Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 01. Jún 2012 16:25

johhan napísal:
devil napísal:to asi nie kedze mirkobb pise ze v TEN-T je cast od MT až po hraničný prechod v Šahách s Maďarskom


Presne tak podla mapy : http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... _ten-t.jpg sú to tie oranžové a zelené ťahy - keby sa na ministerstve a NDS neflákali a konečne schválili trasovanie R3 cez Handlovú mohol sa R2 obchvat ZH stavať z kohezneho fondu a v podstate celý úsek od Handlovej do ZH


aha, tak sorry. skoda ze nie je pripraveny aspon obchvat Krupiny. Alebo R4 Svidnik-Hunkovce, tam je hotova DUR
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 01. Jún 2012 17:49

i15 napísal:aha, tak sorry. skoda ze nie je pripraveny aspon obchvat Krupiny. Alebo R4 Svidnik-Hunkovce, tam je hotova DUR

ono toho pripraveného nakoniec nie je až tak vela .. paradoxne dnes Počiatek dopláca na amaterizmus Vážneho - OPD sa nečerpá hlavne z dôvodu Vážneho vrhnutia sa na PPP a absolutnej ingorácie všetkého ostatného a dnes sa bumerang vrátil Počiatkovi.
.
A to od roku 2014 EU spúšťa ďalší program CEF - kde pre Slovensko sú naplánované nejaké stavby tak neviem ako to vôbec zvládnu - pre ilustráciu v železničnej infraštruktúre je naplánované zlepšenie prepojenia v rámci Baltic - Adriatic Corridor medzi PL a SR Katovice - Žilina - tak poliaci mali už koncom roku 2011 hotové 3 trasy prepojenia medzi Katovicami a Zwardoňom a to na 120 km/h, 200 km/h a aj VRT trať do konca roku 2013 by mali mať už aj projekty na všetky 3 varianty a budú vedieť hneď tie prostriedky alokovať a čerpať, Slovensko ešte ani netuší ako za Čadcou by mohlo stavať trať na Poľsko
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod tomy217 » 01. Jún 2012 17:54

johhan napísal:
devil napísal:to asi nie kedze mirkobb pise ze v TEN-T je cast od MT až po hraničný prechod v Šahách s Maďarskom


Presne tak podla mapy : http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... _ten-t.jpg sú to tie oranžové a zelené ťahy - keby sa na ministerstve a NDS neflákali a konečne schválili trasovanie R3 cez Handlovú mohol sa R2 obchvat ZH stavať z kohezneho fondu a v podstate celý úsek od Handlovej do ZH


Ale veď v Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania na R2 - obchvat Žiaru nad Hronom je uvedené že projekt bude financovaný z fondov europskej unie či tam je výnimka?
tomy217
diskutujúci
 
Príspevky: 68
Obrázky: 6
Založený: 28. Apr 2012 21:38

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 01. Jún 2012 19:42

No, mozno sa to uz pletie aj mne, ale zas tak zlozite to nie je. Vsetko co je TEN-T (tj, co je v tej mape), sa moze financovat z OPD v ramci jednej prioritnej osi (myslim os 1). A vsetky ostatne RC a cesty 1.tr. sa financuje z inej prioritnej osi (PO 4?). Cize financovat z fondov EU sa mozu aj jedny aj druhe, akurat na kazde su vyclenene ine peniaze.

No ale, ked sme uz pri tom, ta johhanom poslana mapa si protireci s najaktualnejsou mapou z Europskej unie http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 5.en12.pdf (viac podrobnosti na http://www.voy.com/195032/198.html), podla ktorej je sucastou nasej doplnkovej cestnej TEN siete aj cela R2 aj cela R3. Takze vsetky tieto useky by sa mali moct stavat v ramci PO 1.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 02. Jún 2012 09:14

Nie, prve 4 prioritne osi su financovane z KF, zvysne z ERDF, pricom zjednodusene - PO1, 3 a 4 sa tyka zeleznic a PO2, 5 a 6 cestnej infrastruktury. R2 nebola a zrejme ani nebude v CORE network.

