KAPACITA CIEST

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

KAPACITA CIEST

Odoslaťod human » 15. Feb 2011 13:44

Zdravim,

chcem sa opytat podla coho posudzujete kapacitu mestskych komunikacii ak ju vobec teda niekto posudzuje :D . Viem, ze je na to stara metodika podla STN 73 6110, a ze v TP 01/2006 nie je o kapacite miestnych komunikacii zmienka.

Ak je teda u nas len metodika podla STN 736110, ake metodiky vyuzivaju v zahranici? Vie niekto poradit?

A ak teda metodiku podla STN 73 6110 pouziva, v com vidi jej nedostatky? Dakujem
human
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 08. Nov 2010 08:55

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod racto » 15. Feb 2011 13:53

Ahoj.
No najprv ta opravím, na kapacitu sa používa, teda mal by sa použivať TP10/2010, ktorý je nový a je platný od konca minulého roka.
No vyjadrim sa k tomu TP. Ten predpis možeš si ho vytlačiť a nasledne ho použiť ako zachodový papier. V tomto "novom" TP je viacej chýb pomaličky ako v tom starom. Je napísaný neodborne, a je šitý rýchlou ihlou ako keby si len niekto potreboval urobiť čiarku. Pri jeho tvorbe nebol prizvaní nijaký dopravný inžinier s praxe (som si to overoval). Ak sa niekto pokúsi posúdiť napríklad okružnú križovatku spôsobí neuveriteľné škody. SSC sa môže hambiť za niečo takéto
Ja sa venujem posudzovaniu už strašne dlho a fakt už som posudzoval hadam všetko. Ziaľ aj ked je to zlé musí sa t používať. Osobne som používal uplne starú normu na posudzovanie komunikácií resp. projektovanie ciest a diaľnic. Ale aký typ komunikácií chceš posúdiť? Mestské? Medzimestské???
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod human » 15. Feb 2011 14:52

Ahoj. V prvom rade Ti chcem veľmi pekne poďakovať za odpoveď. A teraz k téme: Išlo by o posúdenie kapacity mestských komunikácií.
A ďakujem, TP si dem ihneď pozrieť.
human
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 08. Nov 2010 08:55

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod racto » 15. Feb 2011 15:41

na posúdenie miestnych kapacít posúdiš podľa STN 73 6110. Potrebuješ zakladné udaje o tej komunikácií-
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod Zulo » 15. Feb 2011 16:40

racto napísal:Ahoj.
No najprv ta opravím, na kapacitu sa používa, teda mal by sa použivať TP10/2010, ktorý je nový a je platný od konca minulého roka.
No vyjadrim sa k tomu TP. Ten predpis možeš si ho vytlačiť a nasledne ho použiť ako zachodový papier. V tomto "novom" TP je viacej chýb pomaličky ako v tom starom. Je napísaný neodborne, a je šitý rýchlou ihlou ako keby si len niekto potreboval urobiť čiarku. Pri jeho tvorbe nebol prizvaní nijaký dopravný inžinier s praxe (som si to overoval). Ak sa niekto pokúsi posúdiť napríklad okružnú križovatku spôsobí neuveriteľné škody. SSC sa môže hambiť za niečo takéto
Ja sa venujem posudzovaniu už strašne dlho a fakt už som posudzoval hadam všetko. Ziaľ aj ked je to zlé musí sa t používať. Osobne som používal uplne starú normu na posudzovanie komunikácií resp. projektovanie ciest a diaľnic. Ale aký typ komunikácií chceš posúdiť? Mestské? Medzimestské???

racto, skús nám zo svojich dlhoročných skúseností priblížiť heslovite hlavné nedostatky TP 10/2010. Určite to bude mnohých zaujímať a teda hlavne skús to z nadhľadom a v čom konkrétne to potom spôsobuje najväčšie problémy, Teda samozrejme okrem už uvedených info.
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod racto » 15. Feb 2011 17:48

No skúsim teda dať d odrážok.
- ide len o vylepšenú zlú kopiu TP01/2006
- TP sa volá výpočet pozemných komunikácií, no chýba v nich posúdenie :
a - miestnych komunikácií
b - nemotoristických komunikácií (chodci a cyklisti)
c - rýchlostných ciest a diaľnic v polprofile
d - okružných križovatiek (malých a turbo) a i.
- TP pozná len 6 kategórií jednotkových vozidiel (v zahraničí som ich našiel viac)
- dosť chaotické určovanie FÚ pre medzikrižovatkové úseky
- TP obsahuje ulne chybnú legendu, ako aj chýbajúce koeficienty pre jednotlivé prvky vzorca pre veľkú okružnú križovatku. Ak by niekto ju vypočítal takto, rezerva kapacity by mohla byť vyššia až o 400 voz/h oproti tomu ako by mal byť výsledok.

