Stránka 5 z 31

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2011 17:34
od stanog
Nepovedal by som že to ide tak jednoducho. Stopnúť PPP sa im podarilo šmahom ruky, a teraz eurofondy na diaľnice nechce nikto pustiť. Bolo by podľa mňa veľmi nesprávne ak by na výstavbu diaľnic doplatila modernizácia železnice a eurofondy sa prešustrovali na pofidérne školenia kadekoho kto to nikdy nevyužije.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2011 18:21
od Andrej
Na zelezniciach sa usetrilo na tendroch, takze ostali volne peniaze, ktore sa môzu presunut na dialnice. Na tom nevidim nic zle. V alokovani penazi na dialnice je zatial tato vlada velmi sikovna (aj ked nechapem, ako je mozny presun napr. z fondu ESF do ERDF). Uz len na zaklade zvysenia spolufinancovania z 15 na 45% sa rapidne navysili prostriedky na vystavbu:
- aj keby sa nepodarilo presunut nic, daju sa zo sucasneho balika postavit useky DS-Turany, Hubova-Ivachnova, Janovce-Jablonov a Fricovce-Svinia
- ak sa podari presunut 400 mil. € celkovo, ostane aj na Visnove (jednoducho povedane :-) ). Uz pri tomto variante by mohlo ist na vystavbu rekordne mnozstvo financii.
- ak sa podari presunut 400 mil. € z inych kapitol + 250 mil. € zo zeleznic/prekladisk, ostane aj na dalsie useky, napr. Budimir-Bidovce ci Cadca-Svrcinovec
- ak bude platit predosly riadok + sa nebude realizovat ani 1. etapa IDS v BA, môze sa presunut dalsich niekolko 100 mil. € a potom ostanu peniaze na dalsie stavby

Vsetko peniaze z eurofondov, ktore je najvyhodnejsie pouzit na D/RC namiesto casto totalne zbytocnych a neefektivnych projektov. Osobne to hodnotim ako jeden z najlepsich krokov tejto vlady. Platny vsak bude jedine v pripade, ze sa bude naozaj stavat, co vôbec nie je iste. A ci sa naozaj bude, sa dozvieme snad uz zajtra na zaklade rozhodnutia UVO :-)

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2011 09:59
od devil
tiez nevidim nic zle na presune zo zeleznic. modernizacia zeleznice za 10 rokov nepriniesla takmer ziadne vysledky napriek tomu ze sa tam nalialo vela mld.

nechapem ale Andrejov optimizmus, este pred spustenim PPP malo stat visnove okolo 600 mil. a dalsich 300 mil. hp-ll + privadzac bez kt. visnove konci v poli. opakujem, to su ceny z 2007.

- dalej nikto nepovedal ze sucasny balik staci na vsetky 4 useky ktore si menoval, iste su 3 a 4. ma byt dubna-skala-turany bez ktoreho nebude ziadne nadstandartne prepojenie, pokial balik stacit nebude tak cast presunutych peniazi pojde sem
- kedze je velky odpor voci presuvaniu predpokladam ze tak ako to v sirokej koalicii byva zvykom sa dohodnu na nejakom kompromise, tj. menej ako 400 mil.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2011 10:20
od Andrej
. Nikde som ani nenapisal, ze Visnove stoji 400 mil. €, avsak pri uz potvrdenom spolufinancovani 45% mas spolu potrebnych cca 700 mil. € (co zrejme daleko predci vitaznu cenu tendra). HP-LL pôjde do vystavby najskôr 2013-2014 a to sa uz môzu teoreticky vyuzit aj fondy 2014-2019 ci dalsie mozne formy financovania (rôzne formy PPP, dodavatelsky uver, st.rozpocet...). V tomto pripade hrozi ine riziko a neviem, ci si ho MDVRR uvedomuje - vsetky projekty z eurofondov 2007-13 musia byt ukoncene do konca 2015.

. Ze sucasny balik vystaci na vsetky 4 - v pripade, ze vsetky stavby nebudu stat rovnako alebo viac ako predpokladana cena zakazky (zrejme o dost nizsia oproti st.expertize), spominal Figel v rozhovore pre TASR, a uz sme to tu tiez rozoberali, ze ta cena môze vyjst bez problemov.