EU musi na nas pozerat ako na uplnych neschopakov, ked nevieme vycerpat ani jednu z prioritnych osi KF, pricom D1 je stale len po Zilinu.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 02. Jún 2012 09:48

DrX napísal:No ale, ked sme uz pri tom, ta johhanom poslana mapa si protireci s najaktualnejsou mapou z Europskej unie http://register.consilium.europa.eu/pdf ... 5.en12.pdf (viac podrobnosti na http://www.voy.com/195032/198.html).

Ten link čo si hodil je návrh ( proposal ) ako by mala vyzerať TEN-T sieť od nového programového obdobia 2014. Keďže sa aktivoval nový program CEF - bolo nevyhnutné aktualizovať po 20 rokoch TEN-T trasy - to čo tam je sú naše maximálne požiadavky a požiadavky susedných štátov ako by mala sieť vyzerať. Keď sa schvali finálna verzia tak sa vyrokujú cestné trasy ktoré budú financované z nového programu, želežničné sú už predbežne známe a je to veľmi biedne pre SR
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 02. Jún 2012 11:54

Andrej, ani R3 a R4 nikdy neboli sucastou CORE, a ani nebudu, lebo su sucastou doplnkovej siete (v ktorej podla v marci schvalenej mapy su aj R1 a R2). A teda, ked sa moze z PO1 stavat R4, ktora nie je castou CORE, tak sa bude moct aj R2, ked sa ta marcova uprava TEN-T zacne uplatnovat aj na Slovensku.

Johhan, detaily neviem, ale web EU jasne hovori "Brussels, 22 March 2012 – Transport ministers today reached agreement on proposals to transform the existing patchwork of roads, railways, airports and canals into a unified European transport network. The proposed Regulation for Guidelines for Trans-European Networks (TEN-T) will remove cross-border bottlenecks, upgrade infrastructure and streamline cross-border transport operations for passengers and businesses throughout the EU. " Neviem, kde v tom je uvedene, ze sa z toho bude skrtat. Ale mozno hej, uvidime.

No a co sa tyka zeleznic, podla mna to tam dopadlo celkom dobre: v doplnku je zahrnuta juzna vetva BA-ZV-KE, akoaj vetva Cierne more-Kosice-Krakow-Balt. Jedine, na co sa Slovensko mohlo chytat bolo, aby vysokorychlostna trat Budapest-Ukrajina sla cez Kosice. To ale v BA a ZA urcite nikto nechce, aby vychod jazdil do Europy inak ako cez Zilinu/BA, takze ta rychlostna trat pojde cez Debrecin a Zahony. Takze to dopadlo najlepsie ako mohlo (dufam, ze ziadneho snilka nenapadlo, ze vysokorychlostne trate sa budu tahat cez slovenske kopce...)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 02. Jún 2012 12:15

VRT v SR nema prakticky ziadnu perspektivu, mozno s vynimkou BA-W, kvôli slabej hustote obyv. Kopce v tom nehraju ziadnu rolu - vid. VRT v Rakusku ci mnoho 10-50 km tunelov v Nemecku/Svajciarsku... Naklady na VRT su obvykle tak vysoke, ze je takmer jedno, ci ide trat v tuneli alebo po rovine na estakade alebo nebodaj v zastavanom uzemi.

A este raz si pozri tu mapku, co si postol, R3 a R6 je na nej medzi CORE network.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 02. Jún 2012 12:43

VRT v SR nema perspektivu. Ale, VRT Budapest-Debrecin-Zahony neobsluzi viac ludi, nez by obsluzila Budapest-Miskolc-Kosice-Uzhorod. Takze ak by malo Slovensko zaujem, mohla sa ta trat stavat cez Kosice, lebo stavat sa bude tak ako tak (a vytahovat Rakusko alebo Nemecko je totalne mimo: oni si VRT postavia aj sami za vlastne, len u nas sme totalne prisati na europske peniaze, a vramci "vyrovnavania reg.rozdielov" ich smerujeme len do BA-ZA).

