Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod plš » 19. Dec 2013 16:48

EÚ nepreplatí pre chyby 183 mil Eur viewtopic.php?f=35&t=18782 . Pre Vážneho žiadny problém :D , pre Kažimíra lahôdka :evil:
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 21. Dec 2013 00:55

plš napísal:EÚ nepreplatí pre chyby 183 mil Eur http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=18782 . Pre Vážneho žiadny problém :D , pre Kažimíra lahôdka :evil:

Toto je len začiatok, bude toho viac 8)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod sergej » 24. Jan 2014 15:38

sergej napísal:Z velkych stavieb asi toto:

D1:
privadzac Lietavska Lucka
Budimir-Bidovce

D3:
Cadca Bukov - Svrcinovec (zalezi na majetkovo-pravnom vysporiadani)

R2:
teoreticky obchvat Kosic

R3:
pripravene budu Tvrdosin - Nizna a Sedliacka Dubova - Dlha na Oravou, ci pojdu do vystavby je otazne

Otazne su takisto D4, R7, R5, podla mna z nich nepojde v 2014 nic


Takze mame tu akysi plan spustania tendrov:

Február 2014:
    R1 Vlčkovce - Križovany nad Dudváhom, PHS; 5,6 mil EUR
Máj 2014:
    R1 Sielnica, úprava MÚK; 3,1 mil EUR
Október 2014:
    R3 Tvrdošín - Nižná; 5,2km; 84 mil EUR
November 2014:
    D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec; 5,67km; 187,1 mil EUR
December 2014:
    D1 Prešov,Západ – Prešov, Juh; 7,87km; 339,5 mil EUR
    D1 Budimír - Bidovce; 14,4km; 217,65 mil EUR
    D1 MÚK Blatné - 6 pruh; 20 mil EUR
    D2 Moravský Svätý Ján, ekodukt; 9,76 mil EUR
viewtopic.php?f=35&t=18877&p=152954#p152954

Zda sa, ze privadzac LL sa posuva na 2015
A ako sme si uz zvykli, terminy netreba brat smrtelne vazne.
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2014 15:47

ak sa co i len vyhlasia tendre na tie useky co su na oktober az december v tomto roku to bude uspech .. ale som milo prekvapeny ze tam je R3, aj ked je skoda, ze to neprekopali, nevypustili MUK nizna a radsej to nepotiahli poza podbiel
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 25. Jan 2014 09:47

R3 jedine zo štátneho rozpočtu, čiže je to otázne
D1 Budimír - Bidovce potrebuje štúdiu realizovateľnosti. Ostatné štúdie mali dobu dokončenia okolo 9 mesiacov od vyhlásenia tendra, takže by pomaly mali vyhlásiť tender aj na štúdiu D1 R2 R4 PO/KE.
D1 Prešov... proste neverím
D3 Čadca - Svrčinovec vyzerá najreálnejšie, snáď sa podarí a najlepšie aj s R5
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 25. Jan 2014 09:56

Tá PHS bude zaujímavá, keď kvôli tomu zase na pol roka zavrú jazdný pás... oproti Lehote je tam intenzita dopravy vyššia o 10-15000. V tendri by moli byť aj podmienky ohľadom spôsobu a dĺžky uzávierky
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Qwert » 25. Jan 2014 21:51

Tá PHS vo Vlčkovciach by si snáď nemusela vyžiadať kompletnú a nepretržitú uzávierku celého jazdného pásu, možno by stačil väčšinu času len jeden pruh, predsa len pri lehote to bolo na moste. Predpokladám, že dosť ľudí to bude obchádzať cez dedinu, z čoho budú mať miestni určite veľkú radosť.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod ecce » 15. Feb 2014 13:13

Zaujimalo by ma, s akymi cenami sa ráta pri OPD? Ak budeme mat teoreticky ceny dlhodobo povedzme na urovni 70% expertizy, znamena to, ze vystanu peniaze na viac usekov? Alebo uz OPD rata s cenami pod urovnou ecpertizy?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod plš » 16. Feb 2014 11:27

Rýchlo a jednoducho povedané Vážny robí prednášku predovšetkým Ficovi.

Ecce, nechcem Ťa uraziť. Prvé solídne číslo, čo má NDS a MD v rukách je cena z expertízy. Ďalšia normálna hodnota vzíde až od výhercu súťaže. Najzodpovednejšia osoba musí mať urobený poradovník jednotlivých akcií podľa dôležitosti, čo do mínus a plus - to je vec "rokov driny" a šťastia, čo vidíme dnes na priebehu súťaží /HP-LL sa robí, LL-DS len v snoch/.

