Diaľnice UA/SR

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod bystrik » 08. Aug 2005 21:19

Caesar napísal: Ja si myslím, že bude aj problematické spojiť KE a MI, pretože vlády investujú do D1 BA-KE a R4 KE-Milhosť.


Na useku Secovce - hranica SR/UA sa dialnica bude stavat lahko. Tazky vsak bude usek cez Slanske vrchy, ak sa nepostavi tunel Dargov, tak bude povrchovy variant dost zlozity. Je celkom mozne, ze tento tunel bude chybat a dialnica sa medzicasom dostane na hranice SR/UA.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Caesar » 08. Aug 2005 21:48

bystrik napísal:Na useku Secovce - hranica SR/UA sa dialnica bude stavat lahko. Tazky vsak bude usek cez Slanske vrchy, ak sa nepostavi tunel Dargov, tak bude povrchovy variant dost zlozity. Je celkom mozne, ze tento tunel bude chybat a dialnica sa medzicasom dostane na hranice SR/UA.


bystrik,

ak to tak bude, tak ja budem len rád, ale pochybujem o tom, pretože to, že sú tam dobré prírodné podmienky, t.j. ľahšie prostredie na výstavbu ešte neznamená, že sa tam aj bude stavať. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 09. Aug 2005 13:00

V Harmonograme verejných prác je zahrnutý prvý úsek KE-MI Budimír-Bidovce so začiatkom výstavby 2007, resp. 2008.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Krateros » 09. Aug 2005 13:27

Branco napísal:V Harmonograme verejných prác je zahrnutý prvý úsek KE-MI Budimír-Bidovce so začiatkom výstavby 2007, resp. 2008.


Branco,

to je pravda, ale to je len na trase KE-MI, ale trasa MI-hranice s UA s diaľnicou D1 neráta a nebude ani súvisle napojená D1 od KE po hranice s UA do r. 2020.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod Lenny » 09. Aug 2005 21:49

Nemáte někdo nějakou podrobnou mapku trasování KE-UA, kromě té co je třeba na mapy.atlas.sk
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Branco » 10. Aug 2005 10:05

Krateros napísal:
Branco napísal:V Harmonograme verejných prác je zahrnutý prvý úsek KE-MI Budimír-Bidovce so začiatkom výstavby 2007, resp. 2008.


Branco,

to je pravda, ale to je len na trase KE-MI, ale trasa MI-hranice s UA s diaľnicou D1 neráta a nebude ani súvisle napojená D1 od KE po hranice s UA do r. 2020.


Krateros
Je to škoda, pretože Poľsko bude mať (podľa plánov) diaľničné prepojenie s Ukrajinou v roku 2013. Aj tu sme pozadu :cry:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 10:14

Branco napísal:Krateros
Je to škoda, pretože Poľsko bude mať (podľa plánov) diaľničné prepojenie s Ukrajinou v roku 2013. Aj tu sme pozadu :cry:


Tak osobne je mi to jedno a podľa mňa prepojenie na UA nebude SR chýbať do r. 2020. Pre východnú časť SR je dôležitá D1, R4 a neskôr aj R2. D1 stačí po MI len kvôli ekonomickému rozvoju Zemplína.

Z diaľnice D1 od MI by viac "ťažila" UA než my.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod Branco » 10. Aug 2005 13:32

Krateros napísal:
Z diaľnice D1 od MI by viac "ťažila" UA než my.


Je to relatívne. Vieš, keby k nám takto pristupovali Rakúšania, tak dodnes sa diaľnica BA-Viedeň ani neodsúhlasí. My sa teraz možno správame k Ukrajine, ako k nám Rakúšania ešte pár rokov dozadu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 13:47

Branco napísal:Je to relatívne. Vieš, keby k nám takto pristupovali Rakúšania, tak dodnes sa diaľnica BA-Viedeň ani neodsúhlasí. My sa teraz možno správame k Ukrajine, ako k nám Rakúšania ešte pár rokov dozadu.


Nie možno, ale na 100%. Až bude UA v EÚ, tak budeme "motivovaný" presne takisto ako aj Rakúsko. Okrem toho Branco, nemysli si, že rakúska vláda je nadšená tým, že sa musí stavať diaľnica smerom na Slovensko. Oni to berú príliš ekonomicky. Posilní to konkurencieschopnosť celej BA a jej okolia a oslabí to pozíciu rakúskych podnikateľov v danej zóne.