Naco sa mam pozerat na tu mapku, ked ja hovorim o R4, ktora sa teraz ide zaplatit z TEN-T penazi, a ktora v CORE nie je???
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 02. Jún 2012 12:59

Este raz. Hovoril som len o tom, ze R2 sa nedostane do CORE TEN-T, do doplnkovej to v buducnosti nemusi byt nerealne. R3 a R6 sa pritom môzu dostat aj do CORE, cize aj z pohladu unie by sa mali stavat prioritne.

Osobne neverim, ze VRT vetva na Debrecin a Uzhorod sa niekedy zacne stavat, navratnost takej investicie by bola extremne dlha a detto cez KE (hoci suhlasim, ze cez Miskolc a KE by to mohlo byt vyhodnejsie). Prioritou by mal byt imho koridor BP-Miskolc-Uzhorod a Miskolc-KE na 160-200 km/h.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 02. Jún 2012 13:11

V podstate suhlas.

Naviac, stale ma potesi, ked niekto tvariaci sa objektivne dokaze protirecit sam sebe priamo vramci jedneho prispevku:
- Na jednej strane: "R3 a R6 sa pritom môzu dostat aj do CORE, cize aj z pohladu unie by sa mali stavat prioritne"
- Na druhej strane: Bud-Deb-Zahony je uz v CORE, ale podla Andreja "Osobne neverim, ze VRT vetva na Debrecin a Uzhorod sa niekedy zacne stavat"

Cize standardy dolezitosti ideme dalej posuvat podla toho co sa nam hodi do nasho videnia sveta (vsetko na ZA/BA) a co nie... Bud sa bavime racionalne, alebo na zaklade pocitov, presvedceni, viery a tuzob... :-) Kazdopadne, ja uz mam o veselu nedelu postarane.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 02. Jún 2012 13:18

Pretoze je rozdiel D/RC, modernizacia zel.koridoru a uplne nova VRT. Cize D/RC v TEN-T jednoznacne ano, VRT len ak ma perspektivu :-) - ani v trase D1/D3 ju nevidim ako perspektivnu ;-)

VRT ma vyznam len medzi mestami s aspon 1 mil. obyv., pripadne tam, kde na to maju $$ a modernizacia zel.koridoru by stala v podstate rovnako ako nova VRT (Rakusko, Svajciarsko).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 02. Jún 2012 15:23

navratnost kazdej velkej investicie je extremne dlha alebo ziadna hlavne investicii typu VRT ktore sluzia pre osobnu dopravu...btw. ja uz zacinam mat z toho gulas. TEN-T, doplnkova TEN-T, potom tych 30 (?) strategickych projektov (npr. tolko omielana TEN-T 17), CORE. ono je to vtipne ako sa natahujeme ked v OPD su take sumy ake su. EU totiz ocakava ze clenske staty si dokazu nieco postavit aj za vlastne co my nedokazeme.

Andrej ma pravdu o VRT, ono potrva este x-rokov kym sa urobi reko na 160 prip. 200 km/h aj na debrecin. mne sa pritom nezda ze v madarsku by bola na vychod od BP nejaka extra hustota obyvatelov, ale je to rovina takze v tomto jednoducho neobhajis severnu trasu ani co sa tyka jej reko na 160 km/h.

pri R2 je to v zasade o tom istom ako pri D1 od ZA vychod. ci chodi 3.000 alebo 1.500 kamionov je cista malichernost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 02. Jún 2012 15:36

DrX napísal: Johhan, detaily neviem, ale web EU jasne hovori "Brussels, 22 March 2012 – Transport ministers today reached agreement on proposals to transform the existing patchwork of roads, railways, airports and canals into a unified European transport network. The proposed Regulation for Guidelines for Trans-European Networks (TEN-T) will remove cross-border bottlenecks, upgrade infrastructure and streamline cross-border transport operations for passengers and businesses throughout the EU. " Neviem, kde v tom je uvedene, ze sa z toho bude skrtat. Ale mozno hej, uvidime.