Tá expertízna cena sa stanoví podľa cenníkov. Za socializmu sme mali cenník pre HSV, PSV a odborové cenníky, ktoré sa vydávali dajme tomu raz cca za 5-10 rokov. V iné roky sme použili cenníkovú cenu vynásobenú príslušným koeficientom pre daný rok. Expertízny cenár, čo má veci v cenníku zahrnie do ceny normálne podľa rozpisu objemov hmôt, čo mu dajú veľmi skúsení projektanti z hrubých expertíznych návrhov a zo skúseností, čo treba použiť /ideálne sa to urobí úpravou na nové rozmery a parametre už urobeného projektu diela/. Veci, čo nemá v cenníku ocení katalógovými cenami od výrobcov na internete /bez zliav/. Dopravu materiálu musí asi naceniť tak, aby sa dostal k nejakej priemernej hodnote, réžiu, inžiniersku činnosť a také položky musí naceňovať priemerné. Toto je objektívna hodnota navarená z priemerných odhadov.
Súťažna cena príde od cenára firmy, ale tento pracuje s cenníkom, ale zadáva ceny konkrétne - doprava kameniva z vlastných kameňolomov z určitej vzdialenosti a nezahrňuje napr. zisk, pri dovoze cementu a ocele používa množstevné zľavy od tradičného predajcu /i viac ako 30%/. A to má objemy od projektantov, ktorí sa snažia použiť na zlacnenie čo najviac technológie vlastnej firmy, a za týmto účelom upravia expertízny hrubý projekt. Potom dostanú tieto objektívne hodnoty vysokopostavení ekvilibristi, ktorí jednajú a podľa potrieb cenu od svojich cenárov ponížia resp. povýšia na základe na stavu trhu /a tlakov dôležitých osôb/. Už vieme, keď veľmi chcú aj veľmi podlezú a keď je im to jedno, dajú cenu objektívnu a aj trochu si vylepšia zisk /krikľavo napr. VHS na DS-Tu, verzus VHS na Hu-Iv/.
Na základe tohoto, čo som si tu zopakoval mi celkom pravdepodobné vychádza, že firma vie voči expertíze významne zľaviť a to:
a/ pri náhodou veľmi dobrej polohe úseku k svojim výrobným prevádzkam
b/ pri chcení.
Berte to s rezervou ako od laika.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod plš » 16. Feb 2014 11:57

k prvému riadku patrí odkaz viewtopic.php?f=35&t=18955
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod ecce » 16. Feb 2014 12:00

Plš, to je ok. Skor ma zaujima, ake velke musia byt zlavy z expertiznych cien, aby peniaze z OPD vysli presne na tie projekty, ktore su tam teraz naplanovane (nasledne, nizsie ceny by znamenali, ze sa tam este nieco zmesti a vyssie naopak, ze sa nieco bude musiet vyradit).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod plš » 16. Feb 2014 12:10

To je otázka hlavne na "moneyfila" ako Andrej a Devil, totiž v tomto roku sa kumuluje, taká peáž, dojazd Progr. obdobia 2007-13, 2-ročný fond CEF, rozbeh Progr. obdobia 2014-20. Pokiaľ si to neznačíš priebežne na plachtu na stene nad písacím stolom alebo nad posteľou /zhodíš klasickú Poslednú večeru/ , tak si mimo.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 17. Feb 2014 08:30

tak na to musia byt obrovske zlavy. ale najjednoduchsie je sutazit drahe projekty lebo sa naraz minie velka cast OPD. sice sa postavi menej dialnic ale to nikoho nezaujima.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 17. Feb 2014 22:29

Projekty uvedene v zozname daleko presahuju financne moznosti prioritnych osi aj operacnych programov fondov. Zlava oproti st.expertize sa neda urcit ani priblizne, pretoze nepozname ani mnohe expertizne ceny (useky, ktore maju len DUR) a uz vobec nie aktualnu situaciu na trhu, a zaroven nie vsetky naklady stavby su zo strany EK opodstatnene a hradia sa zo st.rozpoctu.

Kazdopadne snaha kazdej vlady by mala byt vyhlasovat tendre pokial mozno rovnomerne, bez velkych vykyvov na trhu (extremne spomalenie dialnic ku koncu 1.ficovej vlady a naopak znacne zrychlenie tento rok), vyhodit z projektov maximum vyvolanych investicii (nepreplacanych EU), v dostatocnom predstihu (aby sme ku koncu obdobia nemuseli opat extremne rychlo kontrahovat mnoho projektov) a samozrejme mat v zasobniku dostatok zaloznych projektov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod ecce » 18. Feb 2014 22:30

a tu tusim mame odpoved v prezentaciu, na ktoru linkoval sindibad (v teme viewtopic.php?f=10&t=14766&p=153843#p153843)
http://www.informslovakia.sk/sk/system/ ... lakova.pdf

Na slide 10 je OPD II indikativna alokacia na cestnu infrastrukturu 1.72 mld. eur. Ked zo slide 11 spocitam naklady za jednotlive planovane dialnicne useky z OPD II, vyjde to na 4 mld. eur. K tomu este nejake cesty I. triedy. Aj ked si nie som uplne isty, ake ceny tam pouzivaju (zda sa, ze za buduce useky su to naklady vratane spolufinancovania, ale naisto to neviem), je zrejme, ze tie zlavy budu musiet byt dost velke, aby vobec vyslo z tohto programoveho obdobia to, co je naplanovane (i ked niektore projekty ako Turany-Hubova, sa mozno opat rozlozia na dve fazy).
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 18. Feb 2014 22:55

V dokumente sa uvadzaju predpokladane stavebne naklady, ktore sa po tendri zmenia a taktiez vyska prispevku z EU moze byt znacne nizsia ako vytendrovana cena.

