Diaľnice UA/SR

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Adaios » 14. Okt 2005 23:49

Ja si skor myslim, ze tema by mala byt SR/UA, pretoze UA bude zavisla dost od toho, ako sa bude rozvijat SR, Polsko a Madarsko. A budete mat vyhodu, pretoze budete si diktovat podmienky raz, az UA bude chciet vstupit do EU.

To potom bude obdobie, az bude D1 v MI, tak sa bude uvazovat nad tym, ze by sa mohlo stavat aj dalej na vychod, ale som si takmer isty, ze sa to bude odkladat ako Rakusko voci vam alebo Nemecko voci CR a Polsku. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 05. Dec 2005 04:18

Adoas napísal:Ja si skor myslim, ze tema by mala byt SR/UA, pretoze UA bude zavisla dost od toho, ako sa bude rozvijat SR, Polsko a Madarsko. A budete mat vyhodu, pretoze budete si diktovat podmienky raz, az UA bude chciet vstupit do EU.

To potom bude obdobie, az bude D1 v MI, tak sa bude uvazovat nad tym, ze by sa mohlo stavat aj dalej na vychod, ale som si takmer isty, ze sa to bude odkladat ako Rakusko voci vam alebo Nemecko voci CR a Polsku. :wink:


HOWG :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod eros » 05. Dec 2005 12:19

aj tak pochybujem ze vo vyhlade 30-50rokov by bolo mozne zrealizovat nieco take ako SR-UA dialnicu. Cisto hypoteticky v SR by to mozno bolo mozne no na UA urcite nie. Takze osobne si myslim, ze je zbytocne sa tym zaoberat.
Obrázok používateľa
eros
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Máj 2005 17:37
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod mel » 05. Dec 2005 12:25

eros,

nikdy nevies, aka bude v UA realita o 5-10 rokov ... mozno budu pred vstupom do EU a budu riesit rozvoj regionu Zakarpatska rus nie vo vztahu ku kijevu ale v napojeni na EU a budu tlaky na to, aby sa to co najskor zrealizovalo. Takisto sa neda odhadnut postoj SR, kedze doteraz sa SR vo vztahu k EU spravala celkom pragmaticky, cize moze pochopit skor ako Rakusania, co znamena napojenie na vychod (rozvoj tam i tu) ... takisto vzhladom k tomu, ze region na vychode slovenska bude realne stale na chvoste v zivotnej urovni, moze mat samostatne plany a vytvarat tlaky na toto napojenie.

Tazko povedat, zavisi to od mnohych veci, vsetko ma svoje vyhody i nevyhody ... bude zavisiet aj od politickej klimy, ked tu bude fico a spol, pravdepodobne budu mat politiku "ochrany", teda, ze nestavajme, lebo nam to vezme prac. miesta... ak tu bude niekto iny, mozno tu bude ina situacia ... volna ruka pre region ... tazko povedat. UA aj SR zatial je cca 5-10 rokov od aktualnosti tejto temy.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod eros » 05. Dec 2005 16:41

mel,
mas pravdu ukrajinu netreba podcenovat, no ja som vychadzal z aktualnej socialistickej vlady a socialistickeho rezimu. Preto tolky obtimizmus.
Obrázok používateľa
eros
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Založený: 19. Máj 2005 17:37
Bydlisko: Banska Bystrica

Odoslaťod mel » 08. Dec 2005 08:25

eros,

napriklad toto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=14525#14525 moze mat na tieto rozhodnutia celkom slusny dopad...

teda ak sa tie 2 veci budu menit (Zilina - UA bude koridor) a bude tlak na tie napojenia aj realne, tak budu aj fondy aj vsetko ... ale aj UA musi povedat, ze to je to, co ide riesit... a myslim, ze v horizonte 5-10 R aj bude...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod wazari » 08. Dec 2005 11:08

mel napísal:eros,

napriklad toto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=14525#14525 moze mat na tieto rozhodnutia celkom slusny dopad...

teda ak sa tie 2 veci budu menit (Zilina - UA bude koridor) a bude tlak na tie napojenia aj realne, tak budu aj fondy aj vsetko ... ale aj UA musi povedat, ze to je to, co ide riesit... a myslim, ze v horizonte 5-10 R aj bude...