. Tiez si myslim, ze vznikne kompromis a okrem 250 mil. € zo zeleznic/prekladisk + casti IDS, sa nepresunie cela ciastka 400 mil. €. Tu vidim skôr iny problem - ako sa daju presuvat prostriedky napr. z ESF do ERDF ci KF?

. Aj tak nevidim realne zacat v 2 rokoch naraz tolko narocnych stavieb, casto velmi zle pripravenych

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2011 19:21
od stanog
Takže ani do konca januára vláda nerozhodla o presune eurofondov na diaľnice.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 30. Jan 2011 22:25
od duro_z_dediny
stanog napísal:Takže ani do konca januára vláda nerozhodla o presune eurofondov na diaľnice.

http://video.markiza.sk/archiv-tv-marki ... viny/52594 správa č.7

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 09:30
od stanog
Typický znak vládnej koalície, najskôr niečo veľkohubo vyhlásime, potom pomaly zisťujeme že to nejde a nakoniec z veľkých plánov zostane akurát akýsi nefunkčný mačkopes aby sa mohlo povedať že sa urobilo čo sa dalo.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 10:37
od racto
Konečne niekto tu má normány názor :) . súhlasím stebou. 8).
Ale to tu nemôžeš písať lebo keď máš iný názor tak tu ťa ukameňujú :) .

r..

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 11:05
od aquila
ani nie, len tak ako sme boli zo zaciatku nadseny vaznym, boli sme nadseny aj figelom, a realita je, ze jeden je vacsi babrak ako druhy ...

vazny a fico realne na 6 rokov zastavili vystavbu dialnic a figel je motak .. na ministerstve dopravy este tusim nikdy nebol schopny clovek, skoda ..

a ad velkohube vyhlasenia, uz ste asi zabudli na dialnicu do 2010 a pritom sa na D1 ani nezakoplo, alebo "clovek mieni, premier meni" ? ;)

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 11:32
od dragon
...no nezakoplo... Keby sa vobec nezakoplo to by nemal smer tolko %. To je umenie "zakopnut" tak aby to vyzeralo ze sa robi...

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 12:00
od eucitizen
No ale ak si dobre pamatate, hned ked sa zrodila vlada tak Radicova vyhlasila ze nesithnu dokoncit dialnicu do konca vladneho obdobia a ze sa budu stavat useky aj v polovicnom profile a hlavne obchvaty. Vyzera ze sa skor naplna toto vyhlasenie nez Figelove.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 12:10
od dragon
chysta sa momentalne niekde polprofil??? kde?? ak by bol problem LEN v peniazoch dobre beriem ale nie je.... obchvaty?? nabrezna v Presove kde treba uz len dorobit ciary n a prvom useku a ani k tomu nie je vola?? nedajboze hovorit realne o sev. ci zap. obchvate?? ci ten v Ziari ktory ma ist do vystavby kazdy druhy mesiac este tento rok? ci Hubova -Ivachnova a.k.a. obchvat Ruzomberka kde sa este nezacal ani tender??? Dubna skala - Turany nehovoriac...

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 12:13
od eucitizen
Ja neviem ci sa chystaju, ale take bolo prve vyhlasenie vlady ked nastupila....potom figel zmenil retoriku a ze sa zacne stavat naplno D1.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 14:09
od devil
treba mu dat aspon rok inac je to neferove. smeraci prvy rok len rozmyslali ci PPP alebo eurofondy+stat. pravica v tom ma jasno od zaciatku, rok na rozbehnutie tendrov ale treba.

a co sa tyka presunu penazi tak to nie je az take podstatne, tolko sa urcite presunie aby to stacilo na ex-PPP1 aj na CA-svrcinovec cize to co je najviac treba. do erdf asi aj tak nic nepojde hoci na R2-3-4 sa da najst velmi vela potrebnych usekov. a co sa tyka visnoveho nds predsa objednala TS ako alternativu. otvaranie obalok malo byt uz pred skoro 3 mesiacmi. ked sa preukaze ze by to bolo vyrazne lacnejsie tak visnove treba zastavit. a myslim ze lacnejsie by to bolo.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 14:36
od Andrej
Markiza to len velmi poprekrucala, nic viac. Ako pise devil, urcite budu peniaze minimalne na ex-PPP1 + nieco navyse. Idealne by bolo, ak by ostalo aj na Visnove, pri ktorom by sa uz naozaj nemalo spekulovat. V zhanani penazi na dialnice je praveze figel zatial najlepsi minister dopravy, hoci moznosti v okliesnenom rozpocte nie je vela. Uvidime, ako sa mu podaria zvladnut tendre.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 15:57
od stanog
To bola Vážneho najväčšia chyba že v prvom roku zastavili všetko čo sa dalo, aby potom rôznymi urýchľovaniami rozostavali aspoň niečo, ale prečo ju opakuje aj Figeľ?

