Stránka 15 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Apr 2014 19:20
od DrX
myslim, ze dnes uz musia mat studie realizovatelnosti vsade...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2014 07:55
od mb1000
rastislav5 napísal:Navrh operacneho programu Integrovana infrastruktura z dnesneho rokovania vlady:
http://www.rokovania.gov.sk/File.aspx/V ... fixFile=m_


Pre zaujimavost vyberam z vyssie uvedeneho materialu nasledovne:

    Usek / planovany zaciatok realizacie:
    D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka (2. etapa) / 2015, 4Q
    D1 Privádzač Lietavská Lúčka – Žilina / 2016, 1Q
    D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala (2. etapa) / 2015, 4Q
    D1 Turany – Hubová / 2017, 3Q
    D1 Hubová – Ivachnová (2. etapa) / 2015, 4Q
    D1 Prešov západ – Prešov juh / 2015, 4Q
    D1 Budimír – Bidovce / 2015, 4Q
    D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno (2. etapa) / 2015, 4Q
    D3 Žilina Brodno – Kysucké Nové Mesto / 2016, 2Q
    D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica / 2016, 2Q
    R2 Mníchova Lehota – Ruskovce / 2016, 1Q
    R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou (Soroška) / 2016, 4Q
    R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany / 2017, 4Q

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Apr 2014 11:46
od plš
MB1000 si super.
Dúfam, že pánové na vláde zohľadnili korekciu zoznamu začínaných stavieb v OPII pre r. 2014-2020 so zreteľom na zdvihnutie nákladov z dôvodu víťazných tendrov s vyššími cenovými ponukami, mysleno u tzv. Skanska-tendrov. Musím tiež upozorniť, že u týchto tzv. Skanska-tendrov hrozí, že 1. etapa hradená OPD za r. 2007-13 bude oklieštená výkonmi aj finančne /málo času/ a bude musieť byť ťažisko financovania prenesené do 2. etapy. Ľudovo povedané hrozí, že časť eurofondov za OPD 2007-13 sa nevyčerpá=prepadne, a druhá etapa hradená OPII preťaží OPII tak, že OPII bude mať pred r. 2020 problém s peniazmi. A problémy z OPD za r. 2007-13 budú len úsmevné spomienky na naše mládí.
Prosím o pánov, čo majú finančné údaje na plagáte nad posteľou a rýchle kalkulačky, nech sa vyňadria.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2014 16:56
od Andrej
Z podnikatelskeho planu NDS na r. 2014 je uz zname, ktore projekty OPD su len ako rezervne, cize s velkou pravdepodobnostou sa nebudu realizovat v tomto obdobi, pokial sa na ne nenajde financovanie zo st.rozpoctu.

D3 KNM-Oscadnica
R2 Mn.Lehota-Ruskovce
R2 Roznava-Jablonov (Soroska)
R5 Svrcinovec-CR

Oznaceny ako rezervny je tiez projekt D1 Turany-Hubova, rozdeleny akoby na 2 fazy, z coho predpokladam, ze z OPII sa prefinancuje iba cast (v dokumente je uvedenych cez 300 mil. €).

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2014 09:46
od plš
Téma: nevyčerpanie eurofondov. Ak má niekto možnosti voči HN, nech to priblíži viewtopic.php?f=35&t=19413 .

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 15. Júl 2014 22:51
od plš
Ku koncu júna 2014 sme z OPD na roky 2007-13 vyčerpali eurofondy na 50,40% t.j. 1,593 mld. eur z vyčlenených 3,160 mld. eur: http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... dov-55-53/. Ak sa má do Silvestra 2016 podľa pravidiel vyčerpať ten zvyšok, to nastávajú na toho necelého 2 a 1/2 roka na stavbách poriadne fukoty. A práve nie na to čas, aby sa v tomto napätom období riešili problémy so stabilitou a solventnosťou podnikov.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2014 13:17
od devil
to co je zazmluvnene sa nepocita ako vycerpane. mna by teda zaujimalo kolko % je zazmluvnenych.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2014 14:30
od bzzi
Myslím, že ministerstvo tvrdí, že zazmluvnených je skoro 100%, ale mám pocit, že doto rátajú i úseky s vypísanými tendrami, ktoré ešte nemajú podpísanú zmluvu.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2014 16:13
od ecce
Vsak teraz uz nie su ziadne vypisane tendre bez podpisanej zmluvy.

