Moderátor: Moderátori
stanog napísal:...Tak nám k januáru zostanú v réžií investora NDS rozostavané len 3 stavby na Slovensku:
1. Križovatka Stupava
2. SSUD a križovatky v PB
3. Košice - Milhosť
stanog napísal:Inak ak chcú z rozpočtu minúť efektívne v roku 2011 tú proklamovanú viac ako 1 mld EUR z rozpočtu + ďalšie miliardy z eurofondov mali by si švihnúť lebo aj pri expertíznych cenách a reálnom začiatku stavieb 1. marca potrebujú otvoriť výstavbu najmenej 100km (keďže v prvom roku sa zhotoviteľom zvyčajne nezaplatí viac ako 30% ceny prác na úseku) V opačnom prípade môžu ponechať DPH na 19% a zrušiť celý "balíček opatrení" nakoľko na zaplátanie dier postačia neminuté peniaze z diaľnic.
stanog napísal:K tým podkladom čo spomína Andrej údajne ide o to, že štát žiada de facto dokumentáciu skutočného vyhotovenia k objektom ktoré sa začali stavať v rámci prípravných prác. To znamená napríklad všetky tieto objekty geodeticky zamerať prekresliť a znovu vytlačiť výkresy. Firmy totiž teraz majú len dokumentáciu podľa ktorej stavali a kto je z praxe ten vie že skutočné vyhotovenie sa od projektu môže aj značne líšiť podľa aktuálnych podmienok na stavbe (trebárs oporný múr má mať podľa projektu výšku 5m a má byť založený v hĺbke 1m ale na stavbe sa zistí že svah je v horšom stave ako očakávali tak sa založí v hĺbke 2m a spraví sa vysoký 7m + odvodňovacie vrty svahu k tomu atd...). Problém je v tom že v zmluve sa s takým niečím neuvažovalo a firmy to odmietajú spraviť "v cene prípravných prác" tzn. zadarmo. Ministerstvo zase tvrdí že dokumentáciu skutočného vyhotovenia mali za úlohu robiť tak či tak po dostavbe v rámci PPP. Lenže PPP zmluva expirovala a nové peniaze ministerstvo odmieta vyčleniť. Takže stavba stojí a právnici sa hádajú.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.