Moderátor: Moderátori
aquila napísal:to som myslel, ze usek od CA smerom na PL bola zbytocnost a to kolko stoji o to vacsia.. malo sa to napojit na cesko a basta .. a tak isto S69, malo sa zatlacit na prepojenie S7/R3 ..
takto je pri sebe A1, S1, S69 .. uplne zbytocne .. a potom dlho predlho nic ..
devil napísal:ja by som bol zvedavy ako si poliaci predstavuju cezhranicne prepojenie od skaliteho na vychod, co je vyse 500 km. im asi vadi ze S69 nie je vyuzitelna pre tazku dopravu kym nestoji kusok po svrcinovec. ze ake budu intenzity im moze byt jedno a takisto priechodnost celej hranice. o to viac je opodstatnena pripomienka EU o prilis hustej sieti D/RC.
johhan napísal:No ono to až také jednoduché nebolo a nie je Vela zmenilo rozdelenie ČSFR ... ono v tejto oblasti boli na základe medzištátnej dohody medzi ČSSR a PLR definované kapacitné pripojenia A1/D47 a S1/D18 pričom prvá mala byť trasa na čechy a rakúsko a druhá na slovensko a maďarsko dalej na východ sa výhladovo počítalo ( 2020 ) v spojení na východe republiky D73 inak postačovali prechody na cestách 1 triedy ( pri obmedzeniach cestovania logické )
.
Po revolúcii a rozdelení sa češi prihlásili k obidvom prípojným bodom a bola oddialená dostavba polprofilu D18 na území ČR a začali urýchlene budovať R48 ( vcelku im spôsobovalo radosť robiť problémy Mečiarovi ) a blokovať dostavbu D18. Tým bolo Poľsko a Slovensko donútené rokovať o vytvorení prepojovacích bodov, a bod sa po dohode s EHS/ES stanovil na Skalitom s tým že Slovensko bolo povinné čo najskôr vytvoriť podmienky na vytvorenie hraničného prechodu bez obmedzení. Dnes je situácia taká že Polsko má skoro dostavanú S69 a Slovensko dodnes nemá ani podmienky na to aby bol prechod otvorený bez obmedzení.
.
Ak sa otvoria prechody D1/A1 a D3/S69 bez obmedzení tak R48/S1 zaznamená výrazný prepad dopravy o tom aká je S69 dôležitá pre Poliakov ukazuje aj to v akom stave je .. že prevdepodobne bude dostavaná skorej ako A1 k českým dialniciam a to že sa Polsko na všetkých fórach ohladom dialnic a koridorov v unii opakovane sťažuje na Slovensko pre nedodržiavanie dohôd a že blokujeme dostabu Balt-Ardiatic koridor a to od 2015 má začať rekonštrukcia železničného koridoru E65 úsek Čadca - Bialsko-Biala. A Poľsko v posledných rokoch celkom úspešne podmieňuje všetky slovenské požiadavky požiadavkou dodržania aspon pôvodnej zmluvy .. a darí sa im ... konkrétne o S7/R3 nechcú zatial ani počuť a ani predtým nechceli jedine iba olympiada by ich mohla obmäkčiť
.
Češi sa s I/11 sa realne zobudili až po továrni v Nošoviciach
milan_KM napísal:S parametrom 24,5/80 je to fakt superluxusná "diaľnica". Ako tak vidím tejto debaty by sme sa zbavili tak, že by sme ju premenovali na R5 a bol by pokoj.
aquila napísal:no hej, to je sice pravda, len stale mi to vychadza ako sazka na zlu strategiu, nech by si aj cesi zablokovali D18 a staali R48, ale my sme na to doplatili tym, ze je sce S69, ale cele stredne a vychodne slovensko nema nic .. a D3 je tak posahane draha, ze to az pekne nie je ..
za tu dobu co sa tlaci D3, tak mohla byt uz R3 minimalne od kubina az po polske hranice aj v plno profile a to iste S69 vs S7, kde by to od rabky mohlo byt potiahnute az k hraniciam ...
ja som to uz par krat spominal, D3 ako taka po cadcu ma vyznam, aj ked uz len tym ze to pomenovali nezmyselne D3 to posrali ... mala to byt R5 od ziliny a basta .. o neskutocne predrazenych a nic neriesiacich uprav koryta kysuce a chimere splavenia ani nehovoriac ...
doteraz si myslim, ze D3 mala ist cez radolu po povrchu s protihlukovymi stenami, vsak radola je mini pidi dedinka a KNM bude mat dva mosty tak ci tak aj napjenie na dialnicu, takze naco dalsia cesta, kvoli ktorej sa robi tunel pod hladinou koryta riesky! kvoli par ludom doslova .. urobit max nadchod pre pesich a bicykle, a Tckovu krizovatku s odbocovacim pruhom a tym to hasne ..
devil napísal:výrazný prepad dopravy R48/S1 podla mapy ktoru uvadzas by dnes bol asi 2.500 aut. na nasej strane hranice bola intenzita v 2010 8.900 aut. cize len asi stvrtina dopravy z 8.900 by jazdila cez skalite. ked toto je pre poliakov vyriesenie cezhranicneho prepojenia tak nech sa necuduju ze 550 km polska hranica nebude viac vytazena ako nasobne kratsia rakuska.
johhan napísal:devil napísal:výrazný prepad dopravy R48/S1 podla mapy ktoru uvadzas by dnes bol asi 2.500 aut. na nasej strane hranice bola intenzita v 2010 8.900 aut. cize len asi stvrtina dopravy z 8.900 by jazdila cez skalite. ked toto je pre poliakov vyriesenie cezhranicneho prepojenia tak nech sa necuduju ze 550 km polska hranica nebude viac vytazena ako nasobne kratsia rakuska.
Ja ťa upozorňujem na to čo som napísal "Ak sa otvoria prechody D1/A1 a D3/S69 bez obmedzení tak R48/S1 zaznamená výrazný prepad dopravy" a predpokladám že to pozabudnutie na ten dialničný prechod a podmieňovaciu spojku a bolo čisto náhodné a neúmyslené ... a netvrdím to ja ale sú to predpoklady Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
devil napísal:potom bude zaujimave sledovat ci aj popri tom vyraznom prepade nebude R48/S1 vytazenejsia ako D3/S69.
granite01 napísal:Síce neviem, čo predpokladajú v Poľsku, ale asi pred rokom som čítal článok s odborníkom na výstavbu dialnic v čechách, kde hovoril o silnej politizácii a zbastardení celého procesu výstavby dialnic v Českej republike.
Tvrdil, že z pohľadu návratnosti je pre Českú republiku oveľa dôležitejšie dostavať R48 (z pohľadu intenzity aj návratnosti) , pričom D1 (od Bělotína po Bohumín) je podľa neho dosť veľký omyl.
Takže sa neobávam, žeby bol výrazný prepad dopravy na R48/S1.
Andrej napísal:Podla GR NDS sa vcera predkladali do EK zasobniky projektov OPD 2014-20. Su niekde tieto zasobniky k dispozicii?
expwy napísal:Nebude, EK oravsku R3 odmieta financovať a štát na to nemá peniaze, takze sa to odkladá na neurcito.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.