Venovať sa budem len časti Doprava a v nej len cestnej infraštruktúre.
Všeobecná informácia.Prioritou vlády v súlade so spoločnou európskou dopravnou politikou bude zrýchlenie tempa výstavby a modernizácie dopravnej infraštruktúry s cieľom prepojenia nadradenej dopravnej infraštruktúry na transeurópsku dopravnú sieť a zlepšenie dostupnosti všetkých regiónov SR k nadradenej dopravnej infraštruktúre.
Všeobecná informácia, ktorá bola naplnená.V oblasti cestnej infraštruktúry bude vláda pokračovať v príprave a výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest zahrnutých do transeurópskej dopravnej siete a siete rýchlostných ciest s cieľom dosiahnutia rovnomerného pokrytia územia Slovenska spolu so zohľadnením dopravných potrieb.
Konkrétny cieľ, ktorý bol nielen splnený, ale aj prekročený.Vláda vytvorí podmienky pre výstavbu a sprevádzkovanie 100 km diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2010.
Vláda dokázala dať do prevádzky do volieb celý ťah po Žilinu, t.j. cieľ sa podaril. Na D3 však posun nenastal (Ficov výrok o vzdušnom zámku v januári 2008). Rovnako tak sa nepodarilo dostavať R1 po Banskú Bystricu, hoci je pravda, že vláde sa podarilo rozostavať 52 km formou PPP a 18 km cez eurofondy, čím sa ťah síce dostavia neskôr, no predĺženie nie je výrazné. Bodové nedostatky na R2 sa naplnili avšak len teoreticky: vláda otvorila viac ako jeden úsek, avšak iba jeden postavila sama. Vláde sa nepodarilo odstrániť všetky bodové nedostatky na R2, hoci výrazne pokročila príprava dokumentácií. Príprava na D1 pokročila výrazne vpred, dokonca vláda chcela celý ťah o dĺžke 100 km postaviť formou PPP, čo sa pre fin. krízu nepodarilo ani do konca vol. obdobia. Sľuby o reálnych cieľoch sú teda naplnené na 50-60%.Urýchli ukončenie výstavby diaľnice D1 na úseku Považská Bystrica - Žilina, úseku diaľnice D3 Svrčinovec - štátna hranica s Poľskom, sprevádzkovanie celého ťahu R1 Trnava - Banská Bystrica spolu s odstránením bodových nedostatkov na rýchlostnej komunikácií R2. Vláda SR zabezpečí do roku 2010 prípravu úseku diaľnice D1 po Košice, čím sa vytvoria vhodné podmienky pre jej bezproblémové a včasné dokončenie.
Sľub bol splnený, hoci legislatívne a byrokratické činnosti zmarili možnosť rozostavania na úseku od Košíc po št. hranicu s Maďarskom.Vláda zabezpečí projektovú prípravu rýchlostnej cesty R4 s prioritou výstavby úseku Košice - štátna hranica s Maďarskou republikou.
Tento cieľ nebol naplnený. Prišlo k zhoršeniu celkovej kvality vozoviek a cestných mostov na celej cestnej sieti ciest I. triedy.Vláda bude venovať náležitú pozornosť zvýšeniu tempa a kvality systematickej údržby a obnovy ciest a mostov a prijme účinné preventívne opatrenia na ochranu cestnej siete pred jej neúmerným preťažovaním a poškodzovaním.