Diaľnice UA/SR

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Diaľnice UA/SR

Odoslaťod Branco » 15. Feb 2005 11:30

Ukrajina sa tiež chystá do EU a vlani mali 14 % nárast HDP, čo bol najyššíí v Európe.
Neviete niekto, aký je stav príprav Budimír-Biďovce a či obchvat Vyšného Nemeckého bol budvaný ako poloprofil diaľnice?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod kaviarista » 16. Feb 2005 15:59

zo spravy z novembrovej schodze vlady vyplyva, ze v r. 2008 bude usek Budimir - Bidovce rozostavany

http://www.vlada.gov.sk/infoservis_archiv.php?adm_action=13&ID=150
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

D1 KE-MI-UA

Odoslaťod Diaľničiar » 16. Feb 2005 17:20

Prioritou po dostavaní úseku D1 BA-KE v r. 2010 (13) bude úsek KE-MI v r. 2015 a ďalej v smere na UA najneskôr v r. 2020, možno skôr, záleží aj od ukrajinskej strany.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Spojenie s Ukrajinou.

Odoslaťod Diaľničiar » 19. Feb 2005 15:59

Inak cestné spojenie s Ukrajinou je asi najhoršie (hneď po ňom je Rakúsko), preto je podľa mňa dôležité, aby sa diaľnica D1 dostavala až k ukrajinským hraniciam bez ohľadu na to, či tak bude postupovať aj ukrajinská diaľnica, pretože to pomôže celému regiónu. Tento postup by sa nemal chápať ako postup Rakúska a nás voči sebe, pretože Ukrajina od nás "ekonomicky" veľmi ďaleko a my nemáme čo stratiť, práve naopak. Ukrajinská vláda nemá moc možností, kadiaľ stavať diaľnicu, v podstate len Maďarsko a Slovensko, potom možno Poľsko (ale tam ide výstavba zo Z na V krajiny veľmi pomaly).
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Odoslaťod Branco » 21. Feb 2005 10:08

Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod Diaľničiar » 21. Feb 2005 10:27

Branco napísal:Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.


SR nemá dôvod stavať na východe krajiny diaľnicu smerom na východ, dokiaľ nebude východ našej krajiny spojený so západom. Ukrajina, naopak sa musí ako 1. napojiť na slovenskú, maďarsku a poľskú hranicu, pretože ona chce prilákať investorov. A potom bude robiť to isté, čo aj my, spájať západ krajiny s východom.

To isté prebieha aj na strane Nemecko-ČR (aj keď tam to brzdili aj Nemci), Rakúsko-SR (kde my sme to 1. postavili, Rakúšania teraz začali), ... je to normálny proces.

Keby sme my teraz začali stavať úsek KE-MI-UA, tak to nebude mať žiaden efekt, ani pre Ukrajincov. Musel by so dostavať min. úsek KE-Milhosť.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod Branco » 22. Feb 2005 12:22

Diaľničiar napísal:
Branco napísal:Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.


SR nemá dôvod stavať na východe krajiny diaľnicu smerom na východ, dokiaľ nebude východ našej krajiny spojený so západom. Ukrajina, naopak sa musí ako 1. napojiť na slovenskú, maďarsku a poľskú hranicu, pretože ona chce prilákať investorov. A potom bude robiť to isté, čo aj my, spájať západ krajiny s východom.

To isté prebieha aj na strane Nemecko-ČR (aj keď tam to brzdili aj Nemci), Rakúsko-SR (kde my sme to 1. postavili, Rakúšania teraz začali), ... je to normálny proces.

Keby sme my teraz začali stavať úsek KE-MI-UA, tak to nebude mať žiaden efekt, ani pre Ukrajincov. Musel by so dostavať min. úsek KE-Milhosť.


Diaľničiar, problém je v tom, že Ukrajinci naozaj nemusia stavať nové cesty, hoci teraz nepolemizujem s tým, v akmo stave sú cesty tam. Užhorod má obchvat, končiaci asi 2 km pred našimi hranicami, obchádzajúci miestne letisko. a štvorpruh vedie až do Mukačeva. Čiže jednoznačne viac práce - úsek Biďovce-Vyšné Nemecké musí byť vykonaný na našej strane.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 12:29

Branco napísal:
Diaľničiar napísal:
Branco napísal:Pokiaľ viem, na ukrajinskej strane existuje štvorprúdové prepojenie Užhorodu a Mukačeva, ako aj obchvat Užhorodu. Ukrajinci ani nemusia stavať, stačí im rekonštruovať existujúci štvorpruh. Na našej strane však spíme, ako obyčajne.