To, že chce spolupracovať miestna rakúska spolková krajina s BA, MA a SE+SI je dobré, ale to je len regionálna spolupráca na úrovni posilnenia spolupráce miest, škôl a budovania 3-4 mostov na rieke Morava, ktoré tu aj tak už mali dávno stáť.
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod Branco » 10. Aug 2005 14:16

Krateros napísal:
Branco napísal:Je to relatívne. Vieš, keby k nám takto pristupovali Rakúšania, tak dodnes sa diaľnica BA-Viedeň ani neodsúhlasí. My sa teraz možno správame k Ukrajine, ako k nám Rakúšania ešte pár rokov dozadu.


Nie možno, ale na 100%. Až bude UA v EÚ, tak budeme "motivovaný" presne takisto ako aj Rakúsko. Okrem toho Branco, nemysli si, že rakúska vláda je nadšená tým, že sa musí stavať diaľnica smerom na Slovensko. Oni to berú príliš ekonomicky. Posilní to konkurencieschopnosť celej BA a jej okolia a oslabí to pozíciu rakúskych podnikateľov v danej zóne.

To, že chce spolupracovať miestna rakúska spolková krajina s BA, MA a SE+SI je dobré, ale to je len regionálna spolupráca na úrovni posilnenia spolupráce miest, škôl a budovania 3-4 mostov na rieke Morava, ktoré tu aj tak už mali dávno stáť.


K Rakúsku: Minister dopravy Gorbach neustále tlačí na čo najskoršie prepojenie so SR a ČR. Najväčší problém by som videl v miestnzch samosprávach - napr. referendum o moste v Angerne...

Späť k Ukrajine: Podľa mňa si takýto prístup môžeme dovoliť vtedy, ak by sme boli jediným štátom EU, s ktorým Ukrajina hraničí. Tak to však nie je a konkurenčné koridory idú cez Poľsko aj Maďarsko.
Práve prepojenie s Poliakmi budú mať Ukrajinci najskôr, pravdepodobne v 2013 (Ukrajinci už stavajú diaľnicu Krakovec-Ľvov). Na Maďarsko sa žiadna väčšia výstavba, pokiaľ viem, v najbližšom čase nechystá. Problém vidím práve v konkurenčnom koridore, tentokrát s Poľskom: o 8 - 12 rokov si Ukrajinci jednoducho zvyknú na prepojenie so západom používať diaľnicu z Ľvova, tá naša už môže mať iba okrajový význam.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Krateros » 10. Aug 2005 14:21

Branco napísal:K Rakúsku: Minister dopravy Gorbach neustále tlačí na čo najskoršie prepojenie so SR a ČR. Najväčší problém by som videl v miestnzch samosprávach - napr. referendum o moste v Angerne...

Späť k Ukrajine: Podľa mňa si takýto prístup môžeme dovoliť vtedy, ak by sme boli jediným štátom EU, s ktorým Ukrajina hraničí. Tak to však nie je a konkurenčné koridory idú cez Poľsko aj Maďarsko.
Práve prepojenie s Poliakmi budú mať Ukrajinci najskôr, pravdepodobne v 2013 (Ukrajinci už stavajú diaľnicu Krakovec-Ľvov). Na Maďarsko sa žiadna väčšia výstavba, pokiaľ viem, v najbližšom čase nechystá. Problém vidím práve v konkurenčnom koridore, tentokrát s Poľskom: o 8 - 12 rokov si Ukrajinci jednoducho zvyknú na prepojenie so západom používať diaľnicu z Ľvova, tá naša už môže mať iba okrajový význam.


Rakúsko: Vidíš sám ako sa stavia. Snaha možná je, ale je tam veľmi veľa aktivít, ktoré sú proti týmto snahám.

Nemyslím si, že diaľnica D1 je závislá od tranzitu, tá bude zaťažená predovšetkým z domácej siete RK. To je fakt a najmä na tento účel je diaľnica D1 aj stavaná, na toto pozor. Okrem toho, aký myslíš že bude mať vplyv úsek D1 MI-SO-hranice s UA? Pre BA, TT, TN, BB, západ PO a KE kraja? Dokonca pre PO kraj vôbec.

Ja samozrejme podporujem spájanie štátov za pomoci diaľnic, presne tak ako si to aj predstavoval Diaľničiar. :wink:
Krateros
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Obrázky: 1
Založený: 19. Júl 2005 20:42

Odoslaťod Branco » 10. Aug 2005 14:36

Krateros napísal:
Rakúsko: Vidíš sám ako sa stavia. Snaha možná je, ale je tam veľmi veľa aktivít, ktoré sú proti týmto snahám.