Zmena nastala taktiez vo vyuziti fondu CEF, ktory podla sa odporucania EU vyuzije v drvivej vacsine na zeleznice. Co je skoda, kedze mohol znacne "odbremenit" KF.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 18. Feb 2014 23:34

Tak to mi na rozum prichádza rada otázok :)
Budú železnice schopné tie peniaze využiť? A taktiež, čo konkrétne by to mohlo byť? Spomínala sa trať Púchov-Považská Teplá, tam v dokumente som videl úsek Poprad-Spišská Nová Ves. Ale mohla by tie peniaze použiť aj ZSSK napríklad na kúpu ďalších poschodových súprav po prípade lokomotív?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Tomas PO » 19. Feb 2014 21:04

kludne aj prelozka trate cez PO ;)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Feb 2014 13:02

Zmena nastala taktiez vo vyuziti fondu CEF, ktory podla sa odporucania EU vyuzije v drvivej vacsine na zeleznice. Co je skoda, kedze mohol znacne "odbremenit" KF.


a to je to co som spominal uz davno, a netreba ani ziadne zarucene info. staci len rozmyslat. a EK ma pravdu, zeleznica je ekologickejsia a v nasom pripade je to aj efektivnejsie ako megalomanske dialnice za ucelom obsluhy lokalky.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod mirsi » 11. Apr 2014 14:14

NDS zverejnila svoje finacne plany na 2014:
http://www.ndsas.sk/ext_dok-nds_financn ... 014/44520c

ked porovnam predpovede pre rok 2013:
http://www.ndsas.sk/ext_dok-podnikatels ... 13-/45397c

so skutocnostou v provom dokumente:
investicia do RK a D 2013:
plan - 528m eur a skutocnost 298m eur

v roku 2014 chcu investovat do stavieb 880m eur - kiezby
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod ANDi » 11. Apr 2014 18:46

Kecy, kecy, kecy...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod mjk » 11. Apr 2014 21:42

Plán splnený na 56%. To už nemusia plánovať vôbec. Koľké roky to sledujem, tak NDS neplní zďaleka plány ani uvedenie do užívania, ani začatie výstavby, ani objem financií.
Pre pobavenie vyberám z plánu na roky 2007-2010 predpokladaný začiatok realizácie: D1 Višňové - Dubná Skala 2008, D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno 2008, R4 Prešov - sever obchvat 2010...
mjk
diskutujúci
 
Príspevky: 217
Obrázky: 49
Založený: 24. Okt 2013 19:27

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rastislav5 » 16. Apr 2014 14:57

Navrh operacneho programu Integrovana infrastruktura z dnesneho rokovania vlady:

V oblasti rozvoja diaľničnej siete budú investície smerovať predovšetkým do výstavby nových úsekov diaľnic D1 a D3. Tieto úseky budú viesť k ďalšiemu rozširovaniu diaľničnej siete v smere na východ a sever krajiny a odstránia kľúčové úzke miesta a prekážky na cestnej sieti základnej siete TEN-T.

V oblasti rýchlostných ciest sa v nasledujúcom období 2014 – 2020 bude zo zdrojov KF preferovať príprava úsekov ciest na R3 a R6, keďže tieto ťahy boli zaradené do základnej siete TEN-T. Uvedené komunikácie sú dôležité pre zabezpečenie kvalitných predovšetkým cezhraničných spojení v smere západ - východ (R6) a sever – juh (R3).

V oblasti rýchlostných ciest sa v nasledujúcom období 2014 – 2020 bude zo zdrojov EFRR preferovať výstavba úsekov ciest na R2 a R5.Pri výstavbe nových úsekov rýchlostných ciest bude MDVRR SR venovať náležitú pozornosť zabezpečeniu nákladovej efektívnosti. Vzhľadom na súčasné intenzity paralelných úsekov ciest I. triedy, ako aj prognózovaný vývoj v území budú niektoré úseky realizované v polovičnom profile.

Na cestnu infrastrukturu CORE TEN-T (prioritna os 2) je navrhovana podpora EU vo vyske 1,1 mld eur z Kohezneho fondu
Na cestnu infrastrukturu NON CORE TEN-T (prioritna os 6) je navrhovana podpora EU vo vyske 0,5 mld eur z Europskeho fondu regionalneho rozvoja


http://www.rokovania.gov.sk/File.aspx/V ... fixFile=m_
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 16. Apr 2014 15:55

No myslim, ze tam vsetko ostalo v povodnom stave, teda aj s *** podvodmi (napr., ze v prilohe4.5 naokolo-blizsie obsluhuje KE, ale juzne tahy neobsluhuju PO) a chybami (R2 ZV-Pstrusa-Krivan nie je vyznacene ani ako rozostavane, ani ako planovane, ani ako postavene, napr. v prilohe 4.4 :-) ).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 16. Apr 2014 18:25

Pri výstavbe nových úsekov rýchlostných ciest bude MDVRR SR venovať náležitú pozornosť zabezpečeniu nákladovej efektívnosti.

a na dialniciach nie...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.