Stránka 17 z 31

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Mar 2016 20:17
od jarino
Novinky platné v poslednom období.
Palúdza - Liptovský Hrádok nejde z CEF ale OPII.
Z OPII boli vyradené projekty: Dostavba zriaďovacej stanice Žilina – Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzle Žilina a úsek Spišská Nová Ves - Poprad Tatry. Budú financované zo zdrojov CEF.
Medzi veľké projekty bol pridaný projekt Modernizácia električkových tratí v Košiciach – 2. etapa – 1. časť.
Projekt bol rozšírený, zvýšili sa náklady a presiahli 75 miliónov eur.
Tak uvidíme, ešte aké zmeny nastanú.
Ale celkom to sedí.
OPII - rozpočet 850 miliónov euro. 350 miliónov Púchov - Považská Teplá a 500 miliónov Palúdza - Liptovský Hrádok(uvidíme, ako tender stlačí cenu)
CEF - rozpočet 780 miliónov euro, Lučivná - Poprad-Tatry(cenu si netrúfam povedať, ale nevyzerá to na zložitú stavbu), 320 miliónov Poprad Tatry - SNV a 320 miliónov Teplička a možno ešte niečo k tomu.
Som zvedavý, čo v rámci Tepličky máme rozumieť pod pojmom nadväzujúca železničná infraštruktúra v uzle ZA. 320 miliónov je veľa.
Škoda Košice - Kysak, teraz to moc na realizáciu nevyzerá.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 21:22
od johhan
mikeBoss napísal:Ja v tom OPD vidím stále len Žilinu dokola... to je nejaké vyvolené mesto???

Ani nie, vždy sa totižto "politicky" stavali lahké a rýchlopostaviteľné úseky tak aby sa dali tej ktorej vláde otvárať pred voľbami .. až sa všetky ľahké a pripravené úsek minuli a zostali náročné tunelové

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 21:34
od johhan
jarino napísal:Som zvedavý, čo v rámci Tepličky máme rozumieť pod pojmom nadväzujúca železničná infraštruktúra v uzle ZA. 320 miliónov je veľa.

Tých noviniek ešte bude dosť :-)
.
To je celá prestavba uzla Žilina :-)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 22:38
od DrX
johhan napísal:
mikeBoss napísal:Ja v tom OPD vidím stále len Žilinu dokola... to je nejaké vyvolené mesto???

Ani nie, vždy sa totižto "politicky" stavali lahké a rýchlopostaviteľné úseky tak aby sa dali tej ktorej vláde otvárať pred voľbami .. až sa všetky ľahké a pripravené úsek minuli a zostali náročné tunelové


Hluposti. Kolko "lahkych a rychlopostavitelnych" usekov sa postavilo z D1/R2 v KE kraji? Tu sa vzdy dookola velmi chcelo stavat v ZA, ale jednoducho vsetci ti VUD+SNS politicki odbornici neboli schopni tie stavby pripravit/zafinancovat, a tak sa vzdy nanovo zacinalo s PPP/analyzami atd. A tak sa to tam teraz nahromadilo maximalne vypuklo, zatialco juh+vychod sa ignoruje dalej.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2016 23:47
od okorec
Juh ma komplet postavenú R1 a čoskoro ide do stavby výrazná časť R7. Východ ma súvislú diaľnicu medzi LM a PO, medzi PO a KE a medzi KE a HU, a do výstavby idú ďalšie dva úseky. To, že nie je postavený práve presne ten úsek, ktorý by sa tebe páčil, je len tvoj osobný problém.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 00:33
od DrX
R1 nie je KOMPLETNE postavena lebo chyba cast po BA. A aj to co je, je len lacnym rychlo pozbuchanym odvarom toho megalomanstva, co je D1 BA-ZA.
Z R7 sa ide stavat mozno 10%. Pre okorovcov je to "vyrazna cast". A ak sa to aj rozehne, tak je to prvy usek R7 - v. r 2016!!!!

Suvislu dialnicu ma SEVEROVYCHOD, cize LM-PO, nie vychod. Ta dialnica obslhuje juhovychod (MI-KE-ZV) asi tak dobre, ako R1 obsluhuje spojenie Ziliny a Trencina.
A tu nejde o ziaden "presne ten usek, ktory by sa mne pacil", ale o to, ze nie je jedine spojenie vychod-zapad, cize cely vychod je este stale odrezany od sveta, a tak to bude az dokym sa nedostava R2 (resp., dovtedy to budu suplovat madari).