Tiez inak myslim, ze zazmluvnenych je 100% + este nieco viac, kedze niektore useky sa budu financovat z dvoch programovych obdobi.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2014 21:56
od plš
Teraz po vyriešení Skanska-tendrov a podpísaní zmlúv so zhotoviteľmi sa veľa neznámych vyriešilo /okrem oblasti financovania dodatkov - tých 10%/.
Možno otázku postaviť aj tak:
úseky, ktoré sú určené pre OPD 2007-13 môžu byť dokončené po 1. bez navýšenia a aj po 2. s navýšením ceny o dodatky /max 10%/. Suma za tieto úseky bude jasná až niekedy pred Silvestrom 2016 /ten neznámy rozdiel t.j. napr. úspora voči max. využitiu dodatkov môže byť rádovo do 100 mil Eur/
tá úspora sa dá na úsekoch delených medzi dva progr. obdobia z pr. obdobia 2007-13 využiť, tj presunúť do progr. obdobia 2014-20? Alebo to MD dohodlo s EK už natvrdo a presúvať nevyužité financie sa už tesne pred Sivestrom 2016 nebudú dať?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2014 09:26
od dragon
Inac neviem ci viete, ze aktualne su vsetky fondy od eu "pozastavene" a to minimalne do jesene, no pravdepodobnejsie skor na neurcito. To len na margo toho ako sa tu neustale dohadujete co kedy ako sa bude stavat... Presnejsie ma EK na jesen rozhodnut o opatovnom odblokovani priebeznych platieb, no iba ak budu splnene urcite podmienky - vratane vysetrenia vsetkych pripadov rozkradania. A ze ich je dost...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2014 20:42
od Andrej
Takze na jesen sa po case rozbehne dalsi balik tendrov, tentokrat by mali byt 4
viewtopic.php?f=35&t=19578

Budu moct sutazit aj vsetci kartelisti. 4 useky si mozu opat pekne podelit medzi sebou.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2014 09:36
od plš
Andrej, Traja kamaráti /nie podľa Remarka/ aj so spriazneným MTS budú určite špekulovať ako Hamleti, či brať, či nezobrať. Aj na vypracovanie cenovej ponuky treba vyvinúť veľa úsilia a aj niečo peňazí na to obetovať. Že budú špekulovať je jasné aj z toho, že pokutu ešte nezaplatili. A tiež VHS si dá pozor, aby sa nedostala opäť na posmech, keď nechtiac vysúťažila aj Hu-Iv a mala problém so cťou aspoň zčasti vycúvať.
Najhorúcejší adepti pokuty poplatili /kassai fiúk z IS a Dobišovej Skanska/. Boli by hlúpi, keby sa neposnažili. Skanska na D3, R3 a jej tunelostrelci na tuneli PO,za-PO,juh. Pre IS už zmienený PO,za-PO,juh a Bu-Bi sedia ako uliate, len trafiť dobrú cenu. Akurát sa budú partie vracať z R2 Ru-Pr. Keď sa napr. na PO,za-PO,juh spoja s nepodleziteľnou Skanskou, úsek by im nemal ujsť.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2014 13:12
od eric987
DPS, VHS aj STG v priebehu najblizsieho roka koncia viacero stavieb (DS-Turany, JJ I., Pstrusa - Krivan, obchvat ZH, F-S) takze kapacity sa im uvolnia a navyse tak nadhodnotenym usekom ako je obchvat PO isto nepohrdnu. Co sa tyka ISK, tie isto pojdu najma po Bu-Bi, na obchvat PO ich ako partnera Skanska asi nezochce - ponuknut jej mozu akurat lacny strk zo sebastovej a mostove nosniky z Kysaku, no toho prveho bude aj tak dost z tunela.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2014 16:40
od plš
Ericu, asi si nevšimol, že VHS je namočený aj na HP-LL, na Hu-Iv a na vrch toho kopca roboty na Sv-Sk-hrSk/Pl ani nedovidia. Veď na tej poslednej stavbe sa pomaly ani neukázali a majú na Valoch bezkonkurenčne najvyšší most 82m a ohromnú spústu malých mostov. Päty im horia na JaJa1, na DS-Tu. DPS, STG podobne. Svatá trojka sa na HP-LL tiež poriadne neukázala, vyhnali tam zatiaľ len tunelostrelcov /v poslednom kole draftovali medzi nich dokonca strelcov Skansky!!/. Snáď by sa mohli podieľať nejakým menším dielom v tom, čo sú dobrí. Jedine, že sa zahrajú na škrečkov, nahrabú, čo najviac a potom poprerozdelujú /ako VHS na Hu-Iv s OHL-ŽS/.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2014 20:21
od eric987
akurat ze na tych 4 usekoch ak sa zacne stavat tak najskor bud koncom roka 2015 ale pravdepodobnejsie je (ked vobec pri nasom tendrovani) az 2016 ked sa bude finisovat aj s Sv-Sk. Co sa tyka HP-LL prebehol som tu finalnu verziu vsetky vecsie mosty su vysuvanim/ vysuvacou skruzou co su technologie s ktorymi DPS ani VHS nepracovali a pochybujem ze pri ich sucasnom financnom stave by do nich investvali, takze to zostane asi na STG / subdodavkach. Na Hu-Iv sa VHS ukaze asi len tak aby sa nepovedalo, vecsina bude na OHL-ŽS.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2014 23:25
od jarino
K HP-LL. Čo si pamätám zmenu stavby pred dokončením, z toho čo menili, tak veľa na mosty z prefabrikátov/však napr. VHS - Prefa je za kopcom/. Jedna zmena je na technologiu postupného vysúvania.
Som zvedavý na združenia. Úsek pri KE by som tipoval buď pre IS KE alebo Euroviu. Obchvat PO..tam bude asi VHS. Plus asi pre VHS jeden úsek buď na Kysuciach alebo Orave.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2014 06:07
od black1
nezabudajte este na koniec roku 2016 D4 a R7, kto ich bude stavat...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 28. Aug 2014 06:40
od ecce
A este tu mame rozsirenie D1 ;)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2014 16:53
od plš
To, že predseda EK Jean-ClaudeJuncker posadil Maroša Šefčoviča na stoličku rezortu dopravy a vesmírnej agendy viewtopic.php?f=35&t=19614 , je prekvapenie, ale to je asi niečím u Junckera podopreté . Byť Junckerom, tak určite tam nedám Češku Jourovú /nedávno vystrelenú do politiky/, ale človeka, ktorý /okrem jazykovej zbehlosti, pečenosti-varenosti v bruselskej smotánke/ pozná európsky zemepis, má vzťah k ekonomike a aj ajťákovina mu nie je príťažou, ale láskou. Nanucuje sa aj myšlienka, keď tak krikľavo Juncker M.Š. priradil k doprave, určite za tým je Junckerova nejaká istota, že M.Š. v problematike je doma. Touto nomináciou aj nám obyčajným Slovákom dochádza, že snáď doteraz do tohto oboru loboval za SK cez pozíciu podpredsedu EK /OPD 1007-13+2 zmena na +3/, čo Slovensku dosť pomohlo.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2014 18:18
od plš
Ten Šefčovič sa vie obracať, uvidíme kam dôjde http://www.teraz.sk/slovensko/sefcovic- ... lanok.html . Bez ďalšieho komentára

