Diaľnice MR/SR

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Diaľnice MR/SR

Odoslaťod Hosť » 14. Feb 2005 09:26

V nedelu som sa vratil z Budapesti , ake bolo moje prekvapenie , ked som minul Miskolc dialnicou a na staru cetu som sa napojil az za Miskolcom , pricom za pripojkou na Miskolc je dialnica hotova , resp. jej cast ale pravdepodobne nie je skolaudovana!!! Taktiez obchvat obci v smere na SR vcelku ujde. Cela cesta z Budapesti na hranice cca 2 h pri zlom pocasi. Takze vobec nie je pravdive tvrdenie Prokopovica , ze Madari stoja pravy opak !!! A urcite sa nebude opakovat situacia BA - Rakusko.
Ak ano tak potom v opacnom Garde. A este otazka na DIALNICIARA , viem ze ej to iny stat , ale neviete ako to vyzera s obchvatom Budapesti s MO?
Hosť
 

Obchvat okolo Budapešti.

Odoslaťod Diaľničiar » 14. Feb 2005 10:02

Ja viem, že mnohí, čo idú z KE do BA a naopak, idú cez Maďarsko. Pôvodne som si myslel, že sú to blázni, ale skutočne, chodia takto aj niektorí moji priatelia z firmy, cesta im trvá v priemere max. 4-5 hodín + cesta cez Budapešť 1-2 hodiny.

Musím vás sklamať, ale neviem ako je to s obchvatom Budapešti. Aj by som vám to zistil, ale momentálne riešim slovenské problémy, ktoré ste mi tu viacerí písali, napr. odpočívadlá a trasu R1 a R2.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod devil » 15. Feb 2005 08:08

Ten obchvat MO dnes existuje od M1 po odbocku na M5 a buduje sa kusok po odbocku na cestu 4. Chybajuci kus od cesty 4 po M3 ma byt financovany z kohezneho fondu. Cerpanie fondov ma zrejme take iste podmienky ako u nas. Cize do 2007-2008 by ten kus teoreticky mal byt hotovy.

http://www.meh.hu/english/activities/br ... 50106.html
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod eucitizen » 15. Feb 2005 10:56

Bohuzial M0 je v polovicnom profile a zacina byt dost prepchata halvne cez tyzden. Tu sa nevie kedy sa planuje ju dokoncit v plnom profile?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod devil » 15. Feb 2005 12:30

Nie som isty, ale pokial viem tak existujuca M0 je postavena v profile RC 2x2 a planuje sa alebo sa robi na D 2x3 pruhy. Mozno je docasne pustana premavka na 1/2.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod eucitizen » 15. Feb 2005 14:37

Ked tam pojdes nabuduce si vsimni ze M0 je urobena v polovicnom profile, dam ti za pravdu ze je urobena ako RC 2x2. Asi to znamena ze ked M0 bude urobena ako cela dialnice tak kazdy smer bude mat 3 pruhy.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod arison » 15. Feb 2005 17:15

Ak bude MO dokoncena skor nez D1 a to pravdepodobne bude. A taktiez M 30 , tak jednoznacne budem jazdit do BA madarskom a som si isty , ze nielen ja. Takze miesto toho aby sli koruny na dialnicnu znamku v SR pojdu bohuzial do MR a nechtiac satak nielen ja staneme sponzorom madarskych dialnic . Co nato prorok Prokop?
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

Odoslaťod eucitizen » 16. Feb 2005 00:48

A pockaj ked oba krajny budu v Schengene a uz nebudu vobec hranice tak potom to bude ist cez Madarsko ako keby si bol doma :)
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

MR/SR

Odoslaťod arison » 16. Feb 2005 07:56

Hranice nie su problemom ani teraz v poslednom case som sa hr. priechode nezdrzal viac ako par sekund.
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 18:10

arison

Odoslaťod kaviarista » 16. Feb 2005 10:58

keby nasi papalasi neboli blbci , do roku 2010 sme 4 prud. spojenie BA-KE mohli v pohode mat : KE-PO-RK-Donovaly-BB-NR-BA

Ale ked sa bratislavcanom zda lepsie riesenie, aby sa za pracou k nim vychodniari stahovali, tak co uz narobis, heh
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 16. Feb 2005 12:12

mas tam maly problem a to donovaly. keby aj teraz zacali stavat trasu medzi RK a BB tak to nestihaju do 2010.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kaviarista » 16. Feb 2005 15:18

aquila napísal:mas tam maly problem a to donovaly. keby aj teraz zacali stavat trasu medzi RK a BB tak to nestihaju do 2010.