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 06:58
od Laco
okorec napísal:Juh ma komplet postavenú R1 a čoskoro ide do stavby výrazná časť R7. Východ ma súvislú diaľnicu medzi LM a PO, medzi PO a KE a medzi KE a HU, a do výstavby idú ďalšie dva úseky. To, že nie je postavený práve presne ten úsek, ktorý by sa tebe páčil, je len tvoj osobný problém.


tak toto bol masivny zader... ludia od DS - NZ - KN - VK - LC - RS - RA a isto aj z MI - SO - atd by s tebou isto suhlasili... prakticky cely juh SK je nie ze zanedbavany, ale vyslovene ignorovany - asi lebo madari, inak si to neviem vysvetlit. ibaze aj oni pracuju a odvadzaju dane tomuto statu... ver tomu, ze keby bola R7 po LC uz postavena, ludia by tam inak zili (nove prac. prilezitosti + mobilita)...
okrem toho spojenie BA - KE by bolo juhom nielen omnoho lacnejsie, ale aj citelne kratsie. a to, ze dialnice su pre SK luxus sa ani nebudem rozpisovat, uplne v pohode by sme si vystacili s RK...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 07:08
od Andrej
R7 v okolí Lučenca by obsahovala mosty porovnateľné len s tými na D3 Svrčinovec-Skalité, akurát že náročný úsek by nemal 12-15, ale takmer 100 km. Tvrdenie, že R7 by bola omnoho lacnejšia je absolútny nezmysel. Lacnejšia je R1+R2, ale aj tam vychádza priemer vysoko cez 10 mil. € / km.

Smutné je, že sa opäť spoliehame len na nadradenú infraštruktúru a totálne ignorujeme cesty II-III.triedy. Napr. cesta I.tr. DS-NZ by mala obrovský efekt a pritom sa vôbec nepripravuje jej výstavba.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 08:15
od Peterman
Andrej, áno chýba spojenie cesty I triedy DS - NZ, čo uz mal byt dávno. A súčasne spojenie I triedy Nitra - Dunajská Streda, hlavne obchvat Šale a potom nové priame spojenie Šaľa - DS. Táto trasa bude stále viac využívaná, aj v súvislosti s výstavou LRJ pri Nitre.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 08:51
od Laco
Andrej - uvediem na pravu mieru - to porovnanie som mal na mysli sever vs. juh, napokon preto som pisal, ze aj citelne kratsie, kedze R1+R2 a R7+R2 su z hladiska dlzky spojenia BA-KE (dovolim si tvrdit ze aj z hladiska celkovej ceny) viacmenej rovnocenne varianty v porovnani s D1 a preto by nemalo velky zmysel porovnavat 2 juzne trasy. kedze toto uz nenadvazovalo na reakciu na okorca, tak som to dal do noveho odseku. ale mohol som to napisat aj zorozumitelnejsie. asi si to zacnem po sebe aj citat pred odoslanim...

ked mam porovnat R1+R2 a R7+R2 z haldiska prepojenia BA-KE v sucasnosti, tak je to urcite v prospech R1+R2. no priznam sa ze som nevedel, ze je tam pri LC az tak narocny teren. ale zas R7 BA - NZ (resp. po Koltu / Caku) by sla po totalnej rovine... a nakolko sa v cenach neorientujem, tak o nich radsej nebudem mudrovat :)

s tymi cestami I., II., III. triedy tiez suhlas (+navyse obchvaty miest). aj s Petermanom. tiez nechapem preco neexistuje normalne spojenie DS-NZ. este SA-NR ako tak existuje (cez GA a po II/507), ale DS-NZ nic. teda "nieco" tam predsa len je - parkrat som siel cez Bodzianske Luky - koniec sveta :)

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 09:28
od Andrej
Laco, s tebou sa dá súhlasiť, ja som chcel skôr reagovať na opakované nezmysly okolo R7 medzi NZ a LC. Tam križuje množstvo priečnych výbežkov pohorí, čo znamená množstvo zárezov a vysokých mostov, stačí si priblížiť napr. www.freemap.sk/?l=15571-c812

Rozdiel dĺžky medzi aktuálnymi variantmi BA-KE Oľšany na D1 vs. R1+R2 je +- 30 km, resp. +-6%.

Osobne si myslím, že juhu škodí práve očakávaná výstavba R7, ktorá je realizovateľná po DS, max. po NZ. Keby sa namiesto nej uvažovalo s rôznymi preložkami a obchvatmi v rámci celého spomínaného "juhu SR", bolo by to jednak lacnejšie a jednak prínosnejšie pre väčšiu časť obyvateľstva.

Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 09:45
od KN.SK
Možno O. T., a aj sa budem opakovať.
Laco napísal:... prakticky cely juh SK je nieze zanedbavany, ale vyslovene ignorovany - asi lebo madari, inak si to neviem vysvetlit. ibaze aj oni pracuju a odvadzaju dane tomuto statu...
1. Na "juhu" žijú "aj" Slováci a tvoria tu celkovo väčšinu, len v okresoch DS a KN sú v menšine.
2. "Maďari" boli tiež zopár rokov pri riadení SR (a teraz opäť sú, tak uvidíme), a nič neurobili alebo dokonca aj pozastavili, zrušili plánované alebo rozbehnuté veci.
3. I tu žijú ľudia, len sa na nich "neprihliada".
Možno je to "daň" za to, že keď sa plánovala sieť diaľnic a ich budovanie, bola iná "geopolitická" situácia (ČSR - ČSSR - ČSFR).

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 13:53
od okorec
Máš pravdu DrX, 2016 je neskorý dátum a D4 a R7 po DS už mala byť vo výstavbe, a výstavba týchto úsekov je oneskorená takisto ako u iných potrebných úsekov ako tunel Višňové a Bukov - Svrčinovec, ktoré už dávno mali stáť a ešte sa len stavajú/súťažia. Bohužiaľ z politických dôvodov dostali prednosť iné, menej potrebné úseky ako obchvat BB alebo D1 za PP.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 14:40
od devil
Smutné je, že sa opäť spoliehame len na nadradenú infraštruktúru a totálne ignorujeme cesty II-III.triedy. Napr. cesta I.tr. DS-NZ by mala obrovský efekt a pritom sa vôbec nepripravuje jej výstavba.


obchvat SA je dolezity, velmi zlepsi dostupnost NZ regionu smerom na zapad aj vdaka reko I/62 a obchvatu GA. to je prave pripad ze treba investovat do I/75 a nie cakat na R7. taky pripad je aj betonka na turci namiesto ktorej chcu R3 ktora ma byt tranzitna trasa sever-juh ale nie je kompatibilna s okolitymi statmi a D3 ktora nie je kompatibilna v kategorii lebo poliaci stavaju expresku a cesi 4pruhovu cestu za vyznamne nizsie naklady ako D3. to uz ale zabudas, cesty I. tr. namiesto D/RC treba vzdy len na juhu... a svrcinovec-skalite co je vyhodenie vyse 300 mil. von oknom. za to mohli byt postavene obchvaty na severnej aj juznej R3 a mozno aj R4 by sa uslo.

Rozdiel dĺžky medzi aktuálnymi variantmi BA-KE Oľšany na D1 vs. R1+R2 je +- 30 km, resp. +-6%.


kosicke olsany ?

ked mam porovnat R1+R2 a R7+R2 z haldiska prepojenia BA-KE v sucasnosti, tak je to urcite v prospech R1+R2. no priznam sa ze som nevedel, ze je tam pri LC az tak narocny teren. ale zas R7 BA - NZ (resp. po Koltu / Caku) by sla po totalnej rovine... a nakolko sa v cenach neorientujem, tak o nich radsej nebudem mudrovat :)


nie je tam taky narocny teren aj geologia je podstatne priaznivejsia, zadrhel je v tom ze pokial by niekto chcel lacnu R7 musela by ist na sahy a dalej pri rieke ipel a bola by viac klukata cize trasa by sa predlzila. ovela efektivnejsia cesta je E58 (schvalne nepisem R1+R2) hlavne ak by sa dostavala po BA.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 05. Apr 2016 16:08
od mjk
Laco napísal:tiez nechapem preco neexistuje normalne spojenie DS-NZ. este SA-NR ako tak existuje (cez GA a po II/507), ale DS-NZ nic. teda "nieco" tam predsa len je - parkrat som siel cez Bodzianske Luky - koniec sveta :)

Ja som raz skusil dalsie nieco - kompu vo Vlcanoch. :lol:

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2016 11:24
od Andrej
devil napísal:nie je tam taky narocny teren aj geologia je podstatne priaznivejsia, zadrhel je v tom ze pokial by niekto chcel lacnu R7 musela by ist na sahy a dalej pri rieke ipel a bola by viac klukata cize trasa by sa predlzila. ovela efektivnejsia cesta je E58 (schvalne nepisem R1+R2) hlavne ak by sa dostavala po BA.