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2014 20:37
od peterle
O postoch nerozhoduje predseda EK, ale siahodlhé a najmä zákulisné jednania mocných štátov. Tie si rozdelia o čo majú záujem a čo zostane ide plebsu. Že doprava nie je až taký dôležitý rezort dokazuje, že ho doteraz mal Estónec.
Ale mohlo by nám to pomôcť, keď sa na tie naše tendre a dodatky, bude treba pozrieť z tej lepšej strany :D

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2014 19:31
od plš
Ako dopadne OPD 2007-13+3 zbytočne mi komentovať viewtopic.php?f=35&t=19702 . Nech to skomentujú fundovanejší.
Laicky môžem prísť len na to, že nech Fico z rezervy vlády /teraz sa mu vrátila po prepočítaní dlhu kvôli dlhovej brzde/ vyčlení 1-2 mil pre fond "pre potrebné" subky a nech tak aspoň čiastočne /30-50%/ ich podporí s tým, že minuté peniaze gavaliersky neskôr vyrovnajú reštrukturalizované giganty. Možno sa dosiahne to, že subky sa budú môcť vrátiť k práci aspoň v takomto zúboženom, no ešte živom stave. Ináč nebude mať na D a RC kto robiť.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 01. Okt 2014 22:49
od bzzi
Keď už, tak by som vyplatil robotníkov, čo nedostanú výplaty.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 30. Okt 2014 09:30
od Andrej
Novy OPD s nazvom Operacny program integrovana infrastruktura schvaleny EK
viewtopic.php?f=35&t=19795

Vyska alokacii jednotlivych prioritnych osi:
Železničná infraštruktúra (TEN-T CORE) a obnova mobilných prostriedkov
853 928 431

Cestná infraštruktúra (TEN-T CORE)
1 344 117 648

Verejná osobná doprava
379 235 295

Infraštruktúra vodnej dopravy (TEN-T CORE)
137 000 000

Železničná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE
332 037 915

Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)
570 302 622

Informačná spoločnosť
947 666 768

Technická pomoc
102 352 942

Nema niekto blizsie informacie, ako je to s CEF? Predpokladam, ze SR moze z neho v buducnosti refundovat uz postavene stavby, ktore sa nestavali prave z OPII, napr. Cadca-Svrcinovec ci Budimir-Bidovce.