SR nemá dôvod stavať na východe krajiny diaľnicu smerom na východ, dokiaľ nebude východ našej krajiny spojený so západom. Ukrajina, naopak sa musí ako 1. napojiť na slovenskú, maďarsku a poľskú hranicu, pretože ona chce prilákať investorov. A potom bude robiť to isté, čo aj my, spájať západ krajiny s východom.

To isté prebieha aj na strane Nemecko-ČR (aj keď tam to brzdili aj Nemci), Rakúsko-SR (kde my sme to 1. postavili, Rakúšania teraz začali), ... je to normálny proces.

Keby sme my teraz začali stavať úsek KE-MI-UA, tak to nebude mať žiaden efekt, ani pre Ukrajincov. Musel by so dostavať min. úsek KE-Milhosť.


Diaľničiar, problém je v tom, že Ukrajinci naozaj nemusia stavať nové cesty, hoci teraz nepolemizujem s tým, v akmo stave sú cesty tam. Užhorod má obchvat, končiaci asi 2 km pred našimi hranicami, obchádzajúci miestne letisko. a štvorpruh vedie až do Mukačeva. Čiže jednoznačne viac práce - úsek Biďovce-Vyšné Nemecké musí byť vykonaný na našej strane.


Branco, to je v poriadku, ja som tým len chcel povedať, že v tomto prípade nebude mať diaľnice ten žiadaný efekt. Bola by tu diaľnica KE-MI-UA-a kde to končí, ide snáď diaľnica až do Kyjeva? A keba aj išla, tak KE-BA-Rakúsko, Maďarsko alebo KE-Maďarsko, alebo KE-ZA-ČR, PL, ani jedna z týchto rás tu nie je. A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA ako sa bude stavať od PB-KE. To je všetko, ano sme pozadu, ale zároveň aj keby sme tam tú diaľnicu mali, tak by sa nič nedialo. Ani nezamestnanosť by neklesla, ani by sa tam nezvýšila intenzita dopravy. Boli by to "vyhodené" mld.sk teraz do r. 2008-2010. Záleží podľa výstavby D1 a R4 KE-Milhosť.
Naposledy upravil Diaľničiar dňa 22. Feb 2005 12:49, celkovo upravené 1 krát.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod Branco » 22. Feb 2005 12:44

Diaľničiar napísal:A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA.


Nemal som tým na mysli akékoľvek spochybňovanie nášho diaľničného programu. Ide mi však najmä o to, aby rok 2008, kedy má byť úsek Budimír-Biďovce rozostavaný, bol naozaj dodržaný. Ide tu aj o ´dalšie úseky Biďoviec cez Dargov až po hranicu vo Vyšnom Nemeckom. Investície sa tiež pomaly budú presúvať na východ a prepojenie s 50 miliónovou krajinou bude nadobúdať na význame. Dobre, nech sa v 2010, dajme tomu, začne s výstavbou od Biďoviec cez Dargov. Ukrajina má totiž šancu vstúpiť do EU v 2015.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod Diaľničiar » 22. Feb 2005 13:01

Branco napísal:
Diaľničiar napísal:A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA.


Nemal som tým na mysli akékoľvek spochybňovanie nášho diaľničného programu. Ide mi však najmä o to, aby rok 2008, kedy má byť úsek Budimír-Biďovce rozostavaný, bol naozaj dodržaný. Ide tu aj o ´dalšie úseky Biďoviec cez Dargov až po hranicu vo Vyšnom Nemeckom. Investície sa tiež pomaly budú presúvať na východ a prepojenie s 50 miliónovou krajinou bude nadobúdať na význame. Dobre, nech sa v 2010, dajme tomu, začne s výstavbou od Biďoviec cez Dargov. Ukrajina má totiž šancu vstúpiť do EU v 2015.