Nemyslím si, že diaľnica D1 je závislá od tranzitu, tá bude zaťažená predovšetkým z domácej siete RK. To je fakt a najmä na tento účel je diaľnica D1 aj stavaná, na toto pozor. Okrem toho, aký myslíš že bude mať vplyv úsek D1 MI-SO-hranice s UA? Pre BA, TT, TN, BB, západ PO a KE kraja? Dokonca pre PO kraj vôbec.

Ja samozrejme podporujem spájanie štátov za pomoci diaľnic, presne tak ako si to aj predstavoval Diaľničiar. :wink:


Vyjadrím sa k D1: iste, domáci tranzit prevažuje takmer vždy na medyinárodných trasách a úsek MI-hranica s UA nebude výnimkou.

K Tvojej otázke: Okrem toho, aký myslíš že bude mať vplyv úsek D1 MI-SO-hranice s UA? Pre BA, TT, TN, BB, západ PO a KE kraja? Dokonca pre PO kraj vôbec.

K frekvenciám som sa vyjadril vyššie, inak myslím, že snáď okrem časti PO kraja bude mať význam pre celú SR ako hlavné prepojenie na východ - iba Ukrajina je 50 mil. trh.

S Tvojou poslednou vetou nemôžem nesúhlasiť. :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lenny » 14. Aug 2005 21:40

D1 by měla být podle mého názoru postavena v plném profilu do Michalovcí a z Michalovcí na ukajinskou hranici v polovičnim profilu, protože dál je malá intenzita dopravy. V plném profilu do Michalovcí pomůže rozvoji východního Slovenska. Ale určitě se nedočkáme realizace dřív než po dostavění D1 do Košic, tedy po roce 2012-5.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod bystrik » 20. Aug 2005 10:56

Úsek Budimír - Bidovce a Bidovce - Dargov sa nenachádzajú v aktualizovanom programe výstavby diaľnic. Ak už sa s tým niečo začne robiť, bude to najskôr po roku 2010, tvrdí šéf NDS Dušan Faktor

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1270
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Branco » 20. Aug 2005 12:37

bystrík, Faktorove vyjadrenia o D1 Budimír-Bidovce sú v zjavnom rozpore s Programom verejných prác, kde je začiatok výstavby tohto úseku plánovaný v roku 2007.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod devil » 20. Aug 2005 16:01

Program verejnych prac nie je az taka striktna vec. Usek KE - UA nepoznam, ale v pripade ze UA nic velkolepe neplanuje bolo by lepsie, vybrat bodove zavady (ak nejake su) a vyriesit tie. Myslim ze po dokonceni pres-sec kriz. KE by bolo lepsie zacat skor inym usekom, npr. okolo Secoviec.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Branco » 21. Aug 2005 11:06

devil: alebo vyriešiť horský prechod Dargov, prípadne začať tam, kde je dopravné zaťaženie najväčšie, t.j. úseky od KE: Budimír-Bidovce a/alebo Bidovce-Dargov.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 12:50

Lenny napísal:D1 by měla být podle mého názoru postavena v plném profilu do Michalovcí a z Michalovcí na ukajinskou hranici v polovičnim profilu, protože dál je malá intenzita dopravy. V plném profilu do Michalovcí pomůže rozvoji východního Slovenska. Ale určitě se nedočkáme realizace dřív než po dostavění D1 do Košic, tedy po roce 2012-5.


Je zrejmé, že až sa dostavia diaľnica D1 po KE, tak to nebude stačiť na rozvoj skutočného východu SR, čo je oblasť východnejšie od oblasti PO-KE, kde bude treba pokračovať s budovaním infraštruktúry ďalej. V smere na UA. Úsek D1 KE-MI by sa mal postaviť hneď na plný profil, a od MI by mohol stačiť aj 1/2 profil. Záleží od rozvoja v samotnej UA. A podľa toho sa treba potom prispôsobiť.

Podľa mňa, kým sa dostavia D1 BA-KE, tak bude existovať niekoľko úsekov (3-4 km) aj v zóne KE-MI. Len budú postavené na 1/2 profil. Myslím tým r. 2015.