Geológie je síce priaznivejšia ako na severe, ale pri tom počte a výške mostov to bude stále veľmi drahý úsek s obrovským prevýšením, paradoxne väčším ako na celej D1 popod Tatry :-) . A aj pri variante popri Ipli je nevyhnutné množstvo mostov, stúpaní a zárezov, jedine že by sme odkúpili časť Maďarska za Ipľom ;-)

R1+R2 je určite omnoho efektívnejšia.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2016 13:08
od devil
ale ty si porovnaval s D3 pri skalitom a nie s D1 popod tatry...

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 06. Apr 2016 13:11
od Andrej
Ano, dlzka a vyska mostov na R7 sa da porovnat s D3 pri Skalitom (kde je cena naozaj sialena aj v polprofile), celkove prevysenie R7 je len dalsou velkou nevyhodou, kedze prudko zvysuje spotrebu PHM.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2016 14:36
od jarino
Aktualizácia zoznamu národných projektov: www.telecom.gov.sk/index/open_file.php? ... I_1_12.pdf

Výber Komisie resp. výsledok výberu projektov druhej výzvy predkladania projektov financovaných z CEF.
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-16-2198_en.htm
http://ec.europa.eu/transport/themes/in ... posals.pdf
Slovenské sú na deviatej strane.
D3 Cadca,Bukov - Svrčinovec, realizácia, 87 miliónov
Implementácia TSI v ZSSK Cargo, realizácia, 3 milióny
Master plan a štúdia realizovateľnosti - verejný prístav Komárno, štúdia, 670 000
Gabčíkovo - upgrade, realizácia, 144 miliónov
Lučivná - Poprad-Tatry. realizácia, 100,6 milióna
Devínska Nová Ves - hranice SK/CZ, mix, 273 miliónov
NCE-FastEvNet, štúdia, 3,8 milióna
Implementácia TSI v podmienkach ZSSK, realizácia, 8,6 milióna

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2016 00:09
od jarino
Neuviedol som ešte jeden projekt:
LNGAFT - LNG ako alternatívne palivo pre dopravu, štúdia, 9 miliónov.

Takže v doprave je vybratých 9 projektov. Uvidíme, čo bude ďalej a či budú ešte výzvy na predloženie projektov.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2016 03:41
od jarino
Dňa 13.10.2016 bola otvorená tretia výzva na prihlasovanie projektov v doprave na financovanie cez CEF.
Výzva končí 7.2.2017.
Vybraté projekty by mali byť známe v júli 2017.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2017 16:08
od plš
Barátom, pred pár dňami SaS-anky aj OĽANO-vci pred TV-kamerou vylúčili, žeby poskytli SMEu a spol. v koalícii inštrument pozastavenie, či časového zrušenia dlhovej brzdy pre výstavbu D a RC viewtopic.php?f=35&t=22160 s. Čiže platí to slovenské "zoberte si kladivo a vybite si to z hlavy". Alebo v najbližších voľbách voľte tak, aby sa SaS, OĽaNO, Sme rodina nedostali do parlamentu, čo je tiež utópia. V prípade,že sa vytvorí koalícia z menovaných inzitných politikov, zo strany súčasnej koalície, bude prerušenie dlhovej brzdy opäť problém.

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 10:27
od Vceliak
2 plš: Načo prerušiť dlhovú brzdu? Na diaľnice a rýchlostné cesty máme naplánované ani nie 10% zo všetkých "eurofondov". Bašternakovci aj tak nevedia vyčepať eurofondy tak, aby im to Brusel odsúhlasil. Stačí zmeniť program tak, aby na diaľnice išli trebárs aj tých proklamovaných 6 miliárd. Problém je, že "amatéri zo zlepenca" nedokážu pripraviť projekty infraštruktúry do súťaže tak, aby to mohlo byť zaplatené z eurofondov. Problém nie je v nedostatku prostriedkov, ale v nepripravenosti úsekov!

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 15:09
od devil
brusel nesuhlasil aby sa prilis vela eciek "zabetonovalo". take zmeny urcite nepovolia hned, mozno nieco na konci obdobia. neviem aky stupen priparvy by si prial ?

Re: Operačný program doprava

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2017 16:14
od TV Lopata
Ak by sa uvoľnila dlhová brzda peniaze by pretiekli a postavili by sa maximálne 3 úseky a za predražené peniaze...