Ved presne sa o tom tam píše .. že ministri dopravy sa dohodli a predkladajú návrh na doplnenie siete TEN-T ( presne že doplnili existujúce doplnenie koridorov ) ... tento návrh bude musieť schváliť príslušný direktoriát komisie, komisia a nakoniec schváliť europsky parlament a potom to bude konečné a právne záväzné a bude to podkladom pre budúce rozpočtové obdobie.
DrX napísal: No a co sa tyka zeleznic, podla mna to tam dopadlo celkom dobre: v doplnku je zahrnuta juzna vetva BA-ZV-KE, ako aj vetva Cierne more-Kosice-Krakow-Balt. Jedine, na co sa Slovensko mohlo chytat bolo, aby vysokorychlostna trat Budapest-Ukrajina sla cez Kosice. To ale v BA a ZA urcite nikto nechce, aby vychod jazdil do Europy inak ako cez Zilinu/BA, takze ta rychlostna trat pojde cez Debrecin a Zahony. Takze to dopadlo najlepsie ako mohlo (dufam, ze ziadneho snilka nenapadlo, ze vysokorychlostne trate sa budu tahat cez slovenske kopce...)


Nejde ani tak o TEN-T ale o CEF program .. z toho ja naplánované financovanie Katovice - Žilina, Kúty- Štúrovo a možno niečo pri ukrajinskej hranici, VRT trate boli zrušené (WIE-BA -BP) a aj akekoľvek štúdie na prípadné trasovanie bolo zrušené
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 06. Jún 2012 12:11

johhan, presne tak. ked sa na niecom dohodli, tak preco by sa z toho malo skrtat. resp., moze sa este rovnako skrtat aj pridavat.

no a kedze niekto rad ukazuje, aky je odbornik, tym, ze hadze skratky bez vysvetlenia co su, tu je zoznam CEF
http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... ts-cef.pdf
(zdroj http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... n-t_en.htm)

no a pre tych, co radi snivame o europskych vlakoch, jeden fajn clanok z talianska
www.presseurop.eu/en/content/article/21 ... re-delayed
(pre tych menej gramotnych aj ceska verzia http://www.presseurop.eu/cs/content/art ... a-zpozdeni ). podla mna jedina skoda je, ze z Budapesti do Lvova sa neplanuje ist cez Kosice.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 24. Júl 2012 13:32

expwy napísal:Táto stavba bude zaradená do zásobníka projektov pre OPD 2014-2020 medzi prioritami.


Takze postupne sa doplnuju priority pre D+RC z OPD 2014-20.
D1 HP-LL
D1 LL-Visnove-DS
D1 Turany-Hubova
D1 PO zapad - PO juh
D1 Budimir-Bidovce
D3 CA-Svrcinovec
R2 Roznava-Jablonov
R4 PO, severny obchvat
R5 Svrcinovec
...a zrejme este cela rada stavieb na R2
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod duro_z_dediny » 01. Aug 2012 07:06

:arrow: viewtopic.php?f=35&t=17258

Diaľničná spoločnosť má už pripravené aj úseky, ktoré by sa mohli postaviť z peňazí, ktoré po nepostavení diaľnice ostanú. "Sú to úseky D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, R2 Zvolen – Pstruša, R2 Pstruša – Kriváň, R2 Ruskovce – Pravotice a R3 Tvrdošín – Nižná," menuje Jánošík.

"Priaznivci" úseku Žilina,Strážov - Žilina,Brodno budú mať určite radosť. Ale v danom vlákne sú prípomienky, že tento úsek rovnako nie je možné dostavať do konca roku 2015.
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 207
Založený: 18. Jún 2009 10:46

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2012 08:30

vsetko okrem D3 by boli viac ako pozitivne spravy .. skoda, ze vyradili R3 dlha nad oravou - sedliacka dubova
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 05. Aug 2012 11:37

Usek R3 Dlha-Sedl.Dubova zlyhal v priprave, tender na MP bol viackrat napadnuty na UVO a nasledne zruseny, preto bol z terajsieho OPD vyradeny. Verim, ze sa dostane aspon medzi priority OPD 2014-20.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 16. Aug 2012 09:55