Okrem toho po dostavaní D1 po KE, bude treba podľa mňa realizovať aj severnú vetvu R4 (predpokladám, že v r. 2015 už bude južná vetva dostavaná aspoň na 1/2 profil) na ďalšie prehĺbenie významu východného Slovenska.

No a nakoniec by mala byť aj vízia výstavby RC, ktorá by mala trasu v zóne PO-HE. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 23. Aug 2005 19:31

Ceasar: nemôžem nesúhlasiť viac :)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod mel » 24. Aug 2005 11:23

detto suhlas s caesarom ... uz sa tu napisalo par prispevkov na temu stavat dialnice aj od vychodu ... tu mi chyba lepsia spolupraca KSK a PSK ... ti by mohli vyvolat tlak, ak by mali jasne spolocne definovane priority, ktore by boli realizovatelne ... teraz je priorita Zilina, to je jasne, ale o dva roky ak chceme nieco stavat aj smerom od vychodu, mali by sa zobudit ako na Krajoch tak aj v NDS ... priprava, pozemky ... atd...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Caesar » 25. Aug 2005 17:20

mel napísal: ... tu mi chyba lepsia spolupraca KSK a PSK ...


mel,

presne tak. Tieto kraje stále inak vnímajú to, čo je dôležité.

Ako jedny z mála však zareagovali promptne, čo sa týka opráv svojej cestnej siete za pomoci PPP ... to bol vysoko zodpovedný krok. Žiadne, že "cesty sme dostali od štátu v zlom stave a máme málo peňazí, ...", to síce tvrdí každý kraj, ale reálne na východe k tomu pristúpili veľmi dobre (zodpovedne), aj keď 1. krajom bola ZA. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mel » 26. Aug 2005 11:01

Caesar napísal:
mel,

presne tak. Tieto kraje stále inak vnímajú to, čo je dôležité.

Ako jedny z mála však zareagovali promptne, čo sa týka opráv svojej cestnej siete za pomoci PPP ... to bol vysoko zodpovedný krok. Žiadne, že "cesty sme dostali od štátu v zlom stave a máme málo peňazí, ...", to síce tvrdí každý kraj, ale reálne na východe k tomu pristúpili veľmi dobre (zodpovedne), aj keď 1. krajom bola ZA. 8)


Iste, to je pravda ... i ked im to bude hltat dost velku cast rozpoctu buduce roky ... tie opravy sa musia zaplatit aj s urokmi ...

Je jasne, ze najprv si riesia to, co maju priamo v kompetencii a potom to, na co maju len nepriamy dosah ... to je pozitivne ...

Sucasne vsak triestia sily na vela veci ohladom RC a D. Ak by mali kraje spolocne priority, mohli by "zalobovat" aj u stavbarov ...

Dostavba D1 od braniska po Bidovce je podla mna kostrou ... Po Bidovce preto, lebo krizovatka v KE Presovska - Secovska neriesi idealne smer na Michalovce (prejazd cez Kosicku Novu Ves) ... dalej Obchvat Secoviec a priprava tunela (?) Dargov...

R4 - KE-MR je podla mna zalezitost obchvatov... na takom kratkom useku uz ale radsej komplet nova cesta.

dalej napr. usek KE-Soroska je relativne idealny na to, aby sa R2 zacala stavat aj od KE ... je to bezproblemovy usek (naklady nizsie od priemeru) a pomoze to dalsiemu velkemu mestu: Roznave... Tam treba realne par obchvatov, inak je ten usek OK ... ak by sa mal stavat ako dvojpruh zatial... otvorena zostava Soroska ... tam si vsak musia uvedomit, ci chcu mat PPP na useku Janovce - Jablonov, lebo ak ano, prioritu by som dal radsej na druhu ruru Braniska, aby sa co najviac tranzitu tahalo tadial aby bolo PPP na tento usek efektivne...

R9(?) - RC na Humenne ... minimalne by som loboval za doplnenie do siete D a RC.

suma sumarum (priority pre vychod podla mna):
1. D1 (Branisko - Presov Juh) - je to viac usekov, ale v zasade su priority rovnako a spolocne
2. D1 (Janovce - Jablonov) PPP
3. R4 (Kosice - Milhost)
4. D1 (Budimir - Bidovce)
5. D1 (obchvat Secoviec)
6. R2 (Kosice - Roznava) - obchvaty 1/2profil (Cecejovce, Moldava, Drienovec, Krasnohorske Podhradie)
7. Priprava smeru na VT a HE z PO.

