Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: TEN-T

Odoslaťod DrX » 18. Júl 2013 13:55

Proste, cela R2 je v TEN-T, a tak sa cela moze stavat. V zasobnikoch nie je, lebo je to politicke rozhodnutie nasej vlady. Ale pripravovat sa z OPD bude, ako je uvedene tu;
Tab. č. 49 Projekty diaľnic a rýchlostných ciest – projektová dokumentácia
P. č. Ťah Názov projektu Začiatok Ukončenie Opatrenie č. Potr. Pripr. Usk.
56 D3 Oščadnica - Čadca Bukov II. profil 2018 2020 2 5,00 - -
57 D4 Bratislava Jarovce – Ivanka pri Dunaji sever - Rača 2018 2020 5 3,75 - -
58 D4 Križovatka Rača - Záhorská Bystrica 2018 2020 5 3,75 - -
59 D4 Devínska Nová Ves - št. hr. SR/Rak. 2018 2020 5 3,75 - -
60 R2 Mníchova Lehota - Ruskovce 2018 2020 3 3,75 - -
61 R2 Kriváň - Lovinobaňa 2018 2020 3 3,75 - -
62 R2 Križovatka D1 - Mníchova Lehota 2018 2020 3 3,75 - -
63 R2 Lovinobaňa - Ožďany 2018 2020 3 3,75 - -
64 R2 Ožďany - Zacharovce 2018 2020 3 3,75 - -
65 R2 Pravotice - Dolné Vestenice 2018 2020 3 3,75 - -
66 R2 Zvolen západ - Zvolen východ 2018 2020 3 3,75 - -
67 R3 Martin - Rakovo 2018 2020 7 2,50 - -
68 R3 Rakovo - Horná Štubňa 2018 2020 7 2,50 - -
69 R6 št. hr. SR/ČR - Mestečko 2018 2020 8 1,25 - -
70 R7 Bratislava Ketelec - Bratislava Prievoz 2018 2020 4 1,25 - -
71 R7 Holice - Dunajská Streda 2018 2020 4 1,25 - -

Za zmienku stoji aj to, ze sa bude pripravovat aj R7, skoda ze nie aspon po NZ. No a tiez skoda, ze na D1 sa neplanuje robit nic s usekom KE-MI-UA...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: TEN-T

Odoslaťod Andrej » 18. Júl 2013 13:57

Kludne si to tu stokrat opakuj, ale bude sa stavat to, co je v core TEN-T a kde su väcsie intenzity. Bodka.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: TEN-T

Odoslaťod DrX » 18. Júl 2013 14:00

Ups, prehliadol som, ze D1 Budimir - Bidovce je v CEF sekcii. Takze sa bude stavat uz coskoro. Super!!!!
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: TEN-T

Odoslaťod Andrej » 18. Júl 2013 14:16

Budimir-Bidovce by sa mohol tendrovat uz tento rok. Co je horsie, ze na vychode SR sa s vynimkou cestnych stavieb az tak vela toho nepostavi, kedze priprava D1 od Bidoviec na vychod bezi odznova a R4 nie je v core TEN-T...
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: TEN-T

Odoslaťod DrX » 18. Júl 2013 14:20

hej, zeleznice je skoda. Zvlast co sa tyka napojenia na Polsko, kde je perspektiva, ze poliaci urobia slusnu trat Krakow-Muszyna, zatial co my nechavame Lipany-Plavec-Circ upadat ( http://ekonomika.sme.sk/c/6872501/stat- ... menia.html ). Ale, teraz, ked sa na to divam, tak to nie je az tak zle:

Tab. č. 51 Železničné projekty – modernizácia
4 Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Liptovský Mikuláš – Poprad Tatry (mimo), realizácia úseku Poprad-Tatry - Lučivná a Paludza – Liptovský Hrádok 2015 2018 6 5 3,0 0
5 Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate – Poprad Tatry (mimo) - Krompachy, realizácia úseku Spišská Nová Ves - Poprad-Tatry 2015 2017 6 5 2,0 0
11 ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou - Humenné, realizácia 2016 2018 18 5 0,0 0
23 Čierna nad Tisou, modernizácia uzla, PD + realizácia 2016 2019 27 3 0,0 0

Tab. č. 52 Železničné projekty – projektová dokumentácia
21 Košice - Čierna nad Tisou, modernizácia žel. trate, úsek Košice - Michaľany, PD 2017 2020 -- -- -- --
22 Košice - Čierna nad Tisou, modernizácia žel. trate, úsek Michaľany - Čierna nad Tisou, PD 2017 2020 -- -- -- --
46 Modernizácia železničnej trate Žilina – Košice, úsek trate Krompachy (mimo) – Kysak, dofinancovanie PD po DRS 2016 2020 -- -- -- --
17 Zvolen-Fiľakovo, elektrifikácia trate, pokračovanie v PD DSP, DRS, DVZ 2014 2015 -- -- -- --

A predpokladam, ze v ramci kosickeho IDS sa stale planuje elektrifikovat Kosice-Moldava n/B. Takze aj to sa hybe.

