Moderátor: Moderátori
Branco napísal:Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.
Diaľničiar napísal:Branco napísal:Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.
SR nemá dôvod stavať na východe krajiny diaľnicu smerom na východ, dokiaľ nebude východ našej krajiny spojený so západom. Ukrajina, naopak sa musí ako 1. napojiť na slovenskú, maďarsku a poľskú hranicu, pretože ona chce prilákať investorov. A potom bude robiť to isté, čo aj my, spájať západ krajiny s východom.
To isté prebieha aj na strane Nemecko-ČR (aj keď tam to brzdili aj Nemci), Rakúsko-SR (kde my sme to 1. postavili, Rakúšania teraz začali), ... je to normálny proces.
Keby sme my teraz začali stavať úsek KE-MI-UA, tak to nebude mať žiaden efekt, ani pre Ukrajincov. Musel by so dostavať min. úsek KE-Milhosť.
Branco napísal:Diaľničiar napísal:Branco napísal:Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.
SR nemá dôvod stavať na východe krajiny diaľnicu smerom na východ, dokiaľ nebude východ našej krajiny spojený so západom. Ukrajina, naopak sa musí ako 1. napojiť na slovenskú, maďarsku a poľskú hranicu, pretože ona chce prilákať investorov. A potom bude robiť to isté, čo aj my, spájať západ krajiny s východom.
To isté prebieha aj na strane Nemecko-ČR (aj keď tam to brzdili aj Nemci), Rakúsko-SR (kde my sme to 1. postavili, Rakúšania teraz začali), ... je to normálny proces.
Keby sme my teraz začali stavať úsek KE-MI-UA, tak to nebude mať žiaden efekt, ani pre Ukrajincov. Musel by so dostavať min. úsek KE-Milhosť.
Diaľničiar, problém je v tom, že Ukrajinci naozaj nemusia stavať nové cesty, hoci teraz nepolemizujem s tým, v akmo stave sú cesty tam. Užhorod má obchvat, končiaci asi 2 km pred našimi hranicami, obchádzajúci miestne letisko. a štvorpruh vedie až do Mukačeva. Čiže jednoznačne viac práce - úsek Biďovce-Vyšné Nemecké musí byť vykonaný na našej strane.
Diaľničiar napísal:A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA.
Branco napísal:Diaľničiar napísal:A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA.
Nemal som tým na mysli akékoľvek spochybňovanie nášho diaľničného programu. Ide mi však najmä o to, aby rok 2008, kedy má byť úsek Budimír-Biďovce rozostavaný, bol naozaj dodržaný. Ide tu aj o ´dalšie úseky Biďoviec cez Dargov až po hranicu vo Vyšnom Nemeckom. Investície sa tiež pomaly budú presúvať na východ a prepojenie s 50 miliónovou krajinou bude nadobúdať na význame. Dobre, nech sa v 2010, dajme tomu, začne s výstavbou od Biďoviec cez Dargov. Ukrajina má totiž šancu vstúpiť do EU v 2015.
Diaľničiar napísal:Branco napísal:Diaľničiar napísal:A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA.
Nemal som tým na mysli akékoľvek spochybňovanie nášho diaľničného programu. Ide mi však najmä o to, aby rok 2008, kedy má byť úsek Budimír-Biďovce rozostavaný, bol naozaj dodržaný. Ide tu aj o ´dalšie úseky Biďoviec cez Dargov až po hranicu vo Vyšnom Nemeckom. Investície sa tiež pomaly budú presúvať na východ a prepojenie s 50 miliónovou krajinou bude nadobúdať na význame. Dobre, nech sa v 2010, dajme tomu, začne s výstavbou od Biďoviec cez Dargov. Ukrajina má totiž šancu vstúpiť do EU v 2015.
Ja samozrejme nespochybňujem UA, je tam demokratický proces a UA možno toho moc nemá vybudovaného, má nerastné suroviny a svoj potenciál, takže diaľničné napojenie na UA bude dôležité a určite aj preto, že podľa mňa po vstupe HR do EÚ, možno Turecka tam vstúpi aj UA, možno naraz s Tureckom, UA do EÚ patrí. Inak ja som si myslel, že to sú Bidovce , nie Biďovce, aspoň som tak informovaný, aj som si to teraz overil. Teraz neviem, či to je iná obec, ale je na D1.
Diaľničiar napísal:Inak ja som si myslel, že to sú Bidovce , nie Biďovce, aspoň som tak informovaný, aj som si to teraz overil. Teraz neviem, či to je iná obec, ale je na D1.
Branco napísal:Neviete niekto či obchvat Vyšného Nemeckého bol budvaný ako poloprofil diaľnice?
bystrik napísal:Diaľničný hraničný priechod má byť asi o 5 km južnejšie pri obci Záhor.
http://mapy.atlas.sk/mapa/zahor.jpg
Alexander Velky napísal:Inak z rozprávania otca viem, že cesty na UA sú dosť nebezpečné, neviem, že či to ešte stále aj platí, ale bude to asi podobné ako v Rumunsku alebo Bulharsku pred niekoľkými rokami. Lúpeže, krádeže, ...
Lenny napísal:Bavil jsem se z hodně řidičema (při stopování), co jezdí na východ a říkali mi že už to tam takové divoké není. Někteří dokonce tvrdili, že raději jezdí do Ruska než na západ, protožr v Rusku se k nim líp chovaj a maj se tam lépe.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.