Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 01. Jan 2013 22:55

andrej, urcite to bude len na projekt.. realizacia ked tak v dalsom obdobi, ale aj ten projekt je posun vpred ...

R4 tento rok nebude .. nemaju motivaciu .. takto mozu v roku 2014 oznamit vela stavieb naraz ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 05. Jan 2013 14:18

Uvidime, pretoze reko betonky na I/65 pri Pribovciach aj I/50 pri TN su v plane vystavby ciest I. triedy uz v tomto roku.

V opatreni 5.2 je este nezakontrahovanych 172 mil. €, cize mali by sa vyberat stavby z tohto zasobnika:
Kód: Vybrať všetko
Názov stavby   Dĺžka v km   Termín realizácie stavebných prác   Celkový náklad   

Horný Zemplín - rekonštrukcia, riešenie bezpečnosti cesty I/15 Sedliská - Holčíkovce   16,1   2013   2015   20 207 922   
I/75 Galanta obchvat, 3. stavba   5,1   2012   2015   28 551 932      
I/50 Ružová osada - rekonštrukcia, nehodové miesto   1,5   2013   2 014   7 835 757      
I/66 Polomka - bodová závada   4,3   2013   2 014   11 903 728      
I/72 Zbojská, sedlo - Tisovec, Čertova dolina   3,8   2013   2 014   26 488 850      
I/50 Trenčianske Mitice - zosuv 127,380 - 128,380   1,1   2013   2 014   4 807 923      
I/78 Námestovo - prieťah   2,4   2 013   2 015   12 025 930      
Rekonštrukcia cesty I/65 Turčianske Teplice - Príbovce   15,5   2013   2015   19 602 000      
Cesta I/50 v úseku Chocholná - Mníchová Lehota   7,5   2013   2015   11 004 953
I/66 Brezno - obchvat   3,5   2 013   2014   20 791 830      
I/51 a I/18 Michalovce - rekonštrukcia križovatky   1,3   2 013   2014   4 420 000      
I/68 Plavnica - preložka cesty   5,8   2013   2015   32 662 816      
I/68 Sabinov - preložka cesty   10,0   2013   2015   67 730 867      
I/77 Bardejov - juhozápadný obchvat   5,5   2013   2015   44 605 859      
I/65 Kremnica - Kremnické Bane   1,5   2 013   2014   16 862 427      
Eliminácia bezpečnostných rizík na cestách I. triedy v Žilinskom a Trenčianskom regióne   142,2   2013   2 014   49 445 000      
I/73 Šarišský Štiavnik – Hunkovce, zníženie nehodovosti   21,5   2013   2015   13 667 785      
I/77 Smilno - Svidník rekonštrukcia cesty   22,0   2014   2015   25 000 000      
Modernizácia a rekonštrukcia mostov ciest I. triedy    6,8   2012   2014   31 482 953      
I/50 Mýtna - Lovinobaňa, rekonštrukcia   13,0   2014   2015   10 000 000      
I/66 Brezno, Bujakovo - Filipovo, rekonštrukcia   4,3   2014   2015   6 000 000      
I/66 Predajná, križovatka - nehodové miesto   0,7   2014   2015   3 083 000      
I/66 Hontianske Nemce - Divičie, rekonštrukcia na C 9,5   4,4   2014   2015   15 000 000

Celkovy naklad tychto stavieb sa blizi k 500 mil. €, avsak da sa predpokladat, ze väcsina sa nezacne kvoli nedostatocnej priprave a este bude uspech, ak sa vycerpa aj tych 172 mil. €.

R4 by sa podla najnovsieho harmonogramu mala odovzdat v decembri tohto roka.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 30. Jan 2013 22:29

Poľskí stavbári sa k európskym miliónom vraj chceli dostať kartelom
viewtopic.php?f=35&t=17813

Aj Slovensko sa kontroluje a preveruje ... zatial diskrétne.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod JaNY » 30. Jan 2013 22:43

nielenze cerpeme peniaze na katastrofalnych 30%, to este zeby nam nebodaj z toho stopli nejaky obnos :o (ne)verim ze u nas nijaky kartel neekzistuje :D
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 31. Jan 2013 08:44

Je verejne tajomstvo, ktore stavby v SR financovane z eurofondov boli kartely (myslim, ze ich vitazov netreba menovat) :-)

D/RC:
D1 Sverepec-Vrtizer, I. usek
R1 ZC-SP II. usek
D3 Svrcinovec-Skalite

Zeleznice:
Reko PN-NM
Reko NM-Zlatovce
Reko T.Tepla-Belusa
Teplicka
ZA-Krasno
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 31. Jan 2013 11:34

rozmyslam ze pri R1 bola cena za I. + II. usek 8,5 mil/km tusim aj s 5% predrazenim. bez kartelu by to bolo kolko?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 31. Jan 2013 11:42

zrejme len o nieco viac ako R4, max 6-6,5 mio euro ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 31. Jan 2013 12:01