Myslis, ze taka Korbelka je v stupni rozpracovanosti projektu na tom nejako zvlast lepsie ako Donovaly? Vsetko to stoji a pada len a len na politickom rozhodnuti. Akurat, ze to politicke nejde ruka v ruke s pragmatickym.
Technicky by sa to este stihat dalo, uz sme to rozoberali na kronikarskom fore. Ale muselo by sa zacat hned zajtra
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Na vine tejto situácii je vláda od r. 1998.

Odoslaťod Diaľničiar » 16. Feb 2005 17:24

Pretože tu bol útlm až do r. 2004. A to sa odrazilo, za vlády V. Mečiara SR budovala diaľnice najrýchlejšie zo všetkých krajín V4, teraz nás Maďari predbehli a Česi dobiehajú aj s Poliakmi, tak snáď im "utečieme".

Kaviarista, BB-RK možno bude, ale až po D1. Tu nie je politická ani ekonomická vôľa stavať teraz BB-RK, keď nemáme D1 v ZA, kde ju mať musíme.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

R3

Odoslaťod MK » 22. Feb 2005 10:31

Na Donovaly treba zabudnut. R3 pojde jednoznacne cez Sturovo,
Levice, Hronsky Benadik, ZNH, Kremnica, Martin. Je to absolutne
najlacnejsie riesenie a navyse to obsluzi najvasci pocet obyvatelov.
A navyse tadial pojde tranzit zo Skandinavie a Polska. Nie sme v
stredoveku.
MK
 

Re: R3

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 11:25

MK napísal:Na Donovaly treba zabudnut. R3 pojde jednoznacne cez Sturovo,
Levice, Hronsky Benadik, ZNH, Kremnica, Martin. Je to absolutne
najlacnejsie riesenie a navyse to obsluzi najvasci pocet obyvatelov.
A navyse tadial pojde tranzit zo Skandinavie a Polska. Nie sme v
stredoveku.


Cez Štúrovo R3 nikdy nepôjde, to nie je nikde v pláne, pôjde na 100% cez BB a smerom na juh v smere na Šahy. Nie sme v stredoveku, aby nejaký Štúrovčan ešte diktoval výstavbu diaľnic na Slovensku. Ak by aj náhodou neišla cez BB, tak skončí na R1 a pôjde v smere na Šahy od ZV. :twisted:

Ak budete mať na juhu šťastie, v plánoch po r. 2050 je RC plánovaná na trasu NR-NZ-KN. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Caesar » 13. Máj 2005 21:24

Ak sa na Slovensku dostavia R1 a obchvaty na R2, tak nebude dôvod cestovať cez MR od BA do KE. Okrem toho tu už totiž bude existovať spojenie D1 BA-KE. 8)

To, že teraz niektorí cestujú cez MR je možné, no pokiaľ viem, tak v Budapešti to nie je "žiadna výhra", zdržanie 1-2 hodiny naviac v tom lepšom prípade. :shock:
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 16:28

Caesar napísal:Ak sa na Slovensku dostavia R1 a obchvaty na R2, tak nebude dôvod cestovať cez MR od BA do KE. Okrem toho tu už totiž bude existovať spojenie D1 BA-KE. 8)

To, že teraz niektorí cestujú cez MR je možné, no pokiaľ viem, tak v Budapešti to nie je "žiadna výhra", zdržanie 1-2 hodiny naviac v tom lepšom prípade. :shock:


Napriek tomu, aj ja zvyknem jazdiť takto cez Maďarsko a dá sa predpokladať, že obchvat okolo Budapešti bude skôr ako R2 a potom už nebude ani to zdržanie, o ktorom píšeš. Takže na cestu do KE z BA pokiaľ nebude D1 sa bude aj naďalej cestovať cez Maďarsko a keď bude ešte aj R4 KE-Milhosť a nejaké úseky v H, tak to nebude mať chybu.