Ja samozrejme nespochybňujem UA, je tam demokratický proces a UA možno toho moc nemá vybudovaného, má nerastné suroviny a svoj potenciál, takže diaľničné napojenie na UA bude dôležité a určite aj preto, že podľa mňa po vstupe HR do EÚ, možno Turecka tam vstúpi aj UA, možno naraz s Tureckom, UA do EÚ patrí. Inak ja som si myslel, že to sú Bidovce :shock: , nie Biďovce, aspoň som tak informovaný, aj som si to teraz overil. Teraz neviem, či to je iná obec, ale je na D1. :P
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 21:40

Re: To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod Branco » 23. Feb 2005 13:05

Diaľničiar napísal:
Branco napísal:
Diaľničiar napísal:A bude sa stavať úsek Budimír-Bidovce, takže tu bude posun k UA asi taký v pomere v dĺžke od KE-UA.


Nemal som tým na mysli akékoľvek spochybňovanie nášho diaľničného programu. Ide mi však najmä o to, aby rok 2008, kedy má byť úsek Budimír-Biďovce rozostavaný, bol naozaj dodržaný. Ide tu aj o ´dalšie úseky Biďoviec cez Dargov až po hranicu vo Vyšnom Nemeckom. Investície sa tiež pomaly budú presúvať na východ a prepojenie s 50 miliónovou krajinou bude nadobúdať na význame. Dobre, nech sa v 2010, dajme tomu, začne s výstavbou od Biďoviec cez Dargov. Ukrajina má totiž šancu vstúpiť do EU v 2015.


Ja samozrejme nespochybňujem UA, je tam demokratický proces a UA možno toho moc nemá vybudovaného, má nerastné suroviny a svoj potenciál, takže diaľničné napojenie na UA bude dôležité a určite aj preto, že podľa mňa po vstupe HR do EÚ, možno Turecka tam vstúpi aj UA, možno naraz s Tureckom, UA do EÚ patrí. Inak ja som si myslel, že to sú Bidovce :shock: , nie Biďovce, aspoň som tak informovaný, aj som si to teraz overil. Teraz neviem, či to je iná obec, ale je na D1. :P


Vcelku súhlasím, trochu off-topic: len preboha nie Turecko v EU. To už môžme prijať aj Afganistan.
Späť k téme: Nevieš, alebo neviete, aký momentálny stav príprav Budimír-Bidovce? Trasovanie je už asi ukončené, existuje projekt, v akom štádiu je odsúhlasovanie apod.?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Re: To sa mýliš, treba si uvedomiť efektívnosť.

Odoslaťod bystrik » 27. Feb 2005 00:32

Diaľničiar napísal:Inak ja som si myslel, že to sú Bidovce :shock: , nie Biďovce, aspoň som tak informovaný, aj som si to teraz overil. Teraz neviem, či to je iná obec, ale je na D1. :P


Ďialničiar, máš pravdu. Jedná sa o obec Bidovce.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Re: Diaľnice UA/SR

Odoslaťod bystrik » 27. Feb 2005 00:58

Branco napísal:Neviete niekto či obchvat Vyšného Nemeckého bol budvaný ako poloprofil diaľnice?


Branco nebol, bol postavený len ako preložka cesty I/50

Obrázok

bližšie info na str. 6-7 tohto materiálu

http://www.europa.sk/test/euromagazin/archive/pdf/Euromagazin4-3-01.pdf

Diaľničný hraničný priechod má byť asi o 5 km južnejšie pri obci Záhor.

http://mapy.atlas.sk/mapa/zahor.jpg
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 582
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:40

Re: Diaľnice UA/SR

Odoslaťod Branco » 02. Mar 2005 12:26

bystrik napísal:Diaľničný hraničný priechod má byť asi o 5 km južnejšie pri obci Záhor.

http://mapy.atlas.sk/mapa/zahor.jpg


Vďaka za informácie, len pozámka, možno by bolo vhodnejšie viesť diaľničný hraničný prechod trochu severnejšie - smer Jenkovce-Nižné Nemecké s priamym napojením na existujúci obchvat Užhorodu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 14. Máj 2005 11:28

Keď sa jedná o spojenie s UA, tak je to skutočne biedne, no z oboch strán. SR má dobré cestné spojenie len s MR a s ČR. S Rakúskom sa buduje, s Poľskom sa buduje a s UA sa nebuduje takmer nič.

