho D/RC 6 km doba jazdy 2h 41m
3. BB-RK-PO-KE dĺžka 233 km z toho D/RK 115 km doba jazdy 2h40m

Tie jazdné doby vychádzali z predpokladu "bez pokút". Čo myslíte ktorou trasou chodí? Aby to celé malo ale širší kontext pridávam malý prieskum preferencie trás hlasovaním. Ak volíte raz takú variantu, inokedy druhú, zahlasujte za obe.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod i15 » 06. Dec 2009 15:26

No za prve - pepojenie BB-KE je mizerne :) Pri ceste juhom je imo lepsie ist po ceste II/591 na Zvolensku Slatinu, tam ani netreba dialnicnu nalepku. A linkove autobusy jazdia po trase Brezno-Tisovec-Jelsava-Roznava, tato cesta je hrozna, ale aut je tam malo...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod DrX » 06. Dec 2009 16:49

StanoG, dobre tipujem, ze pri 1 si zabudol zaratat polprofilove Rky Ozdany a Figa-Tornala? Podla mna je BB-ZV-LC-KE zdaleka najlepsia cesta (a niekedy nou jazdim aj z KE do Predajnej, co je este trocha vacsia obchadzka). Zvlast v zime, keddez krizom cez Raj je to priamo o zivot (bezne totalne zaviata cesta; bez retazi ani na krok). Na druhej strane, v lete je to cez Stratenu a popod Kralovu holu skutocne prekrasne. Naviac, aut je tam velmi malo a policajtov som tam este nevidel. Takze, pri troche odvahy sa da ist aj 140km/h (az na to, ze na jar su tam nehorazne vymole).
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Odoslaťod Milos » 06. Dec 2009 17:14

Po dobudovaní úseku Mengusovce - Jánovce (a o pár mesiacov aj Jablonov - Behárovce) by som určite volil trasu cez Ružomberok, Poprad, Prešov. Hlavne pokiaľ ide o cestovanie za pracovnými povinnosťami - vtedy človek jednoznačne preferuje istotu. Voľbu trasy by mohlo zmeniť napríklad zhoršenie zjazdnosti v zime (kritické občas bývajú najmä Donovaly a úsek Važec - Mengusovce). Chýba mi tam pozmenený severný variant (B. Bystrica - Podbrezová - Hybe - Prešov - Košice). Keby bol povrch na Čertovici hlavne z liptovskej strany poriadne opravený, nielen bývalý "tankodrom" 2 km pod sedlom, tak by som tento podvariant uprednostnil (aj pri cestovaní za pracovnými povinnosťami) pred trasou cez Ružomberok. Napriek menej km diaľnic mi to vždy vychádza do PP za kratší čas ako cez RK, lenže auto viac trpí..
Pokiaľ by ale išlo o cestovanie vo voľnom čase a nebol by som až tak viazaný časom príchodu, pokojne by som volil aj smer cez Brezno, Tisovec a Rožňavu, prípadne Dobšinú a Rožňavu.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod stanog » 06. Dec 2009 20:25

Polprofily ani dĺžku tunela Branisko som nepočítal, keďže povolená rýchlosť tam nie je výrazne iná ako na ceste 1. triedy. To hlasovanie mám na mysli úplne všeobecne, nielen pre túto destináciu.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod papes.sk » 08. Dec 2009 01:27

Milos napísal:Keby bol povrch na Čertovici hlavne z liptovskej strany poriadne opravený, nielen bývalý "tankodrom" 2 km pod sedlom, tak by som tento podvariant uprednostnil (aj pri cestovaní za pracovnými povinnosťami) pred trasou cez Ružomberok.
vidno ze si tadial davno nesiel...novy kobercek priamo pod sedlom z liptovskej strany davali niekedy este cez leto...ked som tadial naposledy siel...asi 3-5km od sedla az skoro do Vyšnej Boci :wink:
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

Odoslaťod stanog » 08. Dec 2009 08:57

Veď to je ten bývalý "tankodrom". On len naráža na to že to najhoršie je už síce opravené ale cesta ako celok je o poznanie zanedbanejšia ako Donovaly. Navheje tu nešťastne riešené napojenie na D1 keďže buď treba prejsť cez L. Hrádok alebo cez obec Hybe. Je to príklad toho kedy sa napojenie D robilo pre miestnych obyvateľov ktorí D sotva využijú ale tranzit ktorý určite smeruje buď na LM alebo PP má len komplikáciu rejazdom cez obce. Pritom keby bola MUK v strede v poliach stačila by jedna a celkovo by táto trasa získala na atraktívnosti. TEraz to spomaľuje minimálne o 5 min. keď sa chcete dostať od Čertovice na D1 a preto vodiči radšej idú cez Donovaly hoci je to o 12 km dlhšie ale rýchlejšie. Aj nedávno rekonštruovaný úsek Piesok - Bystrá je vlastne miestna komunikácia takmer v celej dĺžke cca 10 km s 50-kou, pred reko bola 40-ka asi na 2 km.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Milos » 08. Dec 2009 10:01

