Caesar napísal:mel,
presne tak. Tieto kraje stále inak vnímajú to, čo je dôležité.
Ako jedny z mála však zareagovali promptne, čo sa týka opráv svojej cestnej siete za pomoci PPP ... to bol vysoko zodpovedný krok. Žiadne, že "cesty sme dostali od štátu v zlom stave a máme málo peňazí, ...", to síce tvrdí každý kraj, ale reálne na východe k tomu pristúpili veľmi dobre (zodpovedne), aj keď 1. krajom bola ZA.
Iste, to je pravda ... i ked im to bude hltat dost velku cast rozpoctu buduce roky ... tie opravy sa musia zaplatit aj s urokmi ...
Je jasne, ze najprv si riesia to, co maju priamo v kompetencii a potom to, na co maju len nepriamy dosah ... to je pozitivne ...
Sucasne vsak triestia sily na vela veci ohladom RC a D. Ak by mali kraje spolocne priority, mohli by "zalobovat" aj u stavbarov ...
Dostavba D1 od braniska po Bidovce je podla mna kostrou ... Po Bidovce preto, lebo krizovatka v KE Presovska - Secovska neriesi idealne smer na Michalovce (prejazd cez Kosicku Novu Ves) ... dalej Obchvat Secoviec a priprava tunela (?) Dargov...
R4 - KE-MR je podla mna zalezitost obchvatov... na takom kratkom useku uz ale radsej komplet nova cesta.
dalej napr. usek KE-Soroska je relativne idealny na to, aby sa R2 zacala stavat aj od KE ... je to bezproblemovy usek (naklady nizsie od priemeru) a pomoze to dalsiemu velkemu mestu: Roznave... Tam treba realne par obchvatov, inak je ten usek OK ... ak by sa mal stavat ako dvojpruh zatial... otvorena zostava Soroska ... tam si vsak musia uvedomit, ci chcu mat PPP na useku Janovce - Jablonov, lebo ak ano, prioritu by som dal radsej na druhu ruru Braniska, aby sa co najviac tranzitu tahalo tadial aby bolo PPP na tento usek efektivne...
R9(?) - RC na Humenne ... minimalne by som loboval za doplnenie do siete D a RC.
suma sumarum (priority pre vychod podla mna):
1. D1 (Branisko - Presov Juh) - je to viac usekov, ale v zasade su priority rovnako a spolocne
2. D1 (Janovce - Jablonov) PPP
3. R4 (Kosice - Milhost)
4. D1 (Budimir - Bidovce)
5. D1 (obchvat Secoviec)
6. R2 (Kosice - Roznava) - obchvaty 1/2profil (Cecejovce, Moldava, Drienovec, Krasnohorske Podhradie)
7. Priprava smeru na VT a HE z PO.
Toto su podla mna veci, ktore by sa dali presadit do planu vystavby ... D1 tam uz ako priorita je, trebalo by presadit obchvat Secoviec navyse. R4 tam je (akoze sa tvarme ze nielen na papieri
). R2 KE-RV je nieco navyse, ale obchvat Cecejoviec a Krasnohorskeho podhradia tam uz treba minimalne ... (Moldava uz v podstate obchvat ma ... a kriticka situacia sa riesi prestavbou krizovatky - z hl. cesty odbocovacie pruhy). Dargov som tam nedaval zamerne, lebo to su veci na dlhsie obdobie a Soroska detto (plus problem Branisko vs. Soroska)
samozrejme, ako som uz inde pisal, k tomu je nutna i koncepcia rozvoja ciest I.triedy, privadzacov (Trebisov, MI ... Vranov, Humenne ... atd) ... to by si uz oba kraje mohli dat dokopy same a riesit s SSC...
Dalej je nutne povedat, ze ak by sa teraz zacalo v takom rozsahu stavat na vychode, asi by sa nic ine nestavalo ...
teda toto su priority za predpokladu, ze D1 sa bude stavat dalej na severe ... teda po Ruzomberok.