Ideálne by bolo, je to aj v plánoch, aby sa UA spojila so SR jednou RC a jednou D. A dobudovať by sa malo aj ostatné cestné spojenie pomocou ciest I. a II. triedy. S tým sa však budú musieť postaviť nové hraničné prejazdy.

Najbližšie k tomuto cieľu je diaľnica D1 a ostatné cesty. Diaľnica D1 sa v smere od KE na MI-SO-UA stavia len veľmi pomaly. Je to z viacerých dôvodov. Spojenie s UA neprinesie ekonomický rozmach tejto oblasti. Tejto oblasti prospeje skôr výstavba R4 KE-Milhosť a vo všeobecnosti platí, že D1 sa dobuduje súvisle len po MI. Od MI sa bude k UA hraniciam budovať pomalšie, pokiaľ aj UA nezačne stavať diaľničnú sieť v smere na SR. Je to preto, aby sa nám nestalo to, čo v prípade s A, kde však my sme stavali kratší úsek a SR tým teda veľa nestratila, no v prípade UA by sme tým doslova stratili mld. SKK, ktoré by sme mohli investovať napr. na R2 (predpokladám, že až bude spojenie D1 BA-KE, tak budú dostavané aj D3, R5, R1 a R4 KE-Milhosť). 8)

Hneď ako sa však dostavia R4 KE-Milhosť, tak by bolo dobré, aby bola rozbehnutá aj výstavba D1 KE-MI. V tomto období by sa mala aj D1 aspoň "priblížiť" výraznejšie ku KE. 8)
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod johhan » 26. Máj 2005 13:35

johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod johhan » 26. Máj 2005 21:45

Ešte pár vecí k ukrajincom:

Stavajú úsek M-10 Ľvov - Krakovec ako koncesovanú dialnicu v týchto parametroch:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=82

Square of land sited under the concession object construction (highway and wayside infrastructure) 691,1 hectares
Highway class Іа*
Highway length 84,4 km
Estimated traffic speed 150 km/h
Duration of highway construction up to 5 years
Duration of concession 45 years
Payback period of the Project 15 years

* Highway of the Ia class is the closed (fenced from both sides and in-between) highway with the layer of capital type, intersections with other roads and railroads in which are provided on two levels. Highway is characterized with high capacity and road safety.

Časovanie projektu

Project initiation January 1998 – March 1999
Concession competition, conclusion of concession agreement April 1999 – December 1999
Survey and design works, expertise of project-estimates documentation August 2000 – November 2002
Tender for determination of general contracting organization December 2002 – June 2003
Construction July 2003 – June 2006
The concession object operation till 2044
Granting the concession object to the network of the roads of general usage December 2044

Takže ako prvé budú mať diaľničné spojenie s Poľskom na poľskú A4 už v roku 2006

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=81

Tu pekne vidno ako vedie koridor č.5 cez UA, SK a MR. Na území UA je to dialnica M-06 Kiev - Žitomir - Rovno - Ľvov - Mukačevo - Užhorod - Čop
na túto trasu dostali v roku 2004 90 mil USD tento rok 2005 od EBOR 100 mil EUR. Aby to nakoniec neskončilo tak že ukrajinci budú mať dialnicu na hranici skorej ako Slovensko :shock:

Ešte doplním

EBOR - rok 2005:
project "Development of Railroads of Ukraine" ... 51.88 mil EUR

USA - rok 2005:
project for reconstruction of highway M06 Kyiv-Chop ... 75 mil USD
project "Modernization of the Aeronavigation Servicing System in Ukraine" ... 25,4 mil USD
project "Implementation of Express Passenger Traffic on Ukraine's Railway" ... 120 mil USD

EBRD Transportation Department Director Riccardo Puliti officially informed the Ukrainian party about readiness to grant 200 M. euro for the third project of the UkrAvtoDor "Completion of Construction of Highway Kyiv-Chop on a Section from the City of Kyiv to the City of Brody".
Naposledy upravil johhan dňa 27. Máj 2005 07:14, celkovo upravené 1 krát.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod wazari » 27. Máj 2005 14:05

Mal som raz moznost zazit ukrajinsku dialnicu, skoro nas tam zrazila daka krava :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 15:04

Najprv by sa mala dostavať D1 po hranice s UA a potom sa môže riešiť situácia aj ďalej. Okrem toho treba v rámci UA/SR vyriešiť a zabezpečiť hranice, čo sa aj deje.

