Návrhová rýchlosť

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 20:50

Koksolam,

odkial cerpas info, ze PPP bude mat podmienku stavat na 3+3 :?: To uz by bola enormna doba navratnosti. Neviem o tom, ale mozne to samozrejme je, ... ja viem o snahe CB krytu na tomto useku.

Ohladom BA-TT na 3+3, tak do r. 2010 netreba cakat nic a bolo by to idealne s tym ako sa dokonci D1 po KE.

Ohladom Grecka je tu na to tema, ale ja tam este budem davat dalsie info. Grecko nema velku rychlost na dialniciach a prave dnes prebieha vystavba viacerych dialnic v Grecku ako aj dalsich projektov. Buducnost tychto projektov je otazna - teda dalsie dialnice, cesty atd. z dovodov: nutne reformy financneho systemu, znizenie statneho dlhu, ktory je 1.-2. najvacsi z celej EU (Taliansko je hned vedla) a klesa aj podpora EU a r. 2004 bol narocny kvoli hram.

Viac tu a ako hovorim este tam pripravujem komplexny prispevok k dialniciam a parametrom:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1678
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 21:01

Adoas napísal:Koksolam,

odkial cerpas info, ze PPP bude mat podmienku stavat na 3+3 :?: To uz by bola enormna doba navratnosti. Neviem o tom, ale mozne to samozrejme je, ... ja viem o snahe CB krytu na tomto useku.

Ohladom BA-TT na 3+3, tak do r. 2010 netreba cakat nic a bolo by to idealne s tym ako sa dokonci D1 po KE.

Ohladom Grecka je tu na to tema, ale ja tam este budem davat dalsie info. Grecko nema velku rychlost na dialniciach a prave dnes prebieha vystavba viacerych dialnic v Grecku ako aj dalsich projektov. Buducnost tychto projektov je otazna - teda dalsie dialnice, cesty atd. z dovodov: nutne reformy financneho systemu, znizenie statneho dlhu, ktory je 1.-2. najvacsi z celej EU (Taliansko je hned vedla) a klesa aj podpora EU a r. 2004 bol narocny kvoli hram.

Viac tu a ako hovorim este tam pripravujem komplexny prispevok k dialniciam a parametrom:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1678


Vdaka za odkaz, nejako mi to subforum uniklo :cry:

Co sa tyka PPP, to som skor vyslovil zbozne zelanie na 3+3, myslim,ze to ale nie je nemozne, ono by to bolo aj navratne myslim, Turiec a okolie Ziliny maju navyssi rast po Bratislave, myslim, ze ta vystaba sa rozhodne vyplati. Uz teraz sa ohaname nedostatkom financii na opravu a upravu ciest a dialnic, ze vsetko pohltia dialnice. toto vsetko sa podla mna nezmeni nejakych 12 rokov, vzdy budu chybat peniaze na nejaky strategicky ciel, po vystavbe nosnej dialnicnnej siete toho zozerie vela uprava zeleznicnych koridorov, oprava ciest, ktore budu pri sucasnej udrzbe vdaka presunutiu skoro kazdej koruny do vystavby novych v zlom stave. preto je podla mna treba v tomto trochu mysliet dopredu a rovno to postavit na 3+3, myslim, ze to spominal aj jeden diskutujuci, ale nejako to nemozem najst, je tu strasne vela prispevkov na fore, clovek aby mal pomaly krystalovu gulu :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 21:06

Praveze ono to funguje takto: nic sa na Slovensku nestavia tak ako by to bolo potrebne, ale za to je tu snaha stavat a byt aktivni v kazdej oblasti - takze aj to setrenie ma svoje dovody. Treba sa prisposobit ekonomike a stanovit si priority.

SR si stanovila financnu stabilitu, rast HDP je vysoky, ... a az teraz viac investuje do skolstva a infrastruktury a bude tu pomahat aj EU prave 2-3 roky, potom menej cca. 10-15 rokov a potom sa uvidi co dalej.

Ja som skor za to, aby sa stavalo na D1 ZA-RK tak aby PPP stavalo tak aby sa dalo jazdit 130 km/h cez vsetky useky (to nebude lacne a jednoduche postavit) a v takomto pripade bude stacit aj 2+2 a CB kryt vydrzi aj ked bude dialnica non-stop plna. To su skusenosti zo zahranicia. Takze opravy takmer ziadne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 21:21

Adoas napísal:Praveze ono to funguje takto: nic sa na Slovensku nestavia tak ako by to bolo potrebne, ale za to je tu snaha stavat a byt aktivni v kazdej oblasti - takze aj to setrenie ma svoje dovody. Treba sa prisposobit ekonomike a stanovit si priority.

SR si stanovila financnu stabilitu, rast HDP je vysoky, ... a az teraz viac investuje do skolstva a infrastruktury a bude tu pomahat aj EU prave 2-3 roky, potom menej cca. 10-15 rokov a potom sa uvidi co dalej.