Ja to vidim trosku inak, teda tu druhu cast tvojho prispevku. V tej sprave je totizto jedna veta:
Total cost of the projects is estimated at € 45 billion, of which € 35 billion should be found between today and 2020 primarily from the national budgets of the countries concerned and international financing institutions complemented by EU support.
Cize hlavne vlastne zdroje jednotlivych statov a pozicky. Na tieto projekty mozno dostat este extra peniaze z EU mimo strukturalnych a Kohezneho fondu, ale je to max 20 percent, vacsinou iba 10. Rokuje sa o zvyseni, ale to moze trvat aj roky.
Samozrejme, je vecou Slovenska, na ktore projekty da peniaze zo strukturalnych a Kohezneho fondu, ktore ma k dispozicii, cize ich moze dat aj sem.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 13. Dec 2005 21:02

wazari napísal:Total cost of the projects is estimated at € 45 billion, of which € 35 billion should be found between today and 2020 primarily from the national budgets of the countries concerned and international financing institutions complemented by EU support.
Cize hlavne vlastne zdroje jednotlivych statov a pozicky. Na tieto projekty mozno dostat este extra peniaze z EU mimo strukturalnych a Kohezneho fondu, ale je to max 20 percent, vacsinou iba 10. Rokuje sa o zvyseni, ale to moze trvat aj roky.
Samozrejme, je vecou Slovenska, na ktore projekty da peniaze zo strukturalnych a Kohezneho fondu, ktore ma k dispozicii, cize ich moze dat aj sem.


wazari,

hlavne EU velmi rada manipuluje s velkymi cislami:

1. Na investicie do modernizacnych prac na zeleznicnych tratiach bude treba v celej EU preinvestovat cca. 350 mld. EUR.

2. Obnova panelovych domov bude stat min. cca. 300 mld. EUR - tu je len cena odhadnuta, EU zatial neprijala jasne stanovisko k tomu ci sa bude podielat na tejto aktivite.

3. Investicie do vyroby elektrickej energie: Modernizacia prenosovej sustavy, zatvorenie aj vystavba atomovych elektrarni, obnovitelne zdroje atd. budu potrebne vo vyske min. 400 mld. EUR.

4. Dialnice, cesty, letiska, ...

...

Takze to treba brat s istou rezervou vsetko ked je rozpocet EU na jeden rok cca. 150 mld. EUR a 40% ide na polnohospodarstvo.

Asi aj preto pribudaju spravy, kde suma je pre EU uplne jasna, ale financovanie je "volne" ...
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 24. Feb 2006 22:44

Slovensko by si mělo dát pozor na to, aby ho Maďaři v budování dálnice na Ukrajinu nepředstihli, protože pak by se jim mohlo stát, že Ukrajinci by stavěli naproti Maďarům a Slováci by mohli přijít zkrátka. Letos Maďaři otevřou další úsek na M3 Polgar - Nyíregyháza délky cca 58 km. Zbývající úsek Nyíregyháza - Barabás cca délky 68 km plánují dostavět do roku 2015. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod devil » 25. Feb 2006 00:00

Nepoznam plany UA dialnic, ak pojdu cez Uzgorod tak bude D v kazdom pripade na Sk/UA hraniciach. To je dobre.

To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Lenny » 25. Feb 2006 01:22

devil napísal:Nepoznam plany UA dialnic, ak pojdu cez Uzgorod tak bude D v kazdom pripade na Sk/UA hraniciach. To je dobre.

To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.