Toto su podla mna veci, ktore by sa dali presadit do planu vystavby ... D1 tam uz ako priorita je, trebalo by presadit obchvat Secoviec navyse. R4 tam je (akoze sa tvarme ze nielen na papieri :) ). R2 KE-RV je nieco navyse, ale obchvat Cecejoviec a Krasnohorskeho podhradia tam uz treba minimalne ... (Moldava uz v podstate obchvat ma ... a kriticka situacia sa riesi prestavbou krizovatky - z hl. cesty odbocovacie pruhy). Dargov som tam nedaval zamerne, lebo to su veci na dlhsie obdobie a Soroska detto (plus problem Branisko vs. Soroska)

samozrejme, ako som uz inde pisal, k tomu je nutna i koncepcia rozvoja ciest I.triedy, privadzacov (Trebisov, MI ... Vranov, Humenne ... atd) ... to by si uz oba kraje mohli dat dokopy same a riesit s SSC...

Dalej je nutne povedat, ze ak by sa teraz zacalo v takom rozsahu stavat na vychode, asi by sa nic ine nestavalo ... :) teda toto su priority za predpokladu, ze D1 sa bude stavat dalej na severe ... teda po Ruzomberok.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 12:44

mel napísal:Iste, to je pravda ... i ked im to bude hltat dost velku cast rozpoctu buduce roky ... tie opravy sa musia zaplatit aj s urokmi ...

Je jasne, ze najprv si riesia to, co maju priamo v kompetencii a potom to, na co maju len nepriamy dosah ... to je pozitivne ...

Sucasne vsak triestia sily na vela veci ohladom RC a D. Ak by mali kraje spolocne priority, mohli by "zalobovat" aj u stavbarov ...

Dostavba D1 od braniska po Bidovce je podla mna kostrou ... Po Bidovce preto, lebo krizovatka v KE Presovska - Secovska neriesi idealne smer na Michalovce (prejazd cez Kosicku Novu Ves) ... dalej Obchvat Secoviec a priprava tunela (?) Dargov...

R4 - KE-MR je podla mna zalezitost obchvatov... na takom kratkom useku uz ale radsej komplet nova cesta.

dalej napr. usek KE-Soroska je relativne idealny na to, aby sa R2 zacala stavat aj od KE ... je to bezproblemovy usek (naklady nizsie od priemeru) a pomoze to dalsiemu velkemu mestu: Roznave... Tam treba realne par obchvatov, inak je ten usek OK ... ak by sa mal stavat ako dvojpruh zatial... otvorena zostava Soroska ... tam si vsak musia uvedomit, ci chcu mat PPP na useku Janovce - Jablonov, lebo ak ano, prioritu by som dal radsej na druhu ruru Braniska, aby sa co najviac tranzitu tahalo tadial aby bolo PPP na tento usek efektivne...

R9(?) - RC na Humenne ... minimalne by som loboval za doplnenie do siete D a RC.

suma sumarum (priority pre vychod podla mna):
1. D1 (Branisko - Presov Juh) - je to viac usekov, ale v zasade su priority rovnako a spolocne
2. D1 (Janovce - Jablonov) PPP
3. R4 (Kosice - Milhost)
4. D1 (Budimir - Bidovce)
5. D1 (obchvat Secoviec)
6. R2 (Kosice - Roznava) - obchvaty 1/2profil (Cecejovce, Moldava, Drienovec, Krasnohorske Podhradie)
7. Priprava smeru na VT a HE z PO.

Toto su podla mna veci, ktore by sa dali presadit do planu vystavby ... D1 tam uz ako priorita je, trebalo by presadit obchvat Secoviec navyse. R4 tam je (akoze sa tvarme ze nielen na papieri :) ). R2 KE-RV je nieco navyse, ale obchvat Cecejoviec a Krasnohorskeho podhradia tam uz treba minimalne ... (Moldava uz v podstate obchvat ma ... a kriticka situacia sa riesi prestavbou krizovatky - z hl. cesty odbocovacie pruhy). Dargov som tam nedaval zamerne, lebo to su veci na dlhsie obdobie a Soroska detto (plus problem Branisko vs. Soroska)

samozrejme, ako som uz inde pisal, k tomu je nutna i koncepcia rozvoja ciest I.triedy, privadzacov (Trebisov, MI ... Vranov, Humenne ... atd) ... to by si uz oba kraje mohli dat dokopy same a riesit s SSC...