A naviac, v leteckej sekcii su aj dva projekty na letisku Kosice:
6. Odbavovacia budova pre leteckú nákladnú dopravu na letisku Košice 2015-2016
8. Hangár pre lietadlá kódového označenia "C" a "D" na letisku Košice 2021-22
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 18. Júl 2013 14:52

na konci sa pise ze potreby stale daleko prevysuju moznosti. kohezny fond je otvoreny pre RC a je velmi dobre ze sa maju riesit cesty aj ako obchvaty aj modernizacie. asi uplne najlepsia sprava je preferencia verejnej osobnej infrastruktury. to moze nakoniec pomoct doprave najviac....

lenze prakticky to vyzera tak ze tento plan je horsi ako 2007-13 a zasobnik tomu napoveda. suma na cestnu inf. ostala prakticky ta ista ale zmenil sa pomer v prospech kohezneho fondu o cca. 200 mil. a o cca 200 mil. klesli objemy vo fonde regionalneho rozvoja. pretoze je jasne napisane ze priorita su D1 a D3 tak ziadne RC z kohezneho fondu nebudu - ak si dobre pamatam tak dostavba D3 mala stat skoro miliardu eur. to by som povedal ze najtazsie useky D1 to vycerpaju. a bude dobre ak tych 665 mil. ostane pre cesty a RC dokopy co je samozrejme uboha suma. R3 a R4 akoby neexistovali a na R2 su tam ubohe 3 projekty. malo to byt presne naopak, opravit cesty, postavit obchvaty, vyriesit zavady na RC a potom moze byt kompletizovana D1 a D3.

co sa tyka zeleznic nie je to az take zle ako to bolo je tam balik ze zeleznice mimo TEN-T ktory doteraz nebol, to je hlavne pre elektrifikacie (ale npr. elektrifikaciu trate do NR tam nevidim) ale na koridor IV sa nadalej kasle (rozne PD do 2020 je vysmech) a trat 150 takisto. urcite usek BA-NZ ma vacsi prinos ako ktorykolvek usek koridoru V.

PS zlucil som prispevky z TEN-T lebo sa tam zacalo debatovat o OPD.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 18. Júl 2013 20:08

Ja nie som spokojny so zasobnikom, to budeme do Polska vsetci povinne jazdit cez Skalite?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod granite01 » 18. Júl 2013 20:52

Netreba sa rozčuľovať . . . samozrejme cez Skalité.
Okrem toho ministerstvo znova perlí . . . viď. hospodárske noviny. . . že zrekonštruujú väčšinu železničnej trate Zilina - KE do roku 2018. Ha- ha . . . a zajtra nebude tlačovka o tom, že do roku 2018 budú postavené všetky cesty D1, D3, D4 aj R2, R3 a čo tak R4 :D

a tie hlúposti od novinárov, škoda hovoriť. Napríklad:
"Podľa neho rekonštrukcia bude pre prepravné spoločnosti prínosom v tom, že im klesnú náklady. Oproti súčasnosti vlaky nebudú musieť toľko brzdiť. Teraz napríklad musia pred tunelmi veľmi znižovať rýchlosť. "
granite01
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 747
Založený: 02. Dec 2010 16:18
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Júl 2013 07:09

devil napísal:suma na cestnu inf. ostala prakticky ta ista ale zmenil sa pomer v prospech kohezneho fondu o cca. 200 mil. a o cca 200 mil. klesli objemy vo fonde regionalneho rozvoja.

Suma sa praveze znacne zvysila o vyse 800 mil. € CEF, ktory je ale mozne cerpat v plnej vyske len do r. 2016 a ak sa to podari, tak usetri mnoho zdrojov z pr.osi 1 a 2.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Júl 2013 08:56

a) to nie su iste peniaze, b) termin 2016 je problem, c) a efektivita projektov zrejme tiez.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod johhan » 19. Júl 2013 09:25

A new policy framework

The revised policy guidelines for the trans-European transport network (the TEN-T Guidelines)
propose a new planning of the TEN-T development, at two levels. The first level is constituted by
a larger, basic network, called the “comprehensive network”. This network includes the relevant
existing and planned infrastructure in the Member States, and its outline is the result of the
updating and adjustment of the existing TEN-T map. The second level (or layer) is constituted of
the strategically most important parts of the TEN-T. It was identified on the basis of a specially
designed European methodology, and it is titled the “core network”.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Júl 2013 10:18

devil napísal:a) to nie su iste peniaze, b) termin 2016 je problem, c) a efektivita projektov zrejme tiez.