Ukrajinci dost jezdí přes hraniční přechod Záhony na hranici H/UA. Do Nyíregyházy vede celkem kvalitní cesta a dál jet buď po čtverce do Budapešti nebo zatím po silnici č. 36 k Polgaru na M3, po zprovoznění dálnice po M3 přímo do Budapešti.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod devil » 25. Feb 2006 12:37

cestu 4 nepoznam, ale je na rovine a ma obchvaty...skor pochybujem ze UA bude mat dialnice ku hraniciam...a tym padom aj nas usek od MI aj M3 za Nyiregyhazou do 2015 nebude potrebny.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 25. Feb 2006 12:44

devil napísal:To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.


Preco by sa malo v EU cestovat zo zapadu na vychod zasadne cez SR :?:

Dialnicnych spojeni moze a aj bude viac inak by H muselo postavit aspon 4+4 pruhy. Bude dialnicne spojenie aj cez HR (uz takmer je) aj cez SR aj cez Polsko. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 26. Feb 2006 19:04

Adoas napísal:
devil napísal:To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.


Preco by sa malo v EU cestovat zo zapadu na vychod zasadne cez SR :?:

Dialnicnych spojeni moze a aj bude viac inak by H muselo postavit aspon 4+4 pruhy. Bude dialnicne spojenie aj cez HR (uz takmer je) aj cez SR aj cez Polsko. :wink:


Zrejme si mal na mysli, bude diaľničné prepojenie cez H. To síce v budúcnosti bude, Lenny pripomína, že do roku 2015. A bude, samozrejme, aj cez Poľsko, aspoň podľa plánov GDDKIA - do roku 2013. Cez PL je to z UA asi najkratšie na severozápad Európy, cez SR a ČR do stredného a južného Nemecka, Rakúska, Beneluxu, Británie, severného Francúzska, cez H do Talianska, Chorvátska a na juh Európy.

Už tu tiež bolo spomínané, že Ukrajinci majú diaľnicu, resp. asi sa lepšie hodí označenie rýchlostná cesta - Užhorod-Mukačevo, t.j. takmer až k slovenským hraniciam. Neprechádzal som síce ňou, ale podľa informácií, ktoré mám, táto komunikácia nie je najlepšej kvality. Pokiaľ mám tiež informácie, k hraniciam H nič takého neexistuje, k hraniciam PL stavajú diaľničné prepojenie Krakovec-Ľvov.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 26. Feb 2006 19:35

Branco napísal:Zrejme si mal na mysli, bude diaľničné prepojenie cez H. To síce v budúcnosti bude, Lenny pripomína, že do roku 2015. A bude, samozrejme, aj cez Poľsko, aspoň podľa plánov GDDKIA - do roku 2013. Cez PL je to z UA asi najkratšie na severozápad Európy, cez SR a ČR do stredného a južného Nemecka, Rakúska, Beneluxu, Británie, severného Francúzska, cez H do Talianska, Chorvátska a na juh Európy.

Už tu tiež bolo spomínané, že Ukrajinci majú diaľnicu, resp. asi sa lepšie hodí označenie rýchlostná cesta - Užhorod-Mukačevo, t.j. takmer až k slovenským hraniciam. Neprechádzal som síce ňou, ale podľa informácií, ktoré mám, táto komunikácia nie je najlepšej kvality. Pokiaľ mám tiež informácie, k hraniciam H nič takého neexistuje, k hraniciam PL stavajú diaľničné prepojenie Krakovec-Ľvov.


Ja som reagoval na devila, ktory napisal ze hrozi ze sa bude zo zapadu na vychod Europy cestovat skor cez H ako cez SR. A ja som na to len reagoval, ze co by na tom bolo zle :?: - nikde som nenapisal ze v H je dialnicna siet hotova.

Polsko je strategicka krajina pri cestovani zo zapadu EU v smere aj ciastocne na sever aj vychod Europy ale tranzit aj miestna doprava tu bude silna tak za 20 rokov.