Dalej je nutne povedat, ze ak by sa teraz zacalo v takom rozsahu stavat na vychode, asi by sa nic ine nestavalo ... :) teda toto su priority za predpokladu, ze D1 sa bude stavat dalej na severe ... teda po Ruzomberok.


mel,

PPP je vždy o tom, že: teraz menej, za celú dobu ale viac, než naraz, ale s výhodami. To sme si myslím už aj vysvetlili v iných témach.

Opravovať sa bude postupne tak, aby bolo opravených 60% ciest do r. 2010, resp. 80% ciest do r. 2015. Je to len zámer, momentálny stav je plánovaný na 30%. Vo všeobecnosti, viaceré kraje, ZA+PO+KE.

Myslím si, že KE lobujú dosť ... IS KE, Prešovská-Sečovská. PO lobuje za D1, KE menej. To nebudem hodnotiť.

Konkrétne Dargov, bude problém reálne "vsadiť" do skoršieho harmonogramu prác. Je za KE v smere na UA. Je to tunel.

PPP, Jánovce-Jabloňov, to je otvorená otázka, ale zatiaľ asi skôr nie, pretože "na rade" bude úsek od MT po RK. V rámci RC R2 sotva obchvaty, po 2-4 mld. SKK sa ani viac nedá spraviť. Tunel Soroška, "neviem, neviem", kedy reálne, ale do r. 2010 nie. Podľa mňa ani do r. 2015-2020. Ťažko však predpovedať, ak pôjde všetko ako doteraz, tak najskôr r. 2025.

RC pre PO-HE, mala by byť zaradená do programu výstavby diaľnic, to je pravda. Ona tam aj bola, ale potom bola vyradená kvôli vhej priorite D1. Bol by to paralelný rozvoj, ale v pláne byť mohla, to máš pravdu.

K tvojim prioritám ok, máš právo na svoj názor.

Treba zväčšiť podiel financií, ktoré sa dávajú na diaľničnú výstavbu aspoň na 25 mld. SKK ročne, je jedno ako, aj s PPP. Ideálne však aj na viac ako 30 mld. SKK. Potom by sa to dalo zreálniť aspoň čiastočne. Takže chcelo by to 100% nárast oproti r. 2005. Ale to všetci vedia. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod mel » 26. Aug 2005 13:11

Caesar napísal:
mel napísal:suma sumarum (priority pre vychod podla mna):
1. D1 (Branisko - Presov Juh) - je to viac usekov, ale v zasade su priority rovnako a spolocne
2. D1 (Janovce - Jablonov) PPP
3. R4 (Kosice - Milhost)
4. D1 (Budimir - Bidovce)
5. D1 (obchvat Secoviec)
6. R2 (Kosice - Roznava) - obchvaty 1/2profil (Cecejovce, Moldava, Drienovec, Krasnohorske Podhradie)
7. Priprava smeru na VT a HE z PO.

Toto su podla mna veci, ktore by sa dali presadit do planu vystavby ... .


mel,

PPP je vždy o tom, že: teraz menej, za celú dobu ale viac, než naraz, ale s výhodami. To sme si myslím už aj vysvetlili v iných témach.

Opravovať sa bude postupne tak, aby bolo opravených 60% ciest do r. 2010, resp. 80% ciest do r. 2015. Je to len zámer, momentálny stav je plánovaný na 30%. Vo všeobecnosti, viaceré kraje, ZA+PO+KE.

Myslím si, že KE lobujú dosť ... IS KE, Prešovská-Sečovská. PO lobuje za D1, KE menej. To nebudem hodnotiť.

Konkrétne Dargov, bude problém reálne "vsadiť" do skoršieho harmonogramu prác. Je za KE v smere na UA. Je to tunel.

PPP, Jánovce-Jabloňov, to je otvorená otázka, ale zatiaľ asi skôr nie, pretože "na rade" bude úsek od MT po RK. V rámci RC R2 sotva obchvaty, po 2-4 mld. SKK sa ani viac nedá spraviť. Tunel Soroška, "neviem, neviem", kedy reálne, ale do r. 2010 nie. Podľa mňa ani do r. 2015-2020. Ťažko však predpovedať, ak pôjde všetko ako doteraz, tak najskôr r. 2025.

RC pre PO-HE, mala by byť zaradená do programu výstavby diaľnic, to je pravda. Ona tam aj bola, ale potom bola vyradená kvôli vhej priorite D1. Bol by to paralelný rozvoj, ale v pláne byť mohla, to máš pravdu.

