Moderátor: Moderátori
Adoas napísal:Ja si skor myslim, ze tema by mala byt SR/UA, pretoze UA bude zavisla dost od toho, ako sa bude rozvijat SR, Polsko a Madarsko. A budete mat vyhodu, pretoze budete si diktovat podmienky raz, az UA bude chciet vstupit do EU.
To potom bude obdobie, az bude D1 v MI, tak sa bude uvazovat nad tym, ze by sa mohlo stavat aj dalej na vychod, ale som si takmer isty, ze sa to bude odkladat ako Rakusko voci vam alebo Nemecko voci CR a Polsku.
mel napísal:eros,
napriklad toto: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=14525#14525 moze mat na tieto rozhodnutia celkom slusny dopad...
teda ak sa tie 2 veci budu menit (Zilina - UA bude koridor) a bude tlak na tie napojenia aj realne, tak budu aj fondy aj vsetko ... ale aj UA musi povedat, ze to je to, co ide riesit... a myslim, ze v horizonte 5-10 R aj bude...
wazari napísal:Total cost of the projects is estimated at € 45 billion, of which € 35 billion should be found between today and 2020 primarily from the national budgets of the countries concerned and international financing institutions complemented by EU support.
Cize hlavne vlastne zdroje jednotlivych statov a pozicky. Na tieto projekty mozno dostat este extra peniaze z EU mimo strukturalnych a Kohezneho fondu, ale je to max 20 percent, vacsinou iba 10. Rokuje sa o zvyseni, ale to moze trvat aj roky.
Samozrejme, je vecou Slovenska, na ktore projekty da peniaze zo strukturalnych a Kohezneho fondu, ktore ma k dispozicii, cize ich moze dat aj sem.
devil napísal:Nepoznam plany UA dialnic, ak pojdu cez Uzgorod tak bude D v kazdom pripade na Sk/UA hraniciach. To je dobre.
To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.
devil napísal:To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.
Adoas napísal:devil napísal:To "aby" je vsak uz pase...uz sa tak stalo. Vyslovene hanbou bude ale to ked zo zapadu na vychod bude tak o 2 roky najkvalitnejsia cesta cez Hu.
Preco by sa malo v EU cestovat zo zapadu na vychod zasadne cez SR
Dialnicnych spojeni moze a aj bude viac inak by H muselo postavit aspon 4+4 pruhy. Bude dialnicne spojenie aj cez HR (uz takmer je) aj cez SR aj cez Polsko.
Branco napísal:Zrejme si mal na mysli, bude diaľničné prepojenie cez H. To síce v budúcnosti bude, Lenny pripomína, že do roku 2015. A bude, samozrejme, aj cez Poľsko, aspoň podľa plánov GDDKIA - do roku 2013. Cez PL je to z UA asi najkratšie na severozápad Európy, cez SR a ČR do stredného a južného Nemecka, Rakúska, Beneluxu, Británie, severného Francúzska, cez H do Talianska, Chorvátska a na juh Európy.
Už tu tiež bolo spomínané, že Ukrajinci majú diaľnicu, resp. asi sa lepšie hodí označenie rýchlostná cesta - Užhorod-Mukačevo, t.j. takmer až k slovenským hraniciam. Neprechádzal som síce ňou, ale podľa informácií, ktoré mám, táto komunikácia nie je najlepšej kvality. Pokiaľ mám tiež informácie, k hraniciam H nič takého neexistuje, k hraniciam PL stavajú diaľničné prepojenie Krakovec-Ľvov.
Branco napísal:S D1 KE-MI-Vyšné Nemecké by bolo dobé sa poponáhľať. Budimír-Bidovce je najviac rozpracovaný úsek, ďalšie tri úseky sú len v počiatočnom štádiu prípravy. Budimír-Bidovce by mohol byť ukončený v 2009, pesimistický scenár v 2010. Ďalšie tri úseky /Bidovce-Dargov, Dargov-Pozdišovce, Pozdišovce-št. hranica/ by bolo dobré rozpracovať tak, aby najneskôr v 2015 boli dokončené.
Branco napísal:Už tu tiež bolo spomínané, že Ukrajinci majú diaľnicu, resp. asi sa lepšie hodí označenie rýchlostná cesta - Užhorod-Mukačevo, t.j. takmer až k slovenským hraniciam. Neprechádzal som síce ňou, ale podľa informácií, ktoré mám, táto komunikácia nie je najlepšej kvality.
Adoas napísal:UA nema dostatocnu ani dobru dialnicnu siet (dialnicna je v zmysle cohokolvek co ma viac ako 2 pruhy pre jeden smer)
devil napísal:Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR
od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.
Adoas napísal:devil napísal:Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR
od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.
S tymto tvrdenim ja jednoducho nesuhlasim vzhladom na to v akom stave je a bude dialnicna siet v Polsku, vzhladom na to ze je dolezite kam sa do Nemecka cestuje (80 mil. narod netreba podcenovat), vzhladom na rozlozenie dolezitych zon v UA atd. A ja tiez netvrdim ze cela D1 je najlepsia trasa.
Lenny napísal:Adoas napísal:devil napísal:Ale na zapad sa da dostat najlepsie cez SR
od UA do Nemecka je najlepsie cez Polsko, do SLO a HR cez Madarsko..ale do Rakuska z UA D1 nie je dobra trasa, skor tiez cez Madarsko.
S tymto tvrdenim ja jednoducho nesuhlasim vzhladom na to v akom stave je a bude dialnicna siet v Polsku, vzhladom na to ze je dolezite kam sa do Nemecka cestuje (80 mil. narod netreba podcenovat), vzhladom na rozlozenie dolezitych zon v UA atd. A ja tiez netvrdim ze cela D1 je najlepsia trasa.
Záleží kam do Německa se jede, jestli do severního nebo jižního (myšleno geograficky). Pokud severního, tak přes Polsko pokud jižní, tak H/SK a Rakousko.
Ukrajinci jezdí do do Choravatska, Italie či Španělska přes Maďarsko.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.