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 16:09
od Andrej
Vazny ani nie ze stopol co sa dalo, skôr nebol schopny za cele 4 roky dokopy nic nove zacat, a navyse urobil z celeho rezortu biznis pre svoju stranu.

Figel stopol maximalne nevyhodne PPP, ale kedze nebolo pripravene nic ine do vystavby, ide o obrovsky risk (o tom sme tu myslim obzvlast po zruseni PPP3 hovorili viaceri). Keby cele PPP nebolo len o biznise pre stavebne firmy + banky, verejnost aj figel by tomu urcite nakloneni boli. Ak vsak chceli potopit aj PPP1 aj PPP3, urcite sa mal rozostavat aspon obchvat Ziaru alebo hoc aj D3 Brodno - KNM ci Svrcinovec-Skalite, cize pripravene stavby.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 16:11
od stanog
Presne tak, nechápem prečo váhajú tam kde príprava bola.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 16:17
od Andrej
Vahaju kvôli tomu, aby vysli peniaze na ine, dôlezitejsie useky na D1. Co vôbec nemusi byt najstastnejsie riesenie, kedze tym naozaj riskuju takmer uplne zastavenie vystavby, staci ak nevyjdu tendre na useky D1. Doprastav sa uz tesi, ako to bude môct zablokovat a nasledne ista strana na to, ako bude môct vyhlasovat, ze zastavili dialnice :-)

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 16:49
od DrX
Vahaju, a dobre robia. Stanog, to snad nemyslis vazne, ze mame stavat len preto aby sa stavalo, nie podla toho co treba. Ak bola do teraz zanedbana/nevyvazena/jednym smerom orientovana priprava, tak sa treba pustit do zanedbanej pripravy, nie vyhadzovat peniaze na nepotrebne useky aby potom to, co bolo do teraz zanedbane nebolo za co stavat.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 17:09
od Andrej
DrX, ak hrozi realne zastavenie vystavby, je lepsie, ak sa stavia aj menej potrebny usek. Pokles stavebnej produkcie o desiatky % a nasledne obrovsky narast je velmi neprakticky aj pre ekonomiku. Pripomeniem, ze IRR useku Brodno-KNM je okolo 10, cize vysoko efektivne. S pripravou samozrejme plne suhlasim. Takisto by sa mali v maximalnej moznej miere opravovat cesty I. triedy.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 17:18
od devil
DrX ma pravdu, su useky ktore su nevyhnutne, ktore je treba a nie su naskodu a niektore su nateraz zbytocne. vyber priorit je viac-menej v poriadku a ziadne ine useky neprinesu taky benefit ako tieto. brodno-KM poriesi dochadzanie miestnych a tranzit s-j, ale alfa&omega je z-v a tam je tento usek bezcenny. doprastav by blokoval vsetko, pred tym sa neda ujst, netreba sa plasit.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 17:27
od Andrej
Doprastav môze blokovat len useky, na ktore odovzdava statu vlastne dokumentacie - t.j. useky PPP1. Vsetko stoji a pada na prvom tendri Janovce-Jablonov. Ak UVO zamietne namietky doprastavu, tato diskusia je samozrejme bezpredmetna. Ak vsak tender zastavi, cela sucasna koncepcia sa zruti a v tom pripade by bolo dobre stavat aspon nieco z uvedenych stavieb. Potom by sa lahsie rozbiehali aj stavby v smere Z-V. Najlepsie by to vedel vysvetlit snad Dialniciar.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 17:39
od aquila
tiez si myslim, radsej rozumne .. aj ked uvidime co sa zacne .. na D3 na istu dobu urcite staci len usek cadca bukov -svrcinovec ..

to ze usek brodno - KNM bol vlastne vyfabulovany neskutocne hlupym riesenim kruhacu to len dosvedcuje ..

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2011 17:57
od devil
namietky mozu podat vsade a najdu si milion dovodov ked zacnu tusit ze nevyhraju. doprastav tu mal dlho prakticky monopol raz to musi skoncit.