K tvojim prioritám ok, máš právo na svoj názor.

Treba zväčšiť podiel financií, ktoré sa dávajú na diaľničnú výstavbu aspoň na 25 mld. SKK ročne, je jedno ako, aj s PPP. Ideálne však aj na viac ako 30 mld. SKK. Potom by sa to dalo zreálniť aspoň čiastočne. Takže chcelo by to 100% nárast oproti r. 2005. Ale to všetci vedia. 8)


OK,

ja som len chcel nacrtnut, co by mohli byt REALIZOVATELNE priority ... preto tam Dargov nie je, o potrebe Sorosky som tiez pisal v suvislosti s druhou rurou Braniska ... ale je tam obchvat Secoviec napr. a vacsi doraz na obchvaty R2 v Kosickom kraji.

Kosicky a Presovsky kraj su "dlhe" v smere vychod-zapad, preto je tam z KE priorita na obchvaty ako smer zapad (R2) aj vychod (D1). Detto presov - zapad D1 a vychod nova RC ...aspon zacat planovat, co tam vobec treba riesit...

to su podla mna spolu s R4 priority, ktore by mohli na dlhy cas ako-tak riesit dopravu na vychodnom slovensku. A podla mna su aj realizovatelne a malo by sa na to tlacit. Momentalne je patova situacia okolo Presova a na R2 sa tusim v KE kraji nic nedeje...

Moja uvaha je reakcia na ten rozhovor s Faktorom, kde vlastne povedal, ze v KE kraji sa do r. 2010 postavi max R4 KE-Milhost. A to je dost malo oproti ostatnym krajom. Uz aj PO kraj je na tom dnes lepsie vdaka D1. Napriek tomu, ze priorita je D1 a R1, Kosicky kraj nie su len kosice (ktore budu mat podla planu D1) ale aj trochu viac ... Tu mi nesedi proklamovana podpora "zaostalych" regionov a samotna realizacia.

K tomu zvyseniu financii ... vieme ze ho treba... preto hovorim o PPP na janovce jablonov a o tom, ze tento usek by mozno mohol byt PPP ak bude branisko 2 rurove (vyssie intenzity kvoli tranzitu)... to by sa mozno oplatilo skor ako Soroska, lebo by sa dali pouzit "usetrene" prostriedky prave na ostatne priority v KE a PO (skor iba KE) kraji (obchvaty).

K PPP (opravy) mam pozitivny vztah, moja poznamka smerovala k tomu, ze to co sa bude platit je rozvrhnute v KE tusim na 10R a tym padom samotny kraj tymto PPP takmer vycerpal svoj rozpocet na opravy na nasledujucich cca 6-7 rokov (pokial mam dobre info). Nechali si tam rezervu, no nie velku. Ale celkovy efekt pozitivny a tam uz asi netreba nic dodavat :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 13:19

mel napísal:Moja uvaha je reakcia na ten rozhovor s Faktorom, kde vlastne povedal, ze v KE kraji sa do r. 2010 postavi max R4 KE-Milhost. A to je dost malo oproti ostatnym krajom. Uz aj PO kraj je na tom dnes lepsie vdaka D1. Napriek tomu, ze priorita je D1 a R1, Kosicky kraj nie su len kosice (ktore budu mat podla planu D1) ale aj trochu viac ... Tu mi nesedi proklamovana podpora "zaostalych" regionov a samotna realizacia.

K tomu zvyseniu financii ... vieme ze ho treba... preto hovorim o PPP na janovce jablonov a o tom, ze tento usek by mozno mohol byt PPP ak bude branisko 2 rurove (vyssie intenzity kvoli tranzitu)... to by sa mozno oplatilo skor ako Soroska, lebo by sa dali pouzit "usetrene" prostriedky prave na ostatne priority v KE a PO (skor iba KE) kraji (obchvaty).


mel,

tých rozhovorov je dosť, ale ja som to pochopil takto:

Doteraz čakali ZA, PO a KE kraj na D1. ZA sa "dočkal", k PO sa to tiež výrazne blíži a tak musí počkať teraz KE kraj. Ano, malo by sa stavať výraznejšie v smere na MI, ale R4 KE-Milhosť sa stavať bude.

K PPP treba mať intenzity, najprv, nie potom a na Sorošku zatiaľ nie je ochota zo strany štátu pre PPP. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.

cron