No tak pre informáciu prvý nástrel na OPD 2014
.
Kohézny Fond:
D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka - 11,3 km - 01/2014 - 12/2017 - 42 mil €
D1 Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina - 4,8 km - 01/2014 - 12/2016 - 7,3 mil €
D1 Budimír - Bidovce - 14,4 km - 05/2014 - 07/2017 - 125,5 mil €
D3 Kysucké Nové Mesto - Osčadnica - 10,7 km - 01/2014 - 01/2017 - 125,3 mil €
.
Štrukturálne fondy:
R2 Lovinobaňa - Mýtna polprofil - 10,1 km - 05/2014 - 05/2016 - 47,2 mil €
R4 Prešov severný obchvat - 14,7 km - 01/2014 - 01/2018 - 238 mil €
R5 Svrčinovec - SR/ČR - 2 km - 01/2014 - 01/2016 - 12 mil €
.
Delené projekty - ŠR/EUROFONDY
D3 Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto
D3 Čadca Bukov - Svrčinovec
.
A teraz fanfáry - to nalepšie : PPP projekt Bratislava

D4 Bratislava Jarovce – Ivanka pri Dunaji sever - 23,2 km - 04/2014 - 10/2018
D4 Ivanka pri Dunaji sever – Stupava juh - 24,2 km - 05/2015 - 09/2020
D4 Devínska Nová Ves - št.hranica SR/Rak. - 3,4 km - 05/2015 - 10/2017
R7 Bratislava Ketelec - Bratislava Prievoz - 7 km - 01/2014 - 06/2016
R7 Bratislava - Dunajská Lužná - 7km - 09/2013 - 06/2016
R7 Dunajská Lužná - Holice, 1/2 profil - 17,8 km - 05/2014 - 06/2017

Cena 1,2 mld €
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 16. Aug 2012 11:25

johhan, a kde ostalo Visnove, Turany-Hubova, Presov? Preco v strukt.fondoch len tak malo projektov, R2, R3? Tie terminy su takisto uz davno neaktualne - vytiahnute zo stranky NDS, o cenach ani nehovorim. Kazdopadne vdaka za info, doplna to moj zoznam spred par tyzdnov :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 16. Aug 2012 11:58

ten dokument má aktualizáciu spred cca 10 dní
.
Višňové - Dubná skala - ŠR/EIB - suma 700 mil EUR prečiarknutá - termín výstavby 00 - 00 :-)
Turany - Hubová - začiatok výstavby 09/2014 - ostatok škrtnuté
Prešov západ - Prešov juh - ŠR - cena 280 mil € 2015 - 2020
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 16. Aug 2012 12:05

Redakčná oprava - zle pozretý stlpec s cenou :-)
.
Kohézny Fond:
D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka - 11,3 km - 01/2014 - 12/2017 - 360 mil €
D1 Privádzač Lietavská Lúčka - Žilina - 4,8 km - 01/2014 - 12/2016 - 40 mil €
D1 Budimír - Bidovce - 14,4 km - 05/2014 - 07/2017 - 190 mil €
D3 Kysucké Nové Mesto - Osčadnica - 10,7 km - 01/2014 - 01/2017 - 192 mil €
.
Štrukturálne fondy:
R2 Lovinobaňa - Mýtna polprofil - 10,1 km - 05/2014 - 05/2016 - 70 mil €
R4 Prešov severný obchvat - 14,7 km - 01/2014 - 01/2018 - 362 mil €
R5 Svrčinovec - SR/ČR - 2 km - 01/2014 - 01/2016 - 20 mil €
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 16. Aug 2012 13:28

mna by skor zaujimalo ako budu definove prioritne osy, ci ich napadlo ako v cechach tam dat aj cesty prvej triedy, ako je to so zeleznicnami, integrovane systemy a elektricka v bratislave , alebo nech to aj nazvu kolajovy system v bratislave
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 16. Aug 2012 14:33

presne tak, a vobec nema zmysel bavit sa o projektoch ked nie je schvaleny objem v pr. osiach.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 61 hostí.