S tým opraveným úsekom je to presne ako píše Stanog. Alebo to za posledný mesiac-dva potiahli ďalej na Bocu :?: Opravené je to cca po tú prvú veľkú 180-stupňovú zákrutu (tú bližšie k sedlu), čo je málo.
Inak mne vychádza stále rýchlejšie Čertovica. Na Donovaloch býva v porovnateľnej denej dobe oveľa viac áut, v Ružomberku semafory pred Lidlom aj na križovatke s I/18 (alebo celkovo až na troch križovatkách?), k tomu pomalá jazda po Ivachnovú - to sú tiež zdržania. A 12 km navyše k cca 80km (vzdialenosť od BB k MÚK Hybe D1), to je už 15 percent navrch. Samozrejme, za mokra či v zimných podmienkach treba ísť na I/72 cez Čertovicu aj na I/18 od Lehoty po Hybe o hodne pomalšie a opatrnejšie.. To by som si samozrejme vybral Ružomberok. Ale späť k téme - v zimných podmienkach, najmä keď človek presne nevie, čo ho čaká na Donovaloch, Čertovici, či v Rudohorí, je lepšie ísť z BB do KE juhom.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Pacho » 08. Dec 2009 10:04

stanog napísal:Veď to je ten bývalý "tankodrom". On len naráža na to že to najhoršie je už síce opravené ale cesta ako celok je o poznanie zanedbanejšia ako Donovaly. Navheje tu nešťastne riešené napojenie na D1 keďže buď treba prejsť cez L. Hrádok alebo cez obec Hybe. Je to príklad toho kedy sa napojenie D robilo pre miestnych obyvateľov ktorí D sotva využijú ale tranzit ktorý určite smeruje buď na LM alebo PP má len komplikáciu rejazdom cez obce. Pritom keby bola MUK v strede v poliach stačila by jedna a celkovo by táto trasa získala na atraktívnosti. TEraz to spomaľuje minimálne o 5 min. keď sa chcete dostať od Čertovice na D1 a preto vodiči radšej idú cez Donovaly hoci je to o 12 km dlhšie ale rýchlejšie. Aj nedávno rekonštruovaný úsek Piesok - Bystrá je vlastne miestna komunikácia takmer v celej dĺžke cca 10 km s 50-kou, pred reko bola 40-ka asi na 2 km.


Problém je tiež, že Piesok-Bystrá, je obmedzený na tuším 12,5m dĺžku súpravy, čiže hlavný tranzit musí isť cez Brezno, čo je dosť nepohodlné, a dlhšie.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Odoslaťod papes.sk » 12. Dec 2009 13:37

Milos napísal:Inak mne vychádza stále rýchlejšie Čertovica. Na Donovaloch býva v porovnateľnej denej dobe oveľa viac áut, v Ružomberku semafory pred Lidlom aj na križovatke s I/18 (alebo celkovo až na troch križovatkách?), k tomu pomalá jazda po Ivachnovú - to sú tiež zdržania.

ja keď idem na Poprad, do Tatier ale aj do L.Hrádku tak to riešim cez Čertovicu...usek BB-Lopej mi celkom vyhovuje, je to rychle potom sa to zbrzdi Podbrezova- Certovica a za prechodom je to dost strme zo severu ale jazdi tam podstatne menej aut. napojenie od K.Lehoty k D1 je celkom normalne riesene....nieje tam ziadna dalsia zbytocna pripojka k D1...skor mi este ako zbytocna pripada exitVýchodna ale aj ona ma svoje vyhody...ked nahodou uzavru usek tak tadial mozu odklonit dopravu a je tam aj odpocivadlo takze je to v poriadku :roll:
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

Odoslaťod stanog » 17. Dec 2009 08:30

V zime má veľký vplyv na trasu kvalita zimnej údržby. Napr. v smere BA-KE býva problém s nafúkaným snehom na severnej D1 keďže v NDS o niečom ako vetrolamy resp. sneholamy asi ešte nepočuli. Juhom je zase problematická Soroška a úseky okolo Moldavy kde tiež zvykne často silo fúkať. A hmly sa vyskytujú tiež dosť, ale málokedy súčasne na oboch trasách čo môže byť tiež dôvod voľby tej-ktorej.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod Dialniciar » 21. Dec 2009 20:06

Zaujímavá anketa, hoci ja neodpoviem v rozsahu 1. príspevku, nakoľko v daných trasách cestujem málo.

U mňa je hlavným kritériom: doba jazdy s prihliadnutím na technický stav ciest. :idea: Ostatné (cena, predpisy, ...) až tak neriešim, akurát že na Slovensku to funguje aj trošku inak: iná možnosť nie je, človek sa musí prispôsobiť. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 45 hostí.