Su to iste peniaze, len ich musime byt schopni vycerpat. Po r. 2016 totiz neminute peniaze z tohto fondu budu moct cerpat aj ine krajiny a tym sa znizi aj alokacia. Do znacnej miery by ulahcila vycerpanie tohto fondu moznost kombinacie s KF 2007-13 v ramci fazovania, zatial vsak na tuto moznost EK nedala odpoved.
Termin 2016 nie je problem pre jednoduchsie useky ako Budimir-Bidovce ci CA-Svrcinovec. A uz vobec nie efektivita tychto projektov.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 19. Júl 2013 10:30

Ak by to pripravili, mozu za tie peniaze postavit R2-ku az do Kosic, alebo D1 Bidovce-UA...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 19. Júl 2013 10:34

R6 Mestečko - Púchov


nie je to prirodzeny koridor a Cesi tu do roku 2020 neplanuju potiahnut R-ku blizsie ku hraniciam, nez ju teraz mame my. Takze osobne by som tie eurofondy radsej vrazil do R4 Kapusany-Hanusovce a zrekonstruoval (pripadne aj zlepsil parametre) I/50 hranice-D1
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Júl 2013 10:36

DrX napísal:Ak by to pripravili, mozu za tie peniaze postavit R2-ku az do Kosic, alebo D1 Bidovce-UA...

Nemohli, pretoze z CEF je mozne financovat len core TEN-T a useky Bidovce-UA su absolutne nepripravene. Idealne by bolo, keby sa dali skombinovat s KF 2007-13 a prefinancovali by sa z toho aj HP-LL a Hubova-Ivachnova.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 19. Júl 2013 10:40

Uz ma stvu!!! Vyse 30 rokov cakam, ze sa z Kosic dostanem na Siravu za 1/2 hodiny, a furt nic! :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Qwert » 19. Júl 2013 10:49

Som trochu sklamaný, zase sa pokračuje v absolútnej preferencii diaľnic a železničného koridoru Va. Podľa mňa je treba zásadne vylepšiť cesty I. triedy (treba určite rádovo viac obchvatov). Neviem, aký rozsah a obsah bude mať tá modernizácia ciest I. triedy. Ten "Figeľov obsah" potešil, ale nový asfalt a kde tu nejaká tabuľa oznamujúca teplotu nestačí. Na druhej strane si spomínam, že v novom období by sa malo z eurofondov masívne investovať do ciest II. triedy, ale to nie je súčasťou tohto balíka, ani tejto debaty.

Pri železniciach bude mimo koridoru Va zrealizované iba ERTMS v uzle BA a na trati BA - Štúrovo/KN a elektrifikované trate DNV - Marchegg, Haniska - Moldava a Bánovce n/O. - HE. To sú všetko síce potrebné, ale nedostatočne rozsiahle investície. Vôbec tam nie je elektrifkácia Leopoldov - NR - Šurany. Na koridore IV by sa vzhľadom na jeho dôležitosť mal zmodernizovať mimo BA uzla aj úsek BA - NZ.
Qwert
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 445
Obrázky: 39
Založený: 12. Dec 2010 13:11

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Júl 2013 10:55

do 2016 je predlzeny termin pre stare fondy, lebo uz tam je problem s cerpanim.

Qwert, modernizacia ciest moze by neviem ako vypracovana ked tam mas 665 mil. a to chcu stavat sorosku :lol: a figel chcel stavat R4 SO PO lebo uz tusim riesil DSP a pozemky... :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 19. Júl 2013 10:57

DrX napísal:Uz ma stvu!!! Vyse 30 rokov cakam, ze sa z Kosic dostanem na Siravu za 1/2 hodiny, a furt nic! :-)


no kedze prejazd cez KE aj MI je minimalne na 2x10 minut, musel by si ist po dialnici 300 :) Ale vystihol si vyznam ktory tato dialnica momentalne ma - lokalna doprava. Podiel nakladnych aut je okolo 18% a aj to na tej ceste vidno. Uvidime ale co spravi madarske myto s tranzitom z UA
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod i15 » 19. Júl 2013 11:02

devil, Figelovi to mohlo s obchvatom PO vyjst, ak by sa aj jemu podarilo predlzit dobu cerpania starych fondov do roku 2016 a na D3 sa staval len usek CA-Svrcinovec. Teraz to vyzera na odklad na neurcito, snad sa aspon poriesi usek v PO okolo zelenicneho priecestia a nainstaluju inteligentne semafory
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Júl 2013 14:13

devil napísal:do 2016 je predlzeny termin pre stare fondy, lebo uz tam je problem s cerpanim.