UA nema dostatocnu ani dobru dialnicnu siet (dialnicna je v zmysle cohokolvek co ma viac ako 2 pruhy pre jeden smer) ale ak bude mat H celu dialnicnu siet od zapadu az po vychod tak bude lepsie pre zapadnu EU aj juznu EU cestovat cez H nez cez SR, kde bude v r. 2015 chybat podla mna takmer cela D1 od KE v smere na MI a UA.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 27. Feb 2006 09:13

S D1 KE-MI-Vyšné Nemecké by bolo dobé sa poponáhľať. Budimír-Bidovce je najviac rozpracovaný úsek, ďalšie tri úseky sú len v počiatočnom štádiu prípravy. Budimír-Bidovce by mohol byť ukončený v 2009, pesimistický scenár v 2010. Ďalšie tri úseky /Bidovce-Dargov, Dargov-Pozdišovce, Pozdišovce-št. hranica/ by bolo dobré rozpracovať tak, aby najneskôr v 2015 boli dokončené.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Lenny » 27. Feb 2006 16:15

Branco napísal:S D1 KE-MI-Vyšné Nemecké by bolo dobé sa poponáhľať. Budimír-Bidovce je najviac rozpracovaný úsek, ďalšie tri úseky sú len v počiatočnom štádiu prípravy. Budimír-Bidovce by mohol byť ukončený v 2009, pesimistický scenár v 2010. Ďalšie tri úseky /Bidovce-Dargov, Dargov-Pozdišovce, Pozdišovce-št. hranica/ by bolo dobré rozpracovať tak, aby najneskôr v 2015 boli dokončené.



Budimír - Bidovce bude zprovozněný 2009/10 :shock: . To nestihnou, bo nejsou peníze
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 27. Feb 2006 16:51

Este som chcel napisat (uz velmi davno :lol: ), ze UA ma zaujem stavat na SR z dovodu "Podkarpatska Rus" a SR je strategickym statom pretoze sa napaja na CR, na Rakusko - staty ktore maju alebo budu mat do 15 rokov velmi dobru dialnicnu siet a tymito statami sa da dostat dalej na zapad EU a samotna SR bude mat prepojenie aj od Madarska na Polsko atd. - SR preto pravom oznacuje dialnicu D1 ako dialnicu ktora smeruje az na hranice s UA a samotna UA deklaruje svoj zaujem napojit svoj stat na Madarsko, Polsko aj SR dialnicnou sietou az to ekonomicky vyvoj dovoli. Cez Madarsko je skor vyhodne cestovat z UA v smere na SLO a HR, mozno aj I, cez Polsko potom na sever Europy. Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR, ... cez Madarsko je problem smer na CR, ... ten je lepsie riesit cez SR, ... a CR ma priame spojenia na Nemecko a bude mat takisto aj od Rakuska na Polsko atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 27. Feb 2006 16:53

Branco napísal:Už tu tiež bolo spomínané, že Ukrajinci majú diaľnicu, resp. asi sa lepšie hodí označenie rýchlostná cesta - Užhorod-Mukačevo, t.j. takmer až k slovenským hraniciam. Neprechádzal som síce ňou, ale podľa informácií, ktoré mám, táto komunikácia nie je najlepšej kvality.


Adoas napísal:UA nema dostatocnu ani dobru dialnicnu siet (dialnicna je v zmysle cohokolvek co ma viac ako 2 pruhy pre jeden smer)


asi tak :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 27. Feb 2006 16:57

Ak ste to nepochopili (moj posledny prispevok v tejto teme) tak sa ospravedlnujem - prekladat spravne rozne smery v ktorych ma dialnica ist je narocne - ... :roll:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod devil » 27. Feb 2006 19:23

Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR


od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Adaios » 27. Feb 2006 19:26

devil napísal:
Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR


od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.


S tymto tvrdenim ja jednoducho nesuhlasim vzhladom na to v akom stave je a bude dialnicna siet v Polsku, vzhladom na to ze je dolezite kam sa do Nemecka cestuje (80 mil. narod netreba podcenovat), vzhladom na rozlozenie dolezitych zon v UA atd. A ja tiez netvrdim ze cela D1 je najlepsia trasa. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 28. Feb 2006 15:15

Adoas napísal:
devil napísal:
Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR


od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.