Pri nekartelovych ponukach (ZC-SP I. usek, Meng.Janovce I. usek...) sa v tom obdobi pohybovali zlavy okolo 30%, cize namiesto 12,3 cca 8,5 mil. € / km - o nieco viac ako usek s väcsim poctom mostov DS-Turany. O to predrazenejsia je PPP2 za 15-20 mil. € / km len za stavebne prace.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 17. Feb 2013 18:33

3,8 mld. € (cca 4,5 mld. € so spolufinancovanim) na dopravu z fondov 2014-20 je vyrazne menej, ako suma, o ktorej sa hovorilo doteraz. Tak snad sa to este podari navysit, ako nam pani politici slubuju...
viewtopic.php?f=35&t=17899
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 17. Feb 2013 18:48

Hlavne dufam, ze EU prinuti vladu investovat viac do infrastruktury ZV-KE. Sami hovoria, ze hlavny ciel je vyrovnavanie reg.rozdielov, takze lianie penazi do BA-ZA asi nebude tak jednoduche. Takze jasna perspektiva pre R2 KE-ZV aj zel.trat 160.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 17. Feb 2013 21:22

EU tlaci na to, aby sa homogenizovala siet TEN-T (cize D1, D3, D4, R3, R4, R6) a aby sa realizovali ekonomicky najvyhodnejsie useky. Takze na ZV-KE len bodove zavady a useky s vyssou intenzitou - prioritami su Mytna-Lovinobana, Soroska a obchvat KE.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 18. Feb 2013 08:15

to, ako sa suma rozdeli pre jednotlive osi bude vec vlady. jednoznacne by mala pribudnut os pre zeleznice mimo TEN-T (npr. elektrifikacia do NR) musi sa radikalne navysit os 5 (okrem RC su tam cesty I. tr.)
.
EU tlaci na to, aby sa homogenizovala siet TEN-T (cize D1, D3, D4, R3, R4, R6) a aby sa realizovali ekonomicky najvyhodnejsie useky.


D3, R4, R6, ale aj casti D1 npr. turany-hubova (dalej ani nebudem menovat..) alebo R3 bez najpotrebnejsej severnej casti (kt. nepatri do TEN-T) su podla teba ekonomicky najvyhodnejsie useky ? no ked toto su vyhodne tak R2 po RS musi byt ultravyhodna.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 18. Feb 2013 12:26

Ze by vlada vedela prelievat peniaze z KF do ERDF? To by som rad videl :-)

Okrem tychto 2 fondov by sa mohla doprava financovat aj z CEF.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Qwert » 18. Feb 2013 12:47

3,8 mld. € na dopravu je maximálny trapas, treba dvojnásobok. Lenže to by potom ostalo menej peňazí pre všelijaké spriaznené indivídua...

Čo sa týka priorít, je pravdepodobné, že EK bude tlačiť, aby veľká časť fondov išla na železnice. Bola by ale škoda, keby sa to všetko minulo len na jednom koridore, treba investovať aj do iných koridorov, no aj do nekoridorových tratí. Mne sa páči české členenie OP Doprava. V našich podmienkach by prioritné osi mohli vyzerať asi takto:

1. Modernizácia železničnej siete TEN-T
2. Modernizácia železničnej siete mimo TEN-T
3. Výstavba a modernizácia cestnej siete TEN-T (D, RC, cesty I. triedy)
4. Výstavba a modernizácia cestnej siete mimo TEN-T (D, RC, cesty I. triedy)
5. Mestská a prímestská doprava (napr. výstavba a modernizácia električkových a trolejbusových tratí, TID, nákup nových vozidiel, integrácia dopravy atď.)
6. Intermodálna doprava (najmä výstavba a modernizácia prekladísk)

Čo sa týka ciest, absolútnu prioritu by malo mať celoplošné zlepšenie parametrov ciest I. triedy. Až potom by mala nasledovať výstavba D a RC.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 18. Feb 2013 13:45

Ze by vlada vedela prelievat peniaze z KF do ERDF? To by som rad videl


snad ich vie nastavit podla potrieb. naco ti je v koheznom fonde balik ktory nevies vyuzit ako si sam napisal na "ekonomicky najvyhodnejsie useky" ? to delenie co tu napisal Qwert je logicke, jednoduche, zmysluplne ale mali by byt primerane alokacie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 18. Feb 2013 13:51

ja som to uz pisal na zaciatku threadu, ze netreba ist ani moc daleko ...a inspirovat sa v cechach..

