BOUYGUES nezískali pomoc od francúzskych bánk. Tým pádom ani COLAS. A slovenské firmy nemali možnosť získať zdroje, ja čo viem, tak náš najväčší vedel získať zdroje len na J-J, hoci mal vykonať 39% stavebných prác, ale tie zdroje mali získať partneri. Keď to viem ja, vedel to aj Vážny a je pravda, že je chyba Vážneho, že nepovedal na rovinu, čo sa deje. Ale to, že Európska komisia má výhrady voči trase, to som sa (nielen ja) dozvedel až kedy neskoro ... a faktom je, že Fico za to nesie politickú zodpovednosť, pretože EIB v 04/2010 už jasne naznačila, že pred voľbami má s tým schvaľovacím procesom problém. Navyše odklepli 1 mld. € na PPP v Poľsku. Zase EIB nie je bezodná banka a povedzme si na rovinu: tam boli problémy aj s tým, že HOCHTIEF potrebovali 940 mil. € taktiež od EIB a boli tam tlaky na uprednostnenie. Ale už je to jedno.
Jediné, čo ma uisťuje je tvrdenie pána Figeľa, že priorita je D1 až po Košice (vrátane), hoci pomalšie. Ale keď v roku 2006 chýbalo na dostavbu 4 mld. €, dnes je to stále toľko vplyvom inflácie. Neviem si proste predstaviť, ako chcú hoci aj 2 mld. € nájsť, keď eurofondy+DSS nevykryjú ani toto. Takže bez PPP proste ZA-MT nebude ani do 2014 začaté (tým D1 ani do 2020 nebude) a MT-KE bude, ale s niektorými výnimkami: MT-RK iba rozostavané (zrejme Korbeľka), chýbať budú 2. tunelová rúra Braniska a na 100% obchvat Prešova. Pevne verím, že NK v PO doriešia. Neverím ale ani začatiu Budimír-Bidovce.
No a v rámci R-iek zostávajú v pohode eurofondy, ktoré vykryjú max. 50 km na R2, 10 km na R3, 15 km na R4 a 30 km na R7. Na R9 max. EIA.
Dôležité až strategické bude, aký bude balík eurofondov na 2014-2020 a ako ho rozdelia. Ak bude balík vo výške 10 mld. €, bolo by veľmi rozumné dať zase min. 33,3% na dopravu; 10% na diaľnice, 10% na rýchlostné cesty, 10% na železnice a 3,3% na cesty I. triedy.
Len ako hovorím, v tomto roku bude zrejme útlm. Mne to môže byť teoreticky jedno, ale stavebníctvom to otrasie a to nebude dobré pre novú rozostavanosť.