S tymto tvrdenim ja jednoducho nesuhlasim vzhladom na to v akom stave je a bude dialnicna siet v Polsku, vzhladom na to ze je dolezite kam sa do Nemecka cestuje (80 mil. narod netreba podcenovat), vzhladom na rozlozenie dolezitych zon v UA atd. A ja tiez netvrdim ze cela D1 je najlepsia trasa. :wink:


Záleží kam do Německa se jede, jestli do severního nebo jižního (myšleno geograficky). Pokud severního, tak přes Polsko pokud jižní, tak H/SK a Rakousko.

Ukrajinci jezdí do do Choravatska, Italie či Španělska přes Maďarsko.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Adaios » 28. Feb 2006 16:15

Lenny napísal:
Adoas napísal:
devil napísal:
Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR


od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.


S tymto tvrdenim ja jednoducho nesuhlasim vzhladom na to v akom stave je a bude dialnicna siet v Polsku, vzhladom na to ze je dolezite kam sa do Nemecka cestuje (80 mil. narod netreba podcenovat), vzhladom na rozlozenie dolezitych zon v UA atd. A ja tiez netvrdim ze cela D1 je najlepsia trasa. :wink:


Záleží kam do Německa se jede, jestli do severního nebo jižního (myšleno geograficky). Pokud severního, tak přes Polsko pokud jižní, tak H/SK a Rakousko.

Ukrajinci jezdí do do Choravatska, Italie či Španělska přes Maďarsko.


Lenny,

nic v zlom, ale ... na koho reagujes - na mna :?:

1. Ja som jasne napisal o smeroch na Nemecko.
2. Jasne som uviedol kam UA cestuje cez Madarsko v predchadzajucich prispevkoch.

Bolo to doplnenie info - tak v takom priprade prosim nereagovat na mna.

Vobec, stale sa tu reaguje na mna, kde dam aky clanok, kde co napisem - ja to nerobim, nerobte to vy, alebo priamo zmazte vsetky moje prispevky. Prajem prijemny den. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Koksolam » 26. Jún 2006 00:42

Takze nejaky dodatok k teme UA dialnic a RC. Z Uzhorodu do Mukaceva je cesta na velmi slusnej urovni...nedavno som tadialto prechadzal. A dodatok k Ukrajine. Je to chudobna krajina z nasho pohladu , ale za posledne roky preziva obrovsky ekonomicky boom, stavia sa tam odusu. Preto je podla mna dolezite pripojit dialnicu na UA cim skor, co sa tyka cestovania Ukrajincov, z osobnych skusenosti viem, ze ak cestuju do Nemecka, CR a celkovo do zapadnej europy, tak vyuzivaju hlavne koridory cez SR, CR.
Netvrdim ale , ze za kazdu cenu. Na Slovensku je vela usekov , ktore by mali dostat vyssiu prioritu ako MI na Ukrajinsku hranicu. Nezabudajme, ze dialnica od MI na vychod bude hlavne pre tirakov a urcite vsetci zdielate nazor, ze dialnice treba stavat tam, kde su vyhodne pre Slovensko zhladiska vnutrostatnej dopravy. Uznavam europske koridory, v tom pripade ale usek MI UA nech dostaviame komplet z europskych penazi, na rovinu, stavat dialnicne pripojenia mimo EU ma cas do vtedy, kym nebude dostavana D1 BA KE, dostavane pripojenie na Polskoa dobudovane useky na Madarsko z KE. Ukrajina a celkovo vychodne trhy su obrovsky potencial, ale nezabudajme ze ho nevieme vyuzit uz teraz, prazdna Cierna nad Tisou, jedine co sa berie z vychodu je ropa a zemny plyn. My sa tam uz nejako nevieme presadit. Preto neberiem vystavbu z Michaloviec na vychod ako prioritu, proste pre Kamazy staci sucasna cesta a na ruku na srdce, kolko slovakov tam cestuje denne???
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.