1 - Modernizace a rozvoj železniční sítě TEN-T
2 - Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T
3 - Modernizace železniční sítě mimo síť TEN-T
4 - Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T
5 - Modernizace a rozvoj pražského metra a systémů řízení silniční dopravy v hl. m. Praze
6 - Podpora multimodální nákladní přepravy a rozvoj vnitrozemské vodní dopravy
7 - Technická pomoc OP Doprava

viewtopic.php?p=133685#p133685

aj ked tam tiez nie je vsetko idealne, ale OPD mali velmi dobre rozbehnuty a rozvrhnuty. a to pritom kazdy krajsky program ma este moznosti cez zivotne prostredie kupovat bud CNG alebo trolejbusy do miest.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Tomas PO » 18. Feb 2013 22:34

Qwert napísal:Čo sa týka priorít, je pravdepodobné, že EK bude tlačiť, aby veľká časť fondov išla na železnice. Bola by ale škoda, keby sa to všetko minulo len na jednom koridore, treba investovať aj do iných koridorov, no aj do nekoridorových tratí.

Minule som isiel IC z BA a po 160kovom useku isiel cely cas 120...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Qwert » 19. Feb 2013 13:35

ZSSK nemá dosť rušňov na 160-ku (teda rušňov radu 350 vybavených ETCS), takže sa stáva, že musí nasadiť rušeň bez ETCS, ktorý môže ísť maximálne 120 km/h.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Feb 2013 13:52

devil napísal:naco ti je v koheznom fonde balik ktory nevies vyuzit ako si sam napisal na "ekonomicky najvyhodnejsie useky" ?

Ekonomicky opodstatnenych usekov pre OPD 2014-20 je v trase TEN-T az az:
D1 HP-LL
D1 LL-DS
D1 Hubova-Ivachnova
D1 PO, zapad - PO, juh
D1 Budimir-Bidovce
D1 Bidovce-Dargov
D1 Dargov-Pozdisovce
D3 Brodno-KNM (po prerobeni projektu)
D3 KNM-Oscadnica (detto)
D3 CA-Svrcinovec
D4 Jarovce-Ivanka
D4 Ivanka-Raca
R3 Martin-Rakovo
R4 Kapusany-Lipniky

So zoznamom prioritnych osi, co uviedol Qwert, sa neda nesuhlasit.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Feb 2013 15:21

vazne niekto veril tomu ze suma 2007-2013 vyrazne narastie ? naivky....

Andrej, ani nevies kolko by tie useky stali ani kolko aut by na nich jazdilo. len pre ilustraciu, ked bude v presove hotova nabrezna komunikacia tak ten tunel asi prilis efektivna investicia nebude. 2x2 + dalsich 2x2 pruhov, a pre koho :?: to iste ako je strazov-brodno ci budimir-bidovce. a mohol by som pokracovat. ja by som skor povolil zaradit BA useky do KF (D4) a ERDF (R7). tie su najviac ekonomicky efektivne. ked v prahe mozu za fondy stavat metro tak preco nie. ja by som dal tieto useky z ERDF

R7 pokial je prekrocena kapacita I/63
R3 od DK po TS, prip. dobra niva, krupina, sahy
R2 okolo d. vestenic
R2 okrem mytna-lovinobana aj zacharovce-figa, soroska a obchvat ZV
R4 SO PO - viac opodstatnene ako PO, zapad - PO, juh

okrem sorosky vsetko prietahy kde nestaci reko ale treba obchvat. vo ZV sa teoreticky da este rozsirit cesta a posunut R2 po 2020. pri "jednotkovej cene" 10 mil/km + 500 mil na sorosku a SO PO treba 1-1,5 mld. eur a aspon sucasnych 300-400 mil. na cesty I. tr. ten tvoj zoznam je urcite 2 a viac nasobok takze zabudni.

ako pise Qwert velka cast musi ist na zeleznice a urcite vacsina penazi na zeleznice + mesta (BA+KE). takze na cestne stavby pojde mozno okolo 2 mld. eur a uvidi sa ci bude teda prioritou celoplosne zlepsovanie parametrov ciest (cesty I. tr. + vacsina R2+R3 su obycajne prelozky R11,5 co tazko mozeme nazvat nadstandartom) alebo vacsina sa utopi v tuneloch.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Feb 2013 15:47

naco ti je v koheznom fonde balik ktory nevies vyuzit ako si sam napisal na "ekonomicky najvyhodnejsie useky" ?
...
ten tvoj zoznam je urcite 2 a viac nasobok takze zabudni.