Podľa mňa však SR nemusí dávať najavo svoju silu v tejto oblasti, nech ju prejaví aj UA, aby to nedopadlo ako s Rakúskom. Tam sme síce mali krátky diaľničný úsek z našej strany, ale s UA to zrovnáva fakt, že sme ekonomicky na tom lepšie a stabilnejšie aj čo sa budovania celej infraštruktúry týka a naviac máme celé Slovensko aj v tejto oblasti zmapované. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 15:06

Inak z rozprávania otca viem, že cesty na UA sú dosť nebezpečné, neviem, že či to ešte stále aj platí, ale bude to asi podobné ako v Rumunsku alebo Bulharsku pred niekoľkými rokami. Lúpeže, krádeže, ... :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Spomienky na Diaľničiara

Odoslaťod Antimander » 08. Aug 2005 13:53

Môžu byť bilaterálne dohody medzi SR a UA, ale nemá význam stavať D1 v úseku KE-MI, kým nebude dokončená D1 alebo R1+R2(ZV-KE) alebo aj KE-Milhosť. Ja sa priznám, ja moc úsek KE-MI nepoznám, ale nie je to teraz priorita vlády. Prioritou na východnom Slovensku ostáva R4 (úsek KE-Milhosť). Ja si myslím, že UA začne stavať diaľnicu v smere na SR najskôr v r. 2020 (a to je plán skončenia D1 min. po KE, možno aj po MI). UA má momentálne iné priority ako stavať diaľnice. ... Napojenie smerom na UA nemá zmysel, pokiaľ UA nezačne stavať smerom k nám. Pretože ak bude D1 od KE-MI-UA a nebúdú spojené KE-BA, nebude stačiť len KE-Milhosť.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Piatok 03. 12. 2004, príspevok bol skrátený
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod aquila » 08. Aug 2005 14:00

ja osobne vydim dvojprudove spojenie D1 az s UA tak v roku 2030 ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 08. Aug 2005 18:54

Alexander Velky napísal:Inak z rozprávania otca viem, že cesty na UA sú dosť nebezpečné, neviem, že či to ešte stále aj platí, ale bude to asi podobné ako v Rumunsku alebo Bulharsku pred niekoľkými rokami. Lúpeže, krádeže, ... :lol:


Bavil jsem se z hodně řidičema (při stopování), co jezdí na východ a říkali mi že už to tam takové divoké není. Někteří dokonce tvrdili, že raději jezdí do Ruska než na západ, protožr v Rusku se k nim líp chovaj a maj se tam lépe.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Caesar » 08. Aug 2005 19:01

Ak bude D1 v KE v r. 2015, tak v MI by mohla byť v r. 2020.

Takže spojenie s UA by mohlo byť niekde v rozmedzí r. 2025-2030.

V každom prípade nie je zámerom vlády budovať diaľnicu D1 od MI v smere na UA v blízkom časovom období, t.j. r. 2015-2020.

Ja si myslím, že bude aj problematické spojiť KE a MI, pretože vlády investujú do D1 BA-KE a R4 KE-Milhosť. Aj keď R4 sa nenapojí v Maďarsku hneď do r. 2015 na diaľničnú sieť, ale fakt, že bude v Miskolci RC je pozitívom možného napojenia sa na diaľničnú sieť aj týmto smerom.

Okrem toho výstavbou D1 po UA SR nezíska priamo nič, bude to podobný vývoj, aký bol voči nám zo strany Rakúska alebo voči Poľsku a ČR zo strany Nemecka či voči Slovinsku zo strany Talianska ... nespravodlivý, ale dlhodobo tolerovaný, možno kritizovaný zo strany EÚ a Ukrajiny. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 08. Aug 2005 19:04

Lenny napísal:Bavil jsem se z hodně řidičema (při stopování), co jezdí na východ a říkali mi že už to tam takové divoké není. Někteří dokonce tvrdili, že raději jezdí do Ruska než na západ, protožr v Rusku se k nim líp chovaj a maj se tam lépe.


Lenny,

to je všetko možné, ale stále je cestná sieť na Ukrajine a v Rusku a tom horšie než v EÚ. To, že sa tam už tak výrazne nekradne je normálne. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.