Ja som skor za to, aby sa stavalo na D1 ZA-RK tak aby PPP stavalo tak aby sa dalo jazdit 130 km/h cez vsetky useky (to nebude lacne a jednoduche postavit) a v takomto pripade bude stacit aj 2+2 a CB kryt vydrzi aj ked bude dialnica non-stop plna. To su skusenosti zo zahranicia. Takze opravy takmer ziadne. :wink:


S tym samozrejme suhlasim bez diskusie. Mne vsak slo o to, ze ked to bude plne, podla mna ten stav nebude trvat dlho, tak tie najnarocnejsie tunely nerozsiri ani Sqanta Klaus, ani Dedo Mraz, neberieme si inspiraciu z Rakuska a dalsich tunelovych velmoci, ktore maju teraz problem s tunelmy, zapchy, pretazensot, nemoznost rozsirovania, jedine za enormne naklady.... Takto to zaplaitme dva krat vsetko, co mozme raz a zo zaciatku za sukromne.
Inac s tym, ze 130 vsade mas pravdu, mozno by to chcelo ale tu 150km/hod, aspon to by mohlo realizovat, nejaka ta miliarda rocne naviac nic nepokazi a kvalitna dialnica uz vobec.
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 21:39

Koksolam napísal:S tym samozrejme suhlasim bez diskusie. Mne vsak slo o to, ze ked to bude plne, podla mna ten stav nebude trvat dlho, tak tie najnarocnejsie tunely nerozsiri ani Sqanta Klaus, ani Dedo Mraz, neberieme si inspiraciu z Rakuska a dalsich tunelovych velmoci, ktore maju teraz problem s tunelmy, zapchy, pretazensot, nemoznost rozsirovania, jedine za enormne naklady.... Takto to zaplaitme dva krat vsetko, co mozme raz a zo zaciatku za sukromne.
Inac s tym, ze 130 vsade mas pravdu, mozno by to chcelo ale tu 150km/hod, aspon to by mohlo realizovat, nejaka ta miliarda rocne naviac nic nepokazi a kvalitna dialnica uz vobec.


Koksolam,

akokolvek toto hodnotim pozitivne, tak som realista a ak toto SR realizovat nebude tak to pochopim a nebudem sam.

SR ma velky problem aj na uroven: 2+2, 130 km/h, CB kryt v celej dlzke. Preto je to PPP a sama dialnica si na seba zarobi, ale nie za 20-30 rokov, ale za 40-50 rokov co je problemom pre koncesionara - takze stat bude musiet doplacat nejake tienove myto a to zatazi rozpocet dialnic do buducnosti na 20-30 rokov.

A az na toto SR nema dost penazi. D1 nemusi a nebude prazdna, bude aj dost drahy prejazd a prazdna nebude, ale realne staci 2+2, lebo to bude rast ako keby 2 ciest na tomto useku a to je dost. A naviac, stavia sa R1 a budu sa robit prelozky na R3 cez Donovaly. Treba mysliet do buducnosti a netreba stavat 3+3 tam, kde je to relativne zbytocne a hlavne z hladiska penazi uplne neunosne.

Pretoze sukromne peniaze ano - ale aj s doplacanim statu, toto vela Slovakov vobec nevie. PPP ukryva vela rizik v sebe a toto tienove myto je iste uz dnes - len este nie je znama jeho vyska. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 21:45

Odkladam ruzove okuliare, otvoril si mi oci.

Rizika si uvedomuje dost ludi, co sa tyka PPP. Trosku ale mozme polemizovat o tom, ako zmeni pruh naviac cenu tienoveho myta, plateneho statom, myslim, ze ten pruh naviac...nezrobi to 100 percent, ale mozno sa mylim.

Cena myta...mas pravdu, loteria, ale nemyslim si, ze to bude chorvatsky cenovy model. Ale naozaj nevieme, kto zoberie do ruky kalkulacku a kto si da skakat po hlave ohladom myta. Bolo by ale sklamanim, keby cena mytneho zotrela vyhodu plynulej rychlej jazdy oprti starym cestam prvej triedy :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 22:01

Koksolam napísal:Rizika si uvedomuje dost ludi, co sa tyka PPP. Trosku ale mozme polemizovat o tom, ako zmeni pruh naviac cenu tienoveho myta, plateneho statom, myslim, ze ten pruh naviac...nezrobi to 100 percent, ale mozno sa mylim.