Qwert, modernizacia ciest moze by neviem ako vypracovana ked tam mas 665 mil. a to chcu stavat sorosku :lol: a figel chcel stavat R4 SO PO lebo uz tusim riesil DSP a pozemky... :lol:

Z balika mimo TEN-T su peniaze urcene len na cesty I.triedy. Soroska, ak sa bude realizovat, tak z pr.osi 2.

Najväcsi problem vidim rovnako ako v tomto prog.obdobi v tom, ze sa z ERDF nenaslo viac penazi prave na projekty mimo TEN-T. Namiesto toho sa neefektivne minaju na „prejedanie“ v inych OP.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Júl 2013 18:59

Z balika mimo TEN-T su peniaze urcene len na cesty I.triedy.


to je niekde aj napisane alebo si si to vymyslel ?

Soroska, ak sa bude realizovat, tak z pr.osi 2.


fuu tak to bude zoznam projektov ako hrom, hp-ds, tur-hub, strazov-KM-CA, soroska....pri priemernej cene 20-30 mil/km sa za 10 rokov postavi mozno aj 50-60 km dialnic.

uz sa neviem dockat vysledkov tendrov ktore bezia, ale myslim ze cerpanie sucasneho aj dalsieho obdobia je na dobrej ceste.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 19. Júl 2013 19:23

i15 mozno sa to mohlo figelovi podarit len ci nie su potrebnejsie useky na R4...neviem posudit - nikdy som tadial nesiel,

18% ND nie je zase az tak malo. bezne je to 20-30%. a ked pozeram priem. rychlost na google tak vidim 70-ku v idealnom pripade a dnes poobede v spicke 60-ku. trojpruhove useky cez dargov pri k. olsanoch a durdosiku su fajn ale dalej mas secovce a zopar dedin a tam vyssiu priemerku neurobi nic ine len nova cesta. mozem to prirovnat k ZV-LC ku ktoremu useku tusim mavas vyhrady.... cize podla mna treba usek dargov-pozdisovce v poloprofile. stavat bud-bid je blbost, tam bude tranzitu este menej lebo kto uz tranzituje od MI na PO....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Slavomir » 19. Júl 2013 19:51

Uz som tu raz pisal, radsej neodpovedat na Devilove nezmysly. Vsimnite si, konecne by sa snad pohlo a postavilo Budimir- Bidovce, tak potrebuje zaparat. Jeden z nabolestivejsich usekov, absolutne brzdi aj TIR z Ukrajiny, kto nemusi, tak nechodi. Tiez usek napr. Pozdisovce -Trhoviste. Teraz upravili pekne a kvalitne povrch, ale dobry povrch bol aj napr. Poprad- Svit a kolko mrtvych. Pravdepodobne si z mapy nieco vycucal, raz aj priznal ze tu na vychode bol doslova parkrat. Ale komentuje. Posledna veta z prispevku je ozaj perla.
Akonahle je nieco blizko realizacie, hned sa tomu vysmeje a nastoli uplne inu potrebu, v tom case nerealizovatelnu. Keby bola nahodou v nejakom plane, opat nebude potrebna a najde zase inu potrebu. Niekolko rokov takto pise, jednoducho nic nechce. Na Slovensku podla jeho hesla, ziadne dialnice, ziadne R-ky, nic. Asi ma rad zelenu farbu. Zial, falosnu.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Andrej » 19. Júl 2013 20:11

devil napísal:
Z balika mimo TEN-T su peniaze urcene len na cesty I.triedy.

to je niekde aj napisane alebo si si to vymyslel ?

Ved si precitaj ten dokument dosledne a dozvies sa aj to, ze na vsetky useky, co tak dosledne kritizujes (Visnove, D3, Budimir-Bidovce, Presov), maju konsenzus medzi EK, Jaspers a MDVRR :-) Len devil a DrX, ktorym tieto cesty nevedu priamo garaze su proti :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: aquila a 21 hostí.