Tak ako teda? Nevieme balik KF vyuzit alebo naopak, opodstatnenych stavieb je v nom viac ako su jeho financne moznosti? :-)

D4 by mala byt financovatelna cez KF, R7 zial nie, pretoze ERDF nie je mozne vyuzit v BA kraji. Obchvat PO usetri aj v pripade hotovej NK odhadom 5-8 minut, ale suhlasim, ze zo spomenutych usekov patri medzi menej efektivne.

K usekom, co si uviedol z ERDF by som pridal
R2 D1-Mnichova Lehota (po prerobeni projektu)
R2 Mnichova Lehota-Ruskovce
R2 obchvat KE
+ mnozstvo cestnych stavieb na ukor RC (I/18 za PO, I/63, I/67...)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Tomas PO » 19. Feb 2013 19:04

devil napísal:..len pre ilustraciu, ked bude v presove hotova nabrezna komunikacia tak ten tunel asi prilis efektivna investicia nebude. 2x2 + dalsich 2x2 pruhov, a pre koho :?:...

Devil, ked bude hotova NK (a dokonca sa suvisiaca stavba Kuzmanyho), tak NK bude hoodne zaplnena samotnou lokalnou dopravou. PO doteraz nema ziaden suvislejsi prietah, ci logicke smerovanie dorpavnych prudov. NK to zaisti a narast na nej bude dramaticky. Navyse D1 PO-juh PO-zapad bude mat vyznam v spojeni s SO R4.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Feb 2013 08:35

D4 by mala byt financovatelna cez KF, R7 zial nie, pretoze ERDF nie je mozne vyuzit v BA kraji.


tak to treba umoznit.

NK to zaisti a narast na nej bude dramaticky.


az taky dramaticky ze bude treba vybudovat kapacity v objeme pre dalsich 50.000 aut ?

Tak ako teda? Nevieme balik KF vyuzit alebo naopak, opodstatnenych stavieb je v nom viac ako su jeho financne moznosti?


to asi tazko, je tam tak poltucet opodstatnenych stavieb. samozrejme pri dumpingovych cenach je opodstatnene vsetko. urcite by som pre cesty nastavil pomer ERDF:KF 2:1
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Qwert » 20. Feb 2013 08:56

Pri tvorbe OPD bude jednoznačne politická objednávka dostať tam všetky chýbajúce úseky D1, aby sa vytvorila minimálne súvislá diaľnica BA - Bidovce, maximálne môžu opomenúť dostavbu Braniska, ale podľa mňa tam dajú aj to. Myslím si, že sa bude stavať aj úsek Budimír - Bidovce, lebo jednak nie je úplne nepripravený a tiež potrebujú niečo postaviť aj v KE kraji. Toto je podľa mňa isté, všetko ostatné v OPD je otázne.

Tiež si myslím, ako som už povedal, že veľká časť OPD bude musieť ísť na železnice, to bude zase politická objednávka EÚ, ktorá preferuje tento druh dopravy. Väčšina asi do koridorov, ale keby sme rozmýšľali, tak celkom slušne môžme zlepšiť aj nekoridorové trate. Okrem toho bude ďalšou prioritou EÚ (ekologická) mestská a prímestská doprava.

Keď si odrátame náklady na D1, náklady na železnice (hlavne ak by sa modernizoval napr. úsek Palúdzka - Poprad) a mestskú a prímestskú dopravu, tak pri objeme 3,8 mld. € v tomto OP zase až tak veľa nezostane, preto by bolo rozumné maximálne prioritizovať cesty I. triedy, lebo tam sa dá za málo peňazí spraviť veľa muziky. To ale nezamená, že okrem D1 by sa nemal postaviť žiaden iný úsek D a RC. O inom by to už bolo, keby sa do OPD nalialo aspoň 6-7 mld. €, čo podľa mňa vôbec nie je veľa vzhľadom na celkový objem peňazí, lenže o to sa ešte bude zvádzať boj v zákulisí.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 20. Feb 2013 09:15

devil, vazne si myslis, ze si mozeme s pravidlami eurofondov robit co chceme? Financovat projekty v BA z ERDF este teoreticky ano (aj ked o tom silne pochybujem), ale o sume penazi co dostaneme z jednotlivych fondov rozhoduje EK, nie nasa vlada. KF sa rozdeluje medzi OPD a OPZP, ERDF medzi vsetky programy. Cize ich pomer bude v OPD zalezat od toho, ako sa rozdelia medzi jednotlive OP. A este by tu mal byt jeden fond - CEF.

Opodstatnene stavby nevidis jedine ty s tvojou nenavistou voci comukolvek, co nevedie cez tvoj region :-)

Qwert, 3,8 mld. € je suma bez spolufinancovania, ale aj tych 4,5 s minimalnym spolufinancovanim je stale malo.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.