Cena myta...mas pravdu, loteria, ale nemyslim si, ze to bude chorvatsky cenovy model. Ale naozaj nevieme, kto zoberie do ruky kalkulacku a kto si da skakat po hlave ohladom myta. Bolo by ale sklamanim, keby cena mytneho zotrela vyhodu plynulej rychlej jazdy oprti starym cestam prvej triedy :wink:


Tak napriklad tunel keby mal byt stavany na 3+3 tak si bud isty ze to je citit na celkovych nakladoch a tie zvysia aj tienove myto. Logicky nie o 100%, ale o dost % - a spravne si poznamenal, nevieme dnes ako sa bude stanovovat vyska tienoveho myta, lebo dam priklad: ruza moze stat 1 EUR ak ju niekto ukradol, moze stat 2-3 EUR v 90% obchodoch, ale moze stat aj 10 EUR len k nej dostanes vela dalsich masli, stuh atd. - otazka je ci to je este ruza, ktoru si chcel.

Ohladom vysky myta: aby sme si rozumeli: tienove myto - to je priama suma ktoru plati stat koncesionarovi (teda ten kto dialnicu stavia, presnejsie kto ju financuje) a potom samozrejme tu bude aj samotne myto za prejazd a tu sa neobavam - tranzit, kamiony a bohati ludia problem mat nebudu respektive budu donuteni ist po dialnici a ostatne zalezi na state. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Jan 2006 22:16

Zaujimalo by ma, o kolko moze navrhova rychlost zvysit a znizit naklady na vystavbu. nemyslim si vsak, ze by boli zhodne ako u rychlostnych komunikacii. Su nato nejake smernice, koeficienty, alebo sa berie iba surove trasovanie, vymer akubatur...
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 05. Jan 2006 23:52

Koksolam napísal:Zaujimalo by ma, o kolko moze navrhova rychlost zvysit a znizit naklady na vystavbu. nemyslim si vsak, ze by boli zhodne ako u rychlostnych komunikacii. Su nato nejake smernice, koeficienty, alebo sa berie iba surove trasovanie, vymer akubatur...


Tak neviem presne cisla, nie som stavbar, ale logicky:

Ked sa prilis setri na parametroch a nestavia sa ani tak ako to doba vyzaduje, tak potom sa to vrati v podobe obrovskych nutnych nakladoch na modernizaciu, prestavbu atd. - uplne spravne priklady na Slovensku su D2 a D1 BA-TT.

A potom v CR D1 Praha-Brno, kde naklady su potrebne cca. 40 mld. CZK a este ani to nie je konecna suma.

Treba stavat vzdy tak, aby boli splnene min. aktualne potreby. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 12:50

Oficiálne by sa dalo ísť na celej D2 bez problémov 150 km/h.

Napríklad cesta I/51 bola takmer v celej trase ČR-Holíč-Senica-Jablonica postavená v 1/2 profile rýchlostnej cesty, keďže sa vedelo, že to je vyťažená a doležitá obchodná cesta.

To prepojenie SR-ČR hlavne na západe Slovenska bolo spravené naozaj kvalitne, čo sa týka možností ísť rýchlo a bezpečne zároveň.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 24. Mar 2007 21:03

Dialniciar napísal:Napríklad cesta I/51 bola takmer v celej trase ČR-Holíč-Senica-Jablonica postavená v 1/2 profile rýchlostnej cesty, keďže sa vedelo, že to je vyťažená a doležitá obchodná cesta.


Ale stále je to 1+1 pruh ako všetky ostatné cesty prvej triedy. Môžeš argumentovať šírkou, parametrami, klesaniami bla bla, pre šoféra je to cesta ako cesta.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 25. Mar 2007 20:01

Jurislav napísal:
Dialniciar napísal:Napríklad cesta I/51 bola takmer v celej trase ČR-Holíč-Senica-Jablonica postavená v 1/2 profile rýchlostnej cesty, keďže sa vedelo, že to je vyťažená a doležitá obchodná cesta.


Ale stále je to 1+1 pruh ako všetky ostatné cesty prvej triedy. Môžeš argumentovať šírkou, parametrami, klesaniami bla bla, pre šoféra je to cesta ako cesta.


Ale my sa bavíme o návrhovej rýchlosti.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 01. Apr 2007 20:56

Dialniciar napísal:Oficiálne by sa dalo ísť na celej D2 bez problémov 150 km/h.

Napríklad cesta I/51 bola takmer v celej trase ČR-Holíč-Senica-Jablonica postavená v 1/2 profile rýchlostnej cesty, keďže sa vedelo, že to je vyťažená a doležitá obchodná cesta.

To prepojenie SR-ČR hlavne na západe Slovenska bolo spravené naozaj kvalitne, čo sa týka možností ísť rýchlo a bezpečne zároveň.


Toto je pro mne nova informace. Odkud kam mela vest tato rychlostni silnice?
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 02. Apr 2007 17:26

Lenny napísal:Toto je pro mne nova informace. Odkud kam mela vest tato rychlostni silnice?


Brno (napojenie na Prahu) - Holíč - Senica - Trnava - Nitra - Zvolen - Košice - Michalovce - Užhorod
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.

cron