Najviac ma mrzia tie okružné, kedže nato sa troška viac orientujem. No čakal som že konečne bude na Slovensku niečo, čo si otvorím a poviem aha tu to je. No teraz sa hambím aj pochváliť že niečo takéto máme.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod Zulo » 15. Feb 2011 18:27

Ďakujem
Zulo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Obrázky: 4
Založený: 30. Dec 2009 17:07

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod human » 16. Feb 2011 09:39

Ahojte, TP som pozrela, naozaj je to len "vylepsene" TP 01/2006. Pisete, ze v TP nie je posudenie kapacity miestnych (mestskych) komunikacii. A presne o toto mi islo. Lebo metodiku podla STN 73 6110 poznam, je zrozumitelna ale zastarala, nestaci na dnesne podmienky dopravy na MK. Chcela som teda vediet, ci okrem tejto normy existuje ina metodika. Uz viem, ze pre MK teda nie je.

Ako to potom posudit, ked norma je zastarala, vysledok neodzrkadluje skutocnost.

Tak som chcela vediet ci v zahranici existuje nato metodika, ci o nejakej neviete?

A dakujem, kazdy takyto prinos je vzacny!
human
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 08. Nov 2010 08:55

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod racto » 16. Feb 2011 11:19

No ako pisem. Novy technicky predpis je vobec nepouzitelny.
co sa tyka mestskych na slovensku sa presiel na system funcnych urovvni. Zial tento system je urcite v HCM popisany no ty musis v dokumentacii pouzit tak ci tak normu. Pre porovnanie mozes si nastudovat HCMku. Pocul som ze je aj v ceskom jazyku. Zatial sa nedostala ku mne.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod human » 10. Apr 2011 18:22

V novych TP10/2010 sa vyskytuje "stupen saturacie" inde zas "stupen naplnenia" a urcenie FU sa robi na zaklade tzv "stupen vytazenia". Ak sa nemylim, je to stale jedno a to iste?!
human
nováčik
 
Príspevky: 5
Založený: 08. Nov 2010 08:55

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod i15 » 10. Apr 2011 19:02

Mna uz dlhsie zaujima, aka je hodinova kapacita Braniska, v ktorom sa minimalna rychlost rovna maximalnej a nie su tam ziadne podstatne prevysenia? A ake su koeficienty na prepocet na dennu kapacitu? Predpokladam, ze ked maximalna hodinova kapacita je napriklad 1000 vozidiel, denna nie je 24000, lebo rozdelenie premavky cez den nie je rovomerne...
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod devil » 11. Apr 2011 08:22

npr. skus pocitat s tym ze medzi 18-6 hod. prejde 20% aut za den. cize pri hod. kapacite npr. 1.200 aut je to 12x1200*1,2 nasobok=17.280 kapacita/den
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod i15 » 11. Apr 2011 18:46

No to presne ma zaujima, kolko percent dennej premavky je v priemere sustredenych do najfrekventovanejsej hodiny. Urcite to bude viac, ako 1/24. Dopravni inzinieri by to mohli mat vycislene
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod racto » 12. Apr 2011 19:31

No rozmýšlal som že či sem napíšem vám odpoved :) Ale je to konečne nejaká téma kde nie je politika.

Stupeň saturácie je pomer intenzity a saturovaného toku. počíta sa podľa vzorca
Stupeň vyťaženia je bezmenná jednotka ktorá sa stanovuje za pomoci tabuľky.
Stupeň naplnenia si kde našiel? Ten sa niekedy využíval pri svetelnej signalizácii.
Teda odpoveď je nie. Nie sú to rovnaké veci

i15 ty sa pýtaš ako stanoviť zo získaného 24h sčítania špičkovú hodinu na tom danom úseku však ?:)
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod i15 » 13. Apr 2011 15:38

nie, naopak, chcem vediet, kolko percent celodennej premavky je sustredene do spickovej hodiny a z toho potom vypocitat maximalnu dennu intenzitu
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod racto » 13. Apr 2011 20:24

No to je ťažke. Každá oblasť je iná, aj každá cesta. Ja osobne rátam totopodľa územia. Taký priemer je cca 14%.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod devil » 14. Apr 2011 08:29

i15, pri branisku je pomer spickovej hodiny urcite nizsi ako niekde pri vstupe do mesta, takze tu ma vacsi zmysel riesit priemernu intenzitu rano-vecer.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: KAPACITA CIEST

Odoslaťod i15 » 14. Apr 2011 15:47

brzdna draha pri 80tke je 53,5m, z toho vychadza bezpecny odstup 2,4 sekundy a hodinova kapacita 1500 aut * 2 pruhy = 3000 aut. Celodenna kapacita pri 14% v spicke je potom viac ako 20000 aut.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe


Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.