Aj keď bude asi aj dosť záležať od výšky spoplatnenia daných diaľnic na Slovensku a v Maďarsku. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Moj nazor

Odoslaťod Adaios » 20. Okt 2005 21:28

Madarsko stavia v smere na Slovensko dialnice dost pomaly a nedostatocne. To bola sprava nasej pobocky pre danu vladu.

Avsak tykalo sa to takmer vsetkych susednych statov Madarska a aj samotnej krajiny. Uz sa deju zmeny, ide vsak aj o to, ze R3 sa bude stavat az okolo r. 2020, takze je zbytocne tymto smerom stavat z Madarska nejaku dialnicu v smere na Sahy, aj ked cast uz je hotova. Tiez sa strategicky caka ci nebude zmenena trasa R3 cez Sturovo.

V smere na BA ide zatial 1/2 profil, ten by sa mal postupne dobudovat, je zahrnuty ako najvysia priorita pri dobudovani usekov.

Dialnica v smere na Slovensku R4 teraz este prebieha posudenim a je mozne ze na 1/2 profil by sa postavila do r. 2015. Do r. 2010 je to vysoko nepravdepodobne, zalezi vsak este od tohto roku, lebo prebiehaju zlozite jednania aj o tomto probleme. Avsak zaroven Madarsko bude musiet setrit a je dost pravdepodobne, ze bude setrit aj na dialniciach. Ale zaroven bolo aj nase odporucenie, aby sa teraz investovalo dialnic viac a splnilo sa to, len MR spravila nejake metodicke chyby pri PPP a uz je tam problem s deficitom rozpoctu.

Dalej, prvy prispievatel sa pyta Dialniciara na MO okolo Budapesti. Tento nebude uplne dostavany ani v r. 2015. Treba si uvedomit, ze to je stavba na 10-15 rokov. Aj ked nie som Dialniciar, tak som si dovolil odpovedat.

Je otazka ci sa oplati cestovat z BA do KE cez Madarsko. Teraz je to podla mna nevyhodne, lebo v Budapesti je vyrazne zdrzanie a nebude sa to zlepsovat a naopak bude sa zlepsovat spojenie na R1 a R2, postupne a zaroven aj R4 juzna vetva. Je to na kazdom z vas, kadial chcete cestovat. Sme (ste) v EU, za chvilu nebudu medzi vami ziadne hranice. Toto Grecko zatial nema. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jan 2007 12:10

To je neuveriteľné, čo tu je tém, na tomto fóre. :o A mnohé sú takmer mŕtve, pričom dalo by sa toľko popísať. :o

Maďarsko - Slovensko:

Na Slovensku plánované D2, R3 a R4, výhľadovo nová RC NR-NZ-KN s napojením na Komárom, s čím sa už ráta aj na maďarskej strane.

Diaľnica D2. Kým nebude dostavaná Sitina v BA, tak nemá pre Maďarov význam dostavať ich úsek na plný profil. Je vidieť, že s tým rátajú, pretože zemné práce a celé prípravné práce s tým rátajú.

R3. Maďari to nemajú na dlho, takže z ich strany problém nebude, ale kým sa u nás postaví južná vetva ZV-KA-Šahy, tak to bude ešte 20-25 rokov trvať, aj keď sa plánuje do r. 2015 zaradiť obchvat Krupiny.

R4. V SR sa pripravuje KE-Milhosť už 7 rokov a ešte sa 3 roky aj má. Výstavba má trvať 2,5 roka a má sa postaviť 1/2 profil s rozostavaním na plný. Maďarsko plánuje postaviť diaľnicu od Miskolca po Milhosť